Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Osad w zbiorniku płynu chłodzącego....
Autor Wiadomość
cwynarx 


Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 85
Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-11-2007, 11:50   Osad w zbiorniku płynu chłodzącego....

witam!!! niedawno wymieniłem płyn chlodniczy bo poprzednik zalał wode....I do czego dąże: również mówił że wymieniał uszczelkę pod głowicą zresztą było widać że jest nowa...
I tu zaczyna się problem gdyż obecnie uszczelka ta poci się.....silnik zużywa dość dużo oleju(o czym też pisałem w którymś poście-zużywa ale nie dymi tylko przy odpaleniu-prawdopodobnie uszczelniacze) tak po krótce opis stanu silnika...


1 Osad w zbiorniczku ewidentnie olejowy-brązowa maź....woda była czysta jak na niej jeździłem nie miała tłuszczu ani sladów oleju...czy możliwe że to stary osad z przed wymiany tej uszczelki??? Jak poznać czy olej przedostaje się do płynu?Teraz po wymianie płyn widać że jest normalny bez śladów oleju....

2 znaczne ubytki oleju mogą świadczyć że idzie on w płyn bo nie dymi....Jak to zdiagnozować że to uszczelka puszcza olej? Czy będą ewidente ślady oleju w płynie znaczy oczka tłuste czy poprostu co raz więcej osadu????

wiem że napisałem to trochę chaotycznie ale chciałem zaznajomić dobrze z tematem...
_________________
TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000
     assistance
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-11-2007, 12:18   

Maź w zbiorniczku moze być pozostalością po z przed wymiany uszczelki. Jeśli olej przedostawał by się do płynu to pływałyby tłuste oczka no i płyn nie byłby czysty (klarowny).

Najlepiej by było jakbyś upuścil troche płynu i wypłukal dokładnie zbiornik do czysta benzyną czy tam rozpuszczalnikiem - czymś co rozpusci maź. Wtedy wiedziałbyś konkretnie czy olej znowu pojawia się w płynie czy też ubytek jest spowodowany jedynie tym że go silnik zjada poprzez uszczelniacze zaworów.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
cwynarx 


Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 85
Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-11-2007, 12:43   

No płyn jest czysty...chodz teraz jak tam pogrzebałem to pływa w nim osad... ale tak jak pisałem woda nie miała śladu oleju jak na niej jeździłem a w wodzie szybciej moim zdaniem widać teo typu zmiany...
Szkoda że nie wyczyściłem tego przy zmianie płynu....przepłukałem tylko woda....ale coż...


** Dodano: 10-11-2007, 12:46 **
Hipo, A jak sądzisz jak się poci ta uszczelka to ją zmieniać????? i ogólnie jak występują takie niedomagania z tym olejem
_________________
TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000
     assistance
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-11-2007, 20:39   

cwynarx napisał/a:
Hipo, A jak sądzisz jak się poci ta uszczelka to ją zmieniać?????


Dopóki silnik pracuje jak nalezy to bym nie ruszał głowicy, umyć raz na pól roku można przecież. No chyba ze juz Ci tak fest leje to trzeba wtedy się brać za to i nie ma rady.

Co do niedomagań to póki co zrobić doraźnie uszczelniacze zaworów bo skoro tylko po zapaleniu chwile sobie dymi na niebiesko to prawdopodobnie to ich wina.

Ujawnienie się osadów moze wynikać z tego że płyn lepiej wnika w różne dołki niż woda i moze to jest powodem wypłukania jeszcze jakichś osadów.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
cwynarx 


Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 85
Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-11-2007, 07:40   

No silnik prócz tych w/w dolegliwości to normalnie pracuje ma moc itd....może troszkę zawory słychać...tylko wkurza mnie ten syf na silniku .....jak w starym polonezie... :lol: A tak w ogóle to musze przemysleć to wszystko.....bo za wymiane uszczelniaczy znajomy powiedział mi 150zł.....a za wymiane uszczelniaczy + uszczelka wychodzi w sumie nie wiele więcej.....i chyba jak się zdecyduje to na jedno i drugie za jednym zamachem....A na razie to tak będę jeździł niestety przymusowo....brak kasy :sciana:
_________________
TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000
     assistance
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-11-2007, 08:14   

cwynarx, moze znajomy policzył Ci wymiane uszczelniaczy razem ze zdjęciem głowicy chociaż daje się to zrobić bez zdejmowania. Ale w twojej sytuacji faktycznie zastanowiłbym się nad tym czy nie poczekać, a później nie zrobić za jednym zamachem teo wszystkiego.

Bo jak zdejmiesz głowice to po wymianie uszczelniaczy można bez problemu podocierać gniazda zaworowe, wypadałoby dać głowice do lekkiego splanowania ( w zasadzie tylko liznąć zeby widzeć czy jest równa). No i wymienisz tą uszczelkę więc nie będzie kłopotu z wyciekiem.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 14-11-2007, 12:52   

cwynarx napisał/a:
również mówił że wymieniał uszczelkę pod głowicą
Moze wystarczy ja tylko dokrecic. Bo podobno po wymianie uszczelki po ilustam km powinno sie dokrecic głowice. :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load