|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
"Czerwone" Sprężyny |
Autor |
Wiadomość |
Karpik
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 201 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-04-2009, 09:33 "Czerwone" Sprężyny
|
|
|
Czy czerwone sprężyny w Tipo były montowane w jakichś modelach seryjnie?? czy jeśli Tipo ma czerwone to znaczy że były wymieniane (bodajże JAMEX nazywają się te czerwone dostępne na allegro) Pytam bo chciałem kupić te jamexy z allegro ale mam teraz okazję kupić używane czerwone sprężyny do Tipo. Koleś który je sprzedaje powiedział że nie wie co to są za sprężyny bo jak kupił Tipo 2 miechy temu to już w nim siedziały (Tipo 2.0 8V GT) i drugie pytanie czy sprężyny z GT będą pasować do sedici bo słyszałem że w sedici jest coś namieszane z zawieszeniem. |
_________________ Nie ważne co robisz, ważna jak to robisz |
|
|
|
|
drobek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 191 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-04-2009, 10:12
|
|
|
A czemu chcesz zmieniac skoro sedici jest juz obnizone i usztywnione? |
_________________ Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM |
|
|
|
|
Karpik
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 201 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-04-2009, 08:43
|
|
|
bo w moim chyba były zmieniane sprężyny bo jest miękkie jak nie wiem... |
_________________ Nie ważne co robisz, ważna jak to robisz |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-04-2009, 08:23
|
|
|
Karpik napisał/a: | bo w moim chyba były zmieniane sprężyny bo jest miękkie jak nie wiem... |
A amortyzatory to jakie masz, coś tłumią w ogóle, jeśli amor na wykończeniu będzie nurkowało przodem przy hamowaniu i mocno kładło się w zakrętach, co do JAMEXa, pęka, nie wkładaj sam połamałem jeden komplet w jakies 3 miesiące , można poszukać sprężyn Noviteca lub Weitec od Coupe 2.0 16VT, coś od Dedry 2.0 8VT, seryjne sprężyny w sedici niemniej najlepiej nadają się na nasze drogi, jest twardo dosyć ale zawieszenie ładnie wybiera dziurska, przy Jamexie zapomnij o czymś takim jak praca zawieszenia, albo skacze auto jakby nie mialo sprezyn albo dobija gdy wylapiesz wieksze dziursko, po prostu charakterystykę ugięcia mają do du...... Miałem u siebie tez dedykowany zestaw H&R i jak dla mnie na torze było cacy ale na mieście trochę za mało skoku miało zawieszenie i ciut za mała progresja ugięcia. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-04-2009, 11:08
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | A amortyzatory to jakie masz, coś tłumią w ogóle, jeśli amor na wykończeniu będzie nurkowało przodem przy hamowaniu i mocno kładło się w zakrętach, co do JAMEXa, pęka, nie wkładaj sam połamałem jeden komplet w jakies 3 miesiące , można poszukać sprężyn Noviteca lub Weitec od Coupe 2.0 16VT, coś od Dedry 2.0 8VT, seryjne sprężyny w sedici niemniej najlepiej nadają się na nasze drogi, jest twardo dosyć ale zawieszenie ładnie wybiera dziurska, przy Jamexie zapomnij o czymś takim jak praca zawieszenia, albo skacze auto jakby nie mialo sprezyn albo dobija gdy wylapiesz wieksze dziursko, po prostu charakterystykę ugięcia mają do du...... Miałem u siebie tez dedykowany zestaw H&R i jak dla mnie na torze było cacy ale na mieście trochę za mało skoku miało zawieszenie i ciut za mała progresja ugięcia. |
Z jednym się zgadzam : rodzaj i stan amortyzatorów ma duży wpływ na zachowanie auta !Natomiast - co do reszty - to za dużo uogólnień ! - Że Jamexy się łamią , a H&R mają za małe ugięcie ...
