Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Piszczenie (gwizdy) w silniku Tipo 1.4
Autor Wiadomość
Panaracer 


Wiek: 45
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-09-2009, 09:34   Piszczenie (gwizdy) w silniku Tipo 1.4

Witam
Mam problem ostatnio do moich uszu dochodzi niepokojący odgłos piszczenia,gwizdania,świerszczenia :D
nie wiem co to może być -pompa wody? łożyska na alternatorze i szczotki wymienione jakiś czas temu
Dodam tylko ze mam już zużyty pasek klinowy jednak on przestaje piszczec zaraz po ruszeniu
Dzięki za ewentualne podpowiedzi

Fiat Tipo 1,4 gaźnik 145 000 km
     Moneta
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-09-2009, 10:00   

Panaracer, może i pompa, a może i alternator, a może i napinacz od paska klinowego. Spróbój wymienić napinacz i pasek, tak będzie najtaniej na początek. Ja u siebie niedawno wymieniłem i jest.... sporo ciszej choć jeszcze na luzie skrzynia fajnie "grzechocze" od jakiegoś czasu

A tak poza tym to wypadało by się przywitać na początek:
http://forum.tempra.org/t...itamy-vt728.htm
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Panaracer 


Wiek: 45
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-09-2009, 10:05   

Dzięki za odpowiedź
planuje wymiane w/w elementów i zobaczę jaki bedzie efekt
p.s. przywitam się i zasile konto jak tylko wyrobie sie ze zleceniem ;)
_________________
FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy
     Moneta
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-09-2009, 10:16   

Panaracer, przywitać możesz się już. Napisz po wymianie czy coś a raczej ile to pomogło
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 09-09-2009, 21:18   

Panaracer, Pompa wspomagania najczęściej gwiżdże w Tipo. Na pierwszy ogień przysłuchaj się jej pracy. Chyba, że nie masz wspomagania to tak jak wyżej koledzy pisali
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Panaracer 


Wiek: 45
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-01-2010, 19:01   

Wymienilem sobie pasek i przestao piszczec-swoja droga nie spodziewałem sie ze pasek ocierajacy sie o kola moze wydawac takie metaiczne dzwieki.
_________________
FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy
     Moneta
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-01-2010, 20:36   

Kożystając że temat podobny a nurtuje mnie jedna rzecz. Od nowości na niskich obrotach moje tipo gwizda, zawsze tak było, gdy się go kręci do wysokich obrotów to poniżej 4tys rpm go nie słychać a powyżej aż do 6tys jest taki dźwięk jak by miał pod sobą jakąś duużą turbine i ten dźwięk jest poprostu boski tylko z kąd on się bierze, macie coś takiego w waszych 1.4gaźnik?
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 15-01-2010, 20:38   

Larry075 napisał/a:
macie coś takiego w waszych 1.4gaźnik?


kiedyś było takie piszczenie haha ale ostatnio albo ucichło albo się przyzwyczaiłem ... Teraz mam "prykanie" a'la stożek bo mi troszkę obudowa filtra pękła :p i do 3 tys jak mu się da mocniej w dechę to rasowo mruczy haha
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-01-2010, 21:14   

przez pewien okres nie piszczenie u mnie zanikło, po wymianie rozrządu napinaczy, pasków, świec, oleju i wszystkiego co się zurzyło piszczenie wróciło. Koledzy czasami pytają co tam siedzi u mnie pod maską i nie wierzą że to 1,4. Tylko jeszcze jakby osiągi były lepsze...
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 15-01-2010, 21:17   

no być może po wymianie rozrządu to znikło ... nie wiem nie zwróciłem uwagi.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-01-2010, 22:17   

Larry075, ja miałem podobyn numer w Temprze, też tak gwizdała jak się depło mocniej, smiałem się że chodzi jak F-16. Przyczyną było łożysko w napinaczu paska wieloklinowego od altka, po wymianie cisza
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-01-2010, 22:23   

U mnie w 1.4gaznik tez to jest i nie wiem na sto ale wtdaje mi sie gwizdanie to ktorys z paskow i bardziej stawial bym na pasek klinowy a nie rozrzad nie wiem.tylko ze u mnie to jest tylko na malych obrotach najladniej to slycha jak na wolnych chodzi. :lol:
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-01-2010, 22:57   

Panaracer, Mam dokładnie to samo i na 200% jest to pasek z alternatora w moim przypadku, taki metaliczny pisk, czasem dzieje się tak gdy odpalam po nocy na mrozie. Mój pasek już dogorywa, bo czasem przy zmianie biegu lubi sobie psiknąć więc nie długo założę sobie nowy. Dźwięk w lecie jest inny niż w zimie prawdopodobnie dlatego iż "guma" w niskich temperaturach trochę bardziej sztywniej i twardnieje. Za pierwszym razem jak przyszły mrozy i usłyszałem to myślałem że zmieliłam jakiegoś kota :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-01-2010, 23:00   

lazik666, No właśnie a ja mam alternator zasilany paskem jednoklinowym, mój silnik poprostu tak pracuje a ten gwizd to jeden z dźwięków pracy silnika, bardzo mi sie to podoba. Wielki +
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Panaracer 


Wiek: 45
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-01-2010, 10:33   

Napiszę tak.
Mi chodziło o nienaturalne świerszczenie takie nieregularne- dzwięk bardzo metaliczny-przyczyna był pasek klinowy.
Znam historie mojego auta od chwili kiedy zjechał z fabryki. na wolnych obrotach wydawał taki fajny dzwięk- coś jak silnik elektryczny ( dzwięk podobny do tego jaki wydaje mechaniczna sprężarka ). Jednak tym razem było to coś innego i mniej przyjemnego więc sprawe rozwiązałem wymianą paska przy okazji naprawy alternatora. Zginęło mi ładowanie więc wymieniłem niedawno wymieniony regulator napięcia na ten oryginalny stary i działa jak należy.

** Dodano: 25-02-2010, 10:08 **
A i jeszcze jedno...po wymianie paska powróciło to przyjemne gwizdanie a'la TURBO ;)
_________________
FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load