Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpaleniem.
Autor Wiadomość
Ubik 
witamy nowego


Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 5
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 06-01-2009, 17:04   Problem z odpaleniem.

WItam.

Tak więc na wstępie , posiadam samochód Fiat Tipo 1,4 i mam od sporego czasu problemy z odpalaniem go.Samochód był już kilka razy u mechanika lecz zawsze kiedy od niego wraca jeździ normalnie około 3 dni później znów wraca do niego(przeważnie powód odstawienia go znów do warsztatu był brak ładowania akumulatora przez alternator).Było wymienianych w nim sporo części a ważniejsze z nich to właśnie alternator (jest od sieny nie tipo ) oraz rozrusznik.

Przez kilka tygodni ciągle,a raczej co noc akumulator ładował się w domu (inaczej bym nie odpalił samochodu rano) , aż w końcu zdecydowałem się kupic nowy akumulator.Gdy pojechałem do sklepu motoryzacyjnego powiedziano mi żebym po prostu przywiózł stary i sprawdzą przed zakupem nowego czy nadaje się on jeszcze w ogóle do jazdy.Jednak po sprawdzeniu powiedzieli mi,że tak i nie ma potrzeby kupna nowego.

Przy okazji sprawdzania akumulatora kupiłem nowe klemy (myślałem,że te przez te co są po prostu jakos nie dochodzi prąd ponieważ były stare i jeszcze nigdy nie wymieniane).Wymieniłem je od razu i samochód zapalił za pierwszym razem jak nigdy bez żadnego problemu ( na akumulatorze,który ładował się 5-10 minut przed wyjazdem z nim do sklepu więc raczej naładowac się nie mógł).I tak palił przez cały dzień aż go nie odstawiłem wieczorem pod blok.Otóż rano miałem kolejną niespodziankę...światła , kierunkowskazy , radio i wszystko co pobiera prąd z akumulatora działa elegancko , lecz jak przekręcam kluczyk rozrusznik w ogóle nie kręci,a przecież był nie dawno wymieniany.

Co to może byc w nim jeszcze nie tak ? Czyżby znów rozrusznik padł? dodam,że ostatnio mamy ciągle mrozy do ponad - 20 stopni nocami.. Ale jakoś inni sąsiedzi nie maja problemów z odpaleniem samochodów rano.
  
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-01-2009, 17:13   

Ubik, kolego
Ubik napisał/a:
jest od sieny nie tipo
jakie jest oznaczenie altka chodzi mi o amperaż bo może nie doładowuje ci aku i jaki masz aku chodzi o amperaż
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
Ubik 
witamy nowego


Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 5
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 06-01-2009, 17:23   

luki21 napisał/a:
Ubik, kolego
Ubik napisał/a:
jest od sieny nie tipo
jakie jest oznaczenie altka chodzi mi o amperaż bo może nie doładowuje ci aku i jaki masz aku chodzi o amperaż


Akumulator 45 amperów,a jeżeli chodzi o alternator to nie mam pojęcia mechanik zamawiał i wstawiał nowy.Z powodu niedoładowania właśnie stał już kilka razy w warsztacie,nawet wysłał alternator do osoby która zajmuje się tylko alternatorami i rozrusznikami aby sprawdzic go i niby wszystko jest OK,a samochód jak nie zapalał rano tak i nie zapala.
  
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 06-01-2009, 17:26   

Co do klopotow z odpalaniem to napisz wiecej szczegolow, automat zaskakuje? Slychac stukniecie bendiksa?

Jak nic nie slychac po przekreceniu kluczyka to polecam sprawdzic kabel wzbudzenia -cieniutki kabelek wpiety do rozrusznika no i oczywiscie spradz kabel zasilania czy dochodzi prad.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Ubik 
witamy nowego


Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 5
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 06-01-2009, 17:30   

ubek napisał/a:
Co do klopotow z odpalaniem to napisz wiecej szczegolow, automat zaskakuje? Slychac stukniecie bendiksa?

Jak nic nie slychac po przekreceniu kluczyka to polecam sprawdzic kabel wzbudzenia -cieniutki kabelek wpiety do rozrusznika no i oczywiscie spradz kabel zasilania czy dochodzi prad.


Po przekręceniu 1 raz jak by rozkręcał rozrusznik ale tak bardzooo od niechcenia..i strasznie ciężko mu to idzie , po 2 próbie słychac tylko "pstryk" i nic więcej.Totalne 0 reakcji jak by był padnięty do końca akumulator ale światła i inne rzeczy działają bez problemu , a kontrolki świecą jak powinny - nie są słabe.
  
