Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zagrzał mi sie samochod, para z pod maski i ...
Autor Wiadomość
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-06-2006, 22:17   Zagrzał mi sie samochod, para z pod maski i ...

Witam!

Jestem swierzo upieczonym posiadaczem Tipo 1.6. Zaobserwowalem dzis ze za szybko sie zagrzal, buchnelo troche pary z pod maski, szybko sie nagrzewa. No i chcialem dolac plynu do chlodnicy ale nie moge odkrecic korka od zbiorniczka. To sie normalnie odkreca z jakas sila, czy jakis sposob na to jest? Chce dolac plynu i obadac co sie bedzie dzialo... To jest 1 dzien z tipo i juz sie wystraszylem...
  
 
 skype
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 23-06-2006, 22:31   Re: Zagrzał mi sie samochod, para z pod maski i ...

adams napisał/a:
Witam!

Jestem swierzo upieczonym posiadaczem Tipo 1.6. Zaobserwowalem dzis ze za szybko sie zagrzal, buchnelo troche pary z pod maski, szybko sie nagrzewa. No i chcialem dolac plynu do chlodnicy ale nie moge odkrecic korka od zbiorniczka. To sie normalnie odkreca z jakas sila, czy jakis sposob na to jest? Chce dolac plynu i obadac co sie bedzie dzialo... To jest 1 dzien z tipo i juz sie wystraszylem...



korek odkręca się normalnie......

ale chyba najlepiej by było
jakby podjechał do ciebie jakiś forumowicz z twoich okolic i pokazał co i jak
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-06-2006, 07:01   

a próbowałeś odkręcać na zimnym silniku?
powinno się dać odkręcić bez problemu :roll:
_________________

     assistance   Moneta
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-06-2006, 16:04   

jeśli nie mozesz swobodnie odkrecic korka to znaczy ze sie zassał, przy dużej sile odkrecania mozesz ułamac rurke do ktorej jest przykrecony korek, radze odkrecic zawor odpowietrzenia układu chłodzacego na gornym kroccu dolotowym, powinno troche pomodz
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-06-2006, 22:17   

Dzis rano kombinowalem i odkrecilem wreszcie korek :D Dolalem ok 0,7 l borygo i chyba jest lepiej. Jak jade to mam ok 90 stopni a jak stoje w korku lub manewruje na jakims parkingu to skacze do 100-105. Nie wiem czy to normalne bo dzis dopiero 2 dzien zabawy z TIPO :D
  
 
 skype
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 24-06-2006, 22:57   

adams, Ta temperatura to jest przewidziana dla opla.Tipo to 90-95max.Korek jeżeli masz zbiornik razem z chłodnicą to odkręca się ciężko i nie ma prawa się zasysać a to dlatego że posiada zawór zwrotny z zabezpieczeniem prawdopodobnie 1atm.Jeżeli ciśnienie przekroczy naszą 1atm zawór się otwiera i wywala nadmiar płynu.Przy stygnięciu znowu się uchyla i zaciąga powietrza.Prawdopodobnie masz uszkodzony termostat.Pracuje na małym obiegu.Po zagrzaniu nie otwiera się na tyle co powinien i płyn nie jest chłodzony odpowiednio przez chłodnicę.Wymień go i powinno być ok.Na Allegro kiedyś wypatrzyłem same wkłady do termostatu-15pln a nie 40 w całości.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 25-06-2006, 08:28   

adams, co do temperatur to moim zdaniem są dobre - zwłaszcza na tą pogodę.
U mnie identycznie ok. 90 w trakcje jazdy, a w korku troche przekracza 100.
Pojeździj jeszcze i zobacz czy powtórzy się to co miałeś wcześniej, jak tak to trzeba będzie pomyśleć, ale jak nie to ja bym się jeszcze nie zajmował termostatem.
Pozdrawiam
_________________

     assistance   Moneta
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-06-2006, 08:51   

RaV napisał/a:
adams, co do temperatur to moim zdaniem są dobre - zwłaszcza na tą pogodę.
U mnie identycznie ok. 90 w trakcje jazdy, a w korku troche przekracza 100.
Pojeździj jeszcze i zobacz czy powtórzy się to co miałeś wcześniej, jak tak to trzeba będzie pomyśleć, ale jak nie to ja bym się jeszcze nie zajmował termostatem.
Pozdrawiam



proponuję sprawdzić czujnik temp i opornik wentylatora
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
BYQ 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 12 Cze 2005
Posty: 88
Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-06-2006, 09:32   

Obserwuj korek wlewu oleju czy nie zbierają sie czasem taakie gluty nanim.
_________________

Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000 ;)

CLIO SWAP
  
 
 
maxio 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 73
Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-06-2006, 14:04   

odpal auto i niech chodzi na wolnych obrotach,obserwuj temperature na wskazniku tzn. przy jakiej temp. włącza się wentylator -jeśli się włancza wogóle , powinień zacząć działać przy tem. ok. 90-95 stopni jeśli nie działa to sprawdz przewody elektryczne na czujniku zmostkój je wenylator wtedy ma chodzić :dance: :dance: :red_kartka:
_________________
siemka / było tipo 1.4 ie
     Moneta
 
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-07-2006, 22:48   

Wczoraj sprawdzalem przy jakiej temp zalacza sie wentylator. Wedlug mnie wskazowka jest jakos ok 95* wiec sadze ze nie jest zle. Odkad dolalem plynu do chlodnicy to nie zagotowalem auta ani razu. Dzis zauwazylem ze pekl mi jeden cybant na przewodach doprowadzajacych plyn do nagrzewnicy a kawalek dalej cybant obciera o nastepna rurke....eh... starosc materialu i fachowa robota gazownika :roll:
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
Tadziores 
witamy nowego


Wiek: 44
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 8
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 25-02-2007, 18:14   

witam mam problemik autko mi sie grzeje niewiem co robic wyjełem termostat bo myslałem ze on nieprzepuszcza płynu do silnika ale teraz ma płyn a samochud sie grzeje do 110 stopni o co tu chodzi?? co zrobic?? dajce jakies namiary
_________________
Tadziore$
     assistance
 
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-02-2007, 12:09   

Czy załącza się wentylator chłodnicy?

Czy masz wystarczającą ilość płynu w chłodnicy i olej?

Czy chłodnica jest czysta, tzn czy przypadkiem nie użyłeś jakiegoś magicznego uszczelniacza do ukł. chłodniczych?
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load