Zawieszenie przód |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-03-2010, 18:51 Zawieszenie przód
|
|
|
Cześć, pilnie proszę Was o poradę. Otóż 2 dni temu kupiłem łączniki stabilizatora, kompletne z gumami, ponieważ wcześniej mechanik mi powiedział że łączniki są do wymiany. Gumy sparciałe, łącznik skrzywiony, straszne stukanie od środka auta. Pojechałem do mechnika, zapłaciłem 50 zł za wymianę. Pierwsze wrażenie, stukanie bylo o wiele mniejsze, auto sztywniej sie prowadziło. Dzisiaj masakra, warszawskie drogi są do kitu. Podczas jazdy zaczęło okropnie stukać przednie zawieszenie. Teraz jest gorzej jak przed wymianą łączników. Co ja mam teraz zrobić ? Mechanik powiadał że wachacze nie są w najgorszym stanie, dlatego wymienilem same laczniki. Mial ktos podobny przypadek ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-03-2010, 18:58
|
|
|
zamiast jezdzic po mechanikach sam bym rozebrał i zobaczyl co tam sie dzieje.. jakie gumy dał na łączniki i zagladnalbym na gałke wahacza.. byc moze dal Ci stare gumy bo jak kupuje sie nowe to jest ciezko zalozyc na łączniku.. pohustaj autem na postoju konkretnie przód.. pierwsze jedna strone pozniej druga.. musisz dobrze nim pobujac, jesli bedzie wywalona gałka na wahaczu to bedzie to slychac.. |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Machello
Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 18 Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-03-2010, 19:07
|
|
|
Witam!
A czy kolega wymieniał te gumy zaznaczone na zdjęciu?? Jeśli stukot występuje nawet na równej drodze (płasko jak na stole) to winne bedą te gumy.
|
_________________ TEMPRA 2.0 i.e.+STAG 4 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-03-2010, 19:11
|
|
|
Machello, stuki są tylko na nierównosciach w drodze, na prostej drodze jest absolutna cisza. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Machello
Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 18 Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-03-2010, 19:22
|
|
|
Podnieś auto na podnośnik i poszarp ale z czuciem za koło chwytając u góry i dołu. Chcąc sprawdzić gałki i drążki kierownicze druga musi szybko ruszać kierownicą lewo prawo a Ty trzymając za drążek wyczuć czy są jakieś luzy |
_________________ TEMPRA 2.0 i.e.+STAG 4 |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-03-2010, 20:36
|
|
|
Tak jak kolega MACHELO pisze,mozesz mieć wywalone te gumy na drązku reakcyjnym,i bedzie waliło aż miło!Też to przerabiałem!!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-03-2010, 21:02
|
|
|
kamilsitek1983 napisał/a: | Tak jak kolega MACHELO pisze,mozesz mieć wywalone te gumy na drązku reakcyjnym,i bedzie waliło aż miło!Też to przerabiałem!!! |
jaki koszt takich gum i jak trudno to wymienić ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-03-2010, 21:11
|
|
|
kolego gummy grosze ok10zeta sztuka a z wymianą cieżki temat,kombinowałem kilka razy bo niedostałem z fiata tipo w sklepie!Założylem inne ,pojechałem na przeglad i na szarpaku wydarło jedną!Myślałem ze do domu nie wróce tak sie nabijało!!
** Dodano: 06-03-2010, 21:14 **
http://allegro.pl/item945...a_tipo_c59.html |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-03-2010, 22:01
|
|
|
tylko że mi się nie wydaje aby to byly te gumy bo u mnie stuka tylko na większych dziurach i jest to nie przyjemny odgłos. Jeździć można. Stuki wyraźnie dochodza z okolicy koła. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-03-2010, 22:06
|
|
|
Gdy te stuki będziesz słyszał leciutko wciśnij pedał hamulca. Jeżeli dźwięk ustanie to znaczy, że klocki tak dzwonią.
Czyli masz je źle zamontowane. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-03-2010, 22:07
|
|
|
to kolego bedziesz miał wyj..ny wachacz,a dokładnie gałke tą która wchodzi w piaste tak jak brat STIVI pisał!!dźwignij autko na podnosnik,sciag koło,włóż łyżke montarzowa miedzy wachach a piaste i prubuj ruszac w gore i w dół,powiinno pokazac!Nic innego w tipie niema co mogło by sie nabijac!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-03-2010, 22:09
|
|
|
dodam ze ten wachacz jeden mechanik odkrecal czyli wyjmowal sworzeń z piasty poniewaz miał problem z zamontowaniem łacznika bo coś tam przeszkadzało mu. Możliwe że po ponownym włożeniu sworznia zrobił się większy luz.?? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-03-2010, 22:12
|
|
|
możliwe ze śruba w piascie która sciska trzpien wachacza nie trzyma dobrze!!i jest efekt!!Wtedy słyszałbyś strzelanie,a nie pukanie!Jak wsadzisz głowe pod autko to bedzie widać ze trzpień wachacza(gałka)sie świeci,jesli tak to znaczy ze to jest to |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-03-2010, 22:19
|
|
|
ja dzisiaj zaglądałem pod samochód ale sprawdzałem tylko czy coś się nie zerwało i zauważyłem że łącznik ktory był wymieniany dwa dni temu siedzi w ten sposób jak na załączonym foto. Żeby było jaśniej to nie podoba mi sie że miedzy stab a łącznikiem widać gwint stabilizatora. Co sądzicie ?
