Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podstawa pod gaznikiem
Autor Wiadomość
Jarek (SQ1EUO) 



Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-01-2005, 16:24   Podstawa pod gaznikiem

Jak trudno jest wymienic podstawe pod gaznikiem (ta uszczelke) ? Czy lepiej zrobic to u mechanika?
Da sie jakos moze gaznik dokrecic?? zeby lepiej do niej przylegal?

Od kilku dni auto nie trzyma zbytnio obrotow na biegu jalowym, i bywa nawet ze na sprzegle zgasnie. Regulacja obrotami na gazniku nie daje zbyt wiele.
Sprawdzilem ten przewod co idzie od weza podcisnienia to modulu zaplony,..wszystko wyczyscilem i zalozylem na nowo.

Niewiele to zmienilo.
Dlatego podejzewam podstawe gaznika.

Aha,...to samo jest na benzynie i na gazie.

Pozdrawiam
_________________
(.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)

(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......)
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-01-2005, 17:08   

Chmmm, nie jest to jakies trudne.
Poodpinaj wszystkie przewody, rurki itp, pamietaj ktore do ktorego!
Odepnij przewody elektryczne.

Ja sam nie zdjemowalem co prawda gaznika, ale raczej nie powinienes miec jakis problemow z jego odkreceniem.

Dobrze pamietaj wyszysc miejsca gdzie przychodzi nowa uszczelka.
Nie dawaj silikonu!! Tylko uszczelke. Sam mozesz nawet sobie taka zrobic.
Idz do jakiegos motoryzacyjnego i powiedz ze chcesz kawalek materialu do robienia uszczelek (odporny na cieplo itp) np. 20cmx20cm - zapomnailem fachowej nazwy :evil: - wytna Ci z duzego arkusza tyle ile chce i sam mozesz sobie wyciac juz pod uszczelke
Koszt takiego "bloczku" o wymiarach 20x20 to cos kolo 10zł czy nawet nie taniej.

Poszukaj jeszcze w skanach ksiazki o naprawach - po angielsku jedynie no ale masz obrazki - na www znajdziesz.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-01-2005, 01:25   

miszko napisał/a:
Chmmm, nie jest to jakies trudne.
Poodpinaj wszystkie przewody, rurki itp, pamietaj ktore do ktorego!
Odepnij przewody elektryczne.

Ja sam nie zdjemowalem co prawda gaznika, ale raczej nie powinienes miec jakis problemow z jego odkreceniem.

Dobrze pamietaj wyszysc miejsca gdzie przychodzi nowa uszczelka.
Nie dawaj silikonu!! Tylko uszczelke. Sam mozesz nawet sobie taka zrobic.
Idz do jakiegos motoryzacyjnego i powiedz ze chcesz kawalek materialu do robienia uszczelek (odporny na cieplo itp) np. 20cmx20cm - zapomnailem fachowej nazwy :evil: - wytna Ci z duzego arkusza tyle ile chce i sam mozesz sobie wyciac juz pod uszczelke
Koszt takiego "bloczku" o wymiarach 20x20 to cos kolo 10zł czy nawet nie taniej.

Poszukaj jeszcze w skanach ksiazki o naprawach - po angielsku jedynie no ale masz obrazki - na www znajdziesz.





Miszko nie wiem czy wiesz że ta podstawka tak zwana uszczelka jest metalowo gumowa hehe i nie sądze że to tak sie kupi podróbke .Jest ona droga
i nie wiem czy są podruby mnie kosztowało to w aso z robotą ok 150 zyli ale mam spokuj :lol: :lol: hehe
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Krystian


Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 21
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 17-01-2005, 12:01   

cześć.
Sprawa wyglądała w ten sposób:
1. odłączyłem przewody, cięgno gazu, ssania i spuściłem płyn.
2. "od tyłu" (jakkolwiek to zabrzmiało #-o ) trzynasteczką na przedłużce odkręciłem blaszaną osłonę gaźnika oraz kolektor ssący.
3. wyjąłem cały kolektor z gaźnikiem (bo jest on przykręcany od spodu dziesiąteczką do kolektora)
4. wymiana uszczelki metalowo-gumowej .... poskładać analogicznie do demontażu

TOTAL TIME - 2 h , nic nie podwieszałem itp. Gaźniczek od razu przeczyściłem w komorze pływakowej (nigdy nie sądziłem że może tam być tak wiele różnorakiego syfu #-o ) i wymieniłem papierową uszczelkę - chyba tą którą miał na myśli miszko :)

....acha, nie jestem mechanikiem (choć jakieś tam pojęcie o autach mam) , ale myślę że bez problemu sobie poradzisz z wymianą.
Grafit dał 150 złotych i miał komfort że się nie pobrudził :P , ale biorąc pod uwagę koszt uszczelki (85-90 zł w ASO) - warto się trochę pobrudzić i stracić nawet 2h , a 60 zyli za robociznę zawsze w kieszeni :lol:
  
