Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Łożyska(podpora półosi)
Autor Wiadomość
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 08-04-2011, 09:16   Łożyska(podpora półosi)

Jak wymienić łożysko?>
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-04-2011, 17:14   

Prawidłowo....
Rozumiem że chodzi Ci o łożysko w zwrotnicy. Potrzebujesz do tego profesjonalny sprzęt. Najpierw musisz wyjąć półoś. Potem to już zależy czym dysponujesz. Albo wyciągasz stare i wkładasz nowe łożysko specjalnym ściągaczem, albo wyjmujesz całą zwrotnicę i robisz to samo na prasie.
     Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 08-04-2011, 17:50   

Nie trzeba demontować całej półosi, a ten profesjonalny sprzęt to zestaw kluczy. Demontujesz zwrotnicę i skoro masz zamiar wymienić łożysko to pewnie Ci na starym nie zależy więc odbezpieczasz pierścień segera i wybijasz go młotkiem. Jak masz wyjęte stare łożysko to wkładasz nowe. Wszyscy zalecają prasę hydrauliczną, mi za prasę posłużyło poczciwe imadło - skręcając je osadziłem łożysko w zwrotnicy, potem składanie i jazda
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-04-2011, 18:05   

Niedokładnie napisałem o tej półosi. Oczywiście trzeba ją wyjąć tylko ze zwrotnicy :D . Jak będziesz wkładał nowe łożysko, to naciskaj/wal tylko w zewnętrzną bieżnię. Kup sobie też odrazu nową nakrętkę na półoś.
     Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-04-2011, 19:24   

Czekajcie ! - Albo ja nie czytam ze zrozumieniem , albo wy !
Guzik pytał w tytule o wymianę łożyska w podporze półosi , a nie zwrotnicy !
Wytłumaczyliście mu połowę operacji ... :lol: Ciąg dalszy wygląda w ten sposób , że należy odłączyć przegub wewnętrzny od półosi wychodzącej ze skrzyni . Odkręcasz 6 śrub imbusowych ( jak masz pecha to nie będą to sześciokątne imbusy , tylko gwiazdkowe torxy ) mocujących ten przegub od nieruchomej półosi . Potem trzeba odkręcić dwie śruby mocujące podporę do bloku silnika i delikatnie wysunąć półoś ze skrzyni . Dobrze jest mieć w tym momencie auto przechylone na przeciwną stronę , żeby wylewający się ze skrzyni olej nie zalał bliższej i dalszej okolicy . Dalej - to już normalka : odbezpieczyć łożysko w obudowie , wybić i składać w odwrotnej kolejności .
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-04-2011, 19:40   

schab, podpora tylko na 2 śruby? chyba więcej tego jest :roll: ja kiedyś to demontowałem i jest jeszcze w bloku szpilka którą trzeba wykręcić i z tego co wiem to tak łatwo nie wychodzi ta cała podpora półosi (ja mam jeszcze sprężarkę klimy do tego no i 16v) ale te podpory w 2.0 były chyba podobnie mocowane :?
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-04-2011, 19:40   

:sciana: Na swoje usprawiedliwienie napisze tylko że zaznaczyłem jak ja to zrozumiałem :?
     Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2011, 18:04   

dziura napisał/a:
schab, podpora tylko na 2 śruby? chyba więcej tego jest :roll: ja kiedyś to demontowałem i jest jeszcze w bloku szpilka którą trzeba wykręcić i z tego co wiem to tak łatwo nie wychodzi ta cała podpora półosi (ja mam jeszcze sprężarkę klimy do tego no i 16v) ale te podpory w 2.0 były chyba podobnie mocowane :?

Przepraszam - masz rację . Ja też tam dawno nie zaglądałem ... Dziś miałem okazję pozwiedzać tamtą okolicę , bo zmieniałem prawy wahacz i wewnętrzny przegub ( akurat ten mocowany tuż przy podporze półosi ) . Faktycznie śrub mocujących podporę do bloku jest łącznie cztery , a oprócz tego u mnie do odlewu podpory mocowana jest jeszcze sprężarka klimy i pompa wspomagania .
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-04-2011, 19:10   

kolega brynol69 jest w tym obeznany,pytajcie jego! ;D
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-04-2011, 20:10   

nieprawdą jest abym wiedział cokolwiek w tym temacie ;D , z ciekawości poszedłem do piwnicy obejrzeć taką podporę ale okiem laika mogę powiedzieć tylko że bez majzla i młota się nie obejdzie. Z jednej strony wygląda jakby dało się "coś" podważyć śrubokrętem i i wtedy wyjąć półoskę ale chciałbym zauważyć że w eperze nie widnieje tam żadna część zamienna.

PS. jakby ktoś chciał pozbyć się klimy i wspomagania i przenieść alternator na tył to mogę sprezentować podporę przystosowaną właśnie do takiego rozwiązania :D
     assistance
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 10-04-2011, 18:04   

Post pisałem na szybko.
Więc tak. 99% czynności wykonałem(zapasową półoś mam na wierzchu i tak), odkręciłem przegub, zostało mi tylko łożysko(na wierzchu), którego żadnym sposobem nie moge zdjąć/odkręcić. Młotem nie próbowałem, bo nie jestem zwolennikiem walenia młotem podczas naprawy. Jeśli potrzebna będzie prasa, to podjadę do znajomego i za piwo mi wybije to.

