Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] power od 2300 obrotów? i więcej pali.
Autor Wiadomość
lotarr 



Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2005
Posty: 79
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-02-2008, 00:21   [Benzyna] power od 2300 obrotów? i więcej pali.

Witam, dawno mnie nie było więc troszkę się uzbierało. Interesuje mnie economizer, przy jakich obrotach powinno świecić się "power" i czy ma to związek ze spalaniem. ewentualnie które elementy mają wpływ na ten ekonomizer. I jeszcze cuda z temperaturą cieczy: nie wiem czy to wina czujnika, czy termostatu, ale przy jeżdzie wskaźnik wskazuje, że silnik rozgrzewa się tylko na minimum (trzy kreski), dodam że więcej spala wachy, być może jest to wina czyjnika obok termostatu? Silniczek zimą nagrzewa się do tych trzech kresek szybko i dalej temperatura nie wzrasta. no i wkurza mnie, że 2,0 ma osiągi jak 1,4....
_________________
tempra 2,0 ie cat sw '91r.
  
     assistance
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 25-02-2008, 00:29   Re: power od 2300 obrotów? i więcej pali.

lotarr napisał/a:
Witam, dawno mnie nie było więc troszkę się uzbierało. Interesuje mnie economizer, przy jakich obrotach powinno świecić się "power" i czy ma to związek ze spalaniem. ewentualnie które elementy mają wpływ na ten ekonomizer. I jeszcze cuda z temperaturą cieczy: nie wiem czy to wina czujnika, czy termostatu, ale przy jeżdzie wskaźnik wskazuje, że silnik rozgrzewa się tylko na minimum (trzy kreski), dodam że więcej spala wachy, być może jest to wina czyjnika obok termostatu? Silniczek zimą nagrzewa się do tych trzech kresek szybko i dalej temperatura nie wzrasta. no i wkurza mnie, że 2,0 ma osiągi jak 1,4....


Wymień na początek termostat, u Ciebie to koszt 30-40zł za wkład, wszytko wskazuje na to że silnik sie niedogrzewa i t by tłumaczyło duże zużycie paliwa, kolejna sprawa czujnik temperatury silnika podający wskazania do ECU wtrysku, niebieski wkręcony z obudowę termostatu - poszukaj na forum jego wartości w zależności od temperatury i sprawdź, gdy szwankuje auto dużo pali i brakuje mu dynamiki, kolejna sprawa sonda lambda, ale to zostawimy sobie na koniec jak sprawdzisz dwa pierwsze punkty ;]

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 25-02-2008, 10:52   

lotarr napisał/a:
Interesuje mnie economizer, przy jakich obrotach powinno świecić się "power" i czy ma to związek ze spalaniem. ewentualnie które elementy mają wpływ na ten ekonomizer.

Obroty mogą byc rózne, zalezy od obciązenia silnika, chociaz 2300 to z pewnoscią za mało. Sprawdz wszystki wezyki od podcisnienia, którys moze byc przetarty, lub tak jak u mnie nie było go wcale, powinien zapalac sie w granicach 3000-3400rpm :D
Czy ma on zwiazek ze spalaniem jeszcze niewiem dopiero sprawdzam ;D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lotarr 



Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2005
Posty: 79
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-02-2008, 17:51   

nie stawiam na termostat bo w korkach załącza się wentylator, a wtedy pokazuje najwyżej 4 krechy...
_________________
tempra 2,0 ie cat sw '91r.
     assistance
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-02-2008, 17:54   

http://forum.tempra.org/t...ight=ekonomizer tu masz temat o ekonomizerze... jest napisane i nawet zdjęcia są co i jak trzeba zrobić zęby dobrze działał... od tego zacznij bo w tym może tkwić przyczyna... na tą lampkę przy 2,3k RPM powinno na 99% pomóc :P
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
lotarr 



Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2005
Posty: 79
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-02-2008, 09:39   

Wężyki już dawno wymieniłem i nic nie pomogło...:(
_________________
tempra 2,0 ie cat sw '91r.
     assistance
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-02-2008, 10:14   

lotarr, wszystkie? tak jak na zdjęciu moim?
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
kubek 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 459
Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 27-02-2008, 10:19   

lotarr, moze masz zapchany ktorys wtyk od wezyka. wez posprawdzaj dokladnie bo moze przez ktorys wezyk nie idzie podcisnienie i dlatego ci sie zapala wczesniej, albo przyspieszacz zaplonu ci siadl chociaz nie wiem jak w 2.0 on wyglada. u mnie bylo to samo i jak wymienilem przyspieszacz to ekon. zaczol mi sie zapalac od 3000-3400obr. tylko ze ja mam 1.6
     Moneta
 
 
lotarr 



Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2005
Posty: 79
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-02-2008, 14:27   

wydaje mi się, że to musi być związane z obciążeniem silnika. Wężyki szczelne, reszta też.
_________________
tempra 2,0 ie cat sw '91r.
     assistance
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 28-02-2008, 00:53   

lotarr, przejzyj dokładnie, ja uszkodzenie, a w zasadzie brak wezyka dostrzegłem po pół godziny :?
Sprawdz tez tak jak kubek, pisze przyspieszacz zapłonu bo on tez moze miec na to wpływ :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lotarr 



Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2005
Posty: 79
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-02-2008, 17:26   

sprawdziłem dzisiaj dokładnie, nie widziałem pęknięć , wszystko szczelne... u mnie nie ma przyśpieszacza zapłonu.

** Dodano: 10-03-2008, 22:34 **
jeszcze raz się do tego zabrałem i sądzę, że to może być wina czujnika, tylko którego?
_________________
tempra 2,0 ie cat sw '91r.
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load