|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Łożyska |
Autor |
Wiadomość |
Irkon
witamy nowego
Wiek: 42 Dołączył: 28 Lut 2005 Posty: 6 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-01-2006, 06:24 Łożyska
|
|
|
Jak wymienić łożyska z przodu, odkręciłem koła, i śruby blokujące ale za cholere niemoge ich wyciągnć ?? |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-01-2006, 08:22 Re: Łożyska
|
|
|
Irkon napisał/a: | ...i śruby blokujące ale za cholere niemoge ich wyciągnć ?? |
Nie wiem o jakich śrubach piszesz ale na pewno trzeba odkręcić nakrętkę (tą wielką)
I wyjąć półoś.
A w ogóle to dostęp do łożyska jest chyba od wewntętrz czyli musisz wyjąć całą zwrotnicę.
Ale ja jeszcze tego nie robiłem to zgaduję.
Może zaraz napisze ci ktoś kto już tam grzebał. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Ardian
Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 48 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-01-2006, 10:38
|
|
|
Witam do wymiany łożysk zwrotnica musi być zdemontowana od strony wewnętrznej jest pierścień zabezpieczający a potem prasa do wyciśnięcia łożyska albo bardziej drastyczny sposób to ciężki młot i dobre uderzenia. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-01-2006, 12:35
|
|
|
A-3 to łożysko, 5 to przegób, oznaczenie SGR - to wlasnie zrotnica, ona jest od dolu przymocowana do wachacza a od gory do amortyzatora, A-1 to nakretka ktora musisz odkrecic. Jak ja odkrecisz to wypychasz do tylu przegob (wczesniej musisz wyjac półoś). Po wypchnieciu przegubu, odpinasz zwrotnice od amortyzatora i wachacza (od dolu). Wyjmujesz wszystko.
No i pozniej juz zabawa z wymiana. Zeby nowe lozysko nabic potrzebna jest prasa, albo tak jak juz wczesniej pisali - dobre ruchy ciezkim mlotkiem. Warto poslyzyc sie starym lozyskiem do wbijania nowego, najlepiej jeszcze przez deske drewniana bic.
A tak wogole to temat juz kilkakrotnie poruszany byl. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Antenus
Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 27 Skąd: Maków Podhalański
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-01-2006, 00:03
|
|
|
Z narzędzi będzie Ci potrzebna jeszcze szlifierka kštowa, bo wtrakcie wybijania lożyska na piacie pozostanie ci bieżnia wewnętrzna, najłatwiej jš osłabić szlifierkš, a póżniej łatwo się jš usuwa, do zakładania jak najbardziej pomocna jest prasa, choćby najprostsza limakowa itp... inaczej przy nabijaniu łożyska uderzysz skrzywisz w trakcie wprowadzania i oby łożysko dało się uratować, różnie bywa, na pierwszy raz wskazana jest asysta kogo pomocnego. Na koniec pamiętaj o momencie dokręcania nakrętki piasty , inne wielkoci sš w turbo-dieslach i powyżzej 90 KM, a inne w słabszych modelach, różnica wielkoci. 1,4 ,16 co około 25 KGN , a mocniejsze około 45 KGN, nadto w mocniejszych modelach sš większe nakrętki technologicznie zabezpieczane fabrycznie "klejem", załatwiłem 2 klucze zanim udało mi się jš odkręcić w Tipo 1,6 DOHC. |
|
|
|
|
Irkon
witamy nowego
Wiek: 42 Dołączył: 28 Lut 2005 Posty: 6 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-01-2006, 16:43
|
|
|
OK Wielkie dzieki.
widze ze bede mial troche z tym zabawy, ale bede mial kogos do pomocy wiec może jakos to pojdzie. |
|
|
|
|
mitsubishit
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2005 Posty: 45 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-01-2006, 12:23
|
|
|
TEMPRAWG napisał/a: | Miszko zeby wyjac zwrotnice nie trzeba wyjmowac polosi |
Tak jak mowisz. Ale jeszcze jedna uwaga. osobiscie nie polecam dzialan pod tytulem duzy mlot i dobre uderzenia. jezeli nie masz dostepu do prasy lub specjalnego zestawu sciagaczy, wez zwrotnice pod pache i skocz do jakiegos mechanika. Zajmie mu to chwilke i o ile wogole cie wykasuje to nie wezmie wiecej niz 10-20 zl. To znacznie mniej niz nowe lozysko, ktore mozesz zabic jednym zlym uderzeniem z mlota. |
_________________ Tipo 1.6 i.e. DGT 1990r (149C2.046) |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-01-2006, 19:19
|
|
|
TEMPRAWG napisał/a: | Miszko zeby wyjac zwrotnice nie trzeba wyjmowac polosi. |
Trzoszke źle napisałem. Oczywiście chodziło mi wyjąć półoś z przegubu
mitsubishit1 napisał/a: | osobiscie nie polecam dzialan pod tytulem duzy mlot i dobre uderzenia |
Ja miałem średni młotek, a kombinacje taka: deska-stare lozysko-nowe lozysko wbijane. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2006, 18:19
|
|
|
ja sam sobie wymieniłem, problemów wielkich nie było, niecały dzień to może zająć, jedynie wyciągnięcie starego łożyska - rzeczywiście gumwka przydatna, a nowe nic młotem tylko prasą powoli równomiernie wtłoczyć; półosi nie trza wyciągać, tylko zwrotnicę odchylić; ja miałem odczepioną ostatecznie od wahacza, stabilizatora, gałki (drążka) i potem od amorka, wyjąć nie problem;
za łożysko coś koło 60zł dałem i tyle, w sumie wszystko można samemu zrobić bez bólu, jedyne co troszkę dla mnie było upierdliwe, to przy piaście z nowym już łożyskiem , z wsuniętą półosią, jak była przykręcona do amorka ciężko wahacz opuścić na tyle by ją założyć lub odwrotnie - bya na wahaczu tylko od amorka odczepiona i ciężko ten ścisnąć..... ale wyśrodkowałem - na amorek ściski, a wahacz dźwignią z łopaty odchyliłem... da się i jak tylko są warunki - warto zrobić samemu, można się co nieco nauczyć i jest radość |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|