Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
pasek piszczy non stop
Autor Wiadomość
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-03-2009, 20:30   pasek piszczy non stop

chodzi o pasek wielorowkowy. wczesniej mialem boscha, ale po wymianie alternatora zbyt mocno naciagniety pasek uszkodzil lozysko rolki prowadzacej, w efekcie rolka stanela w miejscu i stopila sie niszczac pasek. Kupilem nowa rolke (taka sama jak mialem) i nowy pasek, ale ze wg sprzedawcy bosch nie robi tej dlugosci paskow (ciekawe skad sie u mnie wzial wczesniej? ) to wzialem jakis Dayco czy jakos tak za 33zl. I po zamontowaniu odrazu zaczal piszczec. Non stop, na cieplym, na zimnym, w mokre i suche dni. Regulowalem juz kilka mozliwych naciagow, odwracalem pasek (mimo ze producent nie podal kierunku), sikalem preparatem przeciwposlizgowym do pasow i nie ma zadnego efektu. Jedynie mydlo pomaga, ale tylko na kilka minut. Czy mozliwe, zeby pasek poprostu nie spasowywal sie rowkami z kolami pasowymi? Nie mam juz sil na to wycie, a przejechalem tak juz prawie 2000km, wiec nie ma raczej mowy o spasowaniu sie.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-03-2009, 20:51   

ciechu napisał/a:
Czy mozliwe, zeby pasek poprostu nie spasowywal sie rowkami z kolami pasowymi?
jak najbardziej,pojeździj kilka dni,powinien sie ułozyc,spróboj go jeszcze posypać... mąką :lol: ponoć pomaga...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-03-2009, 20:58   

ego, no pomęczę się jeszcze kilka dni, a z maka... hmmm nie próbowałem, ale jutro można przetestować, tylko obawiam się że będzie to tak krótkotrwałe jak zabawa z mydłem. Ale zobaczymy. W razie jakby to nie wypaliło, to chyba do końca tygodnia zmienię pasek. Tylko jakiej marki jeszcze można wybrać? Co było fabrycznie do Fiatów wkładane?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-03-2009, 21:59   

A alternator luźno się kręci? Jak rolka napinacza? Jak pompa wody się kręci?

Alternator potrafi stawiać dość duży opór przy generowaniu prądu, ale w stanie spoczynku powinień się luźno kręcić.

Możliwe, że warstwa styku paska wykonana jest z jakiejś "niskobudżetowej" gumy/kauczuku i przez to tak piszczy :lalala:
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-03-2009, 22:16   

miszko, altek i rolka kręcą się elegancko (wszystko to wymieniłem :D ), a pompa wody trochę ciężej, ale to chyba normalne, tym bardziej, że kręciłem nią razem z pompą wspomy, bo klinowy też kilka dni temu wymieniłem i nie chciałem juz tego ruszać. Właśnie odnośnie tego paska wydaje mi się że to jakiś badziew, choć cena na to nie wskazywała.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 24-03-2009, 01:36   

ciechu, co do paska to miałem tej samej firmy w swoim i sprawował sie dobrze, sprawdz jeszcze tą pompe ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-03-2009, 19:30   

egon., pasek pompy tez byl wymieniony, ale juz pozbylem sie problemu. Dzis kupilem pasek Gates, bo juz zbyt zwracalem uwage na siebie i nie wytrzymalem. Przed wymiana zauwazylem, ze ten stary (dwu tygodniowy :D ) mial zaokraglone/zjechane rowki, a wlasciwie te pasy dzielace rowki. Na nowym tego nie ma. Po zalozeniu przejechalem okolo 50-60km i nie zapiszczal ni razu. Dodam ze tamten piszczal od pierwszych minut po zalozeniu. Tak wiec metody na make nie zdazylem sprawdzic :D Tak wiec niespasowany byl i jakis niskobudzetowy
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
aro 



Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 123
Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-03-2009, 20:24   

Też kupiłem pasek Dayco i ciągle mi pasek od altka piszczy. Już mnie coś bierze. Próbowałem regulowac, ale jak piszczał tak piszczy. Wczesniej miałem Gates i nic nie piszczało. Sprzedawca polecił mi Dayco - teraz bym mu coś musiał powiedziec :!:
_________________
Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:)
  
 
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-03-2009, 06:45   

ciechu, aro, może trafiliście na jakąś wadliwą partię...jeżdżę na paskach Dayco i jest git :)
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 25-03-2009, 08:15   

A ja śmigam na firmowym... od 1994 roku ;) Taki mały offtop.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-03-2009, 21:19   

miszko, z tego co mi we Fiacie powiedzieli to TT z taśmy schodziły właśnie z Gates'ami, dlatego taki mój wybór padł. Ale 15 lat na jednym pasku wyrobić... toż to cud jest :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
adrusek 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 192
Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 29-03-2009, 13:57   

A tak od siebie może troszkę póżno ale od tych spray jest lepsza wazelina technicza i nia tez można smarować klemy i inne połaczenia elektryczne
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load