Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpalaniem
Autor Wiadomość
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-03-2006, 12:35   Problem z odpalaniem

Siema.

Mam taki glupi problem... dam taki przyklad bo to sie dzieje na rozgrzanym sielniku.
Np. Przejechalem trase 230km gosc wemnie pierdyknal (mala ryska) policja kazala mi zjechac na stacje benmzynowa. Ok wsiadam pale pale pale kreci I niechce zapalic :| ... krece na benzynie na gazie i nic... znowu na benzynie krece ... zaczynam cisnac pedal gazu i zalapie ledwo bo ledwo zalapie obroty ale jak juz zalapie to wzrasta do 3000 tys. obrotow :| ... to jest strach teraz bo jak mam rozgrzane auto i np. mam jazde po miescie i czescie gaszenie i odpalanie to za ktoryms razem pojawia sie takie cos ...

Wymienilem ostatnio swiece na NGK.

Kuzyn mi powiedzial ze auto powinno palic mi na dotyk a zeby go zapalic jednak troche msuze potrzymac ten kluczyk ... <- ale to juz inna bajka :)

No i coz moge zrobic ? :( moze kiedys sie stac ze wogole nie zapale :(
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-03-2006, 17:12   

Chmm, a kalbe WN? Po drugie jak z filtrem paliwa? Po trzecie, moze przeczysc potencjomentr. W Download lezy PDF z opisem.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-03-2006, 21:48   

no, to może być coś z zapłonem i po kolei wypadałoby poświęcić chwilkę by pooglądać...
czy świce nie robią jaj, nawet o NGK słyszałem ,że niektóre świece się nie lubią z niektórymi autami, wręcz widziałem BMW które na NGK nie chciało chodzi idealnie a na innych piknie szło... ale to raczej inne efekty byś miał...
kable; wiadomo;
u mnie w gaźniczkowej temperce w kopułka nie robiła jaj, ale zdarza się wilgoć czy syfy które tam zostają i tam już przebicie leci gdzie indziej, nawet nie dochodzi do kabli... poczyścić, styki przetrzeć...
trafko/cewka WN nie powinna szwankować w zal od temp... można pooglądać ale raczej nie...

Czujnik Położenia Wału... jak to szumnie brzmi :)
jedno z bardzo powszechnych i bardzo upierdliwych ustrojstw które bardzo lubi się w T/T zj... i to chyba norma by raz w życiu :) każdej(go) T/T padł...
właśnie lubi mieć takie objawy, że przy różnych temp działa, niedziała, działa, sam nie wie...

poszukaj na forum CPW, czujnik położenia wału, hallotron, czujnik Halla...
orginalny Magneti Marelli ostatnio ok 60zł.
Pożycz od kogoś, przełóż na chwilkę i podłącz do kostki, nie zaszkodzi a już widzisz jak ostygnie autko jaki efekt...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-03-2006, 23:12   

hmm... potencjometr musze przeczyscic to chyba wiem bo mam maly problem z obrotami czasami. Tylko u mnie w Rzeszowie albo zimno albo pada narazie ...
A swiece mialem BOSCHA to samo sie dzialo NGK teraz tez sie dzieje... ale powiem do razu zapale z 20 razy jest ok 21 raz jest juz meczacy i musze krecic dobrze ze aku nie pada.

A reszte to hmm.. czujnik polozenia walu nawet nie wiem gdzie szukac ... :) kable NW ? tez nawet nie wiem ktore to sa :sciana:

hmm filtr paliwa no wlasnie nie wiem ale wiem ze mam nowa pompe paliwowa :P

Dzisiaj wyczulem go ze hmm... jak ma zapalic to zalapie i pali (nie iwem jak to wytlumaczyc) a jak nie zapali to jest tak jak by chcial zalapac ale cos mu poszlo nie tak i nie zalapal. No i w tedy zaczyna sie krecenie i dodawanie gazu !! :(

No ale jak bedize cieplo to poogldam dokladnie to wszystko przynajmniej postaram sie poprzegldac !! :) tak mniejwiecej jak mi ktos cos napisze gdzie cos znalesc :P
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-03-2006, 23:22   

