Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zgasł na zakrecie i nie chce zapalic
Autor Wiadomość
RooG 


Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-03-2006, 08:18   Zgasł na zakrecie i nie chce zapalic

Moja Tempra 2.0 (wtrysk) w niezrozumiany dla mnie sposob zgasla na zakrecie i nie chciala juz zapalic. Scholowalem ja do garazu i posprawdzalem pare rzeczy: bezpieczniki OK, swiece i przewody WN - OK jest iskra na wszystkich, akumulator ostatnio wymieniony - OK, rozrusznik kreci - OK

Podczas prob uruchamiania nie czuc zapachu paliwa, wiec stawiam na uklad paliwowy. Niestety nie wiem, czy jest to kwestia zapchanego filtru czy uszkodzonej pompy paliwa. Nie wiem jak wyglada i jak znalezc filtr paliwa w moim aucie, a niestety w ksiazce z dzialu download nie ma silnikow 2.0. Po poludniu zrobie zdjecie silnika i umieszcze w tym temacie zebyscie mogli mi dokladniej powiedziec, ale moze w miedzyczasie macie jakies informacje, ktore pomoga mi ustalic przyczyne problemu.
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-03-2006, 08:30   

filtr paliwa jest pod samochodem,u mnie przed tylnim zawieszeniem zaraz obok baku.
Sprawdz na poczatek czy ciagnie ci pompka paliwowa jak przekrecisz kluczyk,powinno byc ja slychac przez moment
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-03-2006, 08:46   

Odepnij przewod paliwiowy tutaj gdzies kolo silnika. Wez banke i koncowke tego wezyka wloz do banki. Niech druga osoba przekreci kluczyk na zaplon, ale nie odpala auta. Wtedy paliwo powinno zaczac leciec i to mocno.

Co do filtra, to taj jak kol. Ego mówił.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
RooG 


Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-03-2006, 08:53   

ego napisał/a:
filtr paliwa jest pod samochodem,u mnie przed tylnim zawieszeniem zaraz obok baku.

ale jak to cos wyglada? jestem samochodowym laikiem wiec jakis prosty opis poprosze :-)

ego napisał/a:
Sprawdz na poczatek czy ciagnie ci pompka paliwowa jak przekrecisz kluczyk,powinno byc ja slychac przez moment

o ile sie nie myle, pompka jest dostepna przez wizjer w bagazniku. czy dobrze rozumiem, ze mam do niej zblizyc ucho i ktos powinien przekrecic kluczyk?

miszko napisał/a:
Odepnij przewod paliwiowy tutaj gdzies kolo silnika. Wez banke i koncowke tego wezyka wloz do banki. Niech druga osoba przekreci kluczyk na zaplon, ale nie odpala auta. Wtedy paliwo powinno zaczac leciec i to mocno.

czy jak umieszcze zdjecie silnika, bedziesz mogl mi zaznaczyc, ktory to przewod?
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-03-2006, 13:22   

nie musisz nigdzie przykladac ucha,wsiadz do auta i włącz stacyjke na raz,tak zeby Ci sie zapaliły kontrolki i w tym momencie powinno byc slychac jak pompka pracuje przez moment
Filtr paliwa to taka mała puszeczka,najcześciej koloru srebrnego,z jednej strony wchodzi przewód a z drugiej wychodzi...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
RooG 


Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-03-2006, 17:27   

jak pisalem, zamieszczam zdjecia i prosze o podpowiedz.

Pliki o nazwach RooG1.jpg i RooG2.jpg sa w upload
  
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-03-2006, 00:26   

RooG

Procedura sprawdzania zasilania obwodów zapłonu i wtrysku:

