|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Odpalanie na zimnym zimą :P |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-01-2010, 23:26 Odpalanie na zimnym zimą :P
|
|
|
Problem jest taki: Odpalam auto pierwszy raz po nocnym staniu na zimnym i jeżeli go nie zapalę to już go nie zapalę...nie wiem co to. Rozrusznik kręci, ale auto nie pali i tak, aż do rozładowania akumulatora. Świece nowe, kable, kopułka i palec jeszcze nowsze. Kiedyś już mi się tak zrobiło i musiałem czyścić świece, bo go zalało. Dzisiaj spieszyłem się na zajęcia i nie odpalił. Pchanie nic nie cało, aku padł. Wracam po zajęciach wieczorem i z ciekawości chciałem zobaczyć co i jak, żeby za chwilę przyjść po akumulator do ładowania. Wsiadam....odpalam za 1 razem, gdzie jest jeszcze gorszy mróz niż w środku dnia, a akumulator nie był ładowany... Drugi raz mi się tak zdarzyło, bo zawsze od pierwszego łapie, ale ciekawi mnie co to.
Wiąże się z tym dzisiejszym nieodpalaniem jakiś grubszy przypadek, bo nie dość, że auto nie odpaliło, to jeszcze autobus nie przyjechał na czas i nie napisałem kolokwium z kumplem w końcu, bo nas koleś wyśmiał, że się 30 min spóźniliśmy i nie wpuścił wcale |
_________________
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 14-01-2010, 23:31
|
|
|
mrk69, spróbuj przekrecic kluczyk kilka razy zeby np nabił cisnienie tak na poczatek... moze jeszcze cewka swirowac. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-01-2010, 23:31
|
|
|
No to naprawde zawiódł. Kolego jeśli świece zalało to znaczy że przez pierwsze chwile nie ma "iskry" na świecach bądź mieszanka jest na tyle bogata że przy zimnym silniku czyli zmniejszonej kompresji nie można jej spalić. Wiesz, może zrób tak, idź w wolnym czasie i spróbuj odpalić, jak odpali to spróbuj później tak że by zobaczyć czy w momencie kiedy nie zaskoczy przyczyną są zalane świece. a to gaz czy benzyna?
ps. sprawdź luz na przepustnicach. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-01-2010, 00:35
|
|
|
Larry075, nie mam LPG, tylko Pb. Jest jedna przepustnica, bo to monowtrysk. Luz jest minimalny, o tyle o ile żeby przepustnica nie była uchylona przy puszczonym gazie.
tipacz, robiłem tak, żeby podpompować beny, ale dupa. Przechodził obok koleś i mówi, żebym na chwilę zapalił światła. Myślę - głupi - zaraz mi padnie aku, a on mi tu o światłach nawija, no ale włączyłem światła na jakieś 5 sekund i tak jakby lepiej zakręcił, ale już wtedy miałem zasłaby aku od odpalania. |
_________________
|
|
|
|
|
Prezesddz
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 52 Skąd: Dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-01-2010, 06:27
|
|
|
mrk69 napisał/a: | no ale włączyłem światła na jakieś 5 sekund i tak jakby lepiej zakręcił, ale już wtedy miałem zasłaby aku od odpalania. | Dobrze mowiel, impuls dla Twojego aKumulatora. |
|
|
|
|
krzys80
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lip 2008 Posty: 150 Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2010, 13:40
|
|
|
mrk69, też tak miałem tylko, że 1,4 na gaźniku z LPG. Nie wiem jak to sie ma do wtrysku.
Odpalam tylko na benie i też świrował, obroty mu skakały jak sie rozgrzał. Czasami podczas jazdy na kilka sekunt tracił moc (wrażenie jak przy kończącym sie gazie LPG).
Ostatnio go odpaliłem i odkręciłem obudowę filtra powietrza, a tam powietrze z niego bucha, że tragedia.
