Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Coś mi z tyłu puka i skrzypi - co to może być ?
Autor Wiadomość
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-05-2005, 19:13   Coś mi z tyłu puka i skrzypi - co to może być ?

Cześć,

Od dłuższego czasu ale już mnie powoli wkurza. Stukanie podobne do tego jakby coś po bagażniku podskakiwało a skrzypienie - ciężkie do opisania, dość "tępe" a nie "ostre". Pojawia się gdy przejeżdzą się przez głębokie i płynne nierówności - gdy autem buja a nie trzęsie.

Mój mechanik oglądał auto ale optycznie wszystko jest OK. Łożyska wahaczy - były wymieniane, zresztą gdy było jedno rozwalone to skrzypiało praktycznie non-stop i nic nie pukało.
Poduszki na styku belki z nadwoziem - wyglądają OK. Amortyzatory - nie ciekną ale może to nie świadczy to tym, ze z nimi wszystko OK ?
Mechanik podejrzewa, że może skrzypieć sprężyna łącząca stabilzator z korektorem hamowania ale to nie wyjaśnia pukania.

Próba rozbujania tyłu na postoju (na tyle ile się da ale to mniej niż w "real life") - nic nie daje, nic nie skrzypi i nie puka.

Co radzicie ? Macie jakies podejrzenia co to jeszcze moze być ? Jak to zdiagnozować ?

Pozdrawiam,
Zbyszek
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 11-05-2005, 19:18   

Piszczenie kiedyś miałem ale to od zacisku - trzeba by wyczuć dokładnie podczas jakich manewrów tak wali, może to być nie dokręcona śreba od koła.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-05-2005, 22:03   

Zbyniu

Jeżeli masz hak to może być tłumik obijający sie o jego konstrukcję. Może tłumik końcowy był robiony a teraz bardziej wystaje lub spadł z zawiesia i ociera o sprężynę lub stuka w hak. Sprawdź to dokładnie pod samochodem bo masz tam także zbiornik paliwa przymocowany dwiema opaskami metalowymi i może coś "wisi" z niego luźnego.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-05-2005, 17:53   

Jadodada napisał/a:
Zbyniu

Jeżeli masz hak to może być tłumik obijający sie o jego konstrukcję. Może tłumik końcowy był robiony a teraz bardziej wystaje lub spadł z zawiesia i ociera o sprężynę lub stuka w hak. Sprawdź to dokładnie pod samochodem bo masz tam także zbiornik paliwa przymocowany dwiema opaskami metalowymi i może coś "wisi" z niego luźnego.


Haka nie mam. Tłumik był robiony - wymieniałem go jakieś 3 tygodnie temu :-( ale ten efekt jest "dawniejszy". Wymiana tłumika pomogła na inny rodzaj skrzypienia, który pojawiał się gdy bujało samchodem w skręcie (jeden wieszak był prawie zerwany i tłumik pewnie o coś ocierał).
Mam jedno stukanie związane z luźno wiszącą linką ręcznego (ociera o blachy osłaniające tłumik) ale ono jest zupełnie inne - metaliczne a nie głuche.
Niestety opisane wczęsniej skrzypienie i stukanie nie są raczej związane z wydechem. Taśmy przytrzymujące zbiornik też są OK.

Pozdr,
Zbyszek
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-05-2005, 11:50   

Zbyniu

Sprawdź czy na prawej lince hamulca ręcznego masz jeszcze osłonę (dużej średnicy rurka z gąbki) w miejscu przylegania pod zbiornikiem paliwa. Ta osłona ochrania zbiornik paliwa przed ocieraniem pancerza linki. Jeżeli jeszce jest to obróć ją o 180 stopni względem pancerza. Wyglada na to , że to pancerz linki stuka i ociera o zbiornik będący dobrą "komorą" akustyczną. Jeżeli osłony nie ma to wykonaj ją z grubego (2 -3 cm) paska (szerokość dowolna) gąbki i owiń spiralnie na pancerzu oraz oklej taśmą. Możesz też wykonać z arkusza gąbki lub "zdobyć" taką rurkę i wsunąć na pancerz linki.

Piszę o tym , gdyż ostatnio przymierzałem się do wymiany linek i stwierdziłem , że ta osłona wyciera się w kontakcie z zbiornikiem paliwa. W moim przypadku prawie była przetarta ale w związku z tym , że i tak będę wymieniał linkę to obróciłem tę rurkę z gąbki o 180 stopni mając na względzie ochronę zbiornika przed przetarciem.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-05-2005, 22:33   

Cześć,

Planowalem coś z tym zrobić. Dzięki za poradę w sprawie linki ręcznego. Niestety do tego jest potrzebny wysoki podnośnik lub tunel, gdyż to jest daleko od krawędzi auta i nie da się tam sięgnąć :-(

Pozdr,
Zbyszek
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
gulczas 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 171
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-07-2005, 14:31   

Hej mialem podobny problem co ty i okazalo sie ze tlumik koncowy wlaił o lewa sprezyne w tylnim kole (szczegolnie rzy skrecie w prawo). Koszt naprawy to 7zł (gościu cos tam siekna spawara czy palnikiem, dogioł) i nastała cisza... a myślałem ze zawieszenie ...
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-07-2005, 15:43   

Moze wahacz chrupać metalicznie na łozysku czesto są takie objawy raz puka raz nie.Znam to. Regeneracja i jest bdb . =P~ =P~
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-07-2005, 17:42   

Byłem u mechanika w innej sprawie (vide wątek o przykrym wypadku jaki mu się przydarzył z moim autem i mnie zaniepokoił) i przestało. Najprawdopodbniej skrzypiała sprężyna i w ogóle korektor siły hamowania - zrobił z tym porządek i nic już nie piszczy. Z amortyzatorami i łożyskami wahacza wszystko OK, także z zawieszeniem wydechu.

