Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wtrysk a zużycie paliwa
Autor Wiadomość
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 06-01-2005, 12:18   

No a ja mam moduł :( Tu raczej nie ma kombinacji. Dziadek mój swego czasu kupił Poldka z modułem 1.6Gli no i po kilku tys mu padł moduł. Dlaczego? Bo nie miał odpowiedniego uszczelnienia przy przewodzie i przeskakiwała iskra na masę. Po dłuższym czasie powoduje to uszkodzenie jakiegoś elementu zalanego razem z modułem czyli wymiana całego modułu. Ludzie o tym nie wiedzą, a serwis milczy. Mieliśmy znajomego i podmienił moduł z innego nowego Poldka. Tak więc wolę zamiast kombinowanych kabli za 50zł kupić oryginalne za 80 i mieć spokój. Oczywiście 300zł to paranoja i tylko idioci to kupują.
Panowie z Boscha i innych. My to nie NIemcy i nie będziemy płacili tylko dlatego że "to tyle kosztuje"!!
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-01-2005, 12:29   

Ja mam blogoslawienstwo i mam gaznik ;) Choc tez mam modul zaplonowy Digiplex2. Ale wszystko jest u mnie ok, fajki sa dobrej dlugosci i nigdzie iskra nie przeskakuje;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 06-01-2005, 19:05   

Niestety, przewody NGK za 84zł były do kopułki, a odpowiednie do mojego Tipo kosztują 250zł.
Zostałem więc zmuszony do zakupu z Janmora. Sprzedawca mówił, że stara się ich nie polecać, bo podobno klienci narzekają na kiepską jakość, ale jak się w Janmorze dowiedziałem to te które kupuję są z najlepszym materiałów.
Mam nadzieję że się sprawdzą. Nadal jednak nie wiem skąd taka wysoka cena oryginalnych przewodów. Jakaś zmowa?
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-01-2005, 19:09   

mkaminski100 napisał/a:
Niestety, przewody NGK za 84zł były do kopułki, a odpowiednie do mojego Tipo kosztują 250zł.
Zostałem więc zmuszony do zakupu z Janmora. Sprzedawca mówił, że stara się ich nie polecać, bo podobno klienci narzekają na kiepską jakość, ale jak się w Janmorze dowiedziałem to te które kupuję są z najlepszym materiałów.
Mam nadzieję że się sprawdzą. Nadal jednak nie wiem skąd taka wysoka cena oryginalnych przewodów. Jakaś zmowa?



Ja kupiłem za nie całą stówke championy są idealne polecam a czy do twojego bolidu by nie podzeszły od tempry 1,6 takie jak moje bo to długośc tylko sie liczy czy sie myle??
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 06-01-2005, 19:21   

Miałem od silnika 1.6 i.e z tego roku od Tempry i jak się okazuje to są za długie przy module i wystają za mocno. Oryginalne Bosch kosztowały 76zł.
Dodatkowo różniły się tym, że miały krótszą fajkę.
Na podstawie wersji silnika powiedziano mi że Champion w ogóle nie robi takich przewodów!
Czy to nie dziwne?
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-01-2005, 19:47   

Ja trochę odejde od tematu elektryki i przejde na mechanikę. Zaczeły mi buczeć tylnie łożyska (dla nie wiedzących w fiacie wymienia się z tyłu całe piasty). W sklepie do tipo za sztukę trzeba dać 90 zł. Ale takie same (wymiar nr produkcyjny dosłownie identyczne) do cieniasa kosztują 45 zł.
Paranoja. Kupiłem te do cieniasa i jest super.
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 06-01-2005, 22:14   

Na temat zdzierania można napisac książke... No właśnie, napisać!!
Moja propozycja jest taka: Możemy napisac post w którym będziemy się wymieniali doświadczeniami przy zakupach. Jak widac z niewiedzy można zapłacić i 400% więcej.
Co myślicie o takim poście gdzie każdy mógłby podać co kupił, za ile i czy nie miał przygód.
Dodatkowo oryginalna poduszka pod skrzynie biegów kosztowała mnie 65 a nie jak dowiedziałem się z innym sklepie 170zł. Mała oszczędność?
     assistance   Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-01-2005, 00:09   

