|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Elektryczny szyberdach - dodano - nowe pytanie !!! |
Autor |
Wiadomość |
Tempers
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 182 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-11-2005, 15:19 Elektryczny szyberdach - dodano - nowe pytanie !!!
|
|
|
Witam.
Mam w temperówce elektryczny szyberdach. Czy otwiera się on tylko na uchył (bo tak się tylko udało) czy także w całości powinien się rozsuwać. Po czym to poznać ?
Tempra 1.6 SX ie 91 Cat
Pozdro |
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 30-11-2005, 15:32
|
|
|
Powinien sie otwierac uchylnie oraz w calosci powinien się "chowac".
Np. Zdrówko ma taki szyberdach. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
gaabik
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lut 2005 Posty: 83 Skąd: Poniatowa
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-11-2005, 15:43
|
|
|
Dokładnie tak jak napisał Miszko powinien się uchylać oraz rozsuwać w całości. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2005, 16:07
|
|
|
to zalezy,bo jezeli masz fabryczny to powinien robic i to i to,a jezeli ktos go zakladal dosatkowo to bog wie co on tam wymysli,to czy sie chowa czy nie poznasz po podsufitce w aucie,powinna byc nizej i to widac bo sa wytloczenia |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Tempers
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 182 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-11-2005, 17:10
|
|
|
Dzięks. Sprawdzę podsufitkę. To tej pory próbowałem naciskać i za pierwszym razem się uchylał, za drugim składał i po kolejnym wciśnięciu domykał i tak ciągle. Może jest jakaś kombinacja tego przycisku. Napewno jest fabryczny. Pozdro |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 30-11-2005, 17:58
|
|
|
Tempers napisał/a: | Może jest jakaś kombinacja tego przycisku. |
Wlasnie i tu moze sie gubisz. Pamietam ze Zdrowko tez mi kiedys pokazywal jak to sie otwiera.A najlepiej napisz do niego! |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Erewan
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 397 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-12-2005, 00:38
|
|
|
Już mówię, co i jak, bo Zdrówko strasznie rzadko tu zagląda ;-)
Otóż w celu uchylenia szyberdachu należy wcisnąć przycisk od strony szyby przedniej (niejako do przodu) - tafla uchyla się do przodu.
Po wcisnięciu (w pozycji uchylonej szyberdachu) klawisza od strony foteli (do tyłu) szyberdach z powrotem się składa i domyka.
Po ponownym wciśnięciu guzika ZNOWU OD STRONY FOTELI (DO TYŁU) szyberdach otwiera się (odjeżdża w stronę tylnej kanapy chowając się między dach a podsufitkę, wysuwając jednocześnie specjalny wiatrochron od przodu otworu dachowego. Dach mozemy otworzyć w ten sposób na dowolną wielkość, oczywiście między zakresami zamknięcia i otwarcia całkowitego
Z pozycji otwartej zamykamy szyberdach naciskając analogicznie guzik od strony szyby przedniej (do przodu). Pamiętać należy, żeby domknąc szyberdach - musi się zamknąć pod kątem, a nie tylko dojechać do krawędzi otworu, inaczej tafla pozostanie w pozycji poziomej, zamiast lekko ukośnej w linii dachu - szkło nie dotknie uszczelki od spodu i woda będzie lecieć do środka |
|
|
|
|
Tempers
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 182 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-12-2005, 08:43
|
|
|
No, dokładniej się chyba nie da. Dzięki
[ Dodano: 03-12-2005, 12:44 ]
Erewan, dzięki, wszystko się zgadza. Bardzo mi pomogłeś, co już doceniłem.
mam tylko jeszcze pytania kosmetyczne.
1. Chodzi tak ciężko, że trzeba mu pomagać ręką aby się do końca domknął z pozycji rozsunięty - gdzie go nasmarować albo cóś aby chodził lżej.
2. Nie bardzo jeszcze rozumiem po czym stwierdzić kiedy jest całkowicie i szczelnie domknięty.
Pozdro i dzięki |
|
|
|
|
Erewan
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 397 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-12-2005, 02:46
|
|
|
Już podpowiadam...
Tempers napisał/a: | 1. Chodzi tak ciężko, że trzeba mu pomagać ręką aby się do końca domknął z pozycji rozsunięty - gdzie go nasmarować albo cóś aby chodził lżej. |
Masz na myśli taflę szklaną, czy maskownicę/podsufitkę ze specjalnym wgłębieniem na dłoń? Bo to jest tak...