Silnik ma już 300kkm i przedmuchy jak cholera. Więc wąż od odmy pod podłogę i jeździ jak ta lala, do czasu remontu lub wymiany motorka musi przetrwać. Chyba, że prędzej sierżanty szmaty mi wezmą:) |
_________________ było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r. |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-01-2010, 13:50
|
|
|
krzys80, ale ja nie mam takich problemów z moim. Silnik pracuje miarowo pod każdym obciążeniem i temperaturą. Chyba po prostu mróz mu dopiekł i akumulator nie ogarnął... |
_________________
|
|
|
|
|
KrisVT
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 73 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-01-2010, 14:00
|
|
|
a mi skur****dziad jak jest rozgrzany czasami strzeli focha (zawsze pod marketem) ze nie moge odpalic i musze poczekac az silnik bedzie zimny i wtedy odpali zadko sie to zdarza ale idzie sie wkur*** ze gdzies sie spiesze a tu lipa trzeba czekac az silnik bedzie zimny i dopiero odpali aku dobry rozrusznikiem ladnie kreci i nic wiecej moge sobie krecic ile tylko chce a i tak odpali dopiero jak bedzie zimny |
_________________ Typ 1,6 94r skladak z klockow lego ;]
tabliczka mowi ze 159A3.046
audi 100 c4 avant 2,8 quattro 93r |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-01-2010, 14:53
|
|
|
KrisVT, Sprawdź CPW |
_________________
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-01-2010, 16:42
|
|
|
To i ja się podepnę bo mam taką samą sytuację jak mrk69, idę wieczorem, zapalam samochód, pali od pierwszego, nie ruszam tylko chodzi tak z 10 min, gaszę i idę do domu. Rano wsiadam, kręci kręci i nie łapie, co jakieś 3-4 sekundy ma jak by takie zachłyśnięcie, że już łapie, ale jednak nic z tego... I tak do rozładowania aku, świece miałem nowe, ale wykręciłem bo były całe zalane, wrzuciłem stare i zapalił od razu, po 2 dniach stania samochodu ta sama sytuacja, wtedy od razu zarzuciłem nowe świece i odpalił, tylko z początku mocno zakopcił na czarno i ogólnie nie trzyma obrotów na luzie jest ok. 800 i skacze do 1100 co jakiś czas i gaśnie np przy do hamowaniu do świateł. Dodam że pompkę słychać, rozrusznik wszystko ok. Tak myślę że może coś z wtryskiem? Czekam na jakieś porady, jutro postaram się podjechać do znajomego mechanika żeby ustawić te obroty, on ostatnio składał mi głowicę, ale nie ma zbyt dobrych warunków do pracy w warsztacie i sprzętu i myślę czy czasami mi czegoś źle nie poskładał?
A i jeszcze tak przy okazji, próbowałem zapalać na gazie, ale nie dał rady, teraz gdy odpalił, nie chce przeskoczyć na gaz, jest taka możliwość że coś zamroziło? Bo dodam że było wtedy z -10 stopni albo lepiej... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-01-2010, 17:10
|
|
|
Bdm$ka, zamarznąć ci mógł przecież parownik. Zamarzł płyn chłodzący w nim i się zator zrobił. Polecam go podgrzać, albo polać wrzątkiem i wtedy próbuj |
_________________
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-01-2010, 21:17
|
|
|
Gdy odpalasz wciskasz gaz? Możliwe, że go zalewasz. Paliwo gdzie lejesz? Możliwe, że przy próbie odpalenia zalewasz go, paliwo zamarza (a raczej coś co paliwem można nazwać) na świecach i nie przeskakuje iskra.
Ja mam Uniacza 1.0 na SPI i zawsze odpalam bez gazu, dopiero gdy złapie silnik daję gazu. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 15-01-2010, 21:19
|
|
|
miszko napisał/a: | Możliwe, że przy próbie odpalenia zalewasz go |
a czy przy odpalaniu na LPG można zalać silnik ? Wydaje mi się że nie ale chcę się upewnić |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-01-2010, 23:02
|
|
|
przy LPG nie można zalać silnika, gdy jest zbyt duża dawka gazu poprostu nie następuje zapłon i gaz jest wyrzucany w wydech, benzyna niezapalona osadza się na elektrodach świecy co powoduje zanik iskry. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 15-01-2010, 23:15
|
|
|
Larry075, tak jak myślałem ;p dzięki za info |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-01-2010, 13:10
|
|
|
miszko, wciskam tylko sprzęgło i raczej na bank go zalewa, ale tak jak piszę. W 99% zapala od strzału, ale jak nie odpali to za 2,3 razem już ciężko. Co do zamarzania benzyny to chyba nie, bo po kilku godzinach od tego mogę go już odpalać. Na szczęście to się zdarza raz na jakieś 3 miesiące i tylko zimą, ale jestem ciekawy |
_________________
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-01-2010, 13:31
|
|
|
a czy to nie sa objawy przestawionego zapłonu lub wadliwego czujnika położenia wału karbowego ?
przypadek kolegi KrisVT, zdecydowanie wskazuje na wadliwe działanie czujnika położenia wału |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-01-2010, 16:57
|
|
|
Dobra Panowie pisze bo znowu po 2 dniach stania tempra nie zagadała, przy odpalaniu bez gazu kręci i nic nie daje, przy odpalaniu z gazem jak by załapywała, kopci z rury ale nie pali, iskra jest na pewno, świece nowe przewody są ok, prąd dochodzi na pewno, zalewa świecę, podejrzewam że jak jutro zejdę do samochodu i wyczyszczę świece to za 2 - 3 razem zagada... Macie jakieś pomysły? Bo niezbyt mam ochotę wyciągać świece przed każdą próbą wyjazdu z domu...
