|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Wtrysk a zużycie paliwa |
Autor |
Wiadomość |
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 06-01-2005, 12:18
|
|
|
No a ja mam moduł Tu raczej nie ma kombinacji. Dziadek mój swego czasu kupił Poldka z modułem 1.6Gli no i po kilku tys mu padł moduł. Dlaczego? Bo nie miał odpowiedniego uszczelnienia przy przewodzie i przeskakiwała iskra na masę. Po dłuższym czasie powoduje to uszkodzenie jakiegoś elementu zalanego razem z modułem czyli wymiana całego modułu. Ludzie o tym nie wiedzą, a serwis milczy. Mieliśmy znajomego i podmienił moduł z innego nowego Poldka. Tak więc wolę zamiast kombinowanych kabli za 50zł kupić oryginalne za 80 i mieć spokój. Oczywiście 300zł to paranoja i tylko idioci to kupują.
Panowie z Boscha i innych. My to nie NIemcy i nie będziemy płacili tylko dlatego że "to tyle kosztuje"!! |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-01-2005, 12:29
|
|
|
Ja mam blogoslawienstwo i mam gaznik Choc tez mam modul zaplonowy Digiplex2. Ale wszystko jest u mnie ok, fajki sa dobrej dlugosci i nigdzie iskra nie przeskakuje;) |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 06-01-2005, 19:05
|
|
|
Niestety, przewody NGK za 84zł były do kopułki, a odpowiednie do mojego Tipo kosztują 250zł.
Zostałem więc zmuszony do zakupu z Janmora. Sprzedawca mówił, że stara się ich nie polecać, bo podobno klienci narzekają na kiepską jakość, ale jak się w Janmorze dowiedziałem to te które kupuję są z najlepszym materiałów.
Mam nadzieję że się sprawdzą. Nadal jednak nie wiem skąd taka wysoka cena oryginalnych przewodów. Jakaś zmowa? |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-01-2005, 19:09
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Niestety, przewody NGK za 84zł były do kopułki, a odpowiednie do mojego Tipo kosztują 250zł.
Zostałem więc zmuszony do zakupu z Janmora. Sprzedawca mówił, że stara się ich nie polecać, bo podobno klienci narzekają na kiepską jakość, ale jak się w Janmorze dowiedziałem to te które kupuję są z najlepszym materiałów.
Mam nadzieję że się sprawdzą. Nadal jednak nie wiem skąd taka wysoka cena oryginalnych przewodów. Jakaś zmowa? |
Ja kupiłem za nie całą stówke championy są idealne polecam a czy do twojego bolidu by nie podzeszły od tempry 1,6 takie jak moje bo to długośc tylko sie liczy czy sie myle?? |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 06-01-2005, 19:21
|
|
|
Miałem od silnika 1.6 i.e z tego roku od Tempry i jak się okazuje to są za długie przy module i wystają za mocno. Oryginalne Bosch kosztowały 76zł.
Dodatkowo różniły się tym, że miały krótszą fajkę.
Na podstawie wersji silnika powiedziano mi że Champion w ogóle nie robi takich przewodów!
Czy to nie dziwne? |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-01-2005, 19:47
|
|
|
Ja trochę odejde od tematu elektryki i przejde na mechanikę. Zaczeły mi buczeć tylnie łożyska (dla nie wiedzących w fiacie wymienia się z tyłu całe piasty). W sklepie do tipo za sztukę trzeba dać 90 zł. Ale takie same (wymiar nr produkcyjny dosłownie identyczne) do cieniasa kosztują 45 zł.
Paranoja. Kupiłem te do cieniasa i jest super. |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 06-01-2005, 22:14
|
|
|
Na temat zdzierania można napisac książke... No właśnie, napisać!!
Moja propozycja jest taka: Możemy napisac post w którym będziemy się wymieniali doświadczeniami przy zakupach. Jak widac z niewiedzy można zapłacić i 400% więcej.
Co myślicie o takim poście gdzie każdy mógłby podać co kupił, za ile i czy nie miał przygód.
