|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Rzuca silnikiem na niskich obrotach ... |
Autor |
Wiadomość |
kazach
Wiek: 45 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 16 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 30-06-2005, 11:15 Rzuca silnikiem na niskich obrotach ...
|
|
|
czesc ! mam problem z silnikiem w Tipo 1.4i. Na niskich obrotach nim rzuca , obrotomierz źle pokazuje (1tyś obr/min za dużo), na biegu jałowym 1,7 tyś/min. Mechanik powiedzial ze moze byc dziurka w kolektorze i dostaje fałszywego powietrza. Przewody kopułke i palec wymienilem bo mial przebicia i kopał na odleglosc. pomozcie prosze bo spale fure kolo kompostnika aha i wogole straszny muł |
_________________ Kazach Tychy |
|
|
|
|
mariuszekOK
Wiek: 48 Dołączył: 16 Cze 2005 Posty: 31 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30-06-2005, 15:48
|
|
|
Wymieniłeś przewody, kopułkę i palec, więc wymień jeszcze świece. Być może któraś jest uszkodzona. Możesz to sprawdzić zdejmując po kolei z każdej świecy przewód przy pracującym silniku na wolnych obrotach (najlepiej chwytając przez izolowane kombinerki).
Jeśli wykluczysz świece, sprawdź cewkę zapłonową. Ja ostatnio właśnie z cewką miałem problem. Nie dawała iskry na jedną świecę, objawy były podobne - po zmianie cewki problem znikł. |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-06-2005, 18:48
|
|
|
Coś tu nie rozumiem.
Jak cewka mogła nie dawać iskry na jedną tylko świecę ??
Z cewki idzie jeden przewód na palec a iskra ma być w odpowiednim momencie (kołki na kole zamachowym-mówimy o silniku "i")
Więc jak cewka nie daje iskry to w ogóle. A jak daje to wszędzie.
Jak nie ma na jednej świecy to albo kopułka, albo przewód albo świeca. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
mariuszekOK
Wiek: 48 Dołączył: 16 Cze 2005 Posty: 31 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30-06-2005, 19:35
|
|
|
Nie wiem Jabko o jakim silniku piszesz. W moim silniku 1.6 i.e nie ma kopułki. Z cewki wychodzą 4 przewody tylko na świece, nie ma piątego (mogę Ci podesłać foto jeśli chcesz).
I właśnie cewka była wadliwa (koszt nowej 250zł, kupiłem używaną od Bravy za 120zł, ale co ciekawe - taka sama jest w jakimś modelu Poloneza na wtrysku). Elektrycy mówią, że jeśli cewka zawodzi to iskry nie daje parami albo na 2, albo na 4 świece (przynajmniej w moim silniku), jednak w moim przypadku nie dawała na jedną. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 30-06-2005, 21:15
|
|
|
jabko, pewnie mysliusz o silniku 1.4/1.6 gaznik. Tu wlasnie tak jest. cewka-1kabel-kopulka/palec-4 kable.
Acha, kazach sprawdz mase, na ramie bedziesz mial kable od masy.
Widocznie masz cos zle, jesli tak nie trzyma obrotow i jest mulisty.
Dodatkowo zresetuj kompa (odlcza na 1h akumulator lub jak to inni pisali metoda, odlacz akumulator i wcisnij pedal hamulca). Po zresetowaniu zobacz czy autko chodzi normalnie czy ma takie same problemy.
Jaki masz modul zaplonowy? Problem z obrotami moze zainstniec w przypadku "wariowania" podcisnienia. Sprawdz wszystkie rurki od podcisnienia. Mozliwe ze masz je juz poprostu "zmurszałe" i gdzies maja przebicia. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-06-2005, 23:50
|
|
|
Weze podcisnienia ,masy pod akumulatorem na karoseri ,.a takze nie raz instalacja elektryczna!!!
Miałem przypadek ze bezpiecznik ktory jest obok skrzynki zołty i zołte gniazdo nie kontaktował czego efektem był brak iskry !!8)
Acha wrazie co posiadam cewke magneti do 1,4 1.6 bdb stan, ty bodajze masz 2 cewki jedna cewka na 2 garki . |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-07-2005, 15:53
|
|
|
tempra-grafitmetalic napisał/a: | Miałem przypadek ze bezpiecznik ktory jest obok skrzynki zołty i zołte gniazdo nie kontaktował czego efektem był brak iskry !!8)
. |
Ten żółty bezpiecznik obok skrzynki jest od podnoszenia szyb i od podgrzewacza kolektora tak zw. jeża |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-07-2005, 20:43
|
|
|
Ja go mialem przepalonego.
Jaki mogl byc tego efekt???
Auto mi nie pali i nie wiem czy mogla byc to przyczyna skopconego tego bezpiecznika. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-07-2005, 21:21
|
|
|
Sprawdz czujnik wału.Odepnij kostke ktora jest w okolicy akumulatora prostokącik.Nastepnie do kabla ktory idzie do czujnika podłacz przyrzad miernik ustaw na opornosc, do dwoch koncowek dotykaj kablami opornika i zbadaj czy ma opor jesli jest opor czujnik sprawny, jesli go nie ma czujnik out.Powinienem podac opornosci ale ich nie pamietam na chwile obecną,jedno jest pewne
jak nie ma oporu czujnik out.A jesli ma opornosc to czujnik na 99% ok.Sa wypadki ze jest opor czujnika a autko smyka nie do konca dobrze, ale to zadkie.Ponoc dixiplex 2 tez mało awaryjna rzecz.8) wiec luzik:lol: |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-07-2005, 23:21
|
|
|
kazach
Na niskich obrotach nim rzuca , na biegu jałowym 1,7 tyś/min.
Obrotomierz otrzymuje informację o aktualnych obrotach silnika od cewki wysokiego napięcia (obwód niskiego napięcia).
Jest to jeden przewód w kolorze brązowo-białym, który powinien być podłączony do cewki i biegnąć do deski rozdzielczej. Jednakże ten sam sygnał może być pobierany z DIGIPLEKSA z złącza Nr 2 lub z indulcyjnego generatora impulsów umieszczonego na rozdzielaczu wysokiego napięcia.
Ten przewód posiada zwarcie i obniża niskie napięcie zasilające cewkę. Widoczne to jest na obrotomierzu, gdyż nie odczytuje wszystkich impulsów.
Może być również uszkodzony generator impulsów lub połączenie z DIGIPLEKSEM.
Sprawdź zatem jeszcze połączenia z przewodami w kolorze brązowym , który występuje na cewce i przy DIGIPLEKSIE.
Tak więc sprawdź przewody o tych dwóch kolorach lub wszystkie połączenia wymienionych wyżej urządzeń.
Jest to tylko informacja, którą należy zweryfikować. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-07-2005, 20:21
|
|
|
mariuszekOK napisał/a: | I właśnie cewka była wadliwa (koszt nowej 250zł, kupiłem używaną od Bravy za 120zł, ale co ciekawe - taka sama jest w jakimś modelu Poloneza na wtrysku). |
Cześć,
Ponieważ te niektóre Poldki miały ten sam model wtrysku co Tempry 1.6 i.e - Bosch MonoMotronic MA 1.7 :-)
Podrawiam,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|