 
Jagi 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 252
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-01-2005, 13:14   

Ja swoją wymieniłem za 120 z robocizną w warsztacie gaźnikowym, nie wiem jakimi środkami ale gość najpierw popsikał całą uszczelkę jakimś czymś co skwierczało i bombelkowało w miejscu nieszczelności - na tej podstawie stwierdził przyczynę ... czyli ze jest to wina uszczelki, potem wysłał mnie do sklepu po uszczelkę bo akurat nie miał i na czas tegoż przejazdu popsikał uszczelkę jakimś innym srodkiem który prowizorycznie uszczelnił pęknięcie i samochód mi nie gasł ...
Sprobuje sie dowiedzieć co to był za srodek ten do sprawdzania nieszczelności lub podjedz go gaznikowcow może mają to sprawdzisz bo takie objawy to nie musi byc koniecznie uszczelka ...
_________________
KIA Clarus 1.8 SLX DOHC
     Moneta
 
 
Krystian


Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 21
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 17-01-2005, 13:45   

Jagi napisał/a:
Ja swoją wymieniłem za 120 z robocizną w warsztacie gaźnikowym, nie wiem jakimi środkami ale gość najpierw popsikał całą uszczelkę jakimś czymś co skwierczało i bombelkowało w miejscu nieszczelności - na tej podstawie stwierdził przyczynę ... czyli ze jest to wina uszczelki, potem wysłał mnie do sklepu po uszczelkę bo akurat nie miał i na czas tegoż przejazdu popsikał uszczelkę jakimś innym srodkiem który prowizorycznie uszczelnił pęknięcie i samochód mi nie gasł ...
Sprobuje sie dowiedzieć co to był za srodek ten do sprawdzania nieszczelności lub podjedz go gaznikowcow może mają to sprawdzisz bo takie objawy to nie musi byc koniecznie uszczelka ...


.............oczywiście jest tak jak pan redaktor powiedział =D> :lol: :lol:
Najpierw sprawdź czy to na pewno uszczelka !!!
  
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-01-2005, 15:19   Re: Podstawa pod gaznikiem

[quote="Jarek (SQ1EUO)"]Jak trudno jest wymienic podstawe pod gaznikiem (ta uszczelke) ? Czy lepiej zrobic to u mechanika?
Da sie jakos moze gaznik dokrecic?? zeby lepiej do niej przylegal?

Od kilku dni auto nie trzyma zbytnio obrotow na biegu jalowym, i bywa nawet ze na sprzegle zgasnie. Regulacja obrotami na gazniku nie daje zbyt wiele.
Sprawdzilem ten przewod co idzie od weza podcisnienia to modulu zaplony,..wszystko wyczyscilem i zalozylem na nowo.

Niewiele to zmienilo.
Dlatego podejzewam podstawe gaznika.

Aha,...to samo jest na benzynie i na gazie.






Właśnie z tym kłopotem się borykam od paru dni a podstawka nowa!

Dziś odkręciłem dysze (zawór) który zamyka i otwiera elektrycznym impulsem ,cały wyszczyćiłem i wydmuchałem ale jak go odkręcałem to kabel co wchodzi do czujnika poprostu odpadł !!! a wykręcałem szalenie delikatnie .Podejrzenia mam że tam mi nie kątaktowało bo ten kabelek czerwony musiał być na włosku!!! naszczęcie przewód wystawał z czujnika i solidnie jest polutowane tzn kabel do czujnika. Czujnik webera z dyszami
może być drogawy ???

Teraz mam całość pod obserwacją acha gaźnik też z góry otwarłem dysze są raczej czyste tzn dookoła dysz czysto hehe


Zaznacze ze ten czujnik dostaje impulsy od digi pleksu!! a po wyjęciu kostki od tego kabla po odłaczeniu kabla od gaźnika silnik odrazu gaśnie także ona ma kolosalne znaczenie !!!

Także sprawdz to może to ??
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-04-2011, 23:20   

Odkopuje. W temacie nie bardzo rozumiem. Chce wymienic ta wlasnie podstawe.

Powiedzcie mi czy wystarczy odkrecic te sruby od gory pod oslona dolotu powietrza i gaznik zejdzie? z podstawa? Czy trzeba od dolu takim specjalnie powyginanym kluczem dlubac. Nie wiem jak to nazwac ale mech kiedys tak grzebal.
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-04-2011, 07:04   

pisario, Do zdjęcia gaźnika odkręcasz śruby na gaźniku, zaś do zdjęcia podstawy (do której jest przykręcony gaźnik) trzeba wykazać się nie lada akrobacjami :lalala: wszystkie 4 śruby znajdują się jak gdyby od spodu podstawy i są dość ciężko dostępne. Nie obejdzie się bez jakiegoś dobrego przegubowego klucza.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load