|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
"Czka" na gazie!!!! |
Autor |
Wiadomość |
akwar
Wiek: 55 Dołączył: 09 Lut 2006 Posty: 64 Skąd: Bialobrzegi
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-05-2006, 08:21 "Czka" na gazie!!!!
|
|
|
Mam taki problem.Przy ruszaniu kiedy gwałtownie dodam bazu samochód dławi się,a nawet potrafi zgasnąć.Na benzynie jest normalnie.Co to może być?Samochód jest na jednopunktowtm wtrysku,silnik 1.6. |
_________________ Tempra 1.6ie.1993 r(White Lady) |
|
|
|
|
cubik2k
Dołączył: 11 Mar 2006 Posty: 11 Skąd: Mielec
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-05-2006, 08:40
|
|
|
Dostaje za dużo albo za mało gazu. Raczej to drugie. I dlatego się dławi jak mu dasz "buta". Wyreguluj instalkę LPG, najpierw sprawdź filterek, pewnie dawno nie wymieniany i zatkany. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-05-2006, 17:22
|
|
|
regulacja lpg na pewno, filtr też polecam zmienić jak już ma swoje, koszt filtru to 4-6 zł a wymiana kilka minut...
a może reduktor zaczyna się psuć? znaczy się membranki do wymiany (patrz: regeneracja reduktora), zwłaszcza po zimie (zimnie).... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-05-2006, 17:51
|
|
|
Pytnaie gdize wymienic filtr gazu ?? jakby ktros zdejcie wyslal to super by bylo:D |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-05-2006, 18:18
|
|
|
jaka instalacja , ile na niej najechałeś, kiedy ostatnio zmieniane filtry gaz/powietrze
po pierwsze zmien filtr gazu a przy okazji powietrza, potem sprawdz jak się zachowuje autko
jeśli dalej lipa to podreguluj
Mupik: jakto gdzie wymienić filtr gazu?? na parkingu, yle nie w miejscu które jest poniżej gróntu, zdjęcia niepotrzene. jak masz odcięcie gazu przed filtrem to wyłanczasz stacje i odkręcasz od gołu chyba 10 kluczem albo od góry, rozkładasz, wyciągasz stary filterek zakładasz nowy skręcasz uwazając na to żeby uszczelki nie uszkodzić i gotowe:D ot i robota 10minut max:D góra 15minut razem z przerwą na piwko i/lub papieros:D |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-05-2006, 21:44
|
|
|
jak nie jesteś pewien co do instalki i chcesz 1000% bezpieczeństwa to przy butli musisz mieć zawór do zakręcenia gazu, albo tylko jeden , gdzie wypływ gazu z butli wykręcasz, albo masz dwa, jeden na wejście do butli, drugi na wyjście (do reduktora i potem silnika); zakręcasz wyjściowy, odpalasz na LPG i piłujesz gaz, będzie się szarpał zaraz i mulił , ale w ten sposób wypalisz gaz z przewodów do 0, a butla zakręcona i nic Ci na pewno nie dmuchnie przy odkręcaniu;
filterek albo jest w reduktorze, zazwyczaj taki podłużny wtedy, coś jak długopis ale to stare i baaaardzo rzadkie rozwiązanie, albo masz normalny mały okrągły, jak pierścionek, gdzieś przed reduktorem; wtedy albo jak masz elektrozaworek co załącza podływ gazu do reduktora to w jednej obudowie z tym elektrozaworkiem możesz mieć filterek albo jeszcze wcześniej masz puszkę w której jest filterek, to jest najpowszechniejsze chyba; idąc po miedzianym sztywnym przewodzie, którym idzie gaz z butli, to pod maską w pewnym momencie, jeszcze przed reduktorem, przed wszystkim ten przewód gazowy jest zwinięcty w spiralkę, jak sprężynka czy cewka; pierwsza puszka za tą spiralką to powinien być filterek; jedna śruba od góry (zazwyczaj) przechodząca przez niego, ściągasz dekiel (pokrywkę), wyciągasz filterek, możesz przeczyścić jakby jakieś opiłki/syfy były, prawdopodobnie będzie prócz filterka mały magnesik leżał co opiłki z butli zbiera, możesz przeczyścić, wkładasz nowy filterek, zakręcasz śrubkę i gotowe.naprawdę kilka minut. |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-05-2006, 07:35
|
|
|
unknown napisał/a: | koszt filtru to 4-6 zł.... |
unknown nie za tanio to troche? 8-10 zł to tak,ale 4 zł |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
akwar
Wiek: 55 Dołączył: 09 Lut 2006 Posty: 64 Skąd: Bialobrzegi
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-05-2006, 07:37
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi.Jutro będę działał i zobaczę co jest grane.Mam nadzieję,że to filterek.A jeżeli chodzi o instalkę,to jest to zavoli.Ma niewiele ponad rok,przejechane jakieś 25000. |
_________________ Tempra 1.6ie.1993 r(White Lady) |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-05-2006, 12:06
|
|
|
@ego
ja kupiłem sobie 10 nowych filterków za 40zł czyli 4zł za sztukę. czyli 4zł za sztukę. kupiłem je na stacji benzynowej gdzie mnustwo moich znajomych tam kupuje i większość warsztatów tam ludzi wysyła bo fakt u gazownika jest za 10zł aż do 35zł(z wymianą inaczej ci nie sprzedadzą)
gazownicy zawsze będą mieli drogo. |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-05-2006, 17:16
|
|
|
ego,
nie, nie za tanio jak dobrze poszukasz...
jakieś dziwne podłużne filtry, jak długopis/ogórek są ciut droższe (starsze dziwne typy, niespotykane raczej) ale normalne, jak pierścień są po 4-6zł;
na niektórych prywatnych stacjach benz czy skelpach moto;
ja kupowałem u znajomego gościa za 4zł normalny, nie szajski, bo przy tej cenie to ...
a wcale po znajomości tym razem rabatu nie brałem bo i po co. Filterek jest oki do dziś; droższe nietypowe po 6zł miał. Owszem, znajdziesz i po 15zł jak się postarasz, ale porównywałem i są identyczne, nawet jakieś ozn producenta/logo miały to samo... ktoś sprzedaje dużo i go to wali bo groszowy interes, ma to gościu dodatkowo na półce, by mieć ofertę szerszą, to sprzedaje bez ździerstwa... mało takich ludzi ale na szczęscie jeszcze są |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-05-2006, 20:40
|
|
|
kkupowałem juz do poloneza,felicii,escorta i ceny sie oscyluja w granicach 8-10 zł więc jestem pełen podziwu takich cen |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-05-2006, 22:31
|
|
|
niedowiarku jak się uda, że znajdę paragon (wątpię, ale może jeszcze mam) to Ci jeszcze pokażę
u 'rasowych' gazowników co mają warsztat i przez to są 'wielcy' (a niekoniecznie cokolwiek wiedzą) filterki są 8-12zł, ale w konkretnych sklepach jak ten co kupowałem są tańsze; tam gościu ma typowo z fltrami, olejami, przewodami, paskami i takimi dupsami sklep, ma też większe części moto, ale mniej; a gościu jest spoko, daje często rabaty, a na wiele rzeczy ceny ma naprawdę spox... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-05-2006, 07:34
|
|
|
unknown napisał/a: | :axe: niedowiarku jak się uda, że znajdę paragon (wątpię, ale może jeszcze mam) to Ci jeszcze pokażę ... |
|
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|