Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Odpalanie na zimnym zimą :P
Autor Wiadomość
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-01-2010, 23:26   Odpalanie na zimnym zimą :P

Problem jest taki: Odpalam auto pierwszy raz po nocnym staniu na zimnym i jeżeli go nie zapalę to już go nie zapalę...nie wiem co to. Rozrusznik kręci, ale auto nie pali i tak, aż do rozładowania akumulatora. Świece nowe, kable, kopułka i palec jeszcze nowsze. Kiedyś już mi się tak zrobiło i musiałem czyścić świece, bo go zalało. Dzisiaj spieszyłem się na zajęcia i nie odpalił. Pchanie nic nie cało, aku padł. Wracam po zajęciach wieczorem i z ciekawości chciałem zobaczyć co i jak, żeby za chwilę przyjść po akumulator do ładowania. Wsiadam....odpalam za 1 razem, gdzie jest jeszcze gorszy mróz niż w środku dnia, a akumulator nie był ładowany... :roll: Drugi raz mi się tak zdarzyło, bo zawsze od pierwszego łapie, ale ciekawi mnie co to.

Wiąże się z tym dzisiejszym nieodpalaniem jakiś grubszy przypadek, bo nie dość, że auto nie odpaliło, to jeszcze autobus nie przyjechał na czas i nie napisałem kolokwium z kumplem w końcu, bo nas koleś wyśmiał, że się 30 min spóźniliśmy i nie wpuścił wcale :lol:
_________________
     Moneta
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 14-01-2010, 23:31   

mrk69, spróbuj przekrecic kluczyk kilka razy zeby np nabił cisnienie tak na poczatek... moze jeszcze cewka swirowac.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-01-2010, 23:31   

No to naprawde zawiódł. Kolego jeśli świece zalało to znaczy że przez pierwsze chwile nie ma "iskry" na świecach bądź mieszanka jest na tyle bogata że przy zimnym silniku czyli zmniejszonej kompresji nie można jej spalić. Wiesz, może zrób tak, idź w wolnym czasie i spróbuj odpalić, jak odpali to spróbuj później tak że by zobaczyć czy w momencie kiedy nie zaskoczy przyczyną są zalane świece. a to gaz czy benzyna?

ps. sprawdź luz na przepustnicach.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-01-2010, 00:35   

Larry075, nie mam LPG, tylko Pb. Jest jedna przepustnica, bo to monowtrysk. Luz jest minimalny, o tyle o ile żeby przepustnica nie była uchylona przy puszczonym gazie.

tipacz, robiłem tak, żeby podpompować beny, ale dupa. Przechodził obok koleś i mówi, żebym na chwilę zapalił światła. Myślę - głupi - zaraz mi padnie aku, a on mi tu o światłach nawija, no ale włączyłem światła na jakieś 5 sekund i tak jakby lepiej zakręcił, ale już wtedy miałem zasłaby aku od odpalania.
_________________
     Moneta
 
Prezesddz 


Wiek: 34
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 52
Skąd: Dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-01-2010, 06:27   

mrk69 napisał/a:
no ale włączyłem światła na jakieś 5 sekund i tak jakby lepiej zakręcił, ale już wtedy miałem zasłaby aku od odpalania.
Dobrze mowiel, impuls dla Twojego aKumulatora.
  
 
krzys80 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 150
Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-01-2010, 13:40   

mrk69, też tak miałem tylko, że 1,4 na gaźniku z LPG. Nie wiem jak to sie ma do wtrysku.
Odpalam tylko na benie i też świrował, obroty mu skakały jak sie rozgrzał. Czasami podczas jazdy na kilka sekunt tracił moc (wrażenie jak przy kończącym sie gazie LPG).

Ostatnio go odpaliłem i odkręciłem obudowę filtra powietrza, a tam powietrze z niego bucha, że tragedia.
Silnik ma już 300kkm i przedmuchy jak cholera. Więc wąż od odmy pod podłogę i jeździ jak ta lala, do czasu remontu lub wymiany motorka musi przetrwać. Chyba, że prędzej sierżanty szmaty mi wezmą:)
_________________
było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r.
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-01-2010, 13:50   

krzys80, ale ja nie mam takich problemów z moim. Silnik pracuje miarowo pod każdym obciążeniem i temperaturą. Chyba po prostu mróz mu dopiekł i akumulator nie ogarnął...
_________________
     Moneta
 
