Dziurawa podłoga co robić |
Autor |
Wiadomość |
pabloTIPO1.4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 35 Skąd: lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-04-2012, 12:19 Dziurawa podłoga co robić
|
|
|
witam mam pytanie jakiej blachy użyć do połatania podłogi i trochę bierze mi progi więc jakiej grubości użyć ? |
_________________ pabloTIPO1.4SX+LPG |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-04-2012, 12:24
|
|
|
Cienkiej 1-2mm, by łatwo się formowała pod młotkiem. I ocynkowanej oczywiście. |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-04-2012, 12:26
|
|
|
spawasz czy nitujesz??? spawac ocynk nie polecam, utlenia sie i do tego ciężko to srawać, uzyj normalnej blachy a potem zabezpiecz dobrze podkładem reaktywnym i na to baranek, bitex co wolisz jest duzo preparatów do konserwacji |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-04-2012, 12:30
|
|
|
Opłaca się spawać? Do tego trzeba mieć sprzęt i trochę umiejętności. Oczywiście, po spawaniu jest solidniej, ale nitowanie i dobre zabezpieczenie w zupełności wystarcza. Ocynk jest droższy, ale nie zaszkodzi. |
|
|
|
|
pabloTIPO1.4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 35 Skąd: lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-04-2012, 12:42
|
|
|
z podłogą to sobie poradze tylko chodzi mi teraz o progi bo nie mam gdzie lewarka w razie wu podłożyć póżniej fotki jakies dodam
** Dodano: 01-04-2012, 13:43 **
a chce to zrobic jak najtaniej sie da bo tipek ma 20 tatek i go troche ruda pogryzl\ła |
_________________ pabloTIPO1.4SX+LPG |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-04-2012, 12:47
|
|
|
Najtaniej? Wrzuć sobie kawałek deski do bagażnika i w razie W podkładaj pod lewarek
A tak serio wycinasz zgnity kawałek blachy, wspawujesz nowy kawałek i dokładnie konserwujesz tak, żeby Ci ruda znowu w tym miejscu nie wyszła po sezonie |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-04-2012, 12:48
|
|
|
Chcesz sam klepać nowe progi? |
|
|
|
|
pabloTIPO1.4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 35 Skąd: lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-04-2012, 12:57
|
|
|
zaraz wracam zrobie fotki i zobaczycie
** Dodano: 01-04-2012, 14:04 **
jak dodac fotki |
_________________ pabloTIPO1.4SX+LPG |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-04-2012, 13:09
|
|
|
pabloTIPO1.4, na dole okienka masz opcje "imgshack" |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-04-2012, 13:12
|
|
|
JAM_BELFEGOR, właśnie miałem o Tobie wspomnieć jako o specu od tej roboty |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
pabloTIPO1.4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 35 Skąd: lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-04-2012, 13:15
|
|
|
to są najwieksze ubytki w podwoziu i progach |
_________________ pabloTIPO1.4SX+LPG |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-04-2012, 13:19
|
|
|
pabloTIPO1.4, masz jeszcze gorzej niż ja!! Agonia progów i podłogi. Szczerze? Ja bym się nie bawił w łatanie, bo to nie jest "dziurka" tylko "dziursko" i nawet nie ma tam się do czego wspawać pewnie U mnie jest podobnie i będe wymieniał progi w całości. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-04-2012, 13:21
|
|
|
Dokładnie. U mnie jest podobnie i też nie będę się bawił w łatki, tylko wymiana w całości. Podłoga nity, progi spawanie, co jest oczywiste...
Chyba nawet łatwiej wymienić całe progi, niż się bawić w łatanie. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-04-2012, 13:24
|
|
|
vego21 napisał/a: | Cienkiej 1-2mm, by łatwo się formowała pod młotkiem. I ocynkowanej oczywiście. | 2mm to już nie cienka blacha Oryginalnie fabryczne blach mają grubość 0,8mm można śmiało użyć blachy 1mm lub 0,75mm. Co do ocynku, to tak źle się spawa o czym się przekonaliśmy z wujkiem Kajlon'em mimo że darliśmy krawędzie do spawania ( temat tu: http://forum.tempra.org/t...ghlight=#257196 ). Co do łatania dziur w podłodze to jestem zdania że jak robić to porządnie. Nie wielką dziurkę możesz zrobić na żywicy i włóknach szklanych, ale większe polecałbym już spawać i dobrze zabezpieczyć. Progi wymienia się raczej jako całość nie opłaca się punktowo spawać, a już tym bardziej nie polecam nitować progów bo nic z tego dobrego nie będzie. Nitowanie płatów blachy do podłogi to też nie za mądre rozwiazanie tym bardziej że osłabiasz podwozie a sama podłoga pracuje i takie cudo za długo nie zda egzaminu. Znam pewnego unacza co ma tak pół podłogi zrobione auto jest już krzywe jak banan tylko patrzeć jak się złamie. Do tego wiecznie stoi w nim woda przez taką prowizorkę, choć blachy były zakładane na sylikonie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
pabloTIPO1.4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 35 Skąd: lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-04-2012, 13:27
|
|
|
no to oczywiste ze całe progi łatwiej tylko że ja niechce pakować kasy w niego bo i tak nie odzyskam chcę to troche podreperować i kulać sie nim do pracy no i wiadomo zeby woda nielała mi sie do srodka.
