Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ustawienie zbieżności jednego koła :)
Autor Wiadomość
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 20-04-2008, 15:55   Ustawienie zbieżności jednego koła :)

Witojcie, miałem małą stłuczkę przy parkowaniu już pod domem (odpadł mi zderzak, zaczęło kapać z chłodnicy to jak zdejmowałem założony zderzak żeby obadać gdzie leci to mi szpachla spadła ze zderzaka :sciana: ) wiec nigdzie nie jechalem zaparkowalem i tak stal.

Dzisiaj chcialem sobie amorki zmienic z kolumnami ale mi klucz puscil wiec dalem sobie spokoj, skrecilem itp, ruszam a tutaj ups, samochod plywa po drodze i kiera skrecona na 1/4obrotu w lewo - zbieżność, musialem od matiza jeszcze w oponke dostac :x
Podnosnik, kolo, śruba, młotek i koncowka drążka wyszla. Wyglada ok, ale musiala sie zgiac lekko gdzies, bo lewe kolo jest minimalnie skrecone w prawo na prosto ustawionych. W zwiazku z tym chcialem wkrecic koncowke w drążek żeby to zniwelować zanim kupie nowa, ale jak zwykle nie mam klucza plaskiego 19.... klucze jutro kupie, ale pytanie:

Jak myslicie, ile wkrecic ta koncowke? 2 obroty powinno styknąc? Kiere mam skrecona w lewo o jakies 75 stopni. Zawsze moge sobie wkrecac i wykrecac ale moze uda mi sie trafic za 1 razem.
Prawa strona jest na 100% ok :)
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-04-2008, 16:03   

heh... takie 'dmowoe' ustawienie zbieżności robiłem u siebie kilkukrotnie, ale by to zrobić dobrze to niezła zabawa i co poprawkę rundka by sprawdzić jak jest...
najprościej Ci będzie, zakładając, że masz od wewętrznej strony felgi niepogięte, proste, jak weźmiesz metr albo lepiej - jakiś pręt, deskę, coś sztywnego z możliwością odcinka regulacji :D i złapiesz tym rozstaw między wewnętrzną krawędzią jednej felgi a drugiej, po obu stronach - z przodu i tyłu;
potem tak regulujesz tym jednym drążkiem od 'odjechanego' koła aż będziesz miał rozstaw między felgami identyczny tak z przodu jak i tyłu; nie jest łatwo to zrobić idealnie, przeszkadzają nieco wahacze etc ale zmieścisz się; weź jakiś pręt sztywny bo metrem to bez sensu;
po prostu między kołami mierzysz - między felgami - pod autem - krawędziami felg ile jest i tak regulujesz aż będzie tyle samo między przodami kół a tyłami kół (felg); zbieżność wynosi +/- 1 mm więc jak będziesz miał niby równo to pewno ten 1mm tam będzie ;) bo nie trafisz idealnie... ale póki co tak możesz zrobić;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 20-04-2008, 16:10   

Czekaj czekaj, teorie znam.

Czy przypadkiem to nie jest tak, że nie kręcę końcówką trzymając za drążek tylko odwrotnie? nie wypinam końcówki tylko luzuję śrubę na drążku i kręcę drążkiem? właśnie sobie przypomniałem, że przecież jest obrotowy....
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 20-04-2008, 16:15   

dcfan kręcisz drążkiem, końcówki nie wypinasz. A Unk podał w miarę dobry sposób. Sam tak robiłem żeby jakoś pojechac do warsztatu na ustawienie geometrii jak wymienialem maglwnicę.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 20-04-2008, 16:36   

Wiesz, ja śmigałem tak z tydzień, mniej nieco bylo walniete ale zgiety do tego wachacz i drążek :P Fajnie sie jechalo, na suchym gladkim asfalcie piszczało:) Ja w sumie i tak bym dojechał do majstra na ustawienie zwlaszcza ze mam pewnie kolo kilosa, ale najpierw chce sam sprobowac, najlepszy sposob to kawalek placu bez piasku kola skrecone na max i jak nie szura tylko jedzie ładnie to dobrze ustawione:)
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-04-2008, 18:12   

wszystko jak opisałem, kręcisz drążkiem!
mniej-więcej w jego połowie jest 'nafrezowany' czy cuś na klucz 11kę jak dobrze pamiętam, takim kluczem pokręcisz drążkiem; aż będzie między felgami po równo; może nawet nie będziesz do mecha musiał wtedy jechać... na końcówce drążka jest śruba kontrująca, po jej popuszczeniu drążkiem, nie końcówką, kręcisz aż będzie ok, potm śrubą przyłapujesz... wszystko...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 20-04-2008, 21:32   

unknown, przeoczyłem, mea maxima culpa :prayer:

Już wszystko wiem. Powiedzmy. Jutro, jak Bóg da, zweryfikuję tą wiedzę w praktyce.
Felusie proste bo nówki sztuki nie śmigane \:D/

OT: Śmieszne uczucie jak tak samochód płynie po suchej drodze... aż strach jechać. [-X
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-04-2008, 16:11   

daj znać jak poszłomnie się tak nieraz udawało dobrze ustawić jak nie miałem paru dych (zazw 70 zeta krzyczą) a musiałem;
problem jedyny możesz mieć z drążkami i śrubkami taki, że jak dłuuugo ie ruszane to się to zapiekło i duużo WD40 wpierw w to wlejesz nim Ci popuści śruba kontrująca, ew można ponoć palnikeim podgrzać... ale uwaga by nie objechać śruby ani frezu na drążku...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 22-04-2008, 14:01   

Poszło:) Klucz 19 tam jest na śrubie kontrującej a nie 17 taka różnica mała:) TO już mam klucz 17 na 19 zrobiony. Odkręcić kontre całem zapierajac drążek od lewarka typu żaba o wachacz i wtedy poszło dopiero. Ustawione OK za drugim razem na krzywym drążku :) I tak pojade ale jak zmienie kolumny całe:)
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load