|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Osad w zbiorniku płynu chłodzącego.... |
Autor |
Wiadomość |
cwynarx
Wiek: 41 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 85 Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-11-2007, 11:50 Osad w zbiorniku płynu chłodzącego....
|
|
|
witam!!! niedawno wymieniłem płyn chlodniczy bo poprzednik zalał wode....I do czego dąże: również mówił że wymieniał uszczelkę pod głowicą zresztą było widać że jest nowa...
I tu zaczyna się problem gdyż obecnie uszczelka ta poci się.....silnik zużywa dość dużo oleju(o czym też pisałem w którymś poście-zużywa ale nie dymi tylko przy odpaleniu-prawdopodobnie uszczelniacze) tak po krótce opis stanu silnika...
1 Osad w zbiorniczku ewidentnie olejowy-brązowa maź....woda była czysta jak na niej jeździłem nie miała tłuszczu ani sladów oleju...czy możliwe że to stary osad z przed wymiany tej uszczelki??? Jak poznać czy olej przedostaje się do płynu?Teraz po wymianie płyn widać że jest normalny bez śladów oleju....
2 znaczne ubytki oleju mogą świadczyć że idzie on w płyn bo nie dymi....Jak to zdiagnozować że to uszczelka puszcza olej? Czy będą ewidente ślady oleju w płynie znaczy oczka tłuste czy poprostu co raz więcej osadu????
wiem że napisałem to trochę chaotycznie ale chciałem zaznajomić dobrze z tematem... |
_________________ TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-11-2007, 12:18
|
|
|
Maź w zbiorniczku moze być pozostalością po z przed wymiany uszczelki. Jeśli olej przedostawał by się do płynu to pływałyby tłuste oczka no i płyn nie byłby czysty (klarowny).
Najlepiej by było jakbyś upuścil troche płynu i wypłukal dokładnie zbiornik do czysta benzyną czy tam rozpuszczalnikiem - czymś co rozpusci maź. Wtedy wiedziałbyś konkretnie czy olej znowu pojawia się w płynie czy też ubytek jest spowodowany jedynie tym że go silnik zjada poprzez uszczelniacze zaworów. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
cwynarx
Wiek: 41 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 85 Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-11-2007, 12:43
|
|
|
No płyn jest czysty...chodz teraz jak tam pogrzebałem to pływa w nim osad... ale tak jak pisałem woda nie miała śladu oleju jak na niej jeździłem a w wodzie szybciej moim zdaniem widać teo typu zmiany...
Szkoda że nie wyczyściłem tego przy zmianie płynu....przepłukałem tylko woda....ale coż...
** Dodano: 10-11-2007, 12:46 **
Hipo, A jak sądzisz jak się poci ta uszczelka to ją zmieniać????? i ogólnie jak występują takie niedomagania z tym olejem |
_________________ TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-11-2007, 20:39
|
|
|
cwynarx napisał/a: | Hipo, A jak sądzisz jak się poci ta uszczelka to ją zmieniać????? |
Dopóki silnik pracuje jak nalezy to bym nie ruszał głowicy, umyć raz na pól roku można przecież. No chyba ze juz Ci tak fest leje to trzeba wtedy się brać za to i nie ma rady.
Co do niedomagań to póki co zrobić doraźnie uszczelniacze zaworów bo skoro tylko po zapaleniu chwile sobie dymi na niebiesko to prawdopodobnie to ich wina.
Ujawnienie się osadów moze wynikać z tego że płyn lepiej wnika w różne dołki niż woda i moze to jest powodem wypłukania jeszcze jakichś osadów. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
cwynarx
Wiek: 41 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 85 Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-11-2007, 07:40
|
|
|
No silnik prócz tych w/w dolegliwości to normalnie pracuje ma moc itd....może troszkę zawory słychać...tylko wkurza mnie ten syf na silniku .....jak w starym polonezie... A tak w ogóle to musze przemysleć to wszystko.....bo za wymiane uszczelniaczy znajomy powiedział mi 150zł.....a za wymiane uszczelniaczy + uszczelka wychodzi w sumie nie wiele więcej.....i chyba jak się zdecyduje to na jedno i drugie za jednym zamachem....A na razie to tak będę jeździł niestety przymusowo....brak kasy |
_________________ TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-11-2007, 08:14
|
|
|
cwynarx, moze znajomy policzył Ci wymiane uszczelniaczy razem ze zdjęciem głowicy chociaż daje się to zrobić bez zdejmowania. Ale w twojej sytuacji faktycznie zastanowiłbym się nad tym czy nie poczekać, a później nie zrobić za jednym zamachem teo wszystkiego.
Bo jak zdejmiesz głowice to po wymianie uszczelniaczy można bez problemu podocierać gniazda zaworowe, wypadałoby dać głowice do lekkiego splanowania ( w zasadzie tylko liznąć zeby widzeć czy jest równa). No i wymienisz tą uszczelkę więc nie będzie kłopotu z wyciekiem. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 14-11-2007, 12:52
|
|
|
cwynarx napisał/a: | również mówił że wymieniał uszczelkę pod głowicą | Moze wystarczy ja tylko dokrecic. Bo podobno po wymianie uszczelki po ilustam km powinno sie dokrecic głowice. |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|