czyli prponujecie blache 2mm lub 1mm i z tego cos tam tworzyć |
_________________ pabloTIPO1.4SX+LPG |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-04-2012, 13:27
|
|
|
W przypadku czegoś takiego występuje reakcja łańcuchowa i jak masz dziury po obu stronach progów to bądź pewien że na całości są już zgnite i jedynie baranek je maskuje W czasie jazdy całe błoto i woda trafia właśnie do wnętrza progów- pewnie masz tam ładne bagienko
Podobnie będzie z podłogą. Ściągnij wykładzine i zobacz. Gwarantuje ze co najmniej 50% będziesz miał do wycięcia a wszystko będzie pod nią wilgotne jak nie zgnojone wręcz. Takie zaspawanie tylko na chwilę polepszy wygląd i nic poza tym Oczywiście zakładając że uda Ci się wspawać, bo według mnie sam wygląd wskazuje na niepowodzenie |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-04-2012, 13:32
|
|
|
JAM_BELFEGOR No nie cienka, ale przynajmniej się nie przepala Masz rację, ale spawałbym duże uprzednio wycięte ubytki. Mniejsze (Może z niechlujstwa bądź na skróty) dziury spokojnie nitowałem i do dziś nic się nie dzieje. |
|
|
|
|
|
pabloTIPO1.4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 35 Skąd: lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-04-2012, 13:35
|
|
|
powiem tak zrobię tzw leczenie podłóg i progów i wkleję zdjecia z ostatecznym wyglądem połatam tu i ówdzie i się wypowiecie z góry dzikei za zaiteresowanie |
_________________ pabloTIPO1.4SX+LPG |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-04-2012, 13:37
|
|
|
Na leczenie już za późno Zostaje tylko reanimacja
Powodzenia |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-04-2012, 13:37
|
|
|
pabloTIPO1.4, kurde dopiero teraz zobaczyłem fotki tego nie ma co nawet łatać od razu nowe progi, albo olej i poczekaj aż się auto złamie i zezłomuj
D@wIdS, ci dobrze pisze reszta progów trzyma się pewnie na baranku a w środku błoto i syf. Za późno się za to zabrałeś |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-04-2012, 13:40
|
|
|
Cytat: | poczekaj aż się auto złamie i zezłomuj |
hahaha To mnie rozwaliło Można i tak, ale nie przekraczaj 60km/h Nigdy nie wiadomo |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 01-04-2012, 15:31
|
|
|
pabloTIPO1.4, Chryste Panie A ja myślałem że moje progi są złe a lekko je je a tu masakra. Wymiana progów i gruntowna robota podłogi, o ile ma wartość sentymentalną. Jeśli nie to niestety kasacja i kupić nowe Tipo |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-04-2012, 17:31
|
|
|
W takiej agonii użyłbym pianki montażowej do progów, a do podłogi matę z włókna szklanego, lać się nie będzie i wyglądać będzie. Jeśli musisz to tak rób, ale najodpowiedniejszym krokiem byłaby wycieczka na złom. |
|
|
|
|
pabloTIPO1.4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 35 Skąd: lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-04-2012, 12:56
|
|
|
musze nim smigac do pracy do nastepnej wiosny wiec musze co nie co polatac zeby sie nielalo do srodka i jakis tam wyglad mialo hehe |
_________________ pabloTIPO1.4SX+LPG |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-04-2012, 14:05
|
|
|
Tak a propos dziurawej podłogi:
Ogólnie polecam wyciągnięcie wykładziny podłogowej i obadania tego co nie widać od spodu, nowe progi do t/t koszt 70zł u mnie w temprze jeden wspawałem nowy, drugi był łatany, nie polecam łatania bo ogólnie gów** to daje bo prędzej czy później i tak wychodzi... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
|