Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wpięcie parownika LPg w układ chłodzenia
Autor Wiadomość
andyroman 


Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 107
Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-03-2014, 16:57   wpięcie parownika LPg w układ chłodzenia

Temat otwieram, nie że coś nie działa, ale z ciekawości.
Zastanawiam się czy dobrze mam wpięty parownik od gazu w układ chłodzenia silnika.
Zawsze myślałem, że parownik wstawia się przed nagrzewnicę. A u mnie jest tak jak na foto. W rurkę, która idzie do kolektora ssącego.
No właśnie, pytanie, po co ten wąż z wodą idzie do tego kolektora?

     Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-03-2014, 17:01   

andyroman, podgrzewany ciecza kolektor by benzynka lepiej mieszala sie z powietrzem.

W niektorych samochodam sa grzalki elektryczne tzw.jez.tutaj mamy plaszcz wodny w kolektorze ssacym.Ciekawostka jest ze czujnik temp.cieczy chlodzacej tez mamy w kolektorze ssacym a nie w glowicy.Znajduje sie w kolektorze nad alternatorem,obok pompy wspomagania kierownicy.

Jesli masz 1.6 gaznik to tego czujnika u Ciebie nie bedzie prawdopodobnie.Na wtrysku wlasnie tam jest.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-03-2014, 17:52   

Ma zapewne jeża i płaszcz wodny , Jeż podgrzewa zimny silnik , a termowyłącznik po otrzymaniu temperatury wyłącza jeża , gaz jest prawidłowo wpięty .
p.s .Na głowicy jest nadal czujnik temperatury płynu - na deskę , ten na kolektorze - jest do modułu wtrysku
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-03-2014, 18:05   

shagger78, zgadza się w gaźnikowcach nie ma niebieskiego czujnika ale za to są 3 inne ;D 1 prawdopodobnie wyłączający grzałkę elektryczną kol. ssącego i w czujniki termiczno-podciśnieniowe do sterowania pompkami gaźnika.
Apropo tego węża z kolektora... wygląda mi to na powrót wody bo zasilanie jest z głowicy 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-03-2014, 18:37   

Po pierwsze na zdjęciu widać że jest to gaźnikowiec po drugie LPG można było prościej wpiąć w układ, w obieg tak zwany mały w nagrzewnicę. U mnie tak było to właśnie zrobione na gażnikowcu i działało bardzo dobrze. Spalanie przy dbaniu o gaz ok 10-11l w mieście. Ok 8l trasa.

_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-03-2014, 19:45   

Cienszy przewod z obudowy termostatu(ten z odpowietrznikiem) to wyjscie cieplej wody z glowicy.Kierunek plyniecia krociec temostatu--->nagrzewnica.Sprawdzalem to u siebie bo montowalem grzalke elektryczna(3 zwykle swiece zarowe zanurzone w cieczy) i kierunek obiegu mial znaczenie.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-03-2014, 20:21   

Wpięcie przez nagrzewnicę , nie jest dobrym rozwiązaniem , bo w nagrzewnicy jest zawór odcinający obieg (pozostaje mały otworek przez który przechodzi mała ilość płynu niedostatecznie nagrzanego ) latem przy zamkniętej nagrzewnicy będzie większe spalanie niż przy wpięciu pompa-kolektor
     assistance   Moneta
 
 skype
 
andyroman 


Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 107
Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-03-2014, 11:34   

To ja myślałem, że powietrze lepiej jak jest zimne, a tu kolektor jest podgrzewany. Nie bardzo rozumiem.
Chyba zimne powietrze w dolocie ma większą gęstość, dlatego ma znaczenie, że jest zimne. A za gaźnikiem już wszystko jedno. Mieszanka "szybko przelatuje" przez kolektor, więc się nie nagrzeje. A grzane ścianki odparowują benzynę. Mam rację?

Czyli:
dla benzyny - pomaga odparować ją ze ścianek
dla gazu - jest zbędne to grzanie?
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-03-2014, 17:46   

pit14, nie tak, gdy się zamknie nagrzewnice wymusza się większy obieg przez parownik, gdy nagrzewnica jest otwarta ciecz idzie i do parownika i do nagrzewnicy.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 31-03-2014, 09:08   

JAM_BELFEGOR, rozumiem - nie w szereg ,a równolegle wpięty na trójnikach. andyroman, przy podgrzewaniu kolektora chodzi o paliwo , żeby miało " postać lotną "
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load