Szyberdach odsuwa się w całości, tj. tafla wraz z podsufitką, a zasuwa sama tafla, czasami lekko "zgarniając" maskownicę. Po domknięciu tafli zawsze trzeba ręcznie dosunąć maskownicę, do czego właśnie zrobiono tam specjalne wgłębienie. Maskownica zawsze chodzi dosyć ciężko, bo inaczej by "latała" podczas jazdy wydając klekoczące odgłosy Jeśli ciężko chodzi sama maskownica to się nie martw. Jeśli zaś ciężko chodzi tafla po prowadnicach, to najczęściej są trzy powody:
a) masz wyłączony silnik i akumulator w kiepskim stanie, a wtedy lepiej nie jeździć szyberdachem w te i nazad, bo żre prądu jak koń owies
b) po bokach szyberdachu (bardziej z przodu), jak go otworzysz, przy prowadnicach są takie specjalne plastikowe zaślepki, które uszczelniają i osłaniają wnętrze dachu, gdy szyberdach jest otwarty. Te plastiki potrafią często wyskakiwać z prowadnic i powodują blokowanie się tafli podczas zasuwania szyberdachu. Objaw jest właśnie taki, że tafla opornie sie zamyka. Należy w takim przypadku dopchnąć wyskakujący plastik do prowadnicy, żeby nie utrudniał ruchu tafli. Tak jest u mnie. Uważaj z nimi, bo jak się pod naporem tafli połamią, to kicha będzie.
c) może być to wina silniczka albo zniszczonych linek - trzeba by rozbierać podsufitkę
Tempers napisał/a: | 2. Nie bardzo jeszcze rozumiem po czym stwierdzić kiedy jest całkowicie i szczelnie domknięty. |
Hehehe, rozczaiłem to po miesiącu używania autka dopiero Przy zamykaniu z pozycji otwartej tafla musi dojechać do oporu do przodu otworu dachowego i DODATKOWO ODCHYLIĆ KU GÓRZE o jakiś centymetr. Słychać wtedy taki specyficzny głuchy dźwięk, ale perfekcję uzyskasz metodą prób i błędów - po prostu na czuja zamykaj dach i wychodź spojrzeć, czy uszczelka tafli jest spasowana z uszczelką otworu dachowego - powinny być na tej samej wysokości. Jeśli szyberdach będzie niedomknięty, będzie to wyraźnie widać - jedna uszczelka będzie wyżej/niżej od drugiej. Jak pierwszy raz idealnie spasujesz, to postaraj się zapamiętać, jak to wygląda z miejsca kierowcy od spodu i po prostu zamykaj taflę w takim ustawieniu Podobnie rzecz ma się z domykaniem z pozycji uchylonej - tafla ma specyficznie kliknąć, ale nie zjechać do pozycji poziomej, bo się na górze dziura zrobi!
Popróbuj i daj znać, jak Ci to wychodzi... |
|
|
|
|
Tempers
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 182 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-12-2005, 07:29
|
|
|
Cześć.
No, dzięki wielkie. Właśnie oto mi dokładnie chodziło. Z tym domykaniem jednak ma iść do góry o 1 cm . Tak też ostatnio zrobiłem i do dziś myślałem, że jest niedomknięty. A ma to wielkie znaczenie bo autko stoi na kilka dni u mechanika, który go dopieszcza., a trochę pada. Jak tylko wróci odrazu sprawdzę te wypadające plastiki. Bardzo mi pomogłeś.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
gaabik
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lut 2005 Posty: 83 Skąd: Poniatowa
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-12-2005, 13:13
|
|
|
Erewan napisał/a: | Hehehe, rozczaiłem to po miesiącu używania autka dopiero Przy zamykaniu z pozycji otwartej tafla musi dojechać do oporu do przodu otworu dachowego i DODATKOWO ODCHYLIĆ KU GÓRZE o jakiś centymetr. Słychać wtedy taki specyficzny głuchy dźwięk, ale perfekcję uzyskasz metodą prób i błędów - po prostu na czuja zamykaj dach i wychodź spojrzeć, czy uszczelka tafli jest spasowana z uszczelką otworu dachowego - powinny być na tej samej wysokości. |
Eewan nie wiem czy cię dobrze zrozumiałem zamykać dach na czuja? Przynajmniej u mnie kiedy domykam dach np z pozycji całkowicie otwartej to przy całkowitym domknięciu szyber się automatycznie wyłącza i żeby dalej uchyliś trzeba zwolnić przycisk i nacisnąć go jesze raz. |
_________________ Była Tempra 1,6 SX ie cat 91r
Jest Audi A4 1,6 |
|
|
|
|
Erewan
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 397 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-12-2005, 17:52
|
|
|
gaabik napisał/a: | Eewan nie wiem czy cię dobrze zrozumiałem zamykać dach na czuja? Przynajmniej u mnie kiedy domykam dach np z pozycji całkowicie otwartej to przy całkowitym domknięciu szyber się automatycznie wyłącza i żeby dalej uchyliś trzeba zwolnić przycisk i nacisnąć go jesze raz. |
I tu właśnie jest pies pogrzebany. Szyberdach przy zamykaniu z pozycji otwartej, owszem, wyłącza się, ale nie wtedy, kiedy powinien Tzn. dojeżdża do końca i stop... A trzeba go podnieść do góry o centymetr mniej więcej, bo zostaje szpara od góry, przez którą woda się będzie lać. Czasami się nie zatrzymuje i od razu się uchyla, a potem zatrzymuje ciut za nisko albo za wysko Te dachy tak mają, że działają sobie jak im się podoba