A co do LPG to już w ogóle nie mam pomysłu nie chce się przełączyć w ogóle, parownik nie zamarzł, gaz jest a przy przełączeniu i próbie prze gazowania, centralka niby przeskakuje na gaz i od razu z powrotem na benzynę centralka była zmieniana jakoś we wrześniu i wtedy ogólny przegląd instalacji i wymiana wszystkich membran filtrów itp, do zimy wszystko chodziło ok.
Mam nadzieję ze coś podpowiecie bo jestem praktycznie bez samochodu.... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-01-2010, 22:02
|
|
|
Bdm$ka, co do gazu mam podobnie jak ty. podejrzewam że coś się porobiło z czujnikiem odpowiedzialnym za przełączanie na gaz powyżej 30stC. mi przełącza się na gaz ale dopiero ok 80syC... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
KrisVT
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 73 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-06-2010, 22:39
|
|
|
podepne sie po raz kolejny cpw wymieniony(dzisiaj wkoncu) reset poszedl troche przegonilem typa i co dalej to samo nie chcial odpalic dopiero na zaciag odpalil co to moze byc bo juz mam powoli dosc tego samochodu |
_________________ Typ 1,6 94r skladak z klockow lego ;]
tabliczka mowi ze 159A3.046
audi 100 c4 avant 2,8 quattro 93r |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-06-2010, 23:30
|
|
|
KrisVT, Może opisz bardziej co mu dolegało tj. odpalaleś z benzyny czy z LPG? Na ciepłym czy zimnym silniku? Powiem Ci że miałem tak przy Tipo ze 3 razy że z rozrusznika nie odpalił, chociaż cały akumulator zużyłem na odpalanie, a na zaciąg odpalił na dotyk - pół metra holowania. Nigdy tego nie naprawiłem, kumulacja innych uszkodzeń (m.in. spalenizna którą było czuć w samochodzie) zadecydowała o jego sprzedaży. Sprzedałem go w moim mieście i już nigdy go nie zobaczyłem - widocznie nowemu właścicielowi Fiat też dał w kość zaraz po kupnie... |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-06-2010, 00:05
|
|
|
meter30, KrisowiVT nie odpala na cieplym jak nagrzeje sie do 90* i chwile postoi LPG nie ma wiec tylko na benzynie to jest swiece w dobrym stanie nie są zalewane kreci rozrusznikiem a silnik nie zaskakuje ostatnio nawet szarpal jak sie wolno jechalo dzisia wymieniony CPW reset kompa chwile ok i dalej to samo bez lambdy też krokowiec odlaczony bez czujnika temp z kolektora dolotowego (niebieska wtyczka) to samo juz nie mam pomyslow na jego tipo albo filtr paliwa albo pompa sie konczy czy moga byc to przekazniki od wtrysku ,pompy ? bo zostaje jeszcze wtryskiwacz ale jak odpali to jezdzi peraz dobrze wiec on chyba odpala co ? |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
KrisVT
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 73 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-06-2010, 11:07
|
|
|
dokladnie tak jak opisal MARIOVIRUS, dzisiaj to samo dobrze ze pod domem ale musialem gdzies podjechac i nic zlom (czyt. tipo) nie odpala i juz trace cierpliwosc do tego grata jak bedzie tak dalej to bede mial nowe maszynki do golenia |
_________________ Typ 1,6 94r skladak z klockow lego ;]
tabliczka mowi ze 159A3.046
audi 100 c4 avant 2,8 quattro 93r |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-06-2010, 20:25
|
|
|
cewka zaplonowa sprawna? masz inna na podmiane? sugeruje sprawdzic. |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
KrisVT
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 73 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-06-2010, 21:37
|
|
|
znowu nie chcial odpalic jak byl cieply dostal strzykawka paliwo przepustnicy i odpalil wina wtrysku jak jest cieply ze paliwa nie podaje?
pozniej chodzil sobie na wolnych obrotach i po 10-15min(moze troche wiecej bylem zajety wiec dokladnie nie wiem ale cos kolo tego) zgasl dalo sie go odpalic ale musialem trzymac na gazie delikatnie zeby znowu nie zgasl (krokowiec ustawiony zeby nie gasl na zimnym i odlaczony) |
_________________ Typ 1,6 94r skladak z klockow lego ;]
tabliczka mowi ze 159A3.046
audi 100 c4 avant 2,8 quattro 93r |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|