Kable WN są to kable Wysokiego Napięcia.Czyli te do świec.Filtr paliwa jest pod samochodem w miejscu gdzie siedzi pasażer na tylnym prawym siedzeniu.Od spodu jest to zamaskowane czarnym plastikiem na śruby ósemki (13)Filtr jest w uchwycie przykręcony śrubami 6 (10)Dwie śruby montują go do budy a trzcia to opaska.Czujnik położenia wału jest na łączeniu skrzyni biegów z silnikiem,lecz aby go zobaczyć musisz sie przechylić do przodu (za silnik) Za akumulatorem jes czarna wtyka na dwa piny,to jest właśnie od tego czujnika,więc po kablu go zlokalizujesz.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-03-2006, 16:43   

ZielonyTBG: dzieki wielkie :) ... z tym Walem to co mam zrobic ? wypiac ten wtyk i co ? podmuchac ? :) a z tym filtrem paliwa to chyba msuze miec kanal :P ... a teraz tak ... ile moze kosztowac filter ? i kable NW <- i jakiej firmy ?
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-03-2006, 18:35   

co do czujnik położenia wału (objawy pasują do Ciebie) to jedym pewnym sposobem jest przełożenie innego na próbę, jest wsadzony w skrzynę na 2ch śrubkach o ile pamiętam.

Możesz też jeśli masz dostęp do oscyloskopu podłączyć oscyloskop do wtyczki tego czujnika i zobaczyć czy jak kręcisz silnikiem (jak byś próbował zapalić, ale oczywiście z wypiętym tym czujnikiem nie zapalisz) to z tego czujnika wychodzą impulsy (po których reszta od zapłonu wie kiedy iskrę dawać...)...

możesz niby brać omomierz i jego wpinać we wtyczkę, ale tu tylko mając jakieś opory stwierdzisz, że np przewód czujnika nie jest uszkodzony, bo sam czujnik nie zmienia oporu a działa nieco inaczej... o czujniku / elemencie Halla poczytasz w encyklopedii :)

a tak w ogóle - może łatwiej zacząć szukać naocznie;
w jakim stanie masz świece - można wykręcić, popatrzeć, przeczyścić lekko,
w jakim stanie kable WN od świec do cewki, czy nie są np przerwane przy kapturkach lub gdzieś;
możesz jak nie zapala wykręcić jedną ze świec z założonym kablem, połóż sobie na masie, na silniku i wtedy będziesz widzia czy w ogóle na tej świecy pojawia się iskra jak próbujesz zapalać;
jak nie ma na tej świecy iskry gdy trafisz na ten moment 'nie-zapalania' to już wiesz, że coś z zapłonem (jak np ten czujnik położenia wału)...

[ Dodano: 11-03-2006, 18:38 ]
a! kable WN mogą kosztować z kilkadziesiąt zł jak jakieś dobre silikonowe kupisz (warto), ale od poloneza też spasują :) i są tańsze, ok 30zł, a lepsze takie nowe niż dziadowskie stare;

filtr paliwa kosztuje może z 20zł, zresztą możesz go wypiąć z przewodu paliwowego i pooglądać czy nie jest zapchany;
u mnie (Tempra gaźnik) jest pod maską, z lewej strony jak idzie przewód paliwowy (czarny wężyk) to w przewód jest na wcisk założony (plastikowa przezroczysta puszeczka nieduża)
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-03-2006, 20:09   

Filtr wymieniałem dwa tygodnie temu.Płaciłem w sklepie 25zł.Jak wymontowałem stary (bez kanału) to od strony zbiornika paliwa,z filterka wylała się "smoła" a nie bena.Czarne mazidło.Myślałem że może mi to pomoże przy moich problemach z silnikiem,ale niestety nic się nie zmieniło.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-03-2006, 17:50   

dzisiaj bylem u mechanika w sumie nei z tym problemem ale z tylnim zawieszeniem... ale zapytalem go z ciekawosci jakie moga byc przyczyny tego !! ... ze mi auto nie pali jak jest rozgrzane i czesto go gasze i zapalam ... to przy ktoryms razie wreszcie mam problemy z zaplaniem. no i odpowiedzial mi tak, ze - jest mozliwosc ze podczas gdy gasze silnik mam w silniku i gaz i benzyne i jak chce zapalic to on poprostu jest zalany i ze jakos rady nie daje... kazal mi jechac do gazownika i sprawdzic to.

