|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jak wciskam gaz do oporu to zero rezultatu |
Autor |
Wiadomość |
Tarzan
Wiek: 41 Dołączył: 06 Sty 2007 Posty: 18 Skąd: Sedziszow Mlp
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-01-2007, 22:07 Jak wciskam gaz do oporu to zero rezultatu
|
|
|
Witam, mam takie pytanko jak w temacie tzn.przy spokojnym dodawaniu gazu auto przyspiesza,ale przy gwaltownym wcisnieciu do dechy strasznie go muli,silnik sie dlawi,tak jakby mu gazu brakowalo.Dodam ze na odkreconej na full instalacjii jest tak samo silnik to 1.6 i.e gaz bez kompa.Filtry nowe, zaplon sprawny.Z gory dzieki za pomoc |
_________________ Moja bryczka TIPO 1.6 i.e + LPG
Chociaz zawsze marzylem o TEMPERCE |
|
|
|
|
titanea
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Gru 2006 Posty: 165 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-01-2007, 23:20
|
|
|
miałem podobny problem i poszedłem z nim do znajomego gazownika ten niczego mi nie mówiąc wzią kawałek taśmy izolacyjnej otworzył maskę i odkręcił filtr powietrza i nakleił taśmę na rurkę i skręcił bajzel do kupy i jak ręką odją może w tym tkwi problem bo autko dostaje zbyt dużo powietrza :yawinkle: |
_________________ TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg
Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-01-2007, 23:25
|
|
|
-poszukaj, bo ostatnio są podobne tematy
-masz tak tylko na LPG (może reduktor doroboty, membrany, wyczyszczenie ze szlamu, 'zaworki' ciśnieniowe wraz z membranami w zest naprawczym)
-czy robiłeś coś by dojść czy to kwestia braku dawki paliwka czy zalewa wręcz zbytnio a np coś z dolotem
? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Tarzan
Wiek: 41 Dołączył: 06 Sty 2007 Posty: 18 Skąd: Sedziszow Mlp
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-01-2007, 19:20
|
|
|
Z dolotem probowalem juz roznych sztuczek,zaslanianie, odslanianie raz cieple raz zimne powietrze.Na benzynie wszystko ok.Zauwarzylem ze,jak dolot jest odetkany i powietrze zimne to ciut lepiej idzie,ale jak dam do dechy to dalej to samo.Przy stopniowym dodawaniu gazu auto w miare przyspiesza ale rewelki nie ma.Poza tym spalanie,8 trasa 15 miasto .Unknown, podejrzewam ze to wlasnie wina membran,i znowu wydatki |
_________________ Moja bryczka TIPO 1.6 i.e + LPG
Chociaz zawsze marzylem o TEMPERCE |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-01-2007, 23:05
|
|
|
skoro nabenzynce OK a tak tylko na LPG to masz właśnie taki efekt jak np przy jeżdżeniu z pustą butlą LPG - wtedy ciśnienie z butli jest minimalne, by ruszyć to tylko powoli bo deptając nagle zamulisz... skoro taki efekt - ciśnienie w reduktorze - złe i za wolne reagowanie na deptanie... membran wymień w reduktorze to raz, zawsze mniej będzie palił, ale wyczyść też reduktor ze szlamu, wymień filterek gazu (5 zeta)... jak poszukasz to 50-80 zeta zestaw naprawczy pełny czyli membrany, blaszki, grzybki (na 'zaworki') i inne duperele będą... z nowym wnętrzem minimum mniej spali po regulacji a problem pewno zniknie.... ew jeśli cały czas miałbyś nadal za małe ciśnienie, wnioskując wtedy dochodzące do reduktora - wielozawór na butli jest po drodze, mógł się (od biedy, na siłę) zawiesić , rurek po drodze zagiętych, ściśniętych (skrajność )pewno nie masz, no ale jeszcze elektrozaworki - te też mogą po latach się przycinać; jak coś dusi, tłumi przepływ gazu do reduktora - a więc mniejsze ciśnienie - to masz taki efekt jak jazda z prawie pustą butlą LPG... po kolei masz co sprawdzać...ale wpierw reduktor, warto go zregenerować...! |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-01-2007, 12:07
|
|
|
