Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
jak odlaczyc automatyczne ssanie?
Autor Wiadomość
Wicher 


Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 29
Skąd: Wolomin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-01-2007, 21:37   jak odlaczyc automatyczne ssanie?

jak odlaczyc automatyczne ssanie? podobno cos sie z gaznika zdejmuje jakis przewod?bardzo bym prosil o jakas fotke jesli by to bylo mozliwe
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-01-2007, 14:37   AUTOMATYCZNE SSANIE - GAŹNIK - REGULACJA, WYŁĄCZENIE

pisałem gdzieś o 'auto-ssaniu' ostatnio :D
generalnie jak patrzysz stojąc przed autem na gaźnik, to z jego lewej strony jest wlot powietrza, pd wlotem elektrozaworek itp a bardziej z tyłu niż elektrozaworek jest 'pompka' jakby podciśnieniowa, do której idzie wężyk z podciśnień; ta pompka się odchyla poprzez podciśnienie (membranka) i rusza wajchą która z kolei w gaźniku wywołuje ssanie;
patrząc więc od przodu, 'pompka' jest z lewej tylnej części gaźnika, jakby obok gaźnika dokręcona; a sedno - na tej kwadratowej pompce masz na środku obudowy śrubę regulayjną, którą regulujesz poziom otwarcia auto-ssania;
działa to tak - na zimnym silniku podciśnienie poprzez coś jak termostat (wkręcony z tyłu silnika, jak świeca wygląda powiedzmmy ale idzie przez niego wężyk, w zasadzie dwa osobne są) dzie do tej pompki, ta się odchyla (membranka) , ciągnie/pcha dźwignię a ta dźwignia odchyla w gaźniku klapę i masz 'ssanie';
silnik się zagrzewa, 'termostat' się zamyk, podciśnienie spada i pompka puszcza klapę, przestaje ją trzymać (konkretnie przestaje jej przeszkadzać zamknąć się całkowicie);

zdejmiesz przewód podcśnienia (i koniecznie - zaślepisz go!!!!) to całkiem masz po auto-ssaniu; ALE w zależności jak na tej 'pompce' kwadratowej pokręcisz śrubką regulcyjną, tak pompka wysuwa dźwignię badziej lub mniej co skutkuje malutkim lub dużym auto-ssaniem do momentu zagrzania się silnika; możesz więc także tak przykręcić tą śrubę, by prawie wcale nie mieć automatycznego ssania, tylko ręczne Ci zostanie, albo tak przykręcić by było ale minimalne; wężyka nie trza ściągać.
****************************************************
fotka 1) to ta 'pompka', niewyraźna ale jest :D a na zielono śrubka regulacyjna w niej;
fotka 2) - podążaj za strzałką to znajdziesz tą 'pompkę'
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
wolfi01 
witamy nowego


Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 3
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-02-2007, 10:29   

Z tym siłownikiem to nie do końca tak. To nie jest takie znowu automatyczne ssanie.
Ssanie załączasz sobie sam cięgnem. Siłowniczek jest do podtrzymania obrotów silnika gdy jest on jeszcze zimny, a ty zaraz po odpaleniu samochodu wyłączysz ssanie. Nazwa tego siłowniczka to chyba pull-down. Dźwigienka siłownika odchyla lekko przepustnicę gaźnika tak jakbyś trzymał minimalnie nogę na pedale gazu. Jak silnik się nagrzeje, to zaworek wkręcony u góry tzw.włącznik/wyłącznik cieplny /ta niby świeca/, zamknie obwód podciśnienia i siłowniczek się wyłącza. Śrubą u góry regulujesz o ile ma być wciągnięta membrana i tym samym wychylona przepustnica poprzez dźwigienki. Realizowane jest to za pomocą pręcika połączonego poprzez gwint z membraną, któego długość też jest regulowana. Regulacja kluczem 7 mm a najlepiej miec x2. Siłownik można wyłączyć poprzez odłączenie jego cięgiełka-poręta współpracującego z dźwigienką i zabezpieczonego zawleczką- bardzo malutką. Wyciągasz zawleczkę, odłączasz dźwigienkę i masz spokój. Tylko po co ??
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-03-2007, 21:16   

ale jest to jednak auto ssanie jak by nie patrzeć;
"prawdziwe" ssanie jest wiadomo jako wajcha, linka i odchylamy głodny gaźnik;
ale to podtrzymanie o którym pisałem też dodatkowo pełni podobną rolę, bo 'naciskają' na przepust. od gazu, do podtrzymania powyżej nominalnych wolnych obrotów (regulowanych gdzie indziej - śruba na której ląduje puszczona linka od gazu), więc i zmusza silniczek do utrzymania wyższych obrotów na zimnym i większego żarcia, póki się nie nagrzeje;

owszem - po co grzebać, lepiej jak nieco pobierze jak jest zimny;

ale jak ktoś chce przydusić gdzie może, wszystko co może brać z automatu a zostawić tylko ręcznie - to o to chodzi;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-03-2007, 20:12   

Jak chcesz odłączyć ten siłowniczek podciśnieniowy robisz dokładnie tak jak opisał unknown. Ja właśnie tak zrobiłem ze swoim tzn. zaślepiłem przewód, gdyż mój siłownik nie spełniał już swojej roli - pęknięta membrana, za nowy krzyknęli mi w sklepie tyle ile kosztuje cały gaźnik na allegro więc podziękowałem, przynajmniej na razie, i w ten sposób ssanie u mnie "działa" na zasadzie wymuszania wyższych obrotów, a dzięki temu że zima tego roku była jaka była Temperka paliła bez problemu :D
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
tempra_wrocław 


Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-02-2008, 08:31   

Witam serdecznie !! Posiadam temprę od ok 2 tyg, to jest 1.6 gaźnik z 94 roku. auto całkiem fajne i niedrogie, mam tylko jedno pytanie. Po odpaleniu zimnego silnika z całkiem wyciągniętą wajchą ssania auto ma ok 2 tys obrotów, po chwili zmiejszam ssanie, jak rusze z miejsca auto zaczyna jakby się dławić, nie pomaga zwiększenie ssania a wręcz odwrotnie, jego zmniejszenie, tyle że jak zatrzymam się to wtedy z kolei obroty są bardzo niskie, w każdym razie bardzo dziwnie działa to ssanie w temprze. Wcześniej posiadałem forda oriona też z ręcznym ssaniem i tam było zwyczajnie, więcej ssania większe obroty, mniej, mniejsze. Może to wina regulacji gaźnika a może one tak mają. Z góry dziękuje za wyjaśnienia!
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-02-2008, 12:09   

polansky e co ty mówisz wymieniasz sama mębrankę tu masz dla przykładu z allegro kosztowała 15zł http://moto.allegro.pl/it...ompki_przy.html u mnie w sklepie jeszcze mniej obudowa słowniczka podciśnieniowego jest rozbieralna a w środku masz do wymiany tylko tą mębrane za parę zł

tempra_wrocław po oglądaj sobie osprzęt gaźnika czy linka ssania się nie wiesza, czy przewody podciśnieniowe masz całe ( http://forum.tempra.org/t...ghlight=#108628 ja wymieniłem bo ze starości wyglądały nie najlepiej). Może wiesza się przepustnica rozruchowa (i skład mieszanki jest nie właściwy) tu masz manual o regeneracji gaźnika http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf około 16,5MB. Jeszcze mam pytanie czy jak odpalisz silnik nie używając ssania to masz problemy? czy wskakuje na właściwe obroty tak około 900 i czy po rozgrzaniu silnik trzyma wolne obroty? Na początku po starcie powinieneś mieć tak 1300 dopóki nie zamknie się "automatyczne ssanie"
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
tempra_wrocław 


Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-02-2008, 13:36   

nie odpalałem zimnego bez ssania, a jak odpalę kiedy jest w miarę ciepły to mam ok 600 obr/min, natomiast z gorącym jest wszystko ok, ok 900, 1000 obr/min i trzyma obroty
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-02-2008, 16:43   

Teraz robi sie ciepło spróbuj zapalić zimny bez ssania dodając trochę gazu pedałem przytrzymaj chwile pedał tak żeby miał 1300-1500 potem po miej więcej minucie pość i zobacz jakie ma obroty, jak dalej spada do 600 (i się krztusi jak by zaraz miał zgasnąć) to wiadomo że jest coś źle. Mogło stać sie coś ze sterowaniem podciśnieniowym gaźnika. Mnie spadały obroty na zimnym silniku właśnie przez dziurawy przewód podciśnieniowy idący od gaźnika do aparatu zapłonowego. Wymieniłem wszystkie przewody podcisnieniowe na nowe koszt nie jest duży. Zresztą masz to w linku wyżej. Może być tak że masz rozregulowany gaźnik i trzeba będzie wyregulować obroty biegu jałowego i skład mieszanki jeszcze raz (raczej skład bo jak piszesz że trzyma obroty jak jest ciepły). Obejrzyj gaźnik dookoła i pogadaj przewody podcisnieniowe jak ci pisałem wcześniej.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
tempra_wrocław 


Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-02-2008, 07:27   

Spróbowałem dzisiaj rano zapalić tak jak pisałeś i nic, gasł praktycznie odrazu, odpalił normalnie dopiero na ssaniu, jadę dzisiaj na regulacje gaźnika, zobaczymy co z tego wyjdzie

** Dodano: 27-02-2008, 10:41 **
no i już po regulacji, mechanik stwierdził że był mocno przyduszony, cokolwiek to znaczy:-) teraz ustawił i narazie faktycznie ma wieksze kopyto, ufam temu mechanikowi bo od lat robił mi forda, też z gaźnikiem, widać że facet zna się na tym. Zobaczymy jutro rano jak będzie zimny silnik. Pozdrawiam i dzięki
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-02-2008, 11:53   

Myślę że będzie już dobrze. Gaźnik niestety od czasu do czasu trzeb wyregulować.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-02-2008, 14:51   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
polansky e co ty mówisz wymieniasz sama mębrankę tu masz dla przykładu z allegro kosztowała 15zł


Jesteś pewien? Bo ja miałem na myśli siłownik od zubożenia mieszanki na ssaniu, a nie od pompki przyspieszenia ;)
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-02-2008, 01:24   

Może mi się przykleił zły link, bo mam przykłady aukcji na każdą membranę od Webera 32/34 TLDE bo robiłem maual. Co do tego że słowniczek jest rozbieralny jestem pewien, bo go rozebrałem i wyciągnąłem tą membranę ;p ale u mnie była ok.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load