|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Używana instalacja LPG. |
Autor |
Wiadomość |
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-11-2009, 14:30 Używana instalacja LPG.
|
|
|
Witam,
Dostałem używaną instalację ze skody 105L czy jakos tak Przejechane ma niewiele bo jakies 30tys km. W sklad tej instalacji wchodza: butla, przewody, reduktor, mikser (od skody - nie pasuje do Tipo), przelacznik benz/gaz. Instalacja oczywiscie na gaznik.
Bylem u znajomego gazownika i po podliczeniu kosztow wyszloby mi ponad 700 za ta uzywke. Powiedzial mi ze trzeba bedzie zalozyc nowe przewody (ok 220zl), mikser (ok 100)zl, no i wlewik paliwa (ok 30zl) + montaz u niego 200zl no i nie bede mial na ta instalacje papierow.
Moje pytanie brzmi, czy mozna zalozyc taka instalacje z tymi starymi przewodami albo jakos je zregenerowac, lezala ona wczesniej ze 2 lata. Mikser mozna w sumie wyciagnac z jakiegos Tipo ze szrotu za grosze.
Wiadomo ze jakbym nie mial wbitej tej instalacji w dowod to na przeglad normalnie juz bym nie pojechal, jedynie u znajomego. W razie kontroli tez moglbym miec problemy. Warto sie w cos takiego bawic?
Zalozylbym z checia nowa instalacje ale na raty mi nie dadza bo sie ucze i oficjalnie nie pracuje a nie bardzo mam kogos kto by wzial mi raty na siebie chyba ze ktos wie gdzie moglbym dostac taka instalacje na raty na sam dowod to by bylo fajnie w okolicach radomia najlepiej.
Pozdr. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 07-11-2009, 15:05
|
|
|
Xingham napisał/a: | nie bede mial na ta instalacje papierow |
to nie przejdzie przeglądu, będziesz miał problemy w razie kontroli drogowej.
Xingham napisał/a: | Moje pytanie brzmi, czy mozna zalozyc taka instalacje z tymi starymi przewodami albo jakos je zregenerowac, |
A używasz prezerwatyw które były już w użyciu ?:)
Na tym się nie oszczędza. Możesz wylecieć w powietrze
Xingham napisał/a: | Bylem u znajomego gazownika i po podliczeniu kosztow wyszloby mi ponad 700 za ta uzywke. Powiedzial mi ze trzeba bedzie zalozyc nowe przewody (ok 220zl), mikser (ok 100)zl, no i wlewik paliwa (ok 30zl) + montaz u niego 200zl |
to się wydaje najrozsądniejszym wyjściem w twojej sytuacji. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-11-2009, 15:23
|
|
|
a jakie moge miec problemy podczas kontroli? Co mi policja moze zrobic za brak papierkow na lpg? |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-11-2009, 16:59
|
|
|
Xingham napisał/a: | a jakie moge miec problemy podczas kontroli? Co mi policja moze zrobic za brak papierkow na lpg? | zatrzymany dowód rejestracyjny ze skierowaniem na przegląd (oczywiście po zdemontowaniu LPGa)
Nie bawiłbym się w instalację ze starych skód 105, 120 i 130. To były samochody z silnikami za tylną osią i chłodnicą z przodu. Z tego powodu pojemność płynu chłodzącego wynosiła coś koło 12 litrów. Zanim się to zimą wszystko porządnie dogrzało reduktor dostawał w d... . Wiem to, bo w rodzinie była 105 z gazem i wiele problemów z zamarzającym reduktorem zimą. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-11-2009, 17:59
|
|
|
Xingham, Coś bardzo drogo podliczył Ci ten montaż gazu. Do Tipka wystarczy najprostsza instalacja i w granicach 700zł chyba można by mieć nową. Sam też się uczę i nie pracuję więc rozumiem sytuację. Może popytaj u innych gazowników ile to u nich kosztowałoby. O przypadku kontroli instalacji gazowej przez policję jeszcze NIGDY nie słyszałem, a zatrzymywali mnie i znajomych już wiele razy. A przegląd zawsze można załatwić "bez wjeżdżania na kanał" |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 07-11-2009, 18:11
|
|
|
meter30 napisał/a: | Do Tipka wystarczy najprostsza instalacja i w granicach 700zł |
1300 najtańsze |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-11-2009, 23:39
|
|
|
No u mnie chyba najtaniej to 1000zl. Pojade do jakiegos innego gazownika bo zima sie zbliza i jak jeszcze moje Tipo w zime zacznie wiecej palic to chyba bedzie trzeba sie przerzucić na komunikację miejską |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 07-11-2009, 23:42
|
|
|
http://www.auto-gaz.pl/cennik.pdf pierwsze z brzegu |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-11-2009, 11:51
|
|
|
kolego sporo ci policzył.
