jak ciepły nie odpala tipo 1.4 i.e |
Autor |
Wiadomość |
krzysiex
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 34 Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-02-2010, 19:11 jak ciepły nie odpala tipo 1.4 i.e
|
|
|
witam posiadam tipo 1.4 ie ostatnio zaczął mi nie odpalać na ciepłym silniku ostatnio np. na stacji zgasiłem go i zatankowałem i potem odpalić nie mogłem... silnik ostygnie troche to odpala... no i jak jest ciepły i chce go odpalić to zachowuje sie tak jak by akumulator byłby słaby.. co może być tego przyczyna??
aa zaczęło sie tak dziać po wymianie uszczelki pokrywy i tej po klawiatura czy tam głowiczką... |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-02-2010, 20:22
|
|
|
krzysiex, Nie wiem czy wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów może mieć coś wspólnego, może odłączyłeś jakiś czujnik przez przypadek albo coś w tym stylu. Słyszałem też że w takich przypadkach są wariacje kiedy jest na wykończeniu CPW - czujnik położenia wału. jest on w 1.4 dość trudno dostępny, znajduje się przy skrzyni biegów (tam gdzie skrzynia łączy się z silnikiem, z tyłu silnika), pod akumulatorem jest łączony taką dość grubą czarną wtyką. Można go zmierzyć, powinien dawać opór około 700 Ohm. Są też sposoby sprawdzania go bez wyjmowania - jak silnik Ci się rozgrzeje to sam czujnik polewa się zimną wodą (żeby go ochłodzić). Jeśli wtedy problemy ustąpią to mamy winowajcę |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-02-2010, 20:31
|
|
|
krzysiex napisał/a: | no i jak jest ciepły i chce go odpalić to zachowuje sie tak jak by akumulator byłby słaby.. | a może masa słaba? To mnie kiedyś w polonezie spotkało. Nigdy bym się nie spodziewał, że temperatura ma coś do masy, ale wtedy czyszczenie połączeń pomogło. A rozrusznik znów zaczął kręcić dobrze niezależnie od temperatury.
meter30 napisał/a: | CPW - czujnik położenia wału. jest on w 1.4 dość trudno dostępny, znajduje się przy skrzyni biegów | w niektórych wersjach silnikowych jest przy kole pasowym po drugiej stronie silnika |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
krzysiex
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 34 Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-02-2010, 20:55
|
|
|
meter30 jutro to sprawdzę.. takie jeżdżenie jest wkr... bo silnika nigdzie zgasić nie mogę bo go potem nie odpalę... |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-02-2010, 00:08
|
|
|
krzysiex napisał/a: | no i jak jest ciepły i chce go odpalić to zachowuje sie tak jak by akumulator byłby słaby |
Czyli że wolno kręci ? Jeżeli tak to być może coś z rozrusznikiem ( ja tak miałem, że na ciepłym nie chciał kręcić ) |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-02-2010, 11:28
|
|
|
Luczu napisał/a: | Jeżeli tak to być może coś z rozrusznikiem ( ja tak miałem, że na ciepłym nie chciał kręcić ) | też prawda, nawet gdzieś był na forum opisany taki przypadek... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
krzysiex
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 34 Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-02-2010, 17:44
|
|
|
no ale co ma rozrusznik to temperatury?? to zaczęło się dziać po wymianie tych uszczelek...
wolno to mało powiedziane raz przerzuci a następny przerzut po kilku sekundach...
wiem że wentylator na chłodnicy się nie załącza ale dzisiaj to zrobię, założę włącznik ręczny lub poszukam przyczyny bo działał... |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-02-2010, 18:46
|
|
|
krzysiex napisał/a: | no ale co ma rozrusznik to temperatury?? |
tak dokładnie to nie wiem ale u mnie był zatarty i właśnie takie były objawy. Gorący zakręcił poł raza o kontrolki przygasały. Jak zimny kręcił wolno ale kręcił |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
krzysiex
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 34 Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-02-2010, 21:10
|
|
|
bylem u wujka mechanika od tirów:D i powiedział ze uszczelka pod głowica jest do wymiany bo w zbiorniczku na płyn chłodzący są bąbelki... i to być może powoduje wysoką temperaturę wody i późne załączenie wentylatora.. załącza się blisko 100"C..powiedział że jakaś próżnia się tworzy na tłokach i wypychana jest na chłodzenie przez termostat...co być może oszukuje ten termostat i czujnik temp w chłodnicy.. a najlepsze co było zagrzany jak na złość za każdym razem odpalił co za złośliwe dziadostwo:( |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-02-2010, 22:34
|
|
|
krzysiex, a odpowietrzałeś Ty układ ?:p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
krzysiex
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 34 Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-02-2010, 17:17
|
|
|
o jaki układ ci chodzi i jak to zrobic? jest to tipo 1.4 na jedno punkcie |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 19-02-2010, 17:30
|
|
|
krzysiex, krzysiex napisał/a: | bylem u wujka mechanika od tirów:D i powiedział ze uszczelka pod głowica jest do wymiany bo w zbiorniczku na płyn chłodzący są bąbelki... i to być może powoduje wysoką temperaturę wody i późne załączenie wentylatora.. |
chodzi mi o układ chłodniczy czy odpowietrzałeś go |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
krzysiex
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 34 Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-02-2010, 23:55
|
|
|
nic takiego nie robiłem... jak to zrobić?? moje tipo coś zaczęło mi dużo palić:(:(:(:( |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
krzysiex
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 34 Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-02-2010, 00:15
|
|
|
dzięki jutro to zrobię.. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|