Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektryczny szyberdach - dodano - nowe pytanie !!!
Autor Wiadomość
Tempers 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 182
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-11-2005, 15:19   Elektryczny szyberdach - dodano - nowe pytanie !!!

Witam.

Mam w temperówce elektryczny szyberdach. Czy otwiera się on tylko na uchył (bo tak się tylko udało) czy także w całości powinien się rozsuwać. Po czym to poznać ?

Tempra 1.6 SX ie 91 Cat

Pozdro
  
     assistance
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-11-2005, 15:32   

Powinien sie otwierac uchylnie oraz w calosci powinien się "chowac".

Np. Zdrówko ma taki szyberdach.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
gaabik 


Wiek: 46
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 83
Skąd: Poniatowa
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-11-2005, 15:43   

Dokładnie tak jak napisał Miszko powinien się uchylać oraz rozsuwać w całości.
     assistance   Moneta
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2005, 16:07   

to zalezy,bo jezeli masz fabryczny to powinien robic i to i to,a jezeli ktos go zakladal dosatkowo to bog wie co on tam wymysli,to czy sie chowa czy nie poznasz po podsufitce w aucie,powinna byc nizej i to widac bo sa wytloczenia
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Tempers 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 182
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-11-2005, 17:10   

Dzięks. Sprawdzę podsufitkę. To tej pory próbowałem naciskać i za pierwszym razem się uchylał, za drugim składał i po kolejnym wciśnięciu domykał i tak ciągle. Może jest jakaś kombinacja tego przycisku. Napewno jest fabryczny. Pozdro
     assistance
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-11-2005, 17:58   

Tempers napisał/a:
Może jest jakaś kombinacja tego przycisku.

Wlasnie i tu moze sie gubisz. Pamietam ze Zdrowko tez mi kiedys pokazywal jak to sie otwiera.A najlepiej napisz do niego!
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 01-12-2005, 00:38   

Już mówię, co i jak, bo Zdrówko strasznie rzadko tu zagląda ;-)

Otóż w celu uchylenia szyberdachu należy wcisnąć przycisk od strony szyby przedniej (niejako do przodu) - tafla uchyla się do przodu.

Po wcisnięciu (w pozycji uchylonej szyberdachu) klawisza od strony foteli (do tyłu) szyberdach z powrotem się składa i domyka.

Po ponownym wciśnięciu guzika ZNOWU OD STRONY FOTELI (DO TYŁU) szyberdach otwiera się (odjeżdża w stronę tylnej kanapy chowając się między dach a podsufitkę, wysuwając jednocześnie specjalny wiatrochron od przodu otworu dachowego. Dach mozemy otworzyć w ten sposób na dowolną wielkość, oczywiście między zakresami zamknięcia i otwarcia całkowitego ;)

Z pozycji otwartej zamykamy szyberdach naciskając analogicznie guzik od strony szyby przedniej (do przodu). Pamiętać należy, żeby domknąc szyberdach - musi się zamknąć pod kątem, a nie tylko dojechać do krawędzi otworu, inaczej tafla pozostanie w pozycji poziomej, zamiast lekko ukośnej w linii dachu - szkło nie dotknie uszczelki od spodu i woda będzie lecieć do środka ;)
     Moneta
 
 
Tempers 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 182
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-12-2005, 08:43   

No, dokładniej się chyba nie da. Dzięki :D

[ Dodano: 03-12-2005, 12:44 ]
Erewan, dzięki, wszystko się zgadza. Bardzo mi pomogłeś, co już doceniłem.
mam tylko jeszcze pytania kosmetyczne.

1. Chodzi tak ciężko, że trzeba mu pomagać ręką aby się do końca domknął z pozycji rozsunięty - gdzie go nasmarować albo cóś aby chodził lżej.

2. Nie bardzo jeszcze rozumiem po czym stwierdzić kiedy jest całkowicie i szczelnie domknięty.

Pozdro i dzięki
     assistance
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 06-12-2005, 02:46   

Już podpowiadam...

Tempers napisał/a:
1. Chodzi tak ciężko, że trzeba mu pomagać ręką aby się do końca domknął z pozycji rozsunięty - gdzie go nasmarować albo cóś aby chodził lżej.


Masz na myśli taflę szklaną, czy maskownicę/podsufitkę ze specjalnym wgłębieniem na dłoń? Bo to jest tak...