1. Otwierasz klapę komory silnika.
2. Przekręcasz kluczyk w stacyjce na "MAR" - pozycja przed uruchomieniem silnika.
3. Wychodzisz szybko (3 sek) z kabiny i podchodzisz do silnika. Powinieneś słyszeć głośne "klikakanie" silnika krokowego (zdjęcie RooG2 pod grubym wężem wychodzącym z głowicy do chłodnicy) - to oznacza, że komputer ustawia pozycję wolnych obrotów przed uruchomieniem silnika. To oznacza , że centralka wtrysku (komputer) posiada zasilanie. Z tego co wcześniej napisałeś, że iskra jest na świecach wnioskuję, że jest zasilanie na komputerze, gdyż on steruje modułem mocy (zapłonowym) dla cewki zapłonowej.
4. Pompa paliwowa jest słyszalna w kabinie. Jednak czy jest paliwo w listwie wtryskiwaczy pod odpowiednim ciśnieniem stwierdzisz nasłuchując "szum" podobny do dźwięku jaki wydaje spray np po goleniu. Ten "szum" wydaje zawór regulujący ciśnienie paliwa w listwie wtryskiwaczy. Musi być jednak cicho - najlepiej po 22-giej. Zawór ten widoczny jest również na zdjęciu RooG2 - umieszczony jest pod mechanicznym sterowaniem przepustnicą i wychodzi z niego wężyk , który podłączony jest do kolektora ssącego. Na zdjęciu przykrywają go dwa plastikowe przewody od układu oczyszcząjącego przepustnicę przy pomocy spalin pobieranych z kolektora wydechowego (na pierwszym cylindrze). Ten "szum" powinieneś usłyszeć po zakończeniu sterowania silnikiem krokowym. Pompa paliwa pracuje tylko 10 sekund , gdyż w przekaźniku sterującym pompą jest wyłącznik czasowy. Jeżeli nie usłyszysz "szumu" to może to być brak zasilania elektrycznego pompy lub za małe ciśnienie paliwa podawane przez pompę. Jeżeli nie słyszysz pracy pompy paliwa w kabinie to może to być brak zasilania pompy.
5. Jeżeli nie ma zasilania pompy to trzeba sprawdzić bezpiecznik, który jest razem z przekaźnikami (głównym i pompy) schowany pod plastykową pokrywą widoczną na zdjęciu RooG1 - jest to duży plastykowy prostopadłościan umocowany na grodzi w górnej części zdjęcia nad kolektorem ssącym - po jego prawej stronie jest zbiornik oleju od układu wspomagania kierownicy. Bezpiecznik powinien mieć wartość 15A. W moim samochodzie jest 10A i są na nim ślady świadczące o tym, że był bliski przetopienia. Wtedy gdy go ogladałem to jeszcze nie wiedziałem jaki powinien być więc go zostawiłem. Jeżeli ten bezpiecznik się przepalił a był 15A to należy sądzić , że z pompą dzieje się coś niedobrego lub układ paliwowy jest niedrożny. Jeżeli to jest 10A to niedrożny jest układ paliwowy.
6. Następnie sprawdź czujnik fazy, na podstawie którego komputer decyduje o otwieraniu wtryskiwaczy. Jeżeli z tego czujnika nie ma impulsu to wtryskiwacze nigdy się nie otworzą.
Czujnik ten jest na korpusie rozdzielacza zapłonu.
7. Sprawdź bezwzględnie połączenie pneumatyczne pomiedzy czujnikiem ciśnienia bezwzględnego a kolektorem ssącym. Na zdjęciu RooG1 widoczny jest nieorginalny przewód paliwowy (przeźroczysty) podłączony do kolektora ssącego obok czujnika temperatury powietrza. Jest to przewód łączący czujnik ciś. bezwzglednego, który jest schowany w tym samym miejscu co bezpiecznik od pompy paliwa. Na zdjęciu widoczne jest jakieś twórcze połączenie przy pomocy opaski zaciskowej, która być może zamyka możliwość pomiaru ciś. w kolektorze przez czujnik. Jeżeli to połączenie jest niedrożne lub nieszczelne to silnika także nie mozna uruchomić.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-03-2006, 08:30   

Rog sprawdz tak na wszelki wypadek,czy pasek rozrządu Ci nie przeskoczył. :roll:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
RooG 


Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-03-2006, 07:09   

Sprawdzilem wczoraj wszystkie podane przez Jadodada elementy, ale ze nie slyszalem pompy paliwowej, pociagnalem dlugi przewod od akumulatora bezposrednio do pompy. Jesli dobrze to zrobilem, to znaczy, ze mam walnieta pompe: przewod plus podlaczylem do plusa pompy, drugi styk pompy nie podlaczony, niestety pompa nie zareagowala. Wlasnie patrze na alegro ile bedzie mnie taka pompa kosztowala. Staram sie przy okazji rozwazyc watpliwosci, czy kupowac nową podrobke, czy uzywaną orginalna - zawsze mam taki dylemat oczywiscie zwiazany z pieniedzmi. Na szczescie ma mi kto pomoc przy wymianie wiec nie bede chociaz za to musial placic.
  
 
april 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 23
Skąd: Miedziana Góra
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-03-2006, 07:27   

Witaj.Jakby co to ja mam taka pompę paliwa sprawną.Auto mam z niemiec z przebiegiem 102tys.Takze jeszcze troche pochula.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-03-2006, 20:15   

RooG

Zbiornik jest plastikowy i nie przewodzi prądu , tak więc pompa nie ma masy. Musisz podłączyć do drugiego styku przewód połączony z masą samochodu.

Zwracaj uwagę na bezpieczeństwo , gdyż przy bezpośrednim połączeniu występuje iskrzenie na styku

Lepiej sprawdź bezpiecznik!
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
RooG 


Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-03-2006, 08:09   

Jadodada napisał/a:
RooG

Zbiornik jest plastikowy i nie przewodzi prądu , tak więc pompa nie ma masy. Musisz podłączyć do drugiego styku przewód połączony z masą samochodu.

Zwracaj uwagę na bezpieczeństwo , gdyż przy bezpośrednim połączeniu występuje iskrzenie na styku

Lepiej sprawdź bezpiecznik!


Wczoraj wyjalem pompe ze zbiornika i sprawdzilem ja na zewnatrz. martwa jak krolewna sniezka po jabluszku.

[ Dodano: 17-03-2006, 06:39 ]
april napisał/a:
Witaj.Jakby co to ja mam taka pompę paliwa sprawną.Auto mam z niemiec z przebiegiem 102tys.Takze jeszcze troche pochula.


pytanie wyslalem Ci na PW
  
 
goodninja 
witamy nowego


Wiek: 42
Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 5
Skąd: Jawor
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-04-2006, 12:58   

Miałem to samo, zgasł mi na szybkim zakręcie i nie chciał odpalić. Musiałem cholować ale cholowałem na biegu i po 1,5km odpalił. Wydaj mi się, że to może być spowodowane tym, że na zakręcie pompka zassała trochę powietrza (bajury nie było za durzo w baku) i trzeba było troche pokręcić żeby znowu zassała paliwo. Teraz zawsze mam więcej benzyny i nie mam już takich problemów :D

[ Dodano: 09-04-2006, 14:00 ]
Sorki za "CHolowanie". Nie ma to jak kac :D
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load