Dodam jeszcze ze jak jest zimno to ja wyciagam akumulator prawie co noc... wiedz moze te komputery zwariowaly wreszcie od tego braku pradu :|
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-03-2006, 23:07   

komputery tak szybko nie powinny zwariować, a co do LPG możesz sprawdzić, ale raczej nie powinien się tak zalewać, musiałbyś mieć jakąś dziwną instalację LPG / zrąbaną... a nawet zalany w końcu choćby z górki na biegu by odpalił...
jak wcale nie odpala - trafisz na taki moment - mówię Ci sprawdź wtedy czy jest zapłon, od tego zacząć - wyjąć świecę jedną i czy jest iskra
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-03-2006, 16:29   

tzn? zaplon? chodzi o to ze wyciagnac kabel ze swiecy i trzymac blisko ? czy wogole odkrecic swiece i trzymac przy kablu ? nie walnie mnie prad ? :P
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-03-2006, 16:52   

Taka tylko propozycja-staraj się po zgaszeniu silnika odpalać go na benzynie i dopiero przeżucać na gaz.Z tego co piszesz o odłączaniu aku to sprawa wygląda tak ,że komp za każdym raze się uczy.Efekt może być taki że w końcu zgłupieje.I jeszcze jedno-komp gazu lubi zmieniać naukę kompa auta-aku odłączać ale tylko powiedzmy raz w tygodniu.O nauce kompa też już było na forum.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-03-2006, 19:53   

no wlasnie mam taki gaz ze zapalam na benzynie a potem po dodaniu gazu do 2tys. przechodzi na gaz...
No przy naszych ostatnich mrozach wyciagalem aku codziennie... dzien wdzien... teraz zostawiam chociasz ostatnio wyciagnalem bo bylozimno w nocy i aku juz padal... mam slaby ale wczoraj np. jezdzialem duzo gasilem auto i palil ladnie...oby tak dalej ...
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 20-03-2006, 21:56   

No i super.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-03-2006, 21:30   

ok. pojechalem do gazownika ... gazownik wsadzil cos do rury wydechowej i mi powiedzial ze jakies CH czy CS (nie pamietam oznaczenia) wyszlo ze mam 550 - 600 a powinienem miec na PALIWIE 100 (cos kolo tego) a sprawdzil na gazie i wyszlo mu 500 - 550 i ze tak powinno byc bo gaz pracuje w suchym powietrzu. No i powiedzial mi ze albo swiece (mam nowe) albo kable wysokiego napiecia (moga dawac gdzies zboku iskre - w sumie mam je odkad kupilem auto a pewnie od 11 lat nie byly wymienine) ... no i chyba tyle...

Terz tak pojechalem do sklepu gosc mowi ze okolo 110zl kabelki ... luz ... ale pisaliscie ze podchodza od Poloneza Caro - mozecie mi napisac dokladnie jakie te kable montowac albo o jakie pytac bo tez pisaliscie o tych za 60zl ... podajcie mi dokladnie nazwe zebym poszedl powiedzial i zeby mi gosc dal ! :) ...

Pozdrawiam.
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 21-03-2006, 21:40   

Nie róbmy jaj.Wymieniałem na jesień i kupiłem Włoskie w salonie Fiata razem z palcem i kopułką za110.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-03-2006, 21:48   

picek napisał/a:
Nie róbmy jaj.Wymieniałem na jesień i kupiłem Włoskie w salonie Fiata razem z palcem i kopułką za110.


No ok ... ale ja mam wtrysk nie gaznik kopulka nie jest mi potrzebna !! (chyba dobrze mowie?)

[ Dodano: 27-03-2006, 19:37 ]
No i dzisja podpialem auto pod kompa i wykrylo ze czujnik temp. siedzi raz pokazuje 50 C raz 90 C ... wiedz wymienilem ale tez powiedzial mi mechanik ze cos sonda lmbda siada bo przez chwile nie pracowala ale sie wlaczyla ... wiedz narazie ok. Ale wiadomo bedzie do wymiany.

P.S. mam ndzieje ze to ten czujnik mi tak robil !

Pozdrawiam.
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load