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-01-2009, 18:23   

Ubik, masz może miernik zobacz czy w ogóle ci ładuje altek bo może mechanik robi cię w wała i tylko ładuje aku i nic nie robi więcej
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
wronbul 


Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 48
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-01-2009, 19:04   

Ubik napisał/a:
Po przekręceniu 1 raz jak by rozkręcał rozrusznik ale tak bardzooo od niechcenia..i strasznie ciężko mu to idzie , po 2 próbie słychac tylko "pstryk" i nic więcej.Totalne 0 reakcji jak by był padnięty do końca akumulator ale światła i inne rzeczy działają bez problemu , a kontrolki świecą jak powinny - nie są słabe.

miałem dokładnie tak samo przedwczoraj - ładował sie aku całą noc i dzień, odpinam spod prostownika, kręcę, odpalił i padł (straszny mróz jak wiecie), no to ja go jeszcze raz :) a on mi tu zaczyna leeedwo kręcić, prawie się zatrzymał, robił z pół obrotu na sekunde i usłyszałem "pyk" i koniec... kontrolki, światła wszystko OK, ale jak przekręcę kluczyk zero reakcji, nie wyrzuca bendix, kontrolki nie przygasają, nic. prąd na kabelku wzbudzającym się pojawia. jak daję +12 z aku pod wtyczke od kabla wzbudzającego bardzo iskrzy, ale pozatym nic sie nie dzieje.
  
 
Ubik 
witamy nowego


Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 5
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 06-01-2009, 19:45   

luki21 napisał/a:
Ubik, masz może miernik zobacz czy w ogóle ci ładuje altek bo może mechanik robi cię w wała i tylko ładuje aku i nic nie robi więcej



Hm mechanik jest raczej zaufany i praktycznie nawet połowy nie bierze pieniędzy co bym zapłacił w normalnym warsztacie.Miernika nie mam ale sprawdzę jeszcze jutro rano ten kabelek od rozrusznika co ktos wyżej napisał o tym.I napisze czy coś dało to czy nie.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-01-2009, 19:53   

Ubik, Jak dla mnie akumulator nie wyrabia na mrozie, spotkała mnie taka przyjemność kiedyś, gdzie w zakładzie zajmującym się akumulatorami sprawdzono mi go pod obciążeniem i Pan powiedział wszystko ok. skosił kasę i do widzenia. Przyszedł mróz kaplica, prądu jest na tyle żeby centralny zadziałał światła,radio ale rozrusznikiem nie ruszy (tez latałem z akumulatorkiem do domu i ładowałem). Po wymianie aku na nowy jak ręka odjął. Startuje teraz bez zająknięcia nawet w te -20 mrozy i nie zastanawiam się czy odpali czy nie. Gdybyś kupował nowy aku. to polecam Centre Future 53Ah z amperażem idealnie dla 1.4 poza tym w sklepiku koło mnie jest teraz na nie promocja 217zł --> http://moto.allegro.pl/it...cja_3_lata.html to jest duży sklep z częściami w Krakowie nie jakiś tam nie znany użytkownik który ma towar Bóg wie skąd.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Ubik 
witamy nowego


Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 5
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 06-01-2009, 20:21   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Ubik, Jak dla mnie akumulator nie wyrabia na mrozie, spotkała mnie taka przyjemność kiedyś, gdzie w zakładzie zajmującym się akumulatorami sprawdzono mi go pod obciążeniem i Pana powiedział wszystko ok. skosił kasę i do widzenia. Przyszedł mróz kaplica, prądu jest na tyle żeby centralny zadziałał światła,radio ale rozrusznikiem nie ruszy (tez latałem z akumulatorkiem do domu i ładowałem). Po wymianie aku na nowy jak ręka odjął. Startuje teraz bez zająknięcia nawet w te -20 mrozy i nie zastanawiam się czy odpali czy nie. Gdybyś kupował nowy aku. to polecam Centre Future 53Ah z amperażem idealnie dla 1.4 poza tym w sklepiku koło mnie jest teraz na nie promocja 217zł --> http://moto.allegro.pl/it...cja_3_lata.html to jest duży sklep z częściami w Krakowie nie jakiś tam nie znany użytkownik który ma towar Bóg wie skąd.



