Dolewanie wody destylowanej |
Autor |
Wiadomość |
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-10-2009, 11:58 Dolewanie wody destylowanej
|
|
|
Cześć, chcę uzupełnić poziom wody destylowanej w akumulatorze, jednakże nigdy wcześniej tego nie robiłem. Czy są jakieś wskazówki, jakieś rzeczy na które trzeba uważać? Czy klemy muszą być zdjęte oraz do jakiego poziomu zalać płytki?
Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedz. |
_________________ Tipo 1,6 DOHC 90KM |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 26-10-2009, 12:03
|
|
|
Iwan napisał/a: | Czy klemy muszą być zdjęte oraz do jakiego poziomu zalać płytki? |
Nie muszą być zdjęte. Zalewasz aż płytki zostaną przykryte wodą. Ogólnie nic trudnego w tym nie ma. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-10-2009, 14:56
|
|
|
płyty mają być zanurzone ok 5-10mm |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
matt214
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 41 Skąd: RT
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-10-2009, 23:27
|
|
|
ubek napisał/a: | Iwan napisał/a: | Czy klemy muszą być zdjęte oraz do jakiego poziomu zalać płytki? |
Nie muszą być zdjęte. Zalewasz aż płytki zostaną przykryte wodą. Ogólnie nic trudnego w tym nie ma. |
Tak, ale potem leciutko poruszaj akumulatorem zeby sie troche wymieszalo z wczesniejszym elektrolitem a potem 2x naladuj krotko akumulator (zalezy od prostownika) tak zeby go nie przeladować |
_________________ Tempra 1.6 '93 (Benzyna + LPG) PS. jeszcze na gażniku |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-10-2009, 11:53
|
|
|
matt214 napisał/a: |
Tak, ale potem leciutko poruszaj akumulatorem zeby sie troche wymieszalo z wczesniejszym elektrolitem a potem 2x naladuj krotko akumulator (zalezy od prostownika) tak zeby go nie przeladować |
wraz ze stopniem naładowania wzrasta oporność własna akumulatora i tym samym spada prąd ładowania, dlatego kiedy akumulator jest naładowany prąd spada poniżej 1A, a w nowym akumulatorze nawet do 100-200mA. przeładowania akumulatora zwykłym prostownikiem jest praktycznie niemożliwe. no chyba że ktoś ma pół mózgu i ładownie zaczyna od 10 lub więcej amper wtedy jest możliwe przeładowanie ale już sam początek ładowania takim prądem "zabija" akumulator |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-10-2009, 12:00
|
|
|
prąd ładowania na początku powinien wynosić 1/10 całkowitej pojemności akumulatora, to znaczy 60Ah ładujesz prądem 6A, 45Ah prądem 4-5A itd. Innym wyznacznikiem jest obserwowanie jak zachowuje się elektrolit, powinien być bezbarwny i klarowny, taki akumulator można ładować i należy pilnować, żeby nie uchodziły pęcherzyki gazu. To znaczy takie drobne jak w wodzie gazowanej są jeszcze dopuszczalne, ale wtedy należy zmniejszyć prąd, żeby go nie ,,ugotować''. Opisuję to z własnego doświadczenia, nowy akumulator kosztował mnie 270zł |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-10-2009, 12:00
|
|
|
Iwan, jeżeli masz prostownik z regulacją to ustaw prąd ładowania na 3-4A i zostaw akumulator na 15 godzin.
jeśli masz prostownik bez regulacji podłącz aku na 24 godziny. jeżeli masz prostownik elektroniczny możesz ładować ile chcesz w sumie kontrolki na owym prostowniku powinny wskazywać poziom naładowania. i co prawda w korkach są odpowietrzniki ale zaleca całkiem się poluzować korki przy ładowania |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-10-2009, 12:07
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | zaleca całkiem się poluzować korki | ja bym zalecał całkiem zdjąć i obserwować elektrolit |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-10-2009, 12:11
|
|
|
jelcyn, lekkie bulgotanie powinno występować przy ładowaniu a wręcz musi bo w taki sposób wiadomo że cele są sprawne i pracują . zabarwienie elektrolitu to już inna bajka, należy wstrząsnąć akumulator i dokonać pomiaru arometrem gdzie odrazu widać zabarwienie elektrolitu( dodatkowo arometrem sprawdzamy stężenie elektrolitu . kolor szary oznacza obsypywanie sie płyt ujemnych i wskazuje powolną śmierć akumulator, kolor brunatny oznaczanie odsypywanie się płyt dodatnich i oznaczana gwałtowną śmierć akumulator ( taki akumulator może już nie przeżyć zimy )
** Dodano: 27-10-2009, 13:00 **
a i proponuję szczególną ostrożność przy czynnościach z elektrolitem
efekty nie będą widoczne od razu ale kropelka na masce może wyglądać nie ciekawie dzień później |
|
|
|
|
pawelF1
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 87 Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 27-10-2009, 22:24
|
|
|
do spawdzania elektrolitu jest jeszcze pipeta mozna ja kupic na stacjii benzynowej. Jest to szklana rurka, ktora w sroku ma szklany plywak z podzialka zielona i czerwona i pobierasz tym elektrolit i patrzysz czy jest na zielonym czy na czerwonym. Wiadomo ze jak na czerwonym to elektrolit sie nie nadaje |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-10-2009, 22:57
|
|
|
Leśniczy, na ubraniu jeszcze gorzej |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-10-2009, 23:08
|
|
|
pawelF1 napisał/a: | do spawdzania elektrolitu jest jeszcze pipeta mozna ja kupic na stacjii benzynowej. Jest to szklana rurka, ktora w sroku ma szklany plywak z podzialka zielona i czerwona i pobierasz tym elektrolit i patrzysz czy jest na zielonym czy na czerwonym. Wiadomo ze jak na czerwonym to elektrolit sie nie nadaje |
to się nazywa areometr służy do mierzenie gęstości elektrolitu i przy okazji widać kolor elektrolitu |
|
|
|
|
rudaslaska7
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 168 Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-10-2009, 12:16
|
|
|
Iwan jesli masz akumulator bezobsługowy ( Varta lub centra futura ) wtedy bym sie nie bawił w dolewanie bo stracisz gwarancje.
A Jesli normalny obslugowy to zastosuj sie do rad kolegow wyzej |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|