|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
wpięcie parownika LPg w układ chłodzenia |
Autor |
Wiadomość |
andyroman
Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 107 Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-03-2014, 16:57 wpięcie parownika LPg w układ chłodzenia
|
|
|
Temat otwieram, nie że coś nie działa, ale z ciekawości.
Zastanawiam się czy dobrze mam wpięty parownik od gazu w układ chłodzenia silnika.
Zawsze myślałem, że parownik wstawia się przed nagrzewnicę. A u mnie jest tak jak na foto. W rurkę, która idzie do kolektora ssącego.
No właśnie, pytanie, po co ten wąż z wodą idzie do tego kolektora?
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-03-2014, 17:01
|
|
|
andyroman, podgrzewany ciecza kolektor by benzynka lepiej mieszala sie z powietrzem.
W niektorych samochodam sa grzalki elektryczne tzw.jez.tutaj mamy plaszcz wodny w kolektorze ssacym.Ciekawostka jest ze czujnik temp.cieczy chlodzacej tez mamy w kolektorze ssacym a nie w glowicy.Znajduje sie w kolektorze nad alternatorem,obok pompy wspomagania kierownicy.
Jesli masz 1.6 gaznik to tego czujnika u Ciebie nie bedzie prawdopodobnie.Na wtrysku wlasnie tam jest. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-03-2014, 17:52
|
|
|
Ma zapewne jeża i płaszcz wodny , Jeż podgrzewa zimny silnik , a termowyłącznik po otrzymaniu temperatury wyłącza jeża , gaz jest prawidłowo wpięty .
p.s .Na głowicy jest nadal czujnik temperatury płynu - na deskę , ten na kolektorze - jest do modułu wtrysku |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-03-2014, 18:05
|
|
|
shagger78, zgadza się w gaźnikowcach nie ma niebieskiego czujnika ale za to są 3 inne 1 prawdopodobnie wyłączający grzałkę elektryczną kol. ssącego i w czujniki termiczno-podciśnieniowe do sterowania pompkami gaźnika.
Apropo tego węża z kolektora... wygląda mi to na powrót wody bo zasilanie jest z głowicy |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-03-2014, 18:37
|
|
|
Po pierwsze na zdjęciu widać że jest to gaźnikowiec po drugie LPG można było prościej wpiąć w układ, w obieg tak zwany mały w nagrzewnicę. U mnie tak było to właśnie zrobione na gażnikowcu i działało bardzo dobrze. Spalanie przy dbaniu o gaz ok 10-11l w mieście. Ok 8l trasa.
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-03-2014, 19:45
|
|
|
Cienszy przewod z obudowy termostatu(ten z odpowietrznikiem) to wyjscie cieplej wody z glowicy.Kierunek plyniecia krociec temostatu--->nagrzewnica.Sprawdzalem to u siebie bo montowalem grzalke elektryczna(3 zwykle swiece zarowe zanurzone w cieczy) i kierunek obiegu mial znaczenie. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-03-2014, 20:21
|
|
|
Wpięcie przez nagrzewnicę , nie jest dobrym rozwiązaniem , bo w nagrzewnicy jest zawór odcinający obieg (pozostaje mały otworek przez który przechodzi mała ilość płynu niedostatecznie nagrzanego ) latem przy zamkniętej nagrzewnicy będzie większe spalanie niż przy wpięciu pompa-kolektor |
|
|
|
|
andyroman
Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 107 Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-03-2014, 11:34
|
|
|
To ja myślałem, że powietrze lepiej jak jest zimne, a tu kolektor jest podgrzewany. Nie bardzo rozumiem.
Chyba zimne powietrze w dolocie ma większą gęstość, dlatego ma znaczenie, że jest zimne. A za gaźnikiem już wszystko jedno. Mieszanka "szybko przelatuje" przez kolektor, więc się nie nagrzeje. A grzane ścianki odparowują benzynę. Mam rację?
Czyli:
dla benzyny - pomaga odparować ją ze ścianek
dla gazu - jest zbędne to grzanie? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-03-2014, 17:46
|
|
|
pit14, nie tak, gdy się zamknie nagrzewnice wymusza się większy obieg przez parownik, gdy nagrzewnica jest otwarta ciecz idzie i do parownika i do nagrzewnicy. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-03-2014, 09:08
|
|
|
JAM_BELFEGOR, rozumiem - nie w szereg ,a równolegle wpięty na trójnikach. andyroman, przy podgrzewaniu kolektora chodzi o paliwo , żeby miało " postać lotną " |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|