Szyberdach odsuwa się w całości, tj. tafla wraz z podsufitką, a zasuwa sama tafla, czasami lekko "zgarniając" maskownicę. Po domknięciu tafli zawsze trzeba ręcznie dosunąć maskownicę, do czego właśnie zrobiono tam specjalne wgłębienie. Maskownica zawsze chodzi dosyć ciężko, bo inaczej by "latała" podczas jazdy wydając klekoczące odgłosy ;) Jeśli ciężko chodzi sama maskownica to się nie martw. Jeśli zaś ciężko chodzi tafla po prowadnicach, to najczęściej są trzy powody:

a) masz wyłączony silnik i akumulator w kiepskim stanie, a wtedy lepiej nie jeździć szyberdachem w te i nazad, bo żre prądu jak koń owies ;)

b) po bokach szyberdachu (bardziej z przodu), jak go otworzysz, przy prowadnicach są takie specjalne plastikowe zaślepki, które uszczelniają i osłaniają wnętrze dachu, gdy szyberdach jest otwarty. Te plastiki potrafią często wyskakiwać z prowadnic i powodują blokowanie się tafli podczas zasuwania szyberdachu. Objaw jest właśnie taki, że tafla opornie sie zamyka. Należy w takim przypadku dopchnąć wyskakujący plastik do prowadnicy, żeby nie utrudniał ruchu tafli. Tak jest u mnie. ;) Uważaj z nimi, bo jak się pod naporem tafli połamią, to kicha będzie.

c) może być to wina silniczka albo zniszczonych linek - trzeba by rozbierać podsufitkę


Tempers napisał/a:
2. Nie bardzo jeszcze rozumiem po czym stwierdzić kiedy jest całkowicie i szczelnie domknięty.


Hehehe, rozczaiłem to po miesiącu używania autka dopiero ;) Przy zamykaniu z pozycji otwartej tafla musi dojechać do oporu do przodu otworu dachowego i DODATKOWO ODCHYLIĆ KU GÓRZE o jakiś centymetr. Słychać wtedy taki specyficzny głuchy dźwięk, ale perfekcję uzyskasz metodą prób i błędów - po prostu na czuja zamykaj dach i wychodź spojrzeć, czy uszczelka tafli jest spasowana z uszczelką otworu dachowego - powinny być na tej samej wysokości. Jeśli szyberdach będzie niedomknięty, będzie to wyraźnie widać - jedna uszczelka będzie wyżej/niżej od drugiej. Jak pierwszy raz idealnie spasujesz, to postaraj się zapamiętać, jak to wygląda z miejsca kierowcy od spodu i po prostu zamykaj taflę w takim ustawieniu ;) Podobnie rzecz ma się z domykaniem z pozycji uchylonej - tafla ma specyficznie kliknąć, ale nie zjechać do pozycji poziomej, bo się na górze dziura zrobi! ;)

Popróbuj i daj znać, jak Ci to wychodzi...
     Moneta
 
 
Tempers 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 182
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-12-2005, 07:29   

Cześć.

No, dzięki wielkie. Właśnie oto mi dokładnie chodziło. Z tym domykaniem jednak ma iść do góry o 1 cm :D . Tak też ostatnio zrobiłem i do dziś myślałem, że jest niedomknięty. A ma to wielkie znaczenie bo autko stoi na kilka dni u mechanika, który go dopieszcza., a trochę pada. Jak tylko wróci odrazu sprawdzę te wypadające plastiki. Bardzo mi pomogłeś.

Pozdrawiam
     assistance
 
gaabik 


Wiek: 46
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 83
Skąd: Poniatowa
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-12-2005, 13:13   

Erewan napisał/a:
Hehehe, rozczaiłem to po miesiącu używania autka dopiero Przy zamykaniu z pozycji otwartej tafla musi dojechać do oporu do przodu otworu dachowego i DODATKOWO ODCHYLIĆ KU GÓRZE o jakiś centymetr. Słychać wtedy taki specyficzny głuchy dźwięk, ale perfekcję uzyskasz metodą prób i błędów - po prostu na czuja zamykaj dach i wychodź spojrzeć, czy uszczelka tafli jest spasowana z uszczelką otworu dachowego - powinny być na tej samej wysokości.


Eewan nie wiem czy cię dobrze zrozumiałem zamykać dach na czuja? Przynajmniej u mnie kiedy domykam dach np z pozycji całkowicie otwartej to przy całkowitym domknięciu szyber się automatycznie wyłącza i żeby dalej uchyliś trzeba zwolnić przycisk i nacisnąć go jesze raz.
_________________
Była Tempra 1,6 SX ie cat 91r
Jest Audi A4 1,6
     assistance   Moneta
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 07-12-2005, 17:52   

gaabik napisał/a:
Eewan nie wiem czy cię dobrze zrozumiałem zamykać dach na czuja? Przynajmniej u mnie kiedy domykam dach np z pozycji całkowicie otwartej to przy całkowitym domknięciu szyber się automatycznie wyłącza i żeby dalej uchyliś trzeba zwolnić przycisk i nacisnąć go jesze raz.