Na Jamexach nie jeździłem , za to sprężyn H&R udało mi się złamać 2 szt - jedną z przodu , jedną z tyłu . ( obie niebieskie ) Eksperymentowałem z czerwonymi H&R i skończyło się na tym , że pozostały tylko z tyłu ( mam kombi i czasami wożę ciężkie rzeczy ) Na przód poszły z powrotem progresywne , ale niebieskie - bo na czerwonych było faktycznie za twardo . Zaznaczam , że to moje indywidualne odczucia . Acha - jeszcze jedno : wszystkie używane przeze mnie sprężyny były obniżone o -40 mm ! |
|
|
|
|
Karpik
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 201 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-04-2009, 12:10
|
|
|
hmmm moje sedici strasznie zaczęło kłaść się na zakrętach, zakręty w które wchodziłem z prędkością 120 km/h teraz przy 80 sprawiają mi duży problem ale nawet przed tym faktem moje zawieszenie było dużo miększe od zawieszenia kolegi który też ma sedici. |
_________________ Nie ważne co robisz, ważna jak to robisz |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 18-04-2009, 20:22
|
|
|
Karpik, to dokładnie sprawdz czy ktos zawiasu od "zwykłego" 2,0 nie wsadził, bo one miały duzo miekciejsze
A tak na marginesie mógłbys sie pochwalic fotkami tego twojego sedici |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Karpik
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 201 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-04-2009, 09:53
|
|
|
egon. napisał/a: | Karpik, to dokładnie sprawdz czy ktos zawiasu od "zwykłego" 2,0 nie wsadził, bo one miały duzo miekciejsze
A tak na marginesie mógłbys sie pochwalic fotkami tego twojego sedici |
ok tylko jak to sprawdzić?? albo inaczej, czym one się różnią?
a jeśli chodzi o fotki to zrobię jak będę miał już w miarę ogarnięte auto bo w listopadzie taksówkarz "przeszurał mi się po boku (od strony pasażera) i dopiero 3 dni temu wygrałem sprawę w sądzie więc jak przyjdzie rzeczoznawca z ubezpieczalni i zobaczy szkody to wtedy naprawię je, porobię fotki i wrzucę jak już będzie naprawione:)
** Dodano: 19-04-2009, 10:57 **
zastanawiam się tylko czy polakierować moje auto na taki kolor jak oryginalnie (green stone 624) czy na niebieski z perłą z palety mazdy (np. mazda 6 ma ten lakier, chodzi o ten jaśniejszy bo ona ma dwa odcienie) |
_________________ Nie ważne co robisz, ważna jak to robisz |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-04-2009, 10:03
|
|
|
Karpik napisał/a: | kolor jak oryginalnie (green stone 624) |
To już wiemy jakie to "sedici". Jak chcesz malować całą furę to maluj na czarno ew. rosso racing to może chociaż trochę doprowadzisz je do oryginału..... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 19-04-2009, 10:28
|
|
|
Bdm$ka napisał/a: | Jak chcesz malować całą furę to maluj na czarno ew. rosso racing to może chociaż trochę doprowadzisz je do oryginału..... |
A co ma zmiana lakieru do oryginalnosci auta
Karpik napisał/a: | oryginalnie (green stone 624) |
I taki bym go zostawił, taki był oryginalnie to niech taki zostanie, poza tym drugiego takiego sedici niema |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Karpik
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 201 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-04-2009, 10:32
|
|
|
Bdm$ka napisał/a: | To już wiemy jakie to "sedici". Jak chcesz malować całą furę to maluj na czarno ew. rosso racing to może chociaż trochę doprowadzisz je do oryginału..... |
Bdm$ka Powiem Ci jakie ORYGINALNE w salonie fiata po numerach nadwozia sprawdzili że moje auto NIE było składane i wyszło w oryginale z fabryki jako sedicivalvole |
_________________ Nie ważne co robisz, ważna jak to robisz |
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-04-2009, 10:36
|
|
|
To że zapewne w aucie karpika jest tylko motor 16v, więc jeśli przemaluje i doda "pakiet" sedici to w ten sposób chociaż trochę podbuduje umierający gatunek....
