Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Bije przy hamowaniu
Autor Wiadomość
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-04-2008, 18:59   Bije przy hamowaniu

Myslalem ze juz o tym pisalem, ale chyba jednak nie. Kiedy nacisne pedal hamulca przy predkosciach powyzej 70-80km/h czuje jak bije mi prawe kolo. Czuje to na pedale hamulca i na kierownicy. Krzywa tarcza? No i wymienilem ja dzis (tarcze i klocki na przedzie) bo klocki sie skonczyly. Pomyslalem, ze bicie przy okazji ustanie. Wiec jazda probna, rozpedzam sie do 100km/h i co? To samo! Jakies luzy? Jakies 2 miechy temu bylem na diagnostyce i zawieszenie oraz uklad kierowniczy byl (podobno) bez zarzutu. Ale to bicie przy hamowaniu powoduje, ze mam pewne obawy przy gwaltowniejszym zatrzymywaniu auta z wiekszych predkosci. Dodam, ze kiedy pedal wcisne do oporu, ale nie blokujac kol, to tego bicia nie czuc. tylko przy srednim (typowym) naciskaniu na pedal i przy wyzszych predkosciach. No to co to moze byc?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-04-2008, 19:03   

zakładam że nie masz absu :)
mi też tak bije (oba koła)i puki co zwalam to na klocki bo są na wykończeniu
natomiast słyszałem też coś o tym, że te bolce na których trzyma się zacisk hamulca z biegiem lat stają się cieńsze i powstają luzy, z tego co wiem nie idzie tego kupić
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-04-2008, 19:13   

Ciekawe, bo marux28, ktory robil mi wlasnie te hamulce stwierdzil, ze jakies tuleje przy zacisku sa juz wyrobione (wlasnie w przy prawym kole) i ze moze mi pukac. Czyzby to o tym samym byla mowa? Tyle ze pukania zadnego nie slychac.

P.S. nie mam abs-u
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-04-2008, 19:24   

to będzie pewnie to, ktoś tu nawet chyba przymierzał się do dorabiania nowych, bo ta część jest teoretycznie niewymienna
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-04-2008, 19:54   

Chyba bede musial tez pokombinowac, bo jest to pewien dyskomfort. Czasami hamuje pulsacyjnie, bo mam wrazenie, ze sie to wszystko zaraz rozsypie. A nowy zacisk pewnie troche kosztuje...
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 23-04-2008, 19:57   

Ciechu78, a kto Ci każe nowy? są używane w dobrym stanie :) Napisz w dziale kupię i poczekaj
_________________
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-04-2008, 20:06   

yoyo napisał/a:
bolce na których trzyma się zacisk hamulca z biegiem lat stają się cieńsze i powstają luzy


mrk69, czyli uzywany starczy mi na rok? dwa? ;D w sumie moge sie oglosic w "kupie" i zobacze jakie beda propozycje. Ale ta tempra chce jezdzic do zakonczenia jej kariery :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 25-04-2008, 22:21   

powodem bicia na 100% nie jest luz na prowadnicach zacisku.Ten luz mimo wszystko ma tam być bo w przeciwnym razie łatwiej będzie się mogło zapiec prowadzenie.Sam to przerabiałem zaraz po kupnie auta.Chciałem sobie poprzeglądać i z obu stron urwałem po jednym.Zostały mi tylko łebki do których dospawałem chyba po kawałku śruby 8mm.Luz był wielki a z hamulcami nic się nie działo.Jak były zamontowane nowe tarcze-czy piasta była dobrze wyczyszczona ze rdzy?.Klocki nawet jeśli się będą kończyć też nie będą dawać takich objawów.Ja stawiam na coś z zawieszeniem.Może końcówka drążka kierowniczego dostaje luzu.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
salus1973 



Wiek: 51
Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 110
Skąd: Świnoujście
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 26-04-2008, 06:59   

Ciechu78 sprawdź końcówki drążków i tuleje wachaczy
_________________
DKW F- 102>>FSO 1500>>AUDI 80 1,6>>VW GOLF I 1,6>>FSM 126p>>VW GOLF II 1,6>>TIPO 1,4>>jest OPEL ASTRA CARAVAN
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-04-2008, 09:32   

Zdejmij, tarcze, porządnie oczyść powierzchnie piasty do której przylega tarcza i tarcze dobrze dokręć na dwa "kołki", jeśli nadal będzie biło trzeba sprawdzić piastę i łożysko koła, parę razy spotkałem się z delikatnie bijącą piastą.

Co do prowadnic zacisku, są jak najbardziej dostępne nowe, po około 35zł za komplet na jedną stronę.


pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-04-2008, 13:41   

salus1973, jedna koncowka drazka na pewno jest do wymiany, ale ta po przeciwnej stronie, wiec moze wymienie obie i sprawdze jeszcze te tuleje
GrzesiekK., przed zalozeniem faktycznie nie byly czyszczone wiec mam co robic przez ten weekend. Dzieki za info o prowadnicach :)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load