W razie wątpliwości - pytajcie dalej |
|
|
|
|
gaabik
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lut 2005 Posty: 83 Skąd: Poniatowa
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-12-2005, 15:24
|
|
|
Erewan napisał/a: | I tu właśnie jest pies pogrzebany. Szyberdach przy zamykaniu z pozycji otwartej, owszem, wyłącza się, ale nie wtedy, kiedy powinien Tzn. dojeżdża do końca i stop... A trzeba go podnieść do góry o centymetr mniej więcej, bo zostaje szpara od góry, przez którą woda się będzie lać. Czasami się nie zatrzymuje i od razu się uchyla, a potem zatrzymuje ciut za nisko albo za wysko Te dachy tak mają, że działają sobie jak im się podoba |
Nie zgodzę się z tobą właśnie wróciłem z garażu i podnosi się automatycznie o ten jeden centymetr do góry po to by zrównać się z osią dachu.Jeżdze tym autem raptem rok, w lecie często używałem szybru i jak do tej pory zawsze zatrzymywał się dopiero po zrównaniu z osią dachu. |
_________________ Była Tempra 1,6 SX ie cat 91r
Jest Audi A4 1,6 |
|
|
|
|
Erewan
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 397 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-12-2005, 02:24
|
|
|
gaabik napisał/a: | Nie zgodzę się z tobą właśnie wróciłem z garażu i podnosi się automatycznie o ten jeden centymetr do góry po to by zrównać się z osią dachu.Jeżdze tym autem raptem rok, w lecie często używałem szybru i jak do tej pory zawsze zatrzymywał się dopiero po zrównaniu z osią dachu. |
Widocznie masz idealny szyberdach, jak widać ja wraz z Tempers'em takich nie mamy
P.S. Nie "z osią", tylko ew. "z powierzchnią", ale to taki szczegół politechniczny |
|
|
|
|
gaabik
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lut 2005 Posty: 83 Skąd: Poniatowa
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-12-2005, 11:49
|
|
|
Erewan napisał/a: | P.S. Nie "z osią", tylko ew. "z powierzchnią", ale to taki szczegół politechniczny |
Jak zwał tak zwał, z powierzchnią tez może być najważniejsze że wiemy o co chodzi.
A szyber tak się otwiera jak i zamyka jak w opisie.
Być może u was jest to tylko kwestia regulacji, choć sam nie wiem jakiej. |
_________________ Była Tempra 1,6 SX ie cat 91r
Jest Audi A4 1,6 |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-12-2005, 11:52
|
|
|
Erewan napisał/a: | gaabik napisał/a: | zawsze zatrzymywał się dopiero po zrównaniu z osią dachu. |
Widocznie masz idealny szyberdach, jak widać ja wraz z Tempers'em takich nie mamy
P.S. Nie "z osią", tylko ew. "z powierzchnią", ale to taki szczegół politechniczny |
i tak ma byc! |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Adams_ki63
Wiek: 61 Dołączył: 03 Lis 2005 Posty: 24 Skąd: Przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-12-2005, 20:34 szyberdach
|
|
|
Czasami się zacina, przez łączenie uszczelki.Najczęściej jest tam lekkie zgrubienie i lubi ono blokować szyberek o rant na dachu. Spróbuj lekko w tym miejscu docisnąć dłonią i nacisnąć przycisk w kierunku do tyłu samochodu. Powinno pomóc. Pozdrawiam Adams_ki63 |
_________________ Adams_ki63
Tipo 1,6ie cat + LPG |
|
|
|
|
Tempers
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 182 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-12-2005, 08:37 Re: szyberdach
|
|
|
Adams_ki63 napisał/a: | Czasami się zacina, przez łączenie uszczelki.Najczęściej jest tam lekkie zgrubienie i lubi ono blokować szyberek o rant na dachu. Spróbuj lekko w tym miejscu docisnąć dłonią i nacisnąć przycisk w kierunku do tyłu samochodu. Powinno pomóc. Pozdrawiam Adams_ki63 |
No właśnie, też mam tak. Jakiś mały garbik blokuje o rant dachu.
pozdro |
_________________ Oto moje furki:
- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja |
|
|
|
|
maniek
Wiek: 35 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 19 Skąd: rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-07-2007, 19:45
|
|
|
witam!otwieram ten ten temat bo szkoda nowego mam pytanko,podczas gdy kupilem moje tipo to szyberdach..zamiast szyby jest pleksa na silikonie,kupielm nowy szyberdach...ze silnikiem prowadnica itp ogolnie komplet,tyle ze na staym brakuje tylko szyby,i jest tam tylko jeden wyjsciowy kabel...a do niego od akumulatora idzie tez tylko ze z inna wtyczka..ma ktos jakies zdjecia czy cos..nie mam pojecia jak to podlaczyc... |
_________________
Fiat Tipo 1.9 D (robi sie;))
MZ ETZ 150
SHL M17 Gazela i inne sprzety |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|