I tu właśnie jest pies pogrzebany. Szyberdach przy zamykaniu z pozycji otwartej, owszem, wyłącza się, ale nie wtedy, kiedy powinien ;) Tzn. dojeżdża do końca i stop... A trzeba go podnieść do góry o centymetr mniej więcej, bo zostaje szpara od góry, przez którą woda się będzie lać. Czasami się nie zatrzymuje i od razu się uchyla, a potem zatrzymuje ciut za nisko albo za wysko ;) Te dachy tak mają, że działają sobie jak im się podoba ;)

W razie wątpliwości - pytajcie dalej :)
     Moneta
 
 
gaabik 


Wiek: 46
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 83
Skąd: Poniatowa
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-12-2005, 15:24   

Erewan napisał/a:
I tu właśnie jest pies pogrzebany. Szyberdach przy zamykaniu z pozycji otwartej, owszem, wyłącza się, ale nie wtedy, kiedy powinien Tzn. dojeżdża do końca i stop... A trzeba go podnieść do góry o centymetr mniej więcej, bo zostaje szpara od góry, przez którą woda się będzie lać. Czasami się nie zatrzymuje i od razu się uchyla, a potem zatrzymuje ciut za nisko albo za wysko Te dachy tak mają, że działają sobie jak im się podoba


Nie zgodzę się z tobą właśnie wróciłem z garażu i podnosi się automatycznie o ten jeden centymetr do góry po to by zrównać się z osią dachu.Jeżdze tym autem raptem rok, w lecie często używałem szybru i jak do tej pory zawsze zatrzymywał się dopiero po zrównaniu z osią dachu.
_________________
Była Tempra 1,6 SX ie cat 91r
Jest Audi A4 1,6
     assistance   Moneta
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 10-12-2005, 02:24   

gaabik napisał/a:
Nie zgodzę się z tobą właśnie wróciłem z garażu i podnosi się automatycznie o ten jeden centymetr do góry po to by zrównać się z osią dachu.Jeżdze tym autem raptem rok, w lecie często używałem szybru i jak do tej pory zawsze zatrzymywał się dopiero po zrównaniu z osią dachu.


Widocznie masz idealny szyberdach, jak widać ja wraz z Tempers'em takich nie mamy ;D

P.S. Nie "z osią", tylko ew. "z powierzchnią", ale to taki szczegół politechniczny ;)
     Moneta
 
 
gaabik 


Wiek: 46
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 83
Skąd: Poniatowa
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-12-2005, 11:49   

Erewan napisał/a:
P.S. Nie "z osią", tylko ew. "z powierzchnią", ale to taki szczegół politechniczny


Jak zwał tak zwał, z powierzchnią tez może być najważniejsze że wiemy o co chodzi.
A szyber tak się otwiera jak i zamyka jak w opisie.
Być może u was jest to tylko kwestia regulacji, choć sam nie wiem jakiej.
_________________
Była Tempra 1,6 SX ie cat 91r
Jest Audi A4 1,6
     assistance   Moneta
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-12-2005, 11:52   

Erewan napisał/a:
gaabik napisał/a:
zawsze zatrzymywał się dopiero po zrównaniu z osią dachu.


Widocznie masz idealny szyberdach, jak widać ja wraz z Tempers'em takich nie mamy ;D

P.S. Nie "z osią", tylko ew. "z powierzchnią", ale to taki szczegół politechniczny ;)


i tak ma byc!
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Adams_ki63 


Wiek: 61
Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 24
Skąd: Przemyśl
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-12-2005, 20:34   szyberdach

Czasami się zacina, przez łączenie uszczelki.Najczęściej jest tam lekkie zgrubienie i lubi ono blokować szyberek o rant na dachu. Spróbuj lekko w tym miejscu docisnąć dłonią i nacisnąć przycisk w kierunku do tyłu samochodu. Powinno pomóc. Pozdrawiam Adams_ki63
_________________
Adams_ki63
Tipo 1,6ie cat + LPG
     assistance
 
 
Tempers 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 182
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-12-2005, 08:37   Re: szyberdach

Adams_ki63 napisał/a:
Czasami się zacina, przez łączenie uszczelki.Najczęściej jest tam lekkie zgrubienie i lubi ono blokować szyberek o rant na dachu. Spróbuj lekko w tym miejscu docisnąć dłonią i nacisnąć przycisk w kierunku do tyłu samochodu. Powinno pomóc. Pozdrawiam Adams_ki63


No właśnie, też mam tak. Jakiś mały garbik blokuje o rant dachu.

pozdro
_________________
Oto moje furki:

- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja
     assistance
 
maniek 


Wiek: 35
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 19
Skąd: rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-07-2007, 19:45   

witam!otwieram ten ten temat bo szkoda nowego ;D mam pytanko,podczas gdy kupilem moje tipo to szyberdach..zamiast szyby jest pleksa na silikonie,kupielm nowy szyberdach...ze silnikiem prowadnica itp ogolnie komplet,tyle ze na staym brakuje tylko szyby,i jest tam tylko jeden wyjsciowy kabel...a do niego od akumulatora idzie tez tylko ze z inna wtyczka..ma ktos jakies zdjecia czy cos..nie mam pojecia jak to podlaczyc... :sciana:
_________________

Fiat Tipo 1.9 D (robi sie;))
MZ ETZ 150
SHL M17 Gazela i inne sprzety ;)
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load