Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
podcisnienie? temperatura? do czego to jest?
Autor Wiadomość
malarpl 


Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 41
Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-09-2007, 20:17   podcisnienie? temperatura? do czego to jest?

witam
sprawa dotyczy silnika 1,6 '93. z "tylu", , pod gaznikiem, sa wkrecone do bloku takie 2 jakby czujniki (ale slepe, tak jakby pomiar temperatury) i do tego sa dolaczone 2 przewody (ktore o ile dobrze pamietam ida do gaznika). jeden z nich u mnie jest uszkodzony (ubity krociec jednego z czujnikow), dlatego jeden przewod "dydna" w powietrzu. jak sie go odkreci, to zaczyna uciekac spod gwintu plyn chlodniczy.

Czy ktos wie po co sa te czyjniki? jaka jest ich funcja? jak dzialaja? na co maja wplyw? czy przez taki czujnik moze nastapic znaczny spadek mocy lub podniesienie zuzycia paliwa (benzyny/gazu)?

jak bede chcial cos takiego kupic to o co mam poprosic w sklepie, czy sa jaies rozne typy i ile cos takiego kosztuje?


mam zdjecie tego aparatu, ale nie wiem jak go dolaczyc do maila...
  
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-09-2007, 20:43   

Jak popatrzysz na górę forum tuż pod napisem TempraTipoTeam masz takie dwa wersy drobnym maczkiem : Album, FAQ, Szukaj itd. Tam też jest Upload. Klikasz tam i czytasz co pisze, jak przeczytasz to wiesz już wszystko, wysyłasz obrazek na nasz serwer i po chwili mamy fotki.

Następnie w poście stosuje się tzw. tagi żeby wstawić obrazki. Pomiędzy znacznikami IMG wstawiasz adres do obrazka który podaje Ci arkusz uploadu po wysłaniu zdjęcia na nasz serwer.

I to cała filozofia :)

Zamieść fotki to będzie można Ci lepiej pomóc
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-09-2007, 20:52   

Szczegóły masz na zdjęciu.
Te "czujniki" to elementy układu podciśnienia...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
malarpl 


Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 41
Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-09-2007, 13:59   

fajny rysunek. mozesz podac zrodlo / link do ksiazku lub artykulu z ktorego zostal pobrany?


a dla samego uzytkownika jaka jest roznica jak sie jezdzi z czujnikeim sprawnym i uszkodzonym jak u mnie?

ile kosztuje i gdzie go mozna dostac? sa jakies rozne typy / charakterystyki?
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-09-2007, 15:37   

Z książki naprawa Klik

Były tylko jeden model montowany w gaźnikach (1.4 i 1.6).

Całość (czujniki i wszystko co z nim związane) ma związek z prawidłową pracą silnika - czytaj z pracą na biegu jałowym, trzymaniem obrotów, przyspieszeniem, spalaniem.




/Poprawiłem tag bo był błędnie napisany i nie działał
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-09-2007, 16:55   

to są termozaworki powiedzmy...na przykład na zimnym silniku podciśnienie wchodzące do takiego termostatu jest puszczane dalej i idzie na 'pompkę' hydrauliczną z lewej z tyłu gaźnka, ta jest podciśnieniem otwierana i podnosi obroty na zimnym by nie zgasnął, coś a'la auto-ssanie... wyciągniesz wężyk to ona nie pracuje; jak się zagrzeje od płynu chłodniczego termostat to zamyka przelot między swymi dwom kroćcami i nie puszcza na tą pompkę podciśnienia a ta nie odchyla przepustnicy gaźnika, przestaje dawać 'ssanie'; właściwie podnosić obroty;

podobnie sterowane są poprzez te zaworki w zależności od siły podciśnienia (zależnej od prędkości obr silnika, obciążenia etc.) są inne pierdołki a także to podciśnienie idzie do czujnika podciśnienia w digiplexie, który to reguluje kąt zapłonu 'czując' po podciśnieniu jakie są warunki; jak odczepisz jeden wężyk to obroty ci wzrosną bo głupieje digiplex, spalanie nie będzie 'econo' i nie wszystko będzie chodzić prawidłowo;
zaczepione szczelne wężyki i sprawne termozaworki, to potrzeba; ponadto często pękają wężyki na trójniku lub sam trójnik, z prawej strony silniczka, idąc od digiplexu w doł dojdziesz do trójnika
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
malarpl 


Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 41
Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-09-2007, 21:24   

to podsumowujac - czy ma to zwiazek z dynamika i zuzyciem paliwa NA LPG czy tylko na benzynie?
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-09-2007, 21:59   

na LPG też ma wpływ; problemy z nieszczelnymi podciśnieniami = momentami nieefektywnie pracujący zapłon (kąt wyprzedzenia) = większe zużycie/słabsze wyniki niż powinny być, także na LPG; albo cały czas otwarta przepustnica nieco poprzez pompkę podciśnieniową ją otwierającą (podnoszącą więc obroty silnika na zimnym) = większe spalanie; pompka podciśnieniowa, powiedzmy 'auto-ssanie' na LPG też działa, podobnie jak regulacja kąta zapłonu też na LPG bierze podciśnienie pod uwagę;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
malarpl 


Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 41
Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-10-2007, 20:06   

u mnie sytuacja jest chyba nieco inna - mam 2 takie termozaworki (1 w czarnym, jeden z bialym plastikiem). oba wkrecane kolo siebie do bloku. te same krocce (juz nie pamietam, czy z kropka czy bez kropki) sa polaczone ze soba trojnikie, na powyzszm rysunku nie ma tego...

byc moze mam nieprawidlowe polaczenie...???

u mnie jest tak (widok z gory, patrzac na silnik):

1 2 3 4

\ I I /
\ I I /
#------# #------#
I I I I
I I I I
LEWY PRAWY
termozawór termozawór
(biały plastik) (czarny plastik)


#---------------------#
I GAŻNIK I
#---------------------#

1 - idzie do gaznika (na "lewa" strona patrzac z gory)
2, 3 - polaczone wspolnie
4 - podlaczony do prawej strony gaznika


mam wrazenie, ze cos jest NOK.

Moze ktos potwierdzic jak to powinno byc, ew. zalaczyc zdjecie?
czy te termozaworki sa rozne (rozne kolory plastikow)? jaki moze byc koszt? w sklepach mowia, ze nie mieli tego nigdy...
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-10-2007, 06:34   

chyba coś źle narysowałeś albo faktycznie masz źle bo nie przypominam sobie akurat takiego połączenia, były jakoś osobno z przeplotem... zrobię fotkę ti wstawię, ale najprawdopodobniej wkleję ją tu dopiero ok 17 lub później , musisz poczekać....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
malarpl 


Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 41
Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-10-2007, 18:53   

ok, ekam z niecierpliwoscia na fotke...

** Dodano: 09-10-2007, 19:42 **
halo, to jak z ta fotka, zamiescisz?
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 35 days
Network load