Nastomiast co do stuków - nie zwróciłem uwagi czy ustały.

Aaa, na pewno zlikwidował też problem linki ręcznego stukającej o blachy osłaniające wydech.

Pozdrawiam,
Zbyszek
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
adaś 
witamy nowego


Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 7
Skąd: gryfino
Wysłany: 30-10-2005, 10:40   

mam problem z wydechem a mianowicie z pierwszym tłumikiem tym zrobionym ze siatki zbrojonej w środku jest sprężyna znajduje się on przed katalizatorem.jak wymienić czym zastąpić jaka cena .Jestem posiadaczem tipo 1,6dgt cat.149c2.046mam go 14 dni dotego nieświeći zielona lampka ekonomizera tylko pomarańczowa power :( :?:
     assistance
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-10-2005, 12:46   

Cześć,

Chodzi Ci chyba o łącznik elstatyczny na wydechu (ten przed katalizatorem) a nie tłumik ;-) (pierwszy tłumik to własnie katalizator).
A konkretnie to o wieszak ze sprężystego drutu na którym wisi katalizator. Rozumiem, że masz pęknięty. Z tego co wiem to nie ma zamienników a spawanie tego jeśli pęknie działa an krótko. Najlepiej wymiwnić to na oryginał z ASO ale sporo kosztuje (ponad 100 zł).
Co do ekonomizera - nie mam pojęcia - nie wiem jak to nawet działa i na jakich czujnikach bazuje. Pewnie któryś z nich szwankuje.

Pozdr,
Zbyszek
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
adaś 
witamy nowego


Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 7
Skąd: gryfino
Wysłany: 30-10-2005, 17:24   

amoże masz całość na zbyciu tj.dwururke :?:
     assistance
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-10-2005, 20:57   

Adaś czy pomarańczowa lampka ekonomizera świeci cały czas czy tylko wtedy gdy powinna (przyspieszanie, wysokie obroty). Jeżeli wtedy co powinna to najprawdopodobniej spaliła się żarówka od zielonej kontrolki.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-10-2005, 21:57   

adaś napisał/a:
amoże masz całość na zbyciu tj.dwururke :?:

Nie handluję częściami :-)
Rozumiem że chodzi Ci o odcinek łączący kolektor wydechowy z katalizatorem ? - ten który pod koniec ma ten elstyczny łącznik z siatki. Jeśli tego potrzebujesz to poszukaj używki - nowy, nawet zamiennik, nie jest tani. Zwykle jednak nie ma potrzeby wymiany całości - wstawia się samą siatkę jeśli się przepali.

Pozdr,
Zbyszek
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
PiotrekLu 


Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 15
Skąd: lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-12-2005, 14:53   

siemanko , co moze pukac to nie mam pojęcia , a co skrzypi, u mnie skrzypiałą jakas tuleja czy cos wywalona juz jakas guma była i metal tarł o metal , ojciec kupił zestaw naprawczy , wymienilismy i jest elegancja:)
  
 
Dressik 
witamy nowego


Wiek: 40
Dołączył: 27 Lis 2005
Posty: 2
Skąd: Pruszków
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-01-2006, 12:43   Mialem to samo!

słuchaj u Mnie działo sie tak samo!zacząłem sprawe od sprężyn...miałem je wymieniac , ale poniewaz brakowało mi kasy to oddałem je do rozciagania do kowala tzw.regeneracja sprężyn.pomogło!ale dla juz kompletnego spokoju powymieniałem wachacze a dokładniej kupiłem zestawy naprawcze po 110zł sztuka i do dzisjaj mam spokój!pozdro
  
 
 
Grinczu 


Wiek: 37
Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 17
Skąd: ŁDZ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-01-2006, 09:23   

U mnie pukało to sie okazało że kolo zapasowe sie poluzowało :P sprawdz moze akurat taki bzdet
_________________
Dnb w mojej temprze :dance:
     assistance
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-01-2006, 09:26   

Grinczu napisał/a:
U mnie pukało to sie okazało że kolo zapasowe sie poluzowało :P sprawdz moze akurat taki bzdet


Zdecydowanie poszukiwania trzeba zacząć od bagażnika. :D
Pukać - tak jak u mnie przed wymianą- mogą amortyzatory.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-01-2006, 18:55   

amorki nie muszą cieknąć by być do D i jakoś zgrzypieć..... a raz się zdarzyło mi (ale to widać) że amorek się pękł na 2, w zasadzie jego sam uchwyt się odczepił od amorka, na samej sprzężynie pukało i skrzypiało, choć jak autko stanęło, bez podniesienia go nie było widać iż amorek wisi na jednym uchwycie (górnym) tylko
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load