A ja radze odwrotnie zaczac niz to napisan Unknown, sprawdz najpier wszelkie zawory, filterek gazu, i dopiero potem zabieraj sie z areduktor. U kumpla w Volvo 740 wystepowal taki objaw jak u Ciebie, przy mocniejszym wdepnieciu dlawil sie, gazownicy modzili z regulacjami, parownikiem az w koncu w jednym z serwisów LPG jeden mlody chlopak chwile pomyslal i zabral sie za zawor w butli, rozebral, wyczyscil porzadnie wszytko lacznie z wypolerowaniem tego elementu walcowego ktory przesuwa sie w zaworze i zamyka doplyw gazu i auto zaczelo jezdzic jak trzeba. Sprawdz zawor w butli z moze obedzie sie bez zbednego wydania kasy. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-01-2007, 01:13
|
|
|
wzasadzie późno było jak to pisałem ale przesłanie rzeczywiście miało być ciut inne; reduktor warto zrobić, ale jak nie chcesz to nie musisz jako pierwszy.. wielozawór w butli możesię wieszać i zwykłe obstukanie go, potłuczenie, poza/od/kręcanie zaworów niekoniecznie pomaga.... dalej to elektrozaworki pracujące, po czasie mogą się wieszać, to już widziałem, nie puszczają LPG lub małe ciśnienie (i dławienie silnika)...noale filterek za 5 zeta nie zaszkodzi wymienić a z reduktorem jeśli przeszedł swoje i tak warto zrobić... na spalaniu sobie odzyskasz... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Tarzan
Wiek: 41 Dołączył: 06 Sty 2007 Posty: 18 Skąd: Sedziszow Mlp
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-01-2007, 12:55
|
|
|
Dzieki za podpowiedzi. Filterek zmienialem,i nic to nie pomoglo.A gaz mam zawsze do pelna,tankuje tak zeby bo przejechaniu 100 kilometrow wiedziec ile spalil,a pali sporo.Tak mi sie wydaje,ze przy rozkreconej instalacji znaczy wszystkie regulacje prawie na full palil ciut mniej no i but troche lepszy. Jak wyjezdze gaz do zera to posprawdzam wszystkie zawory,a na koncu biore sie za reduktor.Acha i jeszcze cos, czytalem,ze ktos po rozbiorce reduktora i wymianie membran mial podobny efekt,bo okazalo sie, ze jakas lapka byla za krotka i mu membrana sie calkiem nie otwierala.Potem ja przygial jak trzeba i wszystko wporzadku,moze i u mnie tak jest.Jeszcze membran nie zmienialem.
** Dodano: 31-01-2007, 22:02 **
Witam,długo nie pisalem w tym temacie ale nie chcialo mi sie zabierac za te instalacje,ale dzis po pracy sie przelamalem i zaglądnąłem.Sprawdziłem wielozawór na butli i wszystko ok.tylko poprawiłem dziurki w koncówce tego miedzianego przewodu który jest tam przykrecony,(wiertełkiem)bo byl zagnieciony troche, napewno podczas montazu.sprawdzilem wszystko(filterek ,weze ,rórki )i wsio ok.odkrecilem to kolanko od parownika co idzie od niego rura do silnika i tam po przemysleniu sprawy odgiąłem trochę ramię membrany zeby brala wczesniej,znaczy wiekszy róch miala. I... autko pędzi nie gorzej niz na benzynce no moze nie tak samo ale zdecydowanie lepiej.I pewnie w tym tkwila przyczyna jego mólowatosci(w tym ramieniu)teraz weryfikacja spalanie,moc, (czy aby jeszcze troche nie odgiac),i bede widzial. Po wszystkim postaram sie napisac jakie efekty.Tnx |
_________________ Moja bryczka TIPO 1.6 i.e + LPG
Chociaz zawsze marzylem o TEMPERCE |
|
|
|
|
seba0921
Dołączył: 21 Lut 2007 Posty: 21 Skąd: Kąty Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-03-2007, 23:10
|
|
|
A spalanie nie wzrosło ci teraz? |
_________________ TEMPRA 1.6 JETTR.+BRC |
|
|
|
|
Tarzan
Wiek: 41 Dołączył: 06 Sty 2007 Posty: 18 Skąd: Sedziszow Mlp
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-03-2007, 21:22
|
|
|
Spalanie mam 14.5 miasto i 8 trasa,tak było przedtem jak i teraz mimo ze grzebałem przy instalce. A but ciut lepszy, ale mysle ze mozna by mu jeszcze trochę odgiąć. Na jednej stacji spalił mi mniej tj.12.5 miasto a na drugiej 14.88l. Ale musze to jescze dobrze sprawdzić,bo gazy ci u nas różne w okolicy mam 5 stacji lpg i na kazdej jest inaczej ale można wyciągnąć srednią jakies 13l na stówke miasto. |
_________________ Moja bryczka TIPO 1.6 i.e + LPG
Chociaz zawsze marzylem o TEMPERCE |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|