Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie co do lamp tylnych w Tipo
Autor Wiadomość
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 29-06-2008, 21:42   Pytanie co do lamp tylnych w Tipo

Witajcie :)

Ostatnio zadaję dużo pytań, także i teraz nie może być inaczej ;)

A więc przejdźmy do tematu konwersacji.

Czy wiecie może w jaki sposób poprawić "widoczność" tylnych lamp?
Bo dla mnie to one jakoś nie bardzo widocznie świecą.

Nie wiem, może jakieś odbłyśniki dorobić czy co?

A jak ma się wymiana żarówek na Ledy? czy kontrolki chec'k nie będą wtedy świecić, bo będzie mniejsze obciążenie.. jak to jest?

Proszę o wypowiedź na ten temat..

Pozdrawiam
Darek
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-06-2008, 21:47   

kontrolki check będą świecić na pewno (bynajmniej mi świeciły gdy miałem ledy w postojówkach)
a tylna lampa ma swoją homologację i tak jak świeci powinno wystarczyć, ze swojej strony możesz tylko wymoć dokładnie klosz i odbłysnik i poczyścić styki na wtyczkach, żeby nie było dużych strat napięcia
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 29-06-2008, 21:52   

mhm, tylko że ja w tylnej lampie nie widzę żadnego odbłyśnika... :?
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-06-2008, 22:09   

DARREK, szczerze mówjąc też jeszcze lamp nie rozbierałem (wczoraj spaliła mi się żarówka stopu)
naprawdę nie ma tam nic? aż dziwne :?
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 29-06-2008, 22:12   

wymieniałem żarówki i byłem zdziwiony, bo prócz plastiku, który jest czarny (u mnie) nie ma nic.
Po odkręceniu klosza, odkręcasz mocowanie :płyty" z żarówkami, a w środku klosza nic, żadnych odbłyśników, po prostu żarówka świeci jak świeci..
trochę mnie to zdziwiło, bo mam nawet odbłyśniki w uniaczu z 84 roku :roll: nie mówiąc o innych... może dlatego wydaje mi się że świecą jakby chciały a nie mogły...
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-06-2008, 23:02   

No to brakuje Ci kolego jakiegos elementu, a dokladniej takich srebrnych plastikow, ktore rozpraszaja i odbijaja swiatlo. Plastiki te sa pokryte warstwa takiego ala lakieru czy czegos takiego i wynikiem tego wygladaja na cos takiego jak lusterko. Widocznie w Twoich lampach tego nie ma...troche zamotalem ale zrozumiesz mysle o co mi chodzi.pzdr
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-06-2008, 02:54   

maniutek napisał/a:
No to brakuje Ci kolego jakiegos elementu, a dokladniej takich srebrnych plastikow, ktore rozpraszaja i odbijaja swiatlo. Plastiki te sa pokryte warstwa takiego ala lakieru czy czegos takiego i wynikiem tego wygladaja na cos takiego jak lusterko. Widocznie w Twoich lampach tego nie ma...troche zamotalem ale zrozumiesz mysle o co mi chodzi.pzdr


Ekhm....a rozbierałeś kiedyś lampy? W Tipo? Kto jak kto, ale ja je miałem w drobny mak i żadnych odbłyśników nie ma i być nie powinno :!: i nie jest to przypadek jednego kompletu, tylko co najmniej czterech, z którymi miałem do czynienia. Fiat nie robił nic takiego do tyłu. Jest po prostu czarny plastik ze ścieżkami - ten do którego się wtyk żarówki i tyle. Żarówka wchodzi w swoją przegrodę i koniec. W środku jest wszystko czarne. Jedynie lampa przeciwmgielna jest "podwójna", a dowiedziałem się tego kiedy rozwierciłem klosz i wypadły mi 2 kółka, a nie jedno. Pierwsze normalny czerwony klosz, a drugie takie perforowane - też czerwone - badziewie w ząbki - pewnie dla mocniejszego rozproszenia światła. W Tipo nie ma odbłyśników i nawet jak sobie obkleisz jakąś chromową folią czy czymś te ścianki to i tak dupa bo odbłyśniki muszą być pod kątem, żeby odbijały światło "na zewnątrz" klosza. Tu są ścianki na przeciw, więc będą odbijały "do siebie".
Musiałbyś wstawić do środka "lustra" pod kątem do żarówki, ale i to nie było by proste, bo otwór przez który wchodzi żarówka nie jest ogromny i trzeba by go było powiększyć - wiem, bo powiększałem u siebie.

DARREK, jakbyś chciał coś więcej o tych lampach tylnych się dowiedzieć to pisz :) Ja już jestem weteranem :badgrin:

** Dodano: 30-06-2008, 04:08 **
yoyo, ale jeżeli da taką żarówkę załóżmy z 16 ledami to ciekawe czy byłby problem? Jedna dioda w postojówkach to rozumiem, że check głupieje, ale tak wiecej? Ciekawe jaki byłby efekt. Ostatnio mi proponowali w sklepie jak brałem czerwone na tył czy nie chcę tych ledów, ale jak mi dali cenę 21 zł z sztukę, a zwykła czerwona jest po 3 zł to im podziękowałem za te ledy.
Suma summarum, to odbłyśnik w przezroczystych kloszach rozumiem, ale czerwony klosz pewnie i tak stłumi cały efekt :roll:
_________________
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-06-2008, 13:56   

mrk69, nawet 16 diod pobiera mniej prądu niż żarówka, trzeba by tam jeszcze coś dołożyć (opornik czy cuś - nie jestem elektronikiem), ja jak kupiłem temperówkę to miałem taki gotowe diodowce wrzucone na postojówki z przodu i lampka na checku świeciła się cały czas

