Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Opis reduktora tomasetto 100hp at-07
Autor Wiadomość
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-02-2007, 11:18   Opis reduktora tomasetto 100hp at-07

Witam

Chciałbym aby powstał opis poszczególnych elementów reduktora - który do czego, co sprawdzić, na co uważać.

Proszę o pomoc!




żółta - "wolne obroty"
niebieska - regulacja naprężenia membrany (ilość gazu)
czerwona - elektrozawór jakiś ?
zielona - spust szlamu ?
fioletowa - ?

Pozdrawiam i proszę o pomoc
  
 
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-02-2007, 08:47   

czerwone - elektrozawór na dopływie gazu (nie wypuszcza z reduktora do silnika)
zielona- spust oleju romadzącego się w reduktorze
fioletowa - możliwe że śruba trzymająca elektrozawor
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-02-2007, 12:57   

Odkręciłem "zieloną" kilka dni temu. Parownik był ciepły. Przebieg 30kkm.

Z otworu wyciekło może z pół kropli mazi o wyglądzie oleju silnikowego. Po tym zabiegu "wolne obroty" skoczyły mi z 800 do 1300.
  
 
 
Darnok017 


Wiek: 34
Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: Duczki\Wołomin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-03-2010, 18:47   

Ta srubke zaznaczona na niebiesko trzeba wkrecic czy wykrecic by zmniejszyc ilosc gazu?
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-03-2010, 22:04   

Ona determinuje jak pracować będzie membrana. Generalnie musisz próbować. Z tego co pamiętam im mocniej wkręcona tym mniej gazu leci.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-03-2011, 09:52   

Trochę wykopalisko, ale znalazłem opis producenta:

- The pressure Reducer is the first component to be adjusted in the LPG system. The procedure of adjustement is defined here below, both for carburetted or injected engines.
- Start the engine with gasoline fuel and warm up regularly;
- Change then to LPG fuel;
- Verify that the sensitivity adjustment screw (Fig. 3, pos.1*) be completely turned clockwise;
- Adjust the engine idle level by means of the corresponding screw only (Fig. 3, pos. 2*)
Vehicle with carburetted engine
- Unscrew (open) completely the maximum flow capacity adjustment element (this is normally on the gas pipe from the Pressure Reducer to the Mixer), then accelerate to about 3000 rpm;
- Screw in (close) this adjustment until a reduction of the engine speed is noted:
- Unscrew (open) again this adjustment until the previous engine speed of 3000 rpm is reached;
- Decelerate to the idle level and, if necessary, correct again by means of the idle adjusting screw (Fig. 3, pos. 2); Vehicles with injected engine and Lambda sensor
- In case of vehicle equipped with injected engine and
cathalitic converter follow the adjustment procedure defined
by the Supplier of the Lambda electronic control unit.

(final verifications: all vehicles types)
- Perform a road testing of the vehicle, verifying the correct operation of the Reducer:
- If during the test anomalies of the engine running in case of sharp brakings or turns are noticed, adjust the carbura-tion by means of the 2 adjusting screws of the Reducer, as follows:
- Screw in (close) the idle adjusting screw (Fig. 3, pos.2) to reduce the engine speed by 100/150 rpm;
- Set the optimum idle level by means of the sensitivity adju¬stment screw (Fig, 3, pos.1)


Pos. 1 to ta mała przy filtrze.
Pos. 2 to ta kanciasta.

A więc w skrócie:
1) zakręś do oporu zgodnie z ruchem wskazówek zegara śrubkę 1,
2) ustaw śrubką 2 obroty wolne,
3) odkręć śrubę na wężu, ustaw 3000obr/min i przykręcaj ją, aż obroty zaczną spadać,
4) puść gaz, jeśli trzeba ustaw znów wolne obroty śrubą 2
5) pojeździj, jak wszystko gra przykręć śrubę 2 tak, aby obroty spadły o 100-150,
6) śrubką 1 ustaw znów obroty na wymaganą wartość.

** Dodano: 20-03-2011, 20:17 **
Ok, dziś wyregulowałem wstępnie (nie wiem jeszcze ile pali) gaza.

Jedna rada - na gaźniku jak nie wypali się bena z komory pływakowej to przy włączeniu gazu auto powinno zgasnąć. Jeśli nie gaśnie - parownik nie podaje gazu. Wtedy wykręćcie trochę tę sześcienną śrubę i spróbujcie raz jeszcze. Przygasające auto oznacza, że gaz dochodzi.

System ten pozwoli Was nie katować rozrusznika, jeśli do "puszczenia" gazu membranom brakuje jeszcze dobrych kilka obrotów sześciennej śruby, jak u mnie.

Gaz jest za 2,54, bena za 5,09. Kalkulacja prosta...
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load