|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Dziwna sytuacja |
Autor |
Wiadomość |
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-02-2009, 19:08 Dziwna sytuacja
|
|
|
No ale mnie rzecz ostatnio spotkała. Od zakupu auta nie działał mi wentylator. Przyczyną okazała się stopiona kostka w skrzynce bezpieczników. Wymieniłem całą skrzyneczkę i działa tylko 4 bieg. Poczytałem na forum i wymieniłem bezpiecznik termiczny ( czy jak to tam) tam obok wentylatora. I dalej działa tylko najwyższy bieg. Ostatnio odpalam auto, ustawiam na 4 i co? Po drodze wszystkie biegi działały jak należy hurra! Lecz o obruceniu pokrętła temperatury do oporu w lewo czar prysł i znów działa mi tylko 4 bieg w czy rzecz? |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 05-02-2009, 19:11
|
|
|
Rajek, rozbierz panel regulacji nawiewów i sprawdź czy linka od regulacji ciepło - zimno przy kreceniu pokretłem nie porusza Ci kostką od regulacji biegów. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-02-2009, 19:30
|
|
|
Zajrze tam aczkolwiek po ponownych kombinacjach z pokrętłami nic nie podziałało. Zapomniałem dodać że po przekręceniu pokrętła na ciepłe powietrze wentylator zawsze działał jakby o połowe słabiej. Może to coś z napięciem? |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 05-02-2009, 19:36
|
|
|
Rajek, to ze "działa słabiej" jest spowodowane tym że klapka sie zamyka i całe powietrze leci przez nagrzewnice, która ma ograniczoną przepustowość lub jesli naprawde słabo dmucha to możesz miec nagrzewnice przypchaną. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-02-2009, 21:08
|
|
|
No dobra w sumie mniejsza. Jutro rozgrzebie te przełączniki i sprawdze |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-02-2009, 00:39
|
|
|
Rajek, Obejrzyj kostkę od opornicy czy nie jest przysmażona głównie masa (czarny) to tez dość częsta przypadłość, czasem też pada stycznik pod pokrętłem trzeba wtedy zdjąć panel z pokrętłami rozebrać styki wyczyścić, ale najczęściej to wina opornicy skoro ją wymieniłeś to pozostaje ci sprawdzić resztę. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-02-2009, 14:01
|
|
|
O pokrętle też czytałem. Kilka miesięcy temu przeczyściłem ją z nadmiaru smaru. Ale w opornice chyba musze zajrzeć, zwłaszcza znając jej stan. Ok lece do auta, zobaczymy czy coś podziała
** Dodano: 06-02-2009, 21:07 **
No i wniosek taki że.... kolejny bezpiecznik termiczny się zjarał Babka sprzedała mi 105 gdyż 120 nie mieli na sklepie ale teraz sądze że lepszym wyjściem było chyba wziąć 130 no cóż w poniedziałek się okaże |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 12-02-2009, 12:40
|
|
|
Rajek, oczywiscie tego termistora nie lutowałes??? bo termiki sie poprostu zaciska. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-02-2009, 14:29
|
|
|
Nie no oczywiście nim wpiołem nowy przeczyściłem troszke te styki gdyż stary się porządnie zapiekł i pozostawił bałagan przy wyjmowaniu. Wczoraj kupiłem nowy 120C i już pięknie śmiga puki co... Dzieki wszystkim za pomoc |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|