|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Łożyska(podpora półosi) |
Autor |
Wiadomość |
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-04-2011, 09:16 Łożyska(podpora półosi)
|
|
|
Jak wymienić łożysko?> |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-04-2011, 17:14
|
|
|
Prawidłowo....
Rozumiem że chodzi Ci o łożysko w zwrotnicy. Potrzebujesz do tego profesjonalny sprzęt. Najpierw musisz wyjąć półoś. Potem to już zależy czym dysponujesz. Albo wyciągasz stare i wkładasz nowe łożysko specjalnym ściągaczem, albo wyjmujesz całą zwrotnicę i robisz to samo na prasie. |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-04-2011, 17:50
|
|
|
Nie trzeba demontować całej półosi, a ten profesjonalny sprzęt to zestaw kluczy. Demontujesz zwrotnicę i skoro masz zamiar wymienić łożysko to pewnie Ci na starym nie zależy więc odbezpieczasz pierścień segera i wybijasz go młotkiem. Jak masz wyjęte stare łożysko to wkładasz nowe. Wszyscy zalecają prasę hydrauliczną, mi za prasę posłużyło poczciwe imadło - skręcając je osadziłem łożysko w zwrotnicy, potem składanie i jazda |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-04-2011, 18:05
|
|
|
Niedokładnie napisałem o tej półosi. Oczywiście trzeba ją wyjąć tylko ze zwrotnicy . Jak będziesz wkładał nowe łożysko, to naciskaj/wal tylko w zewnętrzną bieżnię. Kup sobie też odrazu nową nakrętkę na półoś. |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-04-2011, 19:24
|
|
|
Czekajcie ! - Albo ja nie czytam ze zrozumieniem , albo wy !
Guzik pytał w tytule o wymianę łożyska w podporze półosi , a nie zwrotnicy !
Wytłumaczyliście mu połowę operacji ... Ciąg dalszy wygląda w ten sposób , że należy odłączyć przegub wewnętrzny od półosi wychodzącej ze skrzyni . Odkręcasz 6 śrub imbusowych ( jak masz pecha to nie będą to sześciokątne imbusy , tylko gwiazdkowe torxy ) mocujących ten przegub od nieruchomej półosi . Potem trzeba odkręcić dwie śruby mocujące podporę do bloku silnika i delikatnie wysunąć półoś ze skrzyni . Dobrze jest mieć w tym momencie auto przechylone na przeciwną stronę , żeby wylewający się ze skrzyni olej nie zalał bliższej i dalszej okolicy . Dalej - to już normalka : odbezpieczyć łożysko w obudowie , wybić i składać w odwrotnej kolejności . |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-04-2011, 19:40
|
|
|
schab, podpora tylko na 2 śruby? chyba więcej tego jest ja kiedyś to demontowałem i jest jeszcze w bloku szpilka którą trzeba wykręcić i z tego co wiem to tak łatwo nie wychodzi ta cała podpora półosi (ja mam jeszcze sprężarkę klimy do tego no i 16v) ale te podpory w 2.0 były chyba podobnie mocowane |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-04-2011, 19:40
|
|
|
Na swoje usprawiedliwienie napisze tylko że zaznaczyłem jak ja to zrozumiałem |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2011, 18:04
|
|
|
dziura napisał/a: | schab, podpora tylko na 2 śruby? chyba więcej tego jest ja kiedyś to demontowałem i jest jeszcze w bloku szpilka którą trzeba wykręcić i z tego co wiem to tak łatwo nie wychodzi ta cała podpora półosi (ja mam jeszcze sprężarkę klimy do tego no i 16v) ale te podpory w 2.0 były chyba podobnie mocowane |
Przepraszam - masz rację . Ja też tam dawno nie zaglądałem ... Dziś miałem okazję pozwiedzać tamtą okolicę , bo zmieniałem prawy wahacz i wewnętrzny przegub ( akurat ten mocowany tuż przy podporze półosi ) . Faktycznie śrub mocujących podporę do bloku jest łącznie cztery , a oprócz tego u mnie do odlewu podpory mocowana jest jeszcze sprężarka klimy i pompa wspomagania . |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-04-2011, 19:10
|
|
|
kolega brynol69 jest w tym obeznany,pytajcie jego! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-04-2011, 20:10
|
|
|
nieprawdą jest abym wiedział cokolwiek w tym temacie , z ciekawości poszedłem do piwnicy obejrzeć taką podporę ale okiem laika mogę powiedzieć tylko że bez majzla i młota się nie obejdzie. Z jednej strony wygląda jakby dało się "coś" podważyć śrubokrętem i i wtedy wyjąć półoskę ale chciałbym zauważyć że w eperze nie widnieje tam żadna część zamienna.
PS. jakby ktoś chciał pozbyć się klimy i wspomagania i przenieść alternator na tył to mogę sprezentować podporę przystosowaną właśnie do takiego rozwiązania |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-04-2011, 18:04
|
|
|
Post pisałem na szybko.
Więc tak. 99% czynności wykonałem(zapasową półoś mam na wierzchu i tak), odkręciłem przegub, zostało mi tylko łożysko(na wierzchu), którego żadnym sposobem nie moge zdjąć/odkręcić. Młotem nie próbowałem, bo nie jestem zwolennikiem walenia młotem podczas naprawy. Jeśli potrzebna będzie prasa, to podjadę do znajomego i za piwo mi wybije to.