Z tej samej firmy mam akumulator tylko ,że ma już swoje prawie 2 lata..możliwe,że tak szybko wysiadł ? i już do wymiany ? Wcześniej jak były mniejsze mrozy i jeździłem tym samochodem do pracy (po tym jak wyjechał od mechanika) to 3 dni zapałał bez problemu bez ładowania akumulatora..ale zawsze kiedy samochód do mnie wracał to 3 dni to góra ile u mnie był...Jak nic nie da sprawdzenie tego kabelka od rozrusznika i wymiana świec spróbuję z nowym akumulatorem.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-01-2009, 20:58   

Ubik, 2 lata to ten akumulator prawie nowy, gwarancja na niego to 3 lata. Hmmm... to już sam nie wiem skoro mechanik wszystko wymieniał co tylko można aku. prawie nowy. Jedyne wyjście to ten twój mechanik coś kręci.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-01-2009, 23:41   

Ubik, najprawdopodobniej pierwszą przyczyną był wadliwy alternator który podniszczył Ci akumulator. Prawdopodobnie masz go do wymiany, ale najbardziej nie mogę zrozumieć faktu, że rozrusznik się nie kręci a cala reszta dziala normalnie. Wychodziloby na to ze z rozrusznikiem masz cos nie tak. Miernik (jak pisza wyzej) wiele moze wyjasnic, a ty jesli masz mozliwosc pozycz od kogos aku (55Ah) i sprawdz czy nadal jest to samo
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 07-01-2009, 09:08   

ja mam aku 50 ah. Jak tylko wymienie przewody i kopułke to podjade do ciebie to moj przelozymy do ciebie a twoj do mnie i zobaczymy co sie bedzie dzialo .:P
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
togre 



Wiek: 37
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 07-01-2009, 13:02   

Ubik, posprawdzaj punkty masy w samochodzie(przy rozruszniku, skrzyni i ramie), odkręć śruby, dokładnie wyczysc drobnym papierem i zabezpiecz miedzia w spreju; sprawdz przewod masowy od akumulatora, czy nie jest przetarty z oslony itp,
Aku radze zabierac do domu na noc przy -25 jakie u nas panuja:) W piatek ocieplenie:D
_________________
:) Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr :)
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-01-2009, 16:00   

togre, Tydzień temu właśnie wziąłem się za punkty masy w komorze silnika, bo nigdy nie były czyszczone. Na wstępie nie mogłem odkręcić śruby punkcie obok akumulatora, tak się franca zapiekła. Dużo WD, plus opukanie młoteczkiem i większy klucz pomogły. Również polecam delikatnym papierem ściernym oczyścić styki z nalotów, zapsikać preparatem miedziowym lub typu "kontakt plus" dobrze zakręcić.
togre napisał/a:
Aku radze zabierac do domu na noc przy -25 jakie u nas panuja:)
sprawny akumulator powinien wytrzymać noc/dwie bez problemu poza tym nie wszędzie tyle jest. W Krakowie nie przekracza -17 ,-18 w nocy na północy ponoć cieplej.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Tomek_ff 



Wiek: 40
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 205
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 14-01-2009, 20:54   

Mój tata miał podobny problem w pugu 406 , zajechał pod blok a rano tylku rozrusznik zrobił pyk i koniec , winna była masa kabelek sie ukruszył ze starosci
sposob na sprawdzenie : wziasc kable jeden minus do minusa na aku drugi do masy np na silniku , jak nie zapali to napewno nie to :)
_________________
Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS
     Moneta
 
 
Zarazzz 
witamy nowego


Wiek: 36
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 15-04-2009, 12:40   

Posiadam Fiat Tempra 1.6 benzyna '91r.
Opisze wam problemy z ostatnich 3 miesięcy bo myśle że mogą być duże powiązania.
Samochód prawie zawsze musi być odpalany na pych, bardzo rzadko zdarzał mi się zgrzyt rozrusznika tak 1/50 odpaleń(ten dzwięk podobny do wiertarki) wcześniej podczas zimy rozładował mi się akumulator ale to fakt że samochód nie był używany ze 2 tyg. po naładowaniu odczepiam kable na wszelki wypadek. Ostatnio jak jechałem, kolejny bonus do puli się dożucił a mianowicie prędkościomierz zaczął pokazywać prędkość losowo np. 7;82;39 gdzie ja jechałem około 50km/h ale po 200-300m wszystko wróciło do normy więc nie było sensu się zatrzymać bo z elektryką i tak nic się nie zrobi na miejscu. Odwiozłem kumpla, wjechałem na swoją ulice i przy dużym zwolnieniu zgasł. Chłopaki pomogli dopchać Marchewe na parking i stoi mija biedulina:(

Podejrzewam że to jedna z tych rzeczy: Rozrusznik, Elektryka, Akumulator, Filtr paliwa.
Czy wiecie co to może być jeszcze i jak wyeliminować daną część ? W przypadku jeśli to elektryka słyszałem że kwota naprawy wyjdzie więcej niż jak bym ją chciał sprzedać a do mechanika też nie chciałbym Temperówki odstawiać bo na małych kosztach mi zależy.

Pozdro i z góry dzięki:)
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load