KrisVT 


Wiek: 35
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 73
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-01-2010, 14:00   

a mi skur****dziad jak jest rozgrzany czasami strzeli focha (zawsze pod marketem) ze nie moge odpalic i musze poczekac az silnik bedzie zimny i wtedy odpali zadko sie to zdarza ale idzie sie wkur*** ze gdzies sie spiesze a tu lipa trzeba czekac az silnik bedzie zimny i dopiero odpali aku dobry rozrusznikiem ladnie kreci i nic wiecej moge sobie krecic ile tylko chce a i tak odpali dopiero jak bedzie zimny
_________________
Typ 1,6 94r skladak z klockow lego ;]

tabliczka mowi ze 159A3.046

audi 100 c4 avant 2,8 quattro 93r
  
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-01-2010, 14:53   

KrisVT, Sprawdź CPW :)
_________________
     Moneta
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-01-2010, 16:42   

To i ja się podepnę bo mam taką samą sytuację jak mrk69, idę wieczorem, zapalam samochód, pali od pierwszego, nie ruszam tylko chodzi tak z 10 min, gaszę i idę do domu. Rano wsiadam, kręci kręci i nie łapie, co jakieś 3-4 sekundy ma jak by takie zachłyśnięcie, że już łapie, ale jednak nic z tego... I tak do rozładowania aku, świece miałem nowe, ale wykręciłem bo były całe zalane, wrzuciłem stare i zapalił od razu, po 2 dniach stania samochodu ta sama sytuacja, wtedy od razu zarzuciłem nowe świece i odpalił, tylko z początku mocno zakopcił na czarno i ogólnie nie trzyma obrotów na luzie jest ok. 800 i skacze do 1100 co jakiś czas i gaśnie np przy do hamowaniu do świateł. Dodam że pompkę słychać, rozrusznik wszystko ok. Tak myślę że może coś z wtryskiem? Czekam na jakieś porady, jutro postaram się podjechać do znajomego mechanika żeby ustawić te obroty, on ostatnio składał mi głowicę, ale nie ma zbyt dobrych warunków do pracy w warsztacie i sprzętu i myślę czy czasami mi czegoś źle nie poskładał?

A i jeszcze tak przy okazji, próbowałem zapalać na gazie, ale nie dał rady, teraz gdy odpalił, nie chce przeskoczyć na gaz, jest taka możliwość że coś zamroziło? Bo dodam że było wtedy z -10 stopni albo lepiej...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-01-2010, 17:10   

Bdm$ka, zamarznąć ci mógł przecież parownik. Zamarzł płyn chłodzący w nim i się zator zrobił. Polecam go podgrzać, albo polać wrzątkiem i wtedy próbuj :)
_________________
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-01-2010, 21:17   

Gdy odpalasz wciskasz gaz? Możliwe, że go zalewasz. Paliwo gdzie lejesz? Możliwe, że przy próbie odpalenia zalewasz go, paliwo zamarza (a raczej coś co paliwem można nazwać) na świecach i nie przeskakuje iskra.

Ja mam Uniacza 1.0 na SPI i zawsze odpalam bez gazu, dopiero gdy złapie silnik daję gazu.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 15-01-2010, 21:19   

miszko napisał/a:
Możliwe, że przy próbie odpalenia zalewasz go


a czy przy odpalaniu na LPG można zalać silnik ? Wydaje mi się że nie ale chcę się upewnić
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-01-2010, 23:02   

przy LPG nie można zalać silnika, gdy jest zbyt duża dawka gazu poprostu nie następuje zapłon i gaz jest wyrzucany w wydech, benzyna niezapalona osadza się na elektrodach świecy co powoduje zanik iskry.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 15-01-2010, 23:15   

Larry075, tak jak myślałem ;p dzięki za info
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-01-2010, 13:10   

miszko, wciskam tylko sprzęgło i raczej na bank go zalewa, ale tak jak piszę. W 99% zapala od strzału, ale jak nie odpali to za 2,3 razem już ciężko. Co do zamarzania benzyny to chyba nie, bo po kilku godzinach od tego mogę go już odpalać. Na szczęście to się zdarza raz na jakieś 3 miesiące i tylko zimą, ale jestem ciekawy :)
_________________
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-01-2010, 13:31   

a czy to nie sa objawy przestawionego zapłonu lub wadliwego czujnika położenia wału karbowego ?

przypadek kolegi KrisVT, zdecydowanie wskazuje na wadliwe działanie czujnika położenia wału
  
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-01-2010, 16:57   

Dobra Panowie pisze bo znowu po 2 dniach stania tempra nie zagadała, przy odpalaniu bez gazu kręci i nic nie daje, przy odpalaniu z gazem jak by załapywała, kopci z rury ale nie pali, iskra jest na pewno, świece nowe przewody są ok, prąd dochodzi na pewno, zalewa świecę, podejrzewam że jak jutro zejdę do samochodu i wyczyszczę świece to za 2 - 3 razem zagada... Macie jakieś pomysły? Bo niezbyt mam ochotę wyciągać świece przed każdą próbą wyjazdu z domu...