Łapa jest mocowana na pewno na więcej niż 2 śruby, a do tego dochodzi pompa wspomagania, którą pewnie trzeba odkręcić(nie pamiętam już jak to montowałem, ale z tym będzie najmniejszy problem). Nie wiem tylo jak wyjąć łożysko(bo jak będę wiedział jak wyjąć, to i z włożeniem problemu nie będzie).
Mam taki luz, że półoś lata sobie luźno i wesoło chyba ponad 1 cm na boki i wcale nie przesadzam... prawdopodobnie łapa też już zdążyła się wyrobić, ale to nic, bo mam zapasową |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-04-2011, 22:41
|
|
|
ta którą mam w piwnicy też ma straszne luzy, druga leży na garażu kolegi ale nie wydaje mi się żeby tamta byłą jakoś sztywniej osadzona więc zaryzykuję stwierdzniem że tam nie ma jako takiego łożyska i ona raczej tylko przechodzi przez tą podporę |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-04-2011, 23:01
|
|
|
Podpory mają łożyska i nie mają one luzu .Ja rozcinałem pierścień wewnętrzny łożyska szlifierką i wybijałem z obudowy wiekszy. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 11-04-2011, 13:37
|
|
|
lordabarth napisał/a: | Podpory mają łożyska i nie mają one luzu .Ja rozcinałem pierścień wewnętrzny łożyska szlifierką i wybijałem z obudowy wiekszy. |
Czy można prosić jaśniej?
Skoro stare sie rozcina, to jak włożyć tam nowe? |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-04-2011, 14:15
|
|
|
po "puknięciu" młotkiem otrzymałem coś takiego...
ale samego łożyska już nie potrafiłem zdjąć więc oddałem razem z piastami do "fachowca" a on stwierdził że nigdy nie wymieniał łożyska na podporze
lordabarth, którą cześć rozcinałeś? czy mówiłeś już o samym łożysku? jaką szlifieką się tam dostałś? z czystej ciekaści pytm bo zleciłem już to komuś innemu |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-04-2011, 14:58
|
|
|
brynol69 napisał/a: | po "puknięciu" młotkiem otrzymałem coś takiego... |
Może ja jestem ślepy , ale widzę :
- rozkręconą obudowę łożyska ( to coś na trzy śruby tuż przy mocowaniu przegubu )
- wysunięte łożysko z prawej strony obudowy
Widzę również , że z wysuniętym łożyskiem pracowało to dłuższą chwilę , bo półośka od strony skrzyni jest mocno obtarta .
W związku z powyższym jeśli nawet wymienisz łożysko w podporze - to może się okazać , że simering uszczelniający wyjście półosi ze skrzyni nie będzie trzymał oleju i to nie jego wina ... |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-04-2011, 15:44
|
|
|
Guzik napisał/a: | lordabarth napisał/a: | Podpory mają łożyska i nie mają one luzu .Ja rozcinałem pierścień wewnętrzny łożyska szlifierką i wybijałem z obudowy wiekszy. |
Czy można prosić jaśniej?
Skoro stare sie rozcina, to jak włożyć tam nowe? |
U mnie łożysko sie rozleciało i po wyjeciu półosi z małą bieżnia łożyska rozciąłem ją a dużą wybiłem z obudowy.Nowe łożysko nabijałem rurką jak dobrze pamiętam. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-04-2011, 16:06
|
|
|
schab, widzisz dobrze z tym że łożysko dlatego jest z prawej strony dlatego że je wybiłem z obudowy, podobnie jak pierścień z lewej strony obudowy. osłona jest odkręcona ponieważ nie dało by się wyjąć półosi. prawdą jest że simering ciekł ale już jest wymieniony |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-04-2011, 14:44
|
|
|
Dobra, widze, że jednak nikt nie wytłumaczy mi tego w sensowny sposób(jak dla mnie) więc oddam mechanikowi niech się męczy. Powiedzcie chociaż jakie łożysko trzeba kupić, jakie ma wymiary?
** Dodano: 18-04-2011, 19:00 **
Ok, poradziłem sobie tak, że założyłem łożysko, które miałem w drugiej półosi(całą półoś), dalej nie wiem jak to zdjąć więc mile widziany jakiś opis
WYmiana półosi to banał. Odkręcamy 6 śrubek imbusowych (nr6) od przegubu, następnie odkręcamy koło prawe(pasażera), dalej odkręcamy jedną śrubkę amortyzatora przy zwrotnicy(tą wyżej) i popuszczamy tą niżej troszkę. Odchylamy teraz całą zwrotnicę(będzie wiadomo podczas rozbiórki wszystko), odkręcamy 3 śrubki przy podporze półosi na kluczyk 10 i wysuwamy półoś ze skrzyni biegów uważając na olej, który może spierdzielić(ja podlewarowałem wysoko prawą stronę i nic nie uciekło).
Miłej zabawy. Wpadłem na to po prawie 2 godzinach, bo już miałem rozpinać cały zawias z jednej strony Zajmuje to mniej czasu, niż wymiana 2 kół
Należy jedynie uważać na śrubki przy przegubie i DOBRZE oczyścić je z błota żeby kluczyk dobrze wszedł do samego końca, w przeciwnym wypadku można sobie rozrobić tylko śrubkę i trzeba będzie "ciąć metal i krzesać iskry" miałem tak rok temu i tym razem, nauczony doświadczeniem, podszedłem do tego prawidłowo |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|