Montaż uzywki to nowe przewody, mikser nawet uzywany moze byc, jeśli butla ma legalizację to można sciagnąc certyfikat na butle od producenta.
czeka sie na niego okolo miesiaca.
po zalozeniu powinien ci wystawic fakture i spokojnie do wk na wbicie w dowod.
zazwyczaj jak masz instalke to koszt zamontowania, regulacji i fakturka aby bylo legalnie to okolo 250 - 300 zlotych.
jeśli zaś chodzi o przeglad to już kilku pecjalistom ze stacji przegladow do łbów wbijałem informacje że nie potrzebuje certyfikatu na butle która zakładałem np. 4 lata wstecz.
Dlaczego - a dlatego ze ten papierek jest potrzebny do wydziału komunikacji aby wbili a po wyjsciu możesz isc do toalety i tym papierkiem wytrzec uśmiech pionowy a NUMER SERYJNY BUTLI , DATA LEGALIZACJI I DATA WAZNOŚCI JEST WYBITY NA BUTLI
niestety jak się nie wie to potrzafią narobic ci diagnosci stresów.
Tak samo jak np. zabiorą ci dowód za uszkodzone światła to na diagnostyce powinni ci zrobic przeglad na swialta za 20 zł a nie kompleksowy przeglad w pełnej kwocie. |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-11-2009, 15:25
|
|
|
Xingham, ja w styczniu bede wypinał i sprzedawał swoją instalację z Tipo 1.4, wszystko w niej będzie oprócz krokowca do LPG, papiery też, jak chcesz to poczekaj to Ci sprzedam swoją
daleko nie mieszkasz to się zgadamy |
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-11-2009, 21:31
|
|
|
Świstak, a ile bys tak mniej wiecej chcial za ten kpl oprocz krokowca? i jaka masz butle? w kole czy normalna? i jakie koszta? napisz na pw zeby nie smiecic tutaj. a jeszcze jedno. to normalne ze moje Tipo pali mi 10 po miescie niezaleznie od jazdy? na trasie spalanie miesci sie miedzy 7,5 a 8l PB95. Czy nie jest to troche za duzo? |
_________________ Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-11-2009, 21:33
|
|
|
Xingham, zagadaj do akj3 on chyba w gazie robi ( ) może ci zmontuje to albo doradzi jakiś warsztat, on jest z Orońska
Btw Radom zaczyna się rozwijać pod względem TTT |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-11-2009, 21:35
|
|
|
TEMPRAWG napisał/a: |
po zalozeniu powinien ci wystawic fakture i spokojnie do wk na wbicie w dowod.
zazwyczaj jak masz instalke to koszt zamontowania, regulacji i fakturka aby bylo legalnie to okolo 250 - 300 zlotych.
|
no tylko ze wlasnie nie kazdy chce zakladac uzywane instalacje bo w razie czego to oni ponosza konsekwencje i moga mi ja po prostu zalozyc bez faktury.
druga sprawa. nie kazdy autogaz ma wykupione jakies tam prawa czy cos od danego producenta instalacji.
a akurat do tej mojej chyba nikt nie ma. bo jakby mieli to wystawiaja papiery bez problemu.
Juz nic z tego nie rozumiem :/
** Dodano: 08-11-2009, 21:39 **
Luczu napisał/a: | http://www.auto-gaz.pl/cennik.pdf pierwsze z brzegu | U mnie w miescie najtansza instalacja rowniotkie 1000zl i robia ja w 3 godziny jakis taki zawyzony ten cennik. |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 09-11-2009, 08:04
|
|
|
Cennik bardzo zawyżony, na allegro stacje reklamują że zakładają sekwencje już za 1400zł. A jakiej firmy masz tą instalację?? Może spróbowałbyś sam założyć |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-11-2009, 19:01
|
|
|
Xingham, to kup sobie tico i przestan mowic ze Ci duzo pali...jak czytam, co Ty za bzdury tu piszesz to az mam ochote CI....(bez komentarza)
Chcesz miec Tipo, lej - jezdzij, nie masz na Pb to Xingham napisał/a: | to chyba bedzie trzeba sie przerzucić na komunikację miejską | i najlepiej na tym wyjdziesz
Z takim kombinowaniem to wylecisz w powietrze.....i fajnie to tak byc kaleka do konca zycia przez oszczednosc 400zl? nie rozsmieszaj mnie.....zaloz sobie nowiutka instalacje pierwszej generacji, u mnie w warszawie chca za to 1000zl...no ja nie wierze ze gdzies w polsce jest to drozsze....moze najpierw zmien gazownika bo ten co go opisalem to jakis zdzierca.....
i nie kombinuj......zawsze to powtarzam - chcesz miec auto, to musisz okreslic czy Cie na nie stac...nie stac Cie? autobus..... i tyle....
