|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Opis reduktora tomasetto 100hp at-07 |
Autor |
Wiadomość |
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-02-2007, 11:18 Opis reduktora tomasetto 100hp at-07
|
|
|
Witam
Chciałbym aby powstał opis poszczególnych elementów reduktora - który do czego, co sprawdzić, na co uważać.
Proszę o pomoc!
żółta - "wolne obroty"
niebieska - regulacja naprężenia membrany (ilość gazu)
czerwona - elektrozawór jakiś ?
zielona - spust szlamu ?
fioletowa - ?
Pozdrawiam i proszę o pomoc |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-02-2007, 08:47
|
|
|
czerwone - elektrozawór na dopływie gazu (nie wypuszcza z reduktora do silnika)
zielona- spust oleju romadzącego się w reduktorze
fioletowa - możliwe że śruba trzymająca elektrozawor |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-02-2007, 12:57
|
|
|
Odkręciłem "zieloną" kilka dni temu. Parownik był ciepły. Przebieg 30kkm.
Z otworu wyciekło może z pół kropli mazi o wyglądzie oleju silnikowego. Po tym zabiegu "wolne obroty" skoczyły mi z 800 do 1300. |
|
|
|
|
Darnok017
Wiek: 34 Dołączył: 28 Lip 2009 Posty: 25 Skąd: Duczki\Wołomin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-03-2010, 18:47
|
|
|
Ta srubke zaznaczona na niebiesko trzeba wkrecic czy wykrecic by zmniejszyc ilosc gazu? |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-03-2010, 22:04
|
|
|
Ona determinuje jak pracować będzie membrana. Generalnie musisz próbować. Z tego co pamiętam im mocniej wkręcona tym mniej gazu leci. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-03-2011, 09:52
|
|
|
Trochę wykopalisko, ale znalazłem opis producenta:
- The pressure Reducer is the first component to be adjusted in the LPG system. The procedure of adjustement is defined here below, both for carburetted or injected engines.
- Start the engine with gasoline fuel and warm up regularly;
- Change then to LPG fuel;
- Verify that the sensitivity adjustment screw (Fig. 3, pos.1*) be completely turned clockwise;
- Adjust the engine idle level by means of the corresponding screw only (Fig. 3, pos. 2*)
Vehicle with carburetted engine
- Unscrew (open) completely the maximum flow capacity adjustment element (this is normally on the gas pipe from the Pressure Reducer to the Mixer), then accelerate to about 3000 rpm;
- Screw in (close) this adjustment until a reduction of the engine speed is noted:
- Unscrew (open) again this adjustment until the previous engine speed of 3000 rpm is reached;
- Decelerate to the idle level and, if necessary, correct again by means of the idle adjusting screw (Fig. 3, pos. 2); Vehicles with injected engine and Lambda sensor
- In case of vehicle equipped with injected engine and
cathalitic converter follow the adjustment procedure defined
by the Supplier of the Lambda electronic control unit.
(final verifications: all vehicles types)
- Perform a road testing of the vehicle, verifying the correct operation of the Reducer:
- If during the test anomalies of the engine running in case of sharp brakings or turns are noticed, adjust the carbura-tion by means of the 2 adjusting screws of the Reducer, as follows:
- Screw in (close) the idle adjusting screw (Fig. 3, pos.2) to reduce the engine speed by 100/150 rpm;
- Set the optimum idle level by means of the sensitivity adju¬stment screw (Fig, 3, pos.1)
Pos. 1 to ta mała przy filtrze.
Pos. 2 to ta kanciasta.
A więc w skrócie:
1) zakręś do oporu zgodnie z ruchem wskazówek zegara śrubkę 1,
2) ustaw śrubką 2 obroty wolne,
3) odkręć śrubę na wężu, ustaw 3000obr/min i przykręcaj ją, aż obroty zaczną spadać,
4) puść gaz, jeśli trzeba ustaw znów wolne obroty śrubą 2
5) pojeździj, jak wszystko gra przykręć śrubę 2 tak, aby obroty spadły o 100-150,
6) śrubką 1 ustaw znów obroty na wymaganą wartość.
** Dodano: 20-03-2011, 20:17 **
Ok, dziś wyregulowałem wstępnie (nie wiem jeszcze ile pali) gaza.
Jedna rada - na gaźniku jak nie wypali się bena z komory pływakowej to przy włączeniu gazu auto powinno zgasnąć. Jeśli nie gaśnie - parownik nie podaje gazu. Wtedy wykręćcie trochę tę sześcienną śrubę i spróbujcie raz jeszcze. Przygasające auto oznacza, że gaz dochodzi.
System ten pozwoli Was nie katować rozrusznika, jeśli do "puszczenia" gazu membranom brakuje jeszcze dobrych kilka obrotów sześciennej śruby, jak u mnie.
Gaz jest za 2,54, bena za 5,09. Kalkulacja prosta... |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|