A co do LPG to już w ogóle nie mam pomysłu nie chce się przełączyć w ogóle, parownik nie zamarzł, gaz jest a przy przełączeniu i próbie prze gazowania, centralka niby przeskakuje na gaz i od razu z powrotem na benzynę centralka była zmieniana jakoś we wrześniu i wtedy ogólny przegląd instalacji i wymiana wszystkich membran filtrów itp, do zimy wszystko chodziło ok.

Mam nadzieję ze coś podpowiecie bo jestem praktycznie bez samochodu....
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-01-2010, 22:02   

Bdm$ka, co do gazu mam podobnie jak ty. podejrzewam że coś się porobiło z czujnikiem odpowiedzialnym za przełączanie na gaz powyżej 30stC. mi przełącza się na gaz ale dopiero ok 80syC...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
KrisVT 


Wiek: 35
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 73
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-06-2010, 22:39   

podepne sie po raz kolejny cpw wymieniony(dzisiaj wkoncu) reset poszedl troche przegonilem typa i co dalej to samo nie chcial odpalic dopiero na zaciag odpalil co to moze byc bo juz mam powoli dosc tego samochodu :sciana: :evil:
_________________
Typ 1,6 94r skladak z klockow lego ;]

tabliczka mowi ze 159A3.046

audi 100 c4 avant 2,8 quattro 93r
  
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 10-06-2010, 23:30   

KrisVT, Może opisz bardziej co mu dolegało tj. odpalaleś z benzyny czy z LPG? Na ciepłym czy zimnym silniku? Powiem Ci że miałem tak przy Tipo ze 3 razy że z rozrusznika nie odpalił, chociaż cały akumulator zużyłem na odpalanie, a na zaciąg odpalił na dotyk - pół metra holowania. Nigdy tego nie naprawiłem, kumulacja innych uszkodzeń (m.in. spalenizna którą było czuć w samochodzie) zadecydowała o jego sprzedaży. Sprzedałem go w moim mieście i już nigdy go nie zobaczyłem - widocznie nowemu właścicielowi Fiat też dał w kość zaraz po kupnie...
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-06-2010, 00:05   

meter30, KrisowiVT nie odpala na cieplym jak nagrzeje sie do 90* i chwile postoi LPG nie ma wiec tylko na benzynie to jest swiece w dobrym stanie nie są zalewane kreci rozrusznikiem a silnik nie zaskakuje ostatnio nawet szarpal jak sie wolno jechalo dzisia wymieniony CPW reset kompa chwile ok i dalej to samo bez lambdy też krokowiec odlaczony bez czujnika temp z kolektora dolotowego (niebieska wtyczka) to samo juz nie mam pomyslow na jego tipo albo filtr paliwa albo pompa sie konczy czy moga byc to przekazniki od wtrysku ,pompy ? bo zostaje jeszcze wtryskiwacz ale jak odpali to jezdzi peraz dobrze wiec on chyba odpala co ? :sciana:
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
KrisVT 


Wiek: 35
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 73
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-06-2010, 11:07   

dokladnie tak jak opisal MARIOVIRUS, dzisiaj to samo dobrze ze pod domem ale musialem gdzies podjechac i nic zlom (czyt. tipo) nie odpala i juz trace cierpliwosc do tego grata :sciana: jak bedzie tak dalej to bede mial nowe maszynki do golenia :!:
_________________
Typ 1,6 94r skladak z klockow lego ;]

tabliczka mowi ze 159A3.046

audi 100 c4 avant 2,8 quattro 93r
  
 
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-06-2010, 20:25   

cewka zaplonowa sprawna? masz inna na podmiane? sugeruje sprawdzic.
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
KrisVT 


Wiek: 35
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 73
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-06-2010, 21:37   

znowu nie chcial odpalic jak byl cieply dostal strzykawka paliwo przepustnicy i odpalil wina wtrysku jak jest cieply ze paliwa nie podaje?

pozniej chodzil sobie na wolnych obrotach i po 10-15min(moze troche wiecej bylem zajety wiec dokladnie nie wiem ale cos kolo tego) zgasl dalo sie go odpalic ale musialem trzymac na gazie delikatnie zeby znowu nie zgasl (krokowiec ustawiony zeby nie gasl na zimnym i odlaczony)
_________________
Typ 1,6 94r skladak z klockow lego ;]

tabliczka mowi ze 159A3.046

audi 100 c4 avant 2,8 quattro 93r
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load