|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
czujnik powietrza dolotowego a sonda lambda w 1.6 ie 90 KM |
Autor |
Wiadomość |
Monomach
Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 44 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2010, 21:27 czujnik powietrza dolotowego a sonda lambda w 1.6 ie 90 KM
|
|
|
Czy awaria czujnika powietrza dolotowego (kod 23) może powodować przy dłuższym użytkowaniu osadzenie sadzy na sondzie lambda i uszkodzenie - kod błędu 45 (sonda lambda - za bogata mieszanka). Jestem po wymianie sondy lambda, ale wywala mi kod 23 jeszcze. A jak się okazało mój czujnik ( i cały aparat wtryskowy) nie jest ze zwykłego silnika 149C2.046 tylko z jakiejś Lancii, albo innego Ferrari i szybko go chyba nie wymienię, nawet jest mi go trudno zlokalizować... Stąd moje pytanie czy z tym można jeździć, i czy poza zwiększonym spalaniem nie spotka mnie jakaś awaria? Chodzi zwłaszcza o sondę. |
_________________ FSO 1500 1.5 L 87 r.(99-05),Caro 1.6 GLE 94 r.(05-09),Espero 1.8 CD 99 r.(07-10),Tipo 1.6 i.e. DOHC DGT GT 92 r. (10),Delta 1,8 LX 97 r. (10-12),Tempra 1.6 i.e. S.W. DGT 95 r. (od 10),156 1,8TS 99 r. (od 13) |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 04-05-2010, 23:13
|
|
|
Monomach, nie sądzę aby uszkodzenie tego czujnika wpływało na sonde lambdę. nawet gdyby komputer źle dobierał mieszankę to ( dawałby za dużo/ za mało paliwa ) a to nie ubiłoby sondy.
btw jak odczytujesz te błędy ? bo w naszych bolidach da sie tylko poprzez komputer diagnostyczny a ten wykaże dokładnie jaki czujnik jest ubity ?
ubity czujnik objętości powietrza w kolektorze dolotowym wpływałby bardziej na błędną prace silnika ( podwyższone obroty na zimnym/ciepłym silniku, spalanie faktycznie może być podwyższone. ale czy chcesz to to zostawić skoto nowy czujnik kosztuje ok 30zł ? |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Marcin eS
Wiek: 33 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 153 Skąd: Wroc!aw
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-05-2010, 07:12
|
|
|
Kiedy wymieniałeś sondę??? z tego co wiem to sondę trzeba troszkę rozjeździć żeby się przepaliło. a odłącz sondę i zobacz jak auto reaguje czy mniej pali i czy ma np więcej mocy. Ja tak miałem, sonda walniętą = spalanie 20l/100 + spadek mocy za bogata mieszanka. |
_________________
_________________________________________
Fiat Tipo 1.4 3D 93'
Honda(hania) CR-V 2000r. 2.0 148KM |
|
|
|
|
Monomach
Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 44 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-05-2010, 10:12
|
|
|
Nie, wystarczy spiąć dwa piny w złączu diagnostycznym - po mruganiu kontrolki wtrysku zorientujesz się co jest za usterka. I oszczędzasz min. 40 zł Nie będę odpinał sondy - nie wyłapuje mi już błędu 45, znaczy że jest dobra. |
_________________ FSO 1500 1.5 L 87 r.(99-05),Caro 1.6 GLE 94 r.(05-09),Espero 1.8 CD 99 r.(07-10),Tipo 1.6 i.e. DOHC DGT GT 92 r. (10),Delta 1,8 LX 97 r. (10-12),Tempra 1.6 i.e. S.W. DGT 95 r. (od 10),156 1,8TS 99 r. (od 13) |
|
|
|
|
bozoni
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 15 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-05-2010, 20:35
|
|
|
Monomach napisał/a: | Czy awaria czujnika powietrza dolotowego (kod 23) może powodować przy dłuższym użytkowaniu osadzenie sadzy na sondzie lambda i uszkodzenie - kod błędu 45 (sonda lambda - za bogata mieszanka). |
Teoretycznie to może jeśli jest przerwa w obwodzie. Czujnik temp pow. dolotowego to termistor NTC - im zimniej tym większy jego opór - przerwę w obwodzie komputer może traktować jako bardzo zimne powietrze. Zimne ma większą gęstość, czyli więcej tlenu na litr objętości i komputer dodaje więcej paliwa. Tak działa "czip tjunink" z allegro - zamiast czujnika temp powietrza - rezystor symulujący zimę i dający w efekcie bogatszą mieszankę co czasem może spowodować, oprócz zwiększonego zużycia paliwa, nieco lepsze osiągi. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|