Dodatkowo oryginalna poduszka pod skrzynie biegów kosztowała mnie 65 a nie jak dowiedziałem się z innym sklepie 170zł. Mała oszczędność? |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-01-2005, 00:09
|
|
|
Takich zamienników jak opisany przez Arka jest więcej. Napisanie postu jest jakimś pomysłem ale wydaje mi się że lepszym pomysłem będzie dodanie na stronie klubowej działu zamienniki i umieszczanie tam wszystkich informacji na ten temat.
Jeżeli ktoś wie czym można zastąpić części do Tipo/Tempry to proszę przesyłać informacje na ten temat (możliwie najbardziej szczegółowe) na mojego meila (j_sulek@wp.pl), a ja będę to sukcesywnie wrzucał na stronkę o ile Krzysiek założy taki dział. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 07-01-2005, 07:24
|
|
|
Można i w ten sposób to zrobić, ale dodatkowo oprócz zamienników trzeba dodać na co zwrócić uwagę, żeby nie krążyć na okrągło do sklepu. |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-01-2005, 13:53
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Drugi problem to to co piszesz czyli ogromna różnorodnośc części do Fiatów. Silnik 1.6 może mieć kilka różnych kabli,świec, filtrów, poduszek...itd
|
Fiat montowal do Tipo bodajze 5 roznych silnikow (czesc to odmiany) 1.6 i stad ta roznorodnosc swiec, kabli itd.
Kable WN polecam Janmora - do 1.4 kosztowaly ok 50 PLN |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 07-01-2005, 13:57
|
|
|
A do mojego Janmora kosztują 109 na stronie www!!
Zgroza, bo do 1.6 normalnie kosztują ok 50-70zł.
A tak poza to dziś zmieniłem świece i przewody. Miałem Championa, ale na większy gwint i sama porcelana jest grubsza i dłuższa od tych które powinne pasować. Miałem jakby normalne świece, a teraz kupiłem takie jakie widziałem wcześniej w Uno- cienkie.
Poza tym zastanawiam się czy sama porcelanka może lekko świecić. Gdy jest naprawde ciemno to tak jakby w porcelance, w środku przechodziła iskra. Nie przeskakuje na zewnątrz tylko wsrodku.
Spotykam się z tym pierwszy raz. Nowe świece, nowe kable, nie przebija, a porcelanka lekko świeci. Co to może być? Może w środku jest coś co ma zmienić prąd (np powodując małe wyładowanie)...Sam nie wiem |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-01-2005, 22:39 Mam ten sam problem z 1,6ieona nie pali tylko wciąga paliwko
|
|
|
Witam !
Jeśli masz średnią 10 to nieżle ,u mnie to 16 l na full 63l=430km
Spaliny są OK dzisiaj robiłem diagnostykę.
Czujniki OK reagują poprawnie w/oporności tem.90s-200ohm
Lambda niewiem jak sprawdzić ale na analizie OK
Filtr powietrza trochę brudny jutro wymiana.Jaki on ma wpływ?
Niewiem czy to możliwe bo samochud jest z D ma rasowy wygląd,
i coś jest za silny jak na 1,6 a miałem kilka więc mogę porównać.
195 oponki na II biegu zrywają na suchym asfalcie.Ibieg i II to 20m ślad.
Komuter jak zresetować lub gdzie może być jakiś chip?
DEDRA 1,6 podzespoły tempry . |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 13-01-2005, 22:54
|
|
|
Moje jest za wysokie, a Twoje spalanie to już masakra. U mnie jednak powoli zaczyna się statkować.
U Ciebie właśnie lambda może szwankwać. Ja miałem badanie robione euroscanem, ale przy takim spalaniu spaliny na pewno nie będą normalne więc coś jest nie tak. U mnie było ok i spalanie w normie.
Filtr ma znaczenie przy spalaniu. Może nie tak duże jak w dieslu, ale brudny filtr może je zauważalnie powiększyć i warto pamiętac o jego wymianie.
Co chcesz robić z komputerem i co myślisz pisząc "zresetować" Jesli kody błędów to odłącz klemę i włacz potem stacyjke na pół godziny.
Jeśli chcech tuningować, to skórka za wyprawkę Ci się nie opłaci bo wzrost mocy do kosztów bedzie jak 1:10 (wzrost o max 8% to koszt 1000-1500zł).
Komputer jest w lewym nadkolu (patrząc od przodu). U mnie jest pod plastikową pokrywką. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|