Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziurawa podłoga co robić
Autor Wiadomość
pabloTIPO1.4 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 35
Skąd: lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-04-2012, 12:19   Dziurawa podłoga co robić

witam mam pytanie jakiej blachy użyć do połatania podłogi i trochę bierze mi progi więc jakiej grubości użyć ?
_________________
pabloTIPO1.4SX+LPG
  
 
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-04-2012, 12:24   

Cienkiej 1-2mm, by łatwo się formowała pod młotkiem. I ocynkowanej oczywiście.
  
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-04-2012, 12:26   

spawasz czy nitujesz??? spawac ocynk nie polecam, utlenia sie i do tego ciężko to srawać, uzyj normalnej blachy a potem zabezpiecz dobrze podkładem reaktywnym i na to baranek, bitex co wolisz jest duzo preparatów do konserwacji
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-04-2012, 12:30   

Opłaca się spawać? Do tego trzeba mieć sprzęt i trochę umiejętności. Oczywiście, po spawaniu jest solidniej, ale nitowanie i dobre zabezpieczenie w zupełności wystarcza. Ocynk jest droższy, ale nie zaszkodzi.
  
 
 
pabloTIPO1.4 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 35
Skąd: lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-04-2012, 12:42   

z podłogą to sobie poradze tylko chodzi mi teraz o progi bo nie mam gdzie lewarka w razie wu podłożyć póżniej fotki jakies dodam

** Dodano: 01-04-2012, 13:43 **
a chce to zrobic jak najtaniej sie da bo tipek ma 20 tatek i go troche ruda pogryzl\ła :badgrin:
_________________
pabloTIPO1.4SX+LPG
  
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-04-2012, 12:47   

Najtaniej? Wrzuć sobie kawałek deski do bagażnika i w razie W podkładaj pod lewarek ;D

A tak serio wycinasz zgnity kawałek blachy, wspawujesz nowy kawałek i dokładnie konserwujesz tak, żeby Ci ruda znowu w tym miejscu nie wyszła po sezonie :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-04-2012, 12:48   

Chcesz sam klepać nowe progi? :)
  
 
 
pabloTIPO1.4 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 35
Skąd: lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-04-2012, 12:57   

zaraz wracam zrobie fotki i zobaczycie

** Dodano: 01-04-2012, 14:04 **
jak dodac fotki
_________________
pabloTIPO1.4SX+LPG
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-04-2012, 13:09   

pabloTIPO1.4, na dole okienka masz opcje "imgshack"
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-04-2012, 13:12   

JAM_BELFEGOR, właśnie miałem o Tobie wspomnieć jako o specu od tej roboty ;D
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
pabloTIPO1.4 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 35
Skąd: lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-04-2012, 13:15   




to są najwieksze ubytki w podwoziu i progach
_________________
pabloTIPO1.4SX+LPG
  
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-04-2012, 13:19   

pabloTIPO1.4, masz jeszcze gorzej niż ja!! Agonia progów i podłogi. Szczerze? Ja bym się nie bawił w łatanie, bo to nie jest "dziurka" tylko "dziursko" i nawet nie ma tam się do czego wspawać pewnie ;) U mnie jest podobnie i będe wymieniał progi w całości.
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-04-2012, 13:21   

Dokładnie. U mnie jest podobnie i też nie będę się bawił w łatki, tylko wymiana w całości. Podłoga nity, progi spawanie, co jest oczywiste...
Chyba nawet łatwiej wymienić całe progi, niż się bawić w łatanie.
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-04-2012, 13:24   

vego21 napisał/a:
Cienkiej 1-2mm, by łatwo się formowała pod młotkiem. I ocynkowanej oczywiście.
2mm to już nie cienka blacha :lalala: Oryginalnie fabryczne blach mają grubość 0,8mm można śmiało użyć blachy 1mm lub 0,75mm. Co do ocynku, to tak źle się spawa o czym się przekonaliśmy z wujkiem Kajlon'em mimo że darliśmy krawędzie do spawania ( temat tu: http://forum.tempra.org/t...ghlight=#257196 ). Co do łatania dziur w podłodze to jestem zdania że jak robić to porządnie. Nie wielką dziurkę możesz zrobić na żywicy i włóknach szklanych, ale większe polecałbym już spawać i dobrze zabezpieczyć. Progi wymienia się raczej jako całość nie opłaca się punktowo spawać, a już tym bardziej nie polecam nitować progów bo nic z tego dobrego nie będzie. Nitowanie płatów blachy do podłogi to też nie za mądre rozwiazanie tym bardziej że osłabiasz podwozie a sama podłoga pracuje i takie cudo za długo nie zda egzaminu. Znam pewnego unacza co ma tak pół podłogi zrobione :D auto jest już krzywe jak banan tylko patrzeć jak się złamie. Do tego wiecznie stoi w nim woda przez taką prowizorkę, choć blachy były zakładane na sylikonie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
pabloTIPO1.4 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 35
Skąd: lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-04-2012, 13:27   