|
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-03-2010, 22:22
|
|
|
raczej ma dolegac łacznik do drazka!!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-03-2010, 22:28
|
|
|
łącznik ma byc skrecony do konca oczywiscie z wyczuciem a nie 3metrową rurą na max |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-03-2010, 22:46
|
|
|
ja również proponuję zainteresować się gumami na drążku stabilizacyjnym czyli dokładnie tymi które pokazał kolega Machello,. te gumy lubią być nie wymieniane od nowości auta, a stuki pochodzące od nich mogą sprawiać wrażenie że stuka z kół ( takie łupanie jakby z kół odczuwalne pod nogami ) jeśli to te gumy są wyruchane to nawet na trzepakach nic nie wyjdzie. koszt nowych gum to ok 10-15zł sztuka.ich stan da się ocenić tylko po wyjęciu.
wymienić je się da z podnośnika bez rozkręcania czegokolwiek
dla silników 1.4 średnica to 21mm
dla 1.6-1.8 22mm
a dla 2.0 to 23mm |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 07-03-2010, 09:27
|
|
|
Podepne sie do tematu, u mnie jest taka rzecz, przy predkosci do 90 km/h jest dobrze po przekroczeniu tej predkosci zaczynam czuc drgania na kierownicy, wibracje jak cholera, no i przy jezdzie na wprost delikatne sciąganie do prawej. Kola wyważone, a samochod nie mial przygod, podpowiedzcie co mozna bylo by wymienić, najgorsze sa te wibracje, zawieszenie dostaje zapewne przez obnizajace sprezyny, a co do sciagania byc moze na tylnej belce piasta i kolo delikatnie bokiem stoi i sciąga, w ogole samochod wydaje sie nie być precyzyjny w prowadzeniu. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-03-2010, 11:06
|
|
|
Dziąbal, ogólnie rzecz biorąc po obniżeniu, zawieszenie automatycznie sie usztywnia i staje się znacznie stabilniejsze*
odnośnie ściągania auta na boki i drgań na kierownicy - no to raczej na 90% masz pokrzywione felgi + prawdo podobnie brak zbieżności. nie zaliczyłeś przypadkiem w zimę jakiegoś krawężnika ?
* - pisząc sprężyny obniżające mam na myśli takie specjalnie do tego przystosowane oraz dedykowane do konkretnego auta i konkretnego silnika. sprężynami obniżającymi na pewno nie są spręzyny oryginalne z uciętymi dwoma zwojami lub ściągniętymi cybantami, tak dla jasności |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-03-2010, 11:33
|
|
|
Pokrzywione felgi/opony z bułami lub krzywe tarcze hamulcowe
U mnie bije już od 65km/h teraz na zimówkach, a ta zasrana zima dalej szaleje i nie zmieniam narazie |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 07-03-2010, 16:33
|
|
|
U mnie są progresywne czerwony komplet, sztywno i dobrze jezdzi w zakretach, gorzej na dziurach i wiadomo ze przez to elementy gumowe w zawieszeniu duzo szybciej sie zuzywają i pierwsze co pomyslalem. Inna sprawa ze tak bylo na starych oponach zalozylem nowe zimowe i wywazone dlatego to bym wykluczał, jedyne co to tylnym kolem puknelem w kraweznik i zastanawiam sie czy bicie z tylu nie przenosi na przod. Zastanawiam sie czy koncowki drazkow kierowniczych nie sa do wymiany. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-03-2010, 19:24
|
|
|
Moj problem natomiast chyba się rozwiązał. Byłem na diagnozie dzisiaj i stwierdzono że wachacze oraz łączniki są ok. Na whaczach nie ma żadnych luzów, wszystko jest sztywno. Natomiast mam wywalony drążek kierowniczy zwłaszcza z lewej strony, także zakupię drążki wraz z końcówkami, ustawie zbierzność i bede śmigał. Po za tym wszystkim moje amorki już puszczają. W sensie trzymają sztywno ale cieknie z nich olej. Dlatego podczas jazdy mogą stukać. Dla pewności kupię te gumki drążka o których wspominaliście bo to nie wielki wydatek a będę miał pewność ze mam je dobre dzięki za porady. Szczerze to mi ulżyło trochę bo już sie bałem że całe zawieszenie bede musiał zrobić. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-03-2010, 21:06
|
|
|
no ale przedwczesnie sie nie ciesz;) napiszesz jak wymienisz |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 21-04-2010, 18:20
|
|
|
Witam
mam podobny problem-ostatnio słysze pukanie-szczególnie jak kręce kierownicą i ogólnie w zakretach na dziurach. Na przegladzie koles powiedział ze nie widac luzów na wahaczach itp. Postanowiłem sam to sprawdzic przy okazji dokrecania tlumika. Dziewczynie kazałem machac kierownica-niech sie uczy-a sam dotykałem gałek itp
Z dotyku nie czułem luzu na gałkach itp-wymieniane jakies 20000 tys temu-ale.... trzymając za drazek kierowniczy(tak mi sie zdaje idzie do takiej niby rury zakonconej z dwuch stron spiralnymi gumami) czuje wyraznie luzy i stukot. Pytanie co jest w takim razie do wymiany- Drążki wchodza w mechanizm-chyba kierowniczy-taka kolumna. czy tam na przekładni jest luz-czy sa jakieś gumy i łączniki???? Prosze o pomoc |
|
|
|
|
Machello
Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 18 Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-04-2010, 17:29
|
|
|
Witam!
Koledze pewnie chodzi o drążki kierownicze, jak najbardziej mogą powodować stuki. Na poniższym zdjęciu widać wszystko.
Moderowany: | korzystaj z naszego serwera przy wrzucaniu zdjęć |
|
_________________ TEMPRA 2.0 i.e.+STAG 4 |
|
|
|
|
|