juz poznalem takich, co nawet na hamulcach potrafili oszczedzac, bo im drogo......a ja osobiscie, gdyby cos z takimi hamulcami zrobil komukolwiek na drodze, albo jeszcze komus mi bliskiemu to sam bym jeszcze na drodze do niego wysiadl i ______OCENZUROWANO_____
Powodzenia z montazem NOWEJ INSTALACJI GAZOWEJ |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-11-2009, 20:05
|
|
|
a ja powiem tam. zmien tego zaprzyjaznionego gaziaza bo cie zdziera.
nie ma rzeczy nie mozliwych sa tylko trudniejsze do zrealizowania.
z maniutkiem sie zgodze bo tu nie ma co dewagowac.
to tak jak z przegladem bez samochodu, nie widze nic zdroznego pod warunkiem ze wiesz co w autku piszczy !!!!
jak ja zakladalem gaz do tipo to sie wypluwalem ale mialem na raty i co i to ze jezdzilem o polowe taniej , a druga polowa co by szla na pb szla na raty, jak wpadla kasa to wplacalem na gaz i splacilem go nie w 12 ale 7 miesiecy.
wiec jak masz zamiar nim jezdzic, chcesz gaz, pozycz od znajomych (oby nie od providenta !!!) |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-11-2009, 22:13
|
|
|
meter30 napisał/a: | Może spróbowałbyś sam założyć | Sam to sie za takie rzeczy nie zabieram bo tu chodzi o zdrowie i życie własne i innych
maniutek napisał/a: | Z takim kombinowaniem to wylecisz w powietrze |
Nie wylece bo nie bede kombinowal. Ale skoro instalacja w dobrym stanie to pozmnieniac to co potrzeba i mozna jezdzic.
Trzeba bedzie pokombinowac z ratami.
Dzięki za podpowiedzi |
_________________ Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-11-2009, 00:02
|
|
|
Xingham napisał/a: | pozmnieniac to co potrzeba | + te czesci ktore okaza sie dobre i wyjdzie, ze w tej cenie mialbys nowa instalacje....
Xingham napisał/a: | Sam to sie za takie rzeczy nie zabieram bo tu chodzi o zdrowie i życie własne i innych |
to skoro tak piszesz to po co wczesniej pisales o wsadzaniu starej instalacji ???? troche to sprzeczne nie uwazasz? |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-11-2009, 00:55
|
|
|
Witam
Powiem swoje i ja.
Jesli zgodzą się na montaż "starego" ale z ważnym jeszcze atestem zbiornika, to już parę złotych jestes do przodu, co do reszty to szczególnie przewody do napełniania, od zbiornika czy parownika do miksera to koniecznie nowe, dla własnego bezpieczeństwa.
w moim przypadku, zamierzam zamontować w Ładzie LPG (Temperka w tym czasie wyladuje u blacharza a potem czeka mnie remont turbiny i skrzyni biegów), pomny na poprzednie doświadczenia, samodzielnie zamontuje sobie "wcinki" do systemu chłodzenia, zamontowałem mikser na gaźniku, zbiornik LPG (mam ważny atest) i przeprowadziłem czesc kabloteki, tak aby nie psuli mi niepotrzebnie samochodu. W poprzeniej Ładzie z LPG, montazyści spieprzyli mi co nieco, więc chce uniknac problemów na przyszłosc.
Te częsci układów mam ze starego auta, reszte tzn. wyparownik, przewody, zawory etc. pójda nowe, plus opłata za montaż, szacuję końcowy (po pertraktacjach z gazownikiem) koszt na 700 - 800 pln. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-11-2009, 07:32
|
|
|
maniutek napisał/a: | Xingham napisał/a:
Sam to sie za takie rzeczy nie zabieram bo tu chodzi o zdrowie i życie własne i innych
to skoro tak piszesz to po co wczesniej pisales o wsadzaniu starej instalacji ???? troche to sprzeczne nie uwazasz? |
Napisałem, że sam się za to nie zabieram Nigdzie wcześniej nie pisałem, że będę próbował sam tylko, że oddam w ręcę fachowców, którzy jak widać wysoko cenią swoje usługi |
_________________ Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz |
|
|
|
|
słodki
witamy nowego
Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 5 Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-12-2009, 07:35
|
|
|
Xingham napisał/a: | Moje pytanie brzmi, czy mozna zalozyc taka instalacje z tymi starymi przewodami albo jakos je zregenerowac, lezala ona wczesniej ze 2 lata. Mikser mozna w sumie wyciagnac z jakiegos Tipo ze szrotu za grosze. | ja zawsze daje stare przewody sa miedziane i nic sie znimi nie dzieje zawsze i tak są dłuższe wiec niema problemu z przekładką do innego auta jedynie co to sie od nowa zaciska przewody (zaklada sie takie baryłki zacikowe za 1zł na allegro) miker to tez za grosze mozna znalesc a montaz instalacji jest banalnie prosty jak podłaczenie radia w aucie |
_________________ http://www.polskajazda.pl...ault/Clio/69053 była bestia
http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/3/69044 do latania bokiem
http://www.polskajazda.pl...Mazda/323/75167 efka zagazowana do nabijania kilometrów |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|