Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulator ciśnienia paliwa (1,6 i.e.)-czy da się wymontować?
Autor Wiadomość
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-03-2005, 20:33   Regulator ciśnienia paliwa (1,6 i.e.)-czy da się wymontować?

Potrzebuję wymontować sam regulator ciśnienia paliwa widoczny na poniższym zdjęciu (to ten element lekko z boku, przykręcony na rogach 4-ma śrubkami gwiazdkowymi - nie mylić z tym z czarną kopułką bo tam jest wtryskiwacz).
Dodam, że jest to regulator od silnika 1,6 na monowtrysku. Znajduje się on pod filtrem powietrza usytuowanym centralnie na silniku.

W związku z tym mam pytanie czy to ustrojstwo da się jakoś sprytnie wymontować bo na siłe nie wychodzi.
Dodam, że z boku (patrz poniższe zdjęcie) jest coś jakby bolec (na zdjęciu takie miedziane kółeczko, ale jego też nie da się ruszyć.

Być może ktoś z was wymieniał sam regulator i wie jak to się robi.

Aha, oczywiście nie piszcie, że trzeba ajpierw odkręcić te 4 śrubki bo o tym wiem, ale po ich odkręceniu można najwyżej zdjęć poza tym dziwnym plastikiem tylko samą metalową przykrywkę a mnie chodzi o to co jest w środku.

Prosze o pomoc bo to jest bardzo pilna i ważna sprawa.

Z góry dziękuję.
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-03-2005, 20:44   

Zobacz na te zdjęcia on odkręcił tą środkową na wtryskiwaczu.
Ja to ściągłem z linka podanego na forum
Ktoś pytał co to jest chodziło o manometr mierzący ciśnienie paliwa w 1,6 .
Lecz niewiem gdzie to jest jakaś strona z zdjęciami drobnych napraw.
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-03-2005, 20:48   

No super, środkową to też jestem w stanie odkręcić.
Dziś to robiłem.
Ale jak odkręcić to z boku?????????
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-03-2005, 21:16   

Cytat:
No super, środkową to też jestem w stanie odkręcić.
Dziś to robiłem.
Ale jak odkręcić to z boku?????????

Musisz odkręcić te 4 torxy z góry i po wszystkim. Ale uważaj przy zdejmowaniu tej metalowej pokrywki bo pod spodem znajduje się sprężynka. Jakby ta metalowa pokrywka nie chciała zejść to ją leciutko podwasz śrubokrętem.
Powodzenia
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-03-2005, 21:29   

Wiesz co, metalowa pokrywka to chce zejść, ale to co jest pod nią niebardzo.
A najgorsze, ze za bardzo nie ma tam za co chwycić.
Z tego co pamiętam to są tam jakieć dziurki ale czy właśnie za nie mam podważać?
I co to jest ta kropka z boku (miedziane kółko). Czy to jest jakiś trzpień trzymający całe to ustrojstwo?
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-03-2005, 23:13   

Właśnie rozebrałem regulator ciśnienia, żeby sprawdzić jak to wyglądą i tak:
po odkręceniu 4 śrub i zdjęciu metalowej pokrywki trzeba zdjąć ten metalowy kapturek pod którym jest sprężyna, musisz go podważyć(między obudową a tym kapturkiem jest miejsce, żeby to zrobić). Jak go zdejmiesz to pod spręzynką jest membrana z zaworem płytkowym od spodu i to wszystko, więcej rozebrać się tego nie da.
W zasadzie po odkręceniu śrubek kapturek powinien sam odejść bo go sprężyna wypycha, uważaj przy podważaniu na membranę, pewnie po kilkunastu latach jest ona "sklejona" z kapturkiem od góry a z obudową od dołu i dlatego nie chce kapturek zejść.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-03-2005, 23:21   

Czyli wynika z tego, że nie wszystko da się wymontować z tego regulatora?

No to spytam inaczej.
Wiem, że mój regulator jest niesprawny po za nim jest ciśnienie tylko 1,5 bara a powinno być 3,0 +/- 0,5 bara.
Kupiłem więc inny regulator (używany), ale że nie chciał się wyjąć to panowie w sklepie dali mi całe to ustrojstwo widoczne na moich pierwszych zdjęciach.

