Zagrzał mi sie samochod, para z pod maski i ... |
Autor |
Wiadomość |
adams
Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2006 Posty: 307 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-06-2006, 22:17 Zagrzał mi sie samochod, para z pod maski i ...
|
|
|
Witam!
Jestem swierzo upieczonym posiadaczem Tipo 1.6. Zaobserwowalem dzis ze za szybko sie zagrzal, buchnelo troche pary z pod maski, szybko sie nagrzewa. No i chcialem dolac plynu do chlodnicy ale nie moge odkrecic korka od zbiorniczka. To sie normalnie odkreca z jakas sila, czy jakis sposob na to jest? Chce dolac plynu i obadac co sie bedzie dzialo... To jest 1 dzien z tipo i juz sie wystraszylem... |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-06-2006, 22:31 Re: Zagrzał mi sie samochod, para z pod maski i ...
|
|
|
adams napisał/a: | Witam!
Jestem swierzo upieczonym posiadaczem Tipo 1.6. Zaobserwowalem dzis ze za szybko sie zagrzal, buchnelo troche pary z pod maski, szybko sie nagrzewa. No i chcialem dolac plynu do chlodnicy ale nie moge odkrecic korka od zbiorniczka. To sie normalnie odkreca z jakas sila, czy jakis sposob na to jest? Chce dolac plynu i obadac co sie bedzie dzialo... To jest 1 dzien z tipo i juz sie wystraszylem... |
korek odkręca się normalnie......
ale chyba najlepiej by było
jakby podjechał do ciebie jakiś forumowicz z twoich okolic i pokazał co i jak |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-06-2006, 07:01
|
|
|
a próbowałeś odkręcać na zimnym silniku?
powinno się dać odkręcić bez problemu |
_________________
|
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-06-2006, 16:04
|
|
|
jeśli nie mozesz swobodnie odkrecic korka to znaczy ze sie zassał, przy dużej sile odkrecania mozesz ułamac rurke do ktorej jest przykrecony korek, radze odkrecic zawor odpowietrzenia układu chłodzacego na gornym kroccu dolotowym, powinno troche pomodz |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
adams
Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2006 Posty: 307 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-06-2006, 22:17
|
|
|
Dzis rano kombinowalem i odkrecilem wreszcie korek Dolalem ok 0,7 l borygo i chyba jest lepiej. Jak jade to mam ok 90 stopni a jak stoje w korku lub manewruje na jakims parkingu to skacze do 100-105. Nie wiem czy to normalne bo dzis dopiero 2 dzien zabawy z TIPO |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 24-06-2006, 22:57
|
|
|
adams, Ta temperatura to jest przewidziana dla opla.Tipo to 90-95max.Korek jeżeli masz zbiornik razem z chłodnicą to odkręca się ciężko i nie ma prawa się zasysać a to dlatego że posiada zawór zwrotny z zabezpieczeniem prawdopodobnie 1atm.Jeżeli ciśnienie przekroczy naszą 1atm zawór się otwiera i wywala nadmiar płynu.Przy stygnięciu znowu się uchyla i zaciąga powietrza.Prawdopodobnie masz uszkodzony termostat.Pracuje na małym obiegu.Po zagrzaniu nie otwiera się na tyle co powinien i płyn nie jest chłodzony odpowiednio przez chłodnicę.Wymień go i powinno być ok.Na Allegro kiedyś wypatrzyłem same wkłady do termostatu-15pln a nie 40 w całości. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-06-2006, 08:28
|
|
|
adams, co do temperatur to moim zdaniem są dobre - zwłaszcza na tą pogodę.
U mnie identycznie ok. 90 w trakcje jazdy, a w korku troche przekracza 100.
Pojeździj jeszcze i zobacz czy powtórzy się to co miałeś wcześniej, jak tak to trzeba będzie pomyśleć, ale jak nie to ja bym się jeszcze nie zajmował termostatem.
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-06-2006, 08:51
|
|
|
RaV napisał/a: | adams, co do temperatur to moim zdaniem są dobre - zwłaszcza na tą pogodę.
U mnie identycznie ok. 90 w trakcje jazdy, a w korku troche przekracza 100.
Pojeździj jeszcze i zobacz czy powtórzy się to co miałeś wcześniej, jak tak to trzeba będzie pomyśleć, ale jak nie to ja bym się jeszcze nie zajmował termostatem.
Pozdrawiam |
proponuję sprawdzić czujnik temp i opornik wentylatora |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
BYQ
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 88 Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-06-2006, 09:32
|
|
|
Obserwuj korek wlewu oleju czy nie zbierają sie czasem taakie gluty nanim. |
_________________
Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000
CLIO SWAP |
|
|
|
|
maxio
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Cze 2006 Posty: 73 Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-06-2006, 14:04
|
|
|
odpal auto i niech chodzi na wolnych obrotach,obserwuj temperature na wskazniku tzn. przy jakiej temp. włącza się wentylator -jeśli się włancza wogóle , powinień zacząć działać przy tem. ok. 90-95 stopni jeśli nie działa to sprawdz przewody elektryczne na czujniku zmostkój je wenylator wtedy ma chodzić :dance: :dance: |
_________________ siemka / było tipo 1.4 ie |
|
|
|
|
adams
Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2006 Posty: 307 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-07-2006, 22:48
|
|
|
Wczoraj sprawdzalem przy jakiej temp zalacza sie wentylator. Wedlug mnie wskazowka jest jakos ok 95* wiec sadze ze nie jest zle. Odkad dolalem plynu do chlodnicy to nie zagotowalem auta ani razu. Dzis zauwazylem ze pekl mi jeden cybant na przewodach doprowadzajacych plyn do nagrzewnicy a kawalek dalej cybant obciera o nastepna rurke....eh... starosc materialu i fachowa robota gazownika |
_________________ >>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<< |
|
|
|
|
Tadziores
witamy nowego
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2007 Posty: 8 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 25-02-2007, 18:14
|
|
|
witam mam problemik autko mi sie grzeje niewiem co robic wyjełem termostat bo myslałem ze on nieprzepuszcza płynu do silnika ale teraz ma płyn a samochud sie grzeje do 110 stopni o co tu chodzi?? co zrobic?? dajce jakies namiary |
_________________ Tadziore$ |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-02-2007, 12:09
|
|
|
Czy załącza się wentylator chłodnicy?
Czy masz wystarczającą ilość płynu w chłodnicy i olej?
Czy chłodnica jest czysta, tzn czy przypadkiem nie użyłeś jakiegoś magicznego uszczelniacza do ukł. chłodniczych? |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|