|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Ustawienie zbieżności jednego koła :) |
Autor |
Wiadomość |
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-04-2008, 15:55 Ustawienie zbieżności jednego koła :)
|
|
|
Witojcie, miałem małą stłuczkę przy parkowaniu już pod domem (odpadł mi zderzak, zaczęło kapać z chłodnicy to jak zdejmowałem założony zderzak żeby obadać gdzie leci to mi szpachla spadła ze zderzaka ) wiec nigdzie nie jechalem zaparkowalem i tak stal.
Dzisiaj chcialem sobie amorki zmienic z kolumnami ale mi klucz puscil wiec dalem sobie spokoj, skrecilem itp, ruszam a tutaj ups, samochod plywa po drodze i kiera skrecona na 1/4obrotu w lewo - zbieżność, musialem od matiza jeszcze w oponke dostac
Podnosnik, kolo, śruba, młotek i koncowka drążka wyszla. Wyglada ok, ale musiala sie zgiac lekko gdzies, bo lewe kolo jest minimalnie skrecone w prawo na prosto ustawionych. W zwiazku z tym chcialem wkrecic koncowke w drążek żeby to zniwelować zanim kupie nowa, ale jak zwykle nie mam klucza plaskiego 19.... klucze jutro kupie, ale pytanie:
Jak myslicie, ile wkrecic ta koncowke? 2 obroty powinno styknąc? Kiere mam skrecona w lewo o jakies 75 stopni. Zawsze moge sobie wkrecac i wykrecac ale moze uda mi sie trafic za 1 razem.
Prawa strona jest na 100% ok |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-04-2008, 16:03
|
|
|
heh... takie 'dmowoe' ustawienie zbieżności robiłem u siebie kilkukrotnie, ale by to zrobić dobrze to niezła zabawa i co poprawkę rundka by sprawdzić jak jest...
najprościej Ci będzie, zakładając, że masz od wewętrznej strony felgi niepogięte, proste, jak weźmiesz metr albo lepiej - jakiś pręt, deskę, coś sztywnego z możliwością odcinka regulacji i złapiesz tym rozstaw między wewnętrzną krawędzią jednej felgi a drugiej, po obu stronach - z przodu i tyłu;
potem tak regulujesz tym jednym drążkiem od 'odjechanego' koła aż będziesz miał rozstaw między felgami identyczny tak z przodu jak i tyłu; nie jest łatwo to zrobić idealnie, przeszkadzają nieco wahacze etc ale zmieścisz się; weź jakiś pręt sztywny bo metrem to bez sensu;
po prostu między kołami mierzysz - między felgami - pod autem - krawędziami felg ile jest i tak regulujesz aż będzie tyle samo między przodami kół a tyłami kół (felg); zbieżność wynosi +/- 1 mm więc jak będziesz miał niby równo to pewno ten 1mm tam będzie bo nie trafisz idealnie... ale póki co tak możesz zrobić; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-04-2008, 16:10
|
|
|
Czekaj czekaj, teorie znam.
Czy przypadkiem to nie jest tak, że nie kręcę końcówką trzymając za drążek tylko odwrotnie? nie wypinam końcówki tylko luzuję śrubę na drążku i kręcę drążkiem? właśnie sobie przypomniałem, że przecież jest obrotowy.... |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 20-04-2008, 16:15
|
|
|
dcfan kręcisz drążkiem, końcówki nie wypinasz. A Unk podał w miarę dobry sposób. Sam tak robiłem żeby jakoś pojechac do warsztatu na ustawienie geometrii jak wymienialem maglwnicę. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-04-2008, 16:36
|
|
|
Wiesz, ja śmigałem tak z tydzień, mniej nieco bylo walniete ale zgiety do tego wachacz i drążek Fajnie sie jechalo, na suchym gladkim asfalcie piszczało:) Ja w sumie i tak bym dojechał do majstra na ustawienie zwlaszcza ze mam pewnie kolo kilosa, ale najpierw chce sam sprobowac, najlepszy sposob to kawalek placu bez piasku kola skrecone na max i jak nie szura tylko jedzie ładnie to dobrze ustawione:) |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-04-2008, 18:12
|
|
|
wszystko jak opisałem, kręcisz drążkiem!
mniej-więcej w jego połowie jest 'nafrezowany' czy cuś na klucz 11kę jak dobrze pamiętam, takim kluczem pokręcisz drążkiem; aż będzie między felgami po równo; może nawet nie będziesz do mecha musiał wtedy jechać... na końcówce drążka jest śruba kontrująca, po jej popuszczeniu drążkiem, nie końcówką, kręcisz aż będzie ok, potm śrubą przyłapujesz... wszystko... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-04-2008, 21:32
|
|
|
unknown, przeoczyłem, mea maxima culpa
Już wszystko wiem. Powiedzmy. Jutro, jak Bóg da, zweryfikuję tą wiedzę w praktyce.
Felusie proste bo nówki sztuki nie śmigane
OT: Śmieszne uczucie jak tak samochód płynie po suchej drodze... aż strach jechać. |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-04-2008, 16:11
|
|
|
daj znać jak poszłomnie się tak nieraz udawało dobrze ustawić jak nie miałem paru dych (zazw 70 zeta krzyczą) a musiałem;
problem jedyny możesz mieć z drążkami i śrubkami taki, że jak dłuuugo ie ruszane to się to zapiekło i duużo WD40 wpierw w to wlejesz nim Ci popuści śruba kontrująca, ew można ponoć palnikeim podgrzać... ale uwaga by nie objechać śruby ani frezu na drążku... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-04-2008, 14:01
|
|
|
Poszło:) Klucz 19 tam jest na śrubie kontrującej a nie 17 taka różnica mała:) TO już mam klucz 17 na 19 zrobiony. Odkręcić kontre całem zapierajac drążek od lewarka typu żaba o wachacz i wtedy poszło dopiero. Ustawione OK za drugim razem na krzywym drążku I tak pojade ale jak zmienie kolumny całe:) |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|