** Dodano: 30-06-2008, 14:58 **
poza tym zgasić check jakimś opornikiem to nie problem, ale jeśli się diody spalą to wtedy check tego nie zauważy, więc równie dobrze można żarówkę z deski rozdzielczej wywalić

jakieś mądrzejsze elektroniczne głowy maglowały ten temat na przykładzie przednich lamp - gdzieś to powinno być na TT
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-06-2008, 18:45   

mrk69 napisał/a:
Ekhm....a rozbierałeś kiedyś lampy? W Tipo?


no rozbieralem lampy z tempry i przypuszczalem ze w tipo jest to na tej samej zasadzie, widocznie jest inaczej, dobrze ze na forum sa ludzie ktorzy od razu takie "byki" jak moj wylapuja i prostuja...sorry ze wprowadzilem w blad, ale myslalem ze jest to mniej wiecej tak samo rozwiazane jak temprze...widac wloski inzynier wymyslil inaczej. nie hccialem wprowadzac zametu, sorry
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-06-2008, 19:18   

dziś wymieniałem żarówkę stopu w mojej temprze, odkręciłem 2 śrubki, pociągnąłem za lampę i zonk, lampa siedzi w karoserii, a mi w rękach został czerwony klosz i wypadła taka plastikowa szybka zasłaniająca kierunkowskaz :sciana:
ten klej/guma/uszczelnienie (zwał jak zwał) rozpadła się na kawałki
nie miałam nic innego pod ręka więc wkleiłem to na butaprenie, może nie zgubię tego na jakiejś dziurze

przy okazji mogę potwierdzić słowa maniutka, że w temprach są odblaski w lampach, aż dziwne że w tipku nie ma
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-06-2008, 19:20   

yoyo, i prawidłowo... bo klosz odchodzi a reszta lampy zostaje...
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-06-2008, 19:26   

Sapphiron napisał/a:
yoyo, i prawidłowo... bo klosz odchodzi a reszta lampy zostaje...

że jak? za każdym razem mam go przyklejać :roll:
mi został w rękach sam plastik czerwony, a odblaski gniazda żarówek itp. zostało wszystko na aucie, nie wiem może w sedanie jest inaczej, ale to raczej tak zejść nie powinno, tylko z odblaskami razem, w końcu po to są w nich na tyle duże otwory, żeby żarówka przeszła
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-06-2008, 19:31   

tzn chodzi ci o odbłyśniki?

nie no u mnie jest tak (i chyba w każdym sedanie) że odchodzi ci tylko klosz czyli to czerwone plastikowe... reszta czyli odbłyśnik i żarówki ze stykami zostaje na aucie... i żarówki się wymienia od przodu stojąc przodem do lampy... klosz się trzyma na śrubie i na dwóch małych bolcach od dołu...

w SW jest inaczej? :| :| :|
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-06-2008, 19:34   

mi też odbłyśnik został na aucie a odszedł tylko czerwony plastik ale on nie był na 2 śrubach, na śrubach była cała lampa (dupa lampy) a ten plastik który się oderwał był po prostu wklejany i musiałem go przykleić na nowo, żeby nie odpadł i żeby mi się tam woda nie wlewała
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-06-2008, 19:50   

to w SW jest inaczej jakoś...
klosz masz na takim czymś:

odkrecasz i zostaje z kloszem ta śruba i to nią się przykręca klosz do reszty:

a tak wygląda po rozkręceniu:



w SW jest inaczej? no wiem że lampa jest ciut inna ale żeby aż tak inaczej było?
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-06-2008, 20:16   

ułożenie żarówek całkiem inne, kierunkowskazprzykryty dodtakowym żebrowanym kawałkiem plastiku (nie wiem po co), na czerwonych szybkach nie ma takich piórek ze śrubkami (no chyba, że kiedyś były, ale nie widziałem, żadnych pozostałości, aż się jutro przyjrzę dokładniej i może fotkę zrobię
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-06-2008, 20:31   

yoyo, no zrób bo jestem baaaardzo ciekawy jak to w SW rozwiązali :| :| :|
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-06-2008, 20:34   

Cytat:
yoyo, no zrób bo jestem baaaardzo ciekawy jak to w SW rozwiązali :| :| :|

ale nie licz na to, że będę rozklejał :P fota będzie z zewnątrz :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-06-2008, 22:21   

Ale to jest dziwnie zrobione. W Tipo trzeba zdejmować cały klosz i od tyłu 2 nakrętki odkręcić, żeby wyjąć w ogóle ten panel z żarówkami. Chyba 2 różne osoby projektowały Tipo i Temprę.

yoyo, od kierunku wypadło Ci to pomarańczowe cudo?
_________________
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-07-2008, 13:39   

mrk69 napisał/a:
yoyo, od kierunku wypadło Ci to pomarańczowe cudo?

lampę mam czerwono-białą, za białym miejscem jest kolejna przeroczysta lekko żebrowana szybka, a dalej żarówka pomarańczowa (lub z pomarańczową osłonką, nie przyglądałem sie dokładnie)



jak widać klosz nie ma osobnych mocowań jest po prostu przyklejony do tyłu lampy, a dopiero cała lampa trzyma się na dwóch śrubach na górze i na dole w wytłoczeniu, oraz z boku chyba na jakimś zatrzasku lub haczyku
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load