Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Blok 1.6 i głowica z 1.4?
Autor Wiadomość
Radek_77 
witamy nowego


Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-10-2007, 15:31   Blok 1.6 i głowica z 1.4?

Witam wszystkich. Mam Tipo z silnikiem 1.4 160A1.046 i posiadam też silnik z Tempry 1.6 159A3.046, który ma niesprawną głowicę. Moje pytanie jest następujące: czy jest możliwe złożenie bloku silnika 1.6 z głowicą z 1.4? Jeżeli tak to co jeszcze trzeba zmienić?
  
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 03-10-2007, 15:43   

Witam. Moim zdaniem nnie. Średnica cylindrów w 1,6 jest większa o 6 mm więc i komora spalania musi być większa.
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-10-2007, 18:48   

Głowica obu silników jest z tego co mi się wydaje taka sama, różnią je właśnie tylko średnica tłoka..
Więc do zmiany potrzebna Ci będzie tylko głowica, osprzęt założysz ze starej.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-10-2007, 20:10   

Radek_77 napisał/a:
Witam wszystkich. Mam Tipo z silnikiem 1.4 160A1.046 i posiadam też silnik z Tempry 1.6 159A3.046, który ma niesprawną głowicę. Moje pytanie jest następujące: czy jest możliwe złożenie bloku silnika 1.6 z głowicą z 1.4? Jeżeli tak to co jeszcze trzeba zmienić?

Głowica pasuje bez najmniejszych problemów, ale jeżeli jest z 1,4 gaźnikowego to musisz też przełożyć aparat zapłonowy razem z mocowaniem z 1,6.
Głowica z 1,4 ma mniejsze kanały, komorę spalania i zawory dolotowe niż niż w 1,6 co wiąże się z teoretycznie mniejszym przepływem.
Stopień sprężania wzrośnie do 10,5 co przy wyeksploatowanym silniku może mieć negatywny wpływ na jego żywotność.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Radek_77 
witamy nowego


Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-10-2007, 00:01   

Dzieki za odpowiedzi. Silnik 1.4 jest na wtrysku.
Co do stopnia sprężania to skąd pewność że wzrośnie akurat do 10,5?
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-10-2007, 17:04   

Cytat:
Co do stopnia sprężania to skąd pewność że wzrośnie akurat do 10,5?

Z obliczeń, znając stopień sprężania w 1,6(zresztą taki sam jest w 1,4) i pojemność komór spalania głowic w 1,6 i w 1,4 spokojnie można to policzyć.
Jeszcze jedno, wzrost stopnia sprężania może ale nie musi spowodować pojawienia się spalania stukowego na PB95
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 35 days
Network load