Chciałbym teraz zamienić ten mój regulator z tym kupionym.
Czy jest to możliwe (tzn. czy te elementy które da się wyjąć wystarczą, żeby powiedzieć, że wymieniłem regulator)?
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-03-2005, 23:50   

Albo wsadź to całe ustrojstwo z wtryskiwaczem do swojego wtrysku, albo wymontuj samą sprężynkę i membranę i zastosuj w swoim wtrysku.
W zasadzie regulator składa sie tylko z tej spręzyny i membrany, a charkaterystyka sprężyny odpowiada za ciśnienie wtrysku.
Jesteś pewien, że ciśnienie powinno wynosić 3 bary bo ja wyczytałem w książce, że ok 1,2 bara.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-03-2005, 23:58   

Oczywiście chętnie bym zamienił całe to ustrojstwo gdyby nie drobny fakt, że z nim nie dostałem tej uszczelki na dole. Nie byłoby w tym żadnego problemu, gdyby nie fakt, że w obecnej części mam tą uszczelkę bardzo silnie przyklejoną. Nie chcę ryzykować odlklejania jej bo potem żadne z urządzeń nie będę mógł zastosować.

Co do ciśnienia to pewien jestem o tyle, że jak było mierzone na samej pompie (z tyłu) to miała 2,5 - 3 bary a w całym obwodzie ma zaledwie 1,4 bara.

Ja co prawda też słyszałem opinie, że pompa ta ma 1,5 bara, ale coś jest nie tak skoro na samej pompie jest prawie 2x więcej niż z regulatorem. Dodam, że filtr paliwa też został wyeliminowany.

No nic, jutro postaram się wymontować tę sprężynkę i membranę.
Rozumiem, że jak zdejmę tą pierwszą metalową pokrywe (przykręcaną na śrubki) to jeszcze żadna sprężynka nie wyskoczy. Dopiero po podważeniu kolejnej pokrywy?
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-03-2005, 00:09   

3 bary w pompie to mało ja mam 8 .
mono powinien mieć 1,2-1,5 reszta wraca .
reduktor jest po to by utrzymać stałe ciśnienie w tej kopułce wtrysku .
Nawet słabo przepuszczający filtr po dłuższym czasie wyrówna ciśnienie
     assistance   Moneta
 
 skype
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-03-2005, 00:15   

A czy możesz mi pokazać jakiś zapis o prawidłowym ciśnieniu gdzieś w fachowej literaturze?
Nie o to chodzi, że Ci nie wierzę, bo akurat na tym mało się znam, ale gdyby to np. było w książce WKŁ "Fiat Tipo i Tempra", lub (w co wątpię) w oryginalnej instrukcji obsługi) to pokazałbym to mojemu mechanikowi i zobaczył co on na to powie.
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-03-2005, 00:16   

Cytat:
Rozumiem, że jak zdejmę tą pierwszą metalową pokrywe (przykręcaną na śrubki) to jeszcze żadna sprężynka nie wyskoczy. Dopiero po podważeniu kolejnej pokrywy?

Może wyskoczyć, bo następny jest ten metalowy kapturek, który nie będzie już przykręcony a pod nim jest sprężynką.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-03-2005, 23:15   Regulator ciśnienia paliwa

Kolego dzejbi

W książce "Fiat Tempra" na stronie 86 i 87 jest omówiony regulator.
Wartość wymagana wynosi;
0,8 ÷ 1,2 bara ( 0,08 ÷ 0,12 MPa).
Twój regulator ciśnienia paliwa jest bardzo dobry, chociaż jest 1,5 bara ale to może jest bład pomiarowy.
Jego nie można wymieniać osobno i w razie konieczności wymiany trzeba wymienić całą górną część zespołu wtryskiwania.
Ja i koledzy nie widzimy potrzeby wymiany tego zespołu.
Przyczyna niesprawności Twojego silnika tkwi w innym zespole tego układu.

Czy paliwo dochodzi do wtryskiwacza?
Czy nadmiar paliwa jest swobodnie odprowadzany do zbiornika paliwa?

Sprawdź połączenia.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load