|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Ostrzezenie - hamulce |
Autor |
Wiadomość |
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-04-2008, 10:22 Ostrzezenie - hamulce
|
|
|
Wyczytalem gdzies, ze jak strzeli jakis przewod hamulcowy idacy na tylne kola, to uklad powinien nadal hamowac przodem i odwrotnie. Otoz wczoraj strzelil mi jeden przewod z tylu, po krotkiej jezdzie zaswiecila mi sie kontrolka, ze jest malo plynu, po kilku kopnieciach w pedal samochod juz wcale nie hamowal,nawet przodem. moze w waszych temprach jest inaczej, w mojej to nie zadzialalo, a podkreslam, ze mam nowe hamulce z przodu(tarcze, tloczki, klocki i normlanie te hamulce pracuja wzorowo. pozdrawaim |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 22-04-2008, 10:33
|
|
|
To jest też ciekawy, gdyż ja mam zrobione tak, że jedną sekcję mam na przednie koła, a drugą na tylnie.
Jak mi strzelił jeden przewód to auto co prawda hamowało słabo, ale hamowało
Zaś inni klubowicze mówią o tym, że u nich jest na "krzyżą", czyli jedna sekcja jest do jednego koła tylniego i jednego przedniego.
Ja miałęm standardowo tak jak pisałęm powyżej. Kiedyś mi strzelił lewy przedni przy mocnym hamowaniu. Hamulce były, ale słabe. Po kilkukrotnym naciśnięciu pedała hamulca płynu już praktycznie nie było. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-04-2008, 13:59
|
|
|
No i dobrze, bo tak to działa pompa jest dwustrefowa, dlatego do pompy sa dwa wejscia ze zbiorniczka.
Nie zmienia to faktu, że jak masz dziurę to pompa pompuje i plyn ucieka i tak...od tego jest działająca kontrolka płynu.
W starych pompach jednostrefowych inaczej jednotłoczkowych jak pękł przewód gdziekolwiek traciłeś wszytstkie hamulce bo płyn cały uciekał. A tak to masz na jednej sekcji zero ale na drugiej normalną siłę hamowania. Dlatego powinno być to podpinane właśnie na krzyż jak masz tarcze i bębny a jak same tarcze to parami. |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-04-2008, 15:15
|
|
|
dcfan napisał/a: | No i dobrze, bo tak to działa pompa jest dwustrefowa, dlatego do pompy sa dwa wejscia ze zbiorniczka.
Nie zmienia to faktu, że jak masz dziurę to pompa pompuje i plyn ucieka i tak...od tego jest działająca kontrolka płynu.
W starych pompach jednostrefowych inaczej jednotłoczkowych jak pękł przewód gdziekolwiek traciłeś wszytstkie hamulce bo płyn cały uciekał. A tak to masz na jednej sekcji zero ale na drugiej normalną siłę hamowania. Dlatego powinno być to podpinane właśnie na krzyż jak masz tarcze i bębny a jak same tarcze to parami. |
niby u mnie jest tez to rozwiazane na zasadzie dwoch sekcji i nic to nie pomoglo, uciekl caly plyn i po hamulcach |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 22-04-2008, 15:55
|
|
|
No tak wtedy to jak płynu nie ma to ucieknie. Musiały by być dwa zbiorniczki, oddzielne.
A tutaj są dwie sekcje, ale wspólny zbiorniczek. Więc tutaj tkwi problem. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-04-2008, 16:11
|
|
|
miszko napisał/a: | No tak wtedy to jak płynu nie ma to ucieknie. Musiały by być dwa zbiorniczki, oddzielne.
A tutaj są dwie sekcje, ale wspólny zbiorniczek. Więc tutaj tkwi problem. |
dokładnie płyn zszedł przez tylną sekcję i zapowietrzyłl przód, jak się kontrolka zapali to powinno się od razu na pobocze zjechać i zajrzećdlaczego się zaświeciła |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-04-2008, 17:01
|
|
|
miszko napisał/a: | Musiały by być dwa zbiorniczki, oddzielne. | niektóre duże fiaty tak nie miały czasem? |
_________________
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-04-2008, 17:07
|
|
|
mrk69, fiat i polonez tak miał, między zbiorniczkami był wprawdzie przelew (połączone były) ale umieszczony dosyć wysoko, mimo wszystko nie spełniało to swojego zadania i jak się układ zapowietrzał to cały mimo że pompa był niby dwu sekcyjna
nigdy nie przyglądałem się zbiorniczkowi w naszych autkach, ale tak na chłopski rozum to powinien być tak wyprofilowany aby jedna sekcja nie wyciągała płynu z drugiej |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-04-2008, 18:18
|
|
|
yoyo napisał/a: | mrk69, fiat i polonez tak miał, między zbiorniczkami był wprawdzie przelew (połączone były) ale umieszczony dosyć wysoko, mimo wszystko nie spełniało to swojego zadania i jak się układ zapowietrzał to cały mimo że pompa był niby dwu sekcyjna
nigdy nie przyglądałem się zbiorniczkowi w naszych autkach, ale tak na chłopski rozum to powinien być tak wyprofilowany aby jedna sekcja nie wyciągała płynu z drugiej |
tak jak kolega pisze, ten podzial jest wysoko, ale i tak jak peknie przewod z tylu to od razu ucieknie caly plyn |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|