Karpik W takim razie masz jedyne nie powtarzalne zielone sedici na świecie.... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
|
Karpik
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 201 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-04-2009, 10:38
|
|
|
Napisałem już wyżej ale powtórzę w fiacie sprawdziłi mi i moje auto wyszło z taśmy produkcyjnej jako sedicivalvole może po drodze ktoś je przemalował na greenstone. chociaż wydaje mi się że teoria że sedici były wypuszczane tylko w dwóch kolorach to tylko mit |
_________________ Nie ważne co robisz, ważna jak to robisz |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 19-04-2009, 10:39
|
|
|
Karpik, a wiec dbaj o rodzynka niech zyje jaknajdłuzej |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Karpik
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 201 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-04-2009, 10:42
|
|
|
dbam teraz chcę mu progi wymienić bo rdza jeden łapie i kupię mu nakładkę progową od strony kierowcy bo mi się posypała i odpadła ponadto wymienię paski ze zderzaków na "świerze" bo może mało kto wie ale w salonie fiata da radę kupić same paski w salonie w gdyni jest to koszt 50 zł od paska
** Dodano: 19-04-2009, 11:46 **
ale wróćmy do tematu czym się różni zawieszenie od sedici od zawieszenia od "zwykłego" 2,0 (chociaż nie wydaje mi się że mam od zwykłego 2,0 bo zawieszenie zrobiło się takie miękkie od jakiegoś czasu) |
_________________ Nie ważne co robisz, ważna jak to robisz |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-04-2009, 11:12
|
|
|
Karpik napisał/a: | ale wróćmy do tematu czym się różni zawieszenie od sedici od zawieszenia od "zwykłego" 2,0 (chociaż nie wydaje mi się że mam od zwykłego 2,0 bo zawieszenie zrobiło się takie miękkie od jakiegoś czasu) |
Inne sprężyny i inne amortyzatory, ale z zewnątrz nie poznasz.
Ale jak piszesz, że zawieszenie zmiękło od jakiegoś czasu to sprawdź amory, może już skończyły swój żywot.
Możesz zobaczyć z zewnątrz czy się nie pocą albo podjedź na stację i niech sprawdzą zawieszenie na trzepakach plus test amorów. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-04-2009, 16:07
|
|
|
Bdm$ka napisał/a: | W takim razie masz jedyne nie powtarzalne zielone sedici na świecie.... |
Na Autoscout też dość długo było do sprzedania zielone Sedici |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-04-2009, 16:13
|
|
|
romano napisał/a: | Inne sprężyny i inne amortyzatory, ale z zewnątrz nie poznasz.
|
Pozna, laga amortyzatora seryjnego w sedici jest grubsza niż dla reszty Tipo, dodatkowo sedici wychodzilo w serii na "niebieskim" BOGE, i w sumie poza serwisem bardzo ciężko cokolwiek dedykowanego ściśle do 2.0 16V kupic wiec ludzie laduja co popadnie ... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-04-2009, 19:34
|
|
|
Karpik napisał/a: | chociaż wydaje mi się że teoria że sedici były wypuszczane tylko w dwóch kolorach to tylko mit | w dwóch napewno nie,a napewno w trzech,czyli białe,czarne i czerwone... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-04-2009, 19:47
|
|
|
ego napisał/a: | ,czyli białe,czarne i czerwone... |
To każdy wie ale mi obiło się o uszy,że srebrne też były,tak więc może w słonecznej Italii wypuścili parę innych sztuk GrzesiekK. napisał/a: | dodatkowo sedici wychodzilo w serii na "niebieskim" BOGE |
Tylko gdzie takie dostaniesz :jeśli faktycznie takie były |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-04-2009, 20:18
|
|
|
Akurat złe przykłady dałeś.... ten drugi to nawet przedni zderzak ma wąski.... Srebrnych widziałem kilka i wyglądały na oryginały.... Trzeba by poszukać po włoskich forach bo tam jest kopalnia wiedzy na te tematy.... Tylko trzeba znać język.... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-04-2009, 20:34
|
|
|
dziura793@o2.pl, BOGE z tej chwili juz nie dostaniesz, nawet przez ASO, co do twojego powatpiewania, powiedz Egonowi zeby zajrzal w swoj zawias, u niego jeszcze powinny siedziec BOGE, bo Ego z tego co pamiętam ich nie wywalał jeszcze, chyba że Młody coś gmerał. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-04-2009, 20:36
|
|
|
GrzesiekK., kolega egon., wymieniał amory |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-04-2009, 20:42
|
|
|
Młody napisał/a: | GrzesiekK., kolega egon., wymieniał amory |
A to ciekawe co za padło mu wcisneli ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|