Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rzuca silnikiem na niskich obrotach ...
Autor Wiadomość
kazach 


Wiek: 45
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 16
Skąd: Tychy
Wysłany: 30-06-2005, 11:15   Rzuca silnikiem na niskich obrotach ...

czesc ! mam problem z silnikiem w Tipo 1.4i. Na niskich obrotach nim rzuca , obrotomierz źle pokazuje (1tyś obr/min za dużo), na biegu jałowym 1,7 tyś/min. Mechanik powiedzial ze moze byc dziurka w kolektorze i dostaje fałszywego powietrza. Przewody kopułke i palec wymienilem bo mial przebicia i kopał na odleglosc. pomozcie prosze bo spale fure kolo kompostnika #-o aha i wogole straszny muł :)
_________________
Kazach Tychy
  
 
 
mariuszekOK 



Wiek: 48
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 31
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-06-2005, 15:48   

Wymieniłeś przewody, kopułkę i palec, więc wymień jeszcze świece. Być może któraś jest uszkodzona. Możesz to sprawdzić zdejmując po kolei z każdej świecy przewód przy pracującym silniku na wolnych obrotach (najlepiej chwytając przez izolowane kombinerki).
Jeśli wykluczysz świece, sprawdź cewkę zapłonową. Ja ostatnio właśnie z cewką miałem problem. Nie dawała iskry na jedną świecę, objawy były podobne - po zmianie cewki problem znikł.
  
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-06-2005, 18:48   

Coś tu nie rozumiem.
Jak cewka mogła nie dawać iskry na jedną tylko świecę ??

Z cewki idzie jeden przewód na palec a iskra ma być w odpowiednim momencie (kołki na kole zamachowym-mówimy o silniku "i")

Więc jak cewka nie daje iskry to w ogóle. A jak daje to wszędzie.

Jak nie ma na jednej świecy to albo kopułka, albo przewód albo świeca.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
mariuszekOK 



Wiek: 48
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 31
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-06-2005, 19:35   

Nie wiem Jabko o jakim silniku piszesz. W moim silniku 1.6 i.e nie ma kopułki. Z cewki wychodzą 4 przewody tylko na świece, nie ma piątego (mogę Ci podesłać foto jeśli chcesz).
I właśnie cewka była wadliwa (koszt nowej 250zł, kupiłem używaną od Bravy za 120zł, ale co ciekawe - taka sama jest w jakimś modelu Poloneza na wtrysku). Elektrycy mówią, że jeśli cewka zawodzi to iskry nie daje parami albo na 2, albo na 4 świece (przynajmniej w moim silniku), jednak w moim przypadku nie dawała na jedną.
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-06-2005, 21:15   

jabko, pewnie mysliusz o silniku 1.4/1.6 gaznik. Tu wlasnie tak jest. cewka-1kabel-kopulka/palec-4 kable.

Acha, kazach sprawdz mase, na ramie bedziesz mial kable od masy.

Widocznie masz cos zle, jesli tak nie trzyma obrotow i jest mulisty.

Dodatkowo zresetuj kompa (odlcza na 1h akumulator lub jak to inni pisali metoda, odlacz akumulator i wcisnij pedal hamulca). Po zresetowaniu zobacz czy autko chodzi normalnie czy ma takie same problemy.

Jaki masz modul zaplonowy? Problem z obrotami moze zainstniec w przypadku "wariowania" podcisnienia. Sprawdz wszystkie rurki od podcisnienia. Mozliwe ze masz je juz poprostu "zmurszałe" i gdzies maja przebicia.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 30-06-2005, 23:50   

Weze podcisnienia ,masy pod akumulatorem na karoseri ,.a takze nie raz instalacja elektryczna!!!
Miałem przypadek ze bezpiecznik ktory jest obok skrzynki zołty i zołte gniazdo nie kontaktował czego efektem był brak iskry !!8)


Acha wrazie co posiadam cewke magneti do 1,4 1.6 bdb stan, ty bodajze masz 2 cewki jedna cewka na 2 garki .
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-07-2005, 15:53   

tempra-grafitmetalic napisał/a:
Miałem przypadek ze bezpiecznik ktory jest obok skrzynki zołty i zołte gniazdo nie kontaktował czego efektem był brak iskry !!8)


.


Ten żółty bezpiecznik obok skrzynki jest od podnoszenia szyb i od podgrzewacza kolektora tak zw. jeża
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-07-2005, 20:43   

Ja go mialem przepalonego.
Jaki mogl byc tego efekt???
Auto mi nie pali i nie wiem czy mogla byc to przyczyna skopconego tego bezpiecznika.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-07-2005, 21:21   

Sprawdz czujnik wału.Odepnij kostke ktora jest w okolicy akumulatora prostokącik.Nastepnie do kabla ktory idzie do czujnika podłacz przyrzad miernik ustaw na opornosc, do dwoch koncowek dotykaj kablami opornika i zbadaj czy ma opor jesli jest opor czujnik sprawny, jesli go nie ma czujnik out.Powinienem podac opornosci ale ich nie pamietam na chwile obecną,jedno jest pewne
jak nie ma oporu czujnik out.A jesli ma opornosc to czujnik na 99% ok.Sa wypadki ze jest opor czujnika a autko smyka nie do konca dobrze, ale to zadkie.Ponoc dixiplex 2 tez mało awaryjna rzecz.8) wiec luzik:lol:
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-07-2005, 23:21   

kazach

Na niskich obrotach nim rzuca , na biegu jałowym 1,7 tyś/min.

Obrotomierz otrzymuje informację o aktualnych obrotach silnika od cewki wysokiego napięcia (obwód niskiego napięcia).

Jest to jeden przewód w kolorze brązowo-białym, który powinien być podłączony do cewki i biegnąć do deski rozdzielczej. Jednakże ten sam sygnał może być pobierany z DIGIPLEKSA z złącza Nr 2 lub z indulcyjnego generatora impulsów umieszczonego na rozdzielaczu wysokiego napięcia.

Ten przewód posiada zwarcie i obniża niskie napięcie zasilające cewkę. Widoczne to jest na obrotomierzu, gdyż nie odczytuje wszystkich impulsów.

Może być również uszkodzony generator impulsów lub połączenie z DIGIPLEKSEM.

Sprawdź zatem jeszcze połączenia z przewodami w kolorze brązowym , który występuje na cewce i przy DIGIPLEKSIE.

Tak więc sprawdź przewody o tych dwóch kolorach lub wszystkie połączenia wymienionych wyżej urządzeń.

Jest to tylko informacja, którą należy zweryfikować.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-07-2005, 20:21   

mariuszekOK napisał/a:
I właśnie cewka była wadliwa (koszt nowej 250zł, kupiłem używaną od Bravy za 120zł, ale co ciekawe - taka sama jest w jakimś modelu Poloneza na wtrysku).


Cześć,

Ponieważ te niektóre Poldki miały ten sam model wtrysku co Tempry 1.6 i.e - Bosch MonoMotronic MA 1.7 :-)

Podrawiam,
Zbyszek
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load