no to oczywiste ze całe progi łatwiej tylko że ja niechce pakować kasy w niego bo i tak nie odzyskam chcę to troche podreperować i kulać sie nim do pracy no i wiadomo zeby woda nielała mi sie do srodka.


czyli prponujecie blache 2mm lub 1mm i z tego cos tam tworzyć :?:
_________________
pabloTIPO1.4SX+LPG
  
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-04-2012, 13:27   

W przypadku czegoś takiego występuje reakcja łańcuchowa i jak masz dziury po obu stronach progów to bądź pewien że na całości są już zgnite i jedynie baranek je maskuje ;) W czasie jazdy całe błoto i woda trafia właśnie do wnętrza progów- pewnie masz tam ładne bagienko ;)
Podobnie będzie z podłogą. Ściągnij wykładzine i zobacz. Gwarantuje ze co najmniej 50% będziesz miał do wycięcia a wszystko będzie pod nią wilgotne jak nie zgnojone wręcz. Takie zaspawanie tylko na chwilę polepszy wygląd i nic poza tym :) Oczywiście zakładając że uda Ci się wspawać, bo według mnie sam wygląd wskazuje na niepowodzenie ;)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-04-2012, 13:32   

JAM_BELFEGOR No nie cienka, ale przynajmniej się nie przepala :P Masz rację, ale spawałbym duże uprzednio wycięte ubytki. Mniejsze (Może z niechlujstwa bądź na skróty) dziury spokojnie nitowałem i do dziś nic się nie dzieje.
  
  
 
 
pabloTIPO1.4 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 35
Skąd: lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-04-2012, 13:35   

powiem tak zrobię tzw leczenie podłóg i progów i wkleję zdjecia z ostatecznym wyglądem połatam tu i ówdzie i się wypowiecie z góry dzikei za zaiteresowanie
_________________
pabloTIPO1.4SX+LPG
  
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-04-2012, 13:37   

Na leczenie już za późno ;D Zostaje tylko reanimacja ;D
Powodzenia :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-04-2012, 13:37   

pabloTIPO1.4, kurde dopiero teraz zobaczyłem fotki :doubt: tego nie ma co nawet łatać od razu nowe progi, albo olej i poczekaj aż się auto złamie i zezłomuj :lalala:
D@wIdS, ci dobrze pisze reszta progów trzyma się pewnie na baranku a w środku błoto i syf. Za późno się za to zabrałeś :(
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-04-2012, 13:40   

Cytat:
poczekaj aż się auto złamie i zezłomuj :lalala:

hahaha To mnie rozwaliło ;D Można i tak, ale nie przekraczaj 60km/h ;D Nigdy nie wiadomo ;)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 01-04-2012, 15:31   

pabloTIPO1.4, Chryste Panie :sciana: A ja myślałem że moje progi są złe a lekko je je a tu masakra. Wymiana progów i gruntowna robota podłogi, o ile ma wartość sentymentalną. Jeśli nie to niestety kasacja i kupić nowe Tipo :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-04-2012, 17:31   

W takiej agonii użyłbym pianki montażowej do progów, a do podłogi matę z włókna szklanego, lać się nie będzie i wyglądać będzie. Jeśli musisz to tak rób, ale najodpowiedniejszym krokiem byłaby wycieczka na złom.
  
 
 
pabloTIPO1.4 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 35
Skąd: lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-04-2012, 12:56   

musze nim smigac do pracy do nastepnej wiosny wiec musze co nie co polatac zeby sie nielalo do srodka i jakis tam wyglad mialo hehe :lol:
_________________
pabloTIPO1.4SX+LPG
  
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-04-2012, 14:05   

Tak a propos dziurawej podłogi:



Ogólnie polecam wyciągnięcie wykładziny podłogowej i obadania tego co nie widać od spodu, nowe progi do t/t koszt 70zł u mnie w temprze jeden wspawałem nowy, drugi był łatany, nie polecam łatania bo ogólnie gów** to daje bo prędzej czy później i tak wychodzi...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load