Takich zamienników jak opisany przez Arka jest więcej. Napisanie postu jest jakimś pomysłem ale wydaje mi się że lepszym pomysłem będzie dodanie na stronie klubowej działu zamienniki i umieszczanie tam wszystkich informacji na ten temat.
Jeżeli ktoś wie czym można zastąpić części do Tipo/Tempry to proszę przesyłać informacje na ten temat (możliwie najbardziej szczegółowe) na mojego meila (j_sulek@wp.pl), a ja będę to sukcesywnie wrzucał na stronkę o ile Krzysiek założy taki dział.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 07-01-2005, 07:24   

Można i w ten sposób to zrobić, ale dodatkowo oprócz zamienników trzeba dodać na co zwrócić uwagę, żeby nie krążyć na okrągło do sklepu.
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-01-2005, 13:53   

mkaminski100 napisał/a:
Drugi problem to to co piszesz czyli ogromna różnorodnośc części do Fiatów. Silnik 1.6 może mieć kilka różnych kabli,świec, filtrów, poduszek...itd


Fiat montowal do Tipo bodajze 5 roznych silnikow (czesc to odmiany) 1.6 i stad ta roznorodnosc swiec, kabli itd. :)
Kable WN polecam Janmora - do 1.4 kosztowaly ok 50 PLN
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 07-01-2005, 13:57   

A do mojego Janmora kosztują 109 na stronie www!!
Zgroza, bo do 1.6 normalnie kosztują ok 50-70zł.

A tak poza to dziś zmieniłem świece i przewody. Miałem Championa, ale na większy gwint i sama porcelana jest grubsza i dłuższa od tych które powinne pasować. Miałem jakby normalne świece, a teraz kupiłem takie jakie widziałem wcześniej w Uno- cienkie.
Poza tym zastanawiam się czy sama porcelanka może lekko świecić. Gdy jest naprawde ciemno to tak jakby w porcelance, w środku przechodziła iskra. Nie przeskakuje na zewnątrz tylko wsrodku.
Spotykam się z tym pierwszy raz. Nowe świece, nowe kable, nie przebija, a porcelanka lekko świeci. Co to może być? Może w środku jest coś co ma zmienić prąd (np powodując małe wyładowanie)...Sam nie wiem
     assistance   Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-01-2005, 22:39   Mam ten sam problem z 1,6ieona nie pali tylko wciąga paliwko

Witam !
Jeśli masz średnią 10 to nieżle ,u mnie to 16 l na full 63l=430km
Spaliny są OK dzisiaj robiłem diagnostykę.
Czujniki OK reagują poprawnie w/oporności tem.90s-200ohm
Lambda niewiem jak sprawdzić ale na analizie OK
Filtr powietrza trochę brudny jutro wymiana.Jaki on ma wpływ?
Niewiem czy to możliwe bo samochud jest z D ma rasowy wygląd,
i coś jest za silny jak na 1,6 a miałem kilka więc mogę porównać.
195 oponki na II biegu zrywają na suchym asfalcie.Ibieg i II to 20m ślad.
Komuter jak zresetować lub gdzie może być jakiś chip?
DEDRA 1,6 podzespoły tempry .
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 13-01-2005, 22:54   

Moje jest za wysokie, a Twoje spalanie to już masakra. U mnie jednak powoli zaczyna się statkować.
U Ciebie właśnie lambda może szwankwać. Ja miałem badanie robione euroscanem, ale przy takim spalaniu spaliny na pewno nie będą normalne więc coś jest nie tak. U mnie było ok i spalanie w normie.
Filtr ma znaczenie przy spalaniu. Może nie tak duże jak w dieslu, ale brudny filtr może je zauważalnie powiększyć i warto pamiętac o jego wymianie.
Co chcesz robić z komputerem i co myślisz pisząc "zresetować" Jesli kody błędów to odłącz klemę i włacz potem stacyjke na pół godziny.
Jeśli chcech tuningować, to skórka za wyprawkę Ci się nie opłaci bo wzrost mocy do kosztów bedzie jak 1:10 (wzrost o max 8% to koszt 1000-1500zł).
Komputer jest w lewym nadkolu (patrząc od przodu). U mnie jest pod plastikową pokrywką.
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load