|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Pompa wody w silniku 1.4 |
Autor |
Wiadomość |
mirek
Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 77 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-11-2007, 13:16 Pompa wody w silniku 1.4
|
|
|
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy są jakieś szczególne oznaki, które świadczyłyby o konieczności wymiany pompy wody. silnik 1.4 |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-11-2007, 16:24
|
|
|
ubytki plynu w ukladzie, piski - jeki pompy, luz na szajbce - lozysku pompy, lapanie temp. wynikajace z slabego obiegu plynu przez konczaca sie pompe..
a co Ci sie dzieje ze pytasz o pompe? |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
mirek
Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 77 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-11-2007, 11:17
|
|
|
spadają wolne obroty na rozgrzanym silniku, a potem gaśnie i ciężko go utrzymać na wolnych obrotach - praktycznie muszę włączać ssanie a wymieniłem całą elektrykę płyny, oleje, filtry, przewody podciśnieniowe, termostat, odpowietrzony układ. Wydaje mi się że jednak mam trochę jakieś słabe grzanie jak na 90 stopni na wskaźniku. Jeszcze sprawdze odpowietrzenie ale raczej wszystko było ok.
** Dodano: 23-11-2007, 11:22 **
dodam, że ubytków płynu nie ma, owszem słyszę świszczące lekkie wycie ale raczej wydaje mi się że to czołowe łożysko alternatora - pompy wogóle nie brałem pod uwagę, ale też zaczynam się zastanawiać czy jednak jest w porządku bo wizualnie - na pierwzsy rzut oka nie ma do czego się czepiać - silnik wchodzi do 90 potem włącza sie wentylator - spada do 85 i tak w kółko, a po dłuższym staniu w korkach jakieś 20 min - zaczyna się problem z obrotami, i stąd pytanie o pompę bo tylko ona jeszcze została mi do wymiany. |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-11-2007, 10:00
|
|
|
Pompa raczej nie ma nic do obrotów silnika, musiałaby sie juz równo zacierać żeby takie problemy powodować ale to z kolei wiązałoby się ze sporymi wyciekami płynu. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
mirek
Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 77 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 24-11-2007, 20:43
|
|
|
Sprawdziłem pompę wody - jest ok. Powód spadania obrotów na benzynie to problem z pompą paliwa a dokładniej nierównego jego podawania, więc pewnie trzeba będzie niebawem wymienic. |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 24-11-2007, 21:15
|
|
|
mirek,
Wymień od razu bo możesz mieć przykrą niespodzianke jak kiedyś ja. Wyjechałem z garażu , umyłem autko ... i już nie odpaliłem autka. Tak nagle bez żadnych objawów. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
mirek
Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 77 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-11-2007, 13:10
|
|
|
dzisiaj chyba zrobię zakup w sklepie, a jutro spokojnie założę, na razie jeżdżę na gazie ale robi się coraz chłodniej a odpalanie na gazie skończy się remontem parownika co i tak pewnie mnie czeka niebawem, wolę jednak nie cholować samochodu w czasie śnieżycy albo przy silnym mrozie, bo już to przerabiałem parę lat temu jak padła hydraulika w cytrynie - nie wymieniłem na czas przewodu, chociaż leżał w garażu. dzięki. cześć |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|