Łapa jest mocowana na pewno na więcej niż 2 śruby, a do tego dochodzi pompa wspomagania, którą pewnie trzeba odkręcić(nie pamiętam już jak to montowałem, ale z tym będzie najmniejszy problem). Nie wiem tylo jak wyjąć łożysko(bo jak będę wiedział jak wyjąć, to i z włożeniem problemu nie będzie).
Mam taki luz, że półoś lata sobie luźno i wesoło chyba ponad 1 cm na boki i wcale nie przesadzam... prawdopodobnie łapa też już zdążyła się wyrobić, ale to nic, bo mam zapasową :)
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-04-2011, 22:41   

ta którą mam w piwnicy też ma straszne luzy, druga leży na garażu kolegi ale nie wydaje mi się żeby tamta byłą jakoś sztywniej osadzona więc zaryzykuję stwierdzniem że tam nie ma jako takiego łożyska i ona raczej tylko przechodzi przez tą podporę
     assistance
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-04-2011, 23:01   

Podpory mają łożyska i nie mają one luzu .Ja rozcinałem pierścień wewnętrzny łożyska szlifierką i wybijałem z obudowy wiekszy.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 11-04-2011, 13:37   

lordabarth napisał/a:
Podpory mają łożyska i nie mają one luzu .Ja rozcinałem pierścień wewnętrzny łożyska szlifierką i wybijałem z obudowy wiekszy.

Czy można prosić jaśniej?
Skoro stare sie rozcina, to jak włożyć tam nowe?
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-04-2011, 14:15   

po "puknięciu" młotkiem otrzymałem coś takiego...

ale samego łożyska już nie potrafiłem zdjąć więc oddałem razem z piastami do "fachowca" a on stwierdził że nigdy nie wymieniał łożyska na podporze :)
lordabarth, którą cześć rozcinałeś? czy mówiłeś już o samym łożysku? jaką szlifieką się tam dostałś? z czystej ciekaści pytm bo zleciłem już to komuś innemu ;)
     assistance
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-04-2011, 14:58   

brynol69 napisał/a:
po "puknięciu" młotkiem otrzymałem coś takiego...

Może ja jestem ślepy , ale widzę :
- rozkręconą obudowę łożyska ( to coś na trzy śruby tuż przy mocowaniu przegubu )
- wysunięte łożysko z prawej strony obudowy
Widzę również , że z wysuniętym łożyskiem pracowało to dłuższą chwilę , bo półośka od strony skrzyni jest mocno obtarta .
W związku z powyższym jeśli nawet wymienisz łożysko w podporze - to może się okazać , że simering uszczelniający wyjście półosi ze skrzyni nie będzie trzymał oleju i to nie jego wina ...
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-04-2011, 15:44   

Guzik napisał/a:
lordabarth napisał/a:
Podpory mają łożyska i nie mają one luzu .Ja rozcinałem pierścień wewnętrzny łożyska szlifierką i wybijałem z obudowy wiekszy.

Czy można prosić jaśniej?
Skoro stare sie rozcina, to jak włożyć tam nowe?

U mnie łożysko sie rozleciało i po wyjeciu półosi z małą bieżnia łożyska rozciąłem ją a dużą wybiłem z obudowy.Nowe łożysko nabijałem rurką jak dobrze pamiętam.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-04-2011, 16:06   

schab, widzisz dobrze z tym że łożysko dlatego jest z prawej strony dlatego że je wybiłem z obudowy, podobnie jak pierścień z lewej strony obudowy. osłona jest odkręcona ponieważ nie dało by się wyjąć półosi. prawdą jest że simering ciekł ale już jest wymieniony :)
     assistance
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 12-04-2011, 14:44   

Dobra, widze, że jednak nikt nie wytłumaczy mi tego w sensowny sposób(jak dla mnie) więc oddam mechanikowi niech się męczy. Powiedzcie chociaż jakie łożysko trzeba kupić, jakie ma wymiary?

** Dodano: 18-04-2011, 19:00 **
Ok, poradziłem sobie tak, że założyłem łożysko, które miałem w drugiej półosi(całą półoś), dalej nie wiem jak to zdjąć więc mile widziany jakiś opis :)

WYmiana półosi to banał. Odkręcamy 6 śrubek imbusowych (nr6) od przegubu, następnie odkręcamy koło prawe(pasażera), dalej odkręcamy jedną śrubkę amortyzatora przy zwrotnicy(tą wyżej) i popuszczamy tą niżej troszkę. Odchylamy teraz całą zwrotnicę(będzie wiadomo podczas rozbiórki wszystko), odkręcamy 3 śrubki przy podporze półosi na kluczyk 10 i wysuwamy półoś ze skrzyni biegów uważając na olej, który może spierdzielić(ja podlewarowałem wysoko prawą stronę i nic nie uciekło).

Miłej zabawy. Wpadłem na to po prawie 2 godzinach, bo już miałem rozpinać cały zawias z jednej strony :zolta: ;D Zajmuje to mniej czasu, niż wymiana 2 kół ;D
Należy jedynie uważać na śrubki przy przegubie i DOBRZE oczyścić je z błota żeby kluczyk dobrze wszedł do samego końca, w przeciwnym wypadku można sobie rozrobić tylko śrubkę i trzeba będzie "ciąć metal i krzesać iskry" :lol: miałem tak rok temu i tym razem, nauczony doświadczeniem, podszedłem do tego prawidłowo :)
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load