Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gwałtowny wzrost obrotów...
Autor Wiadomość
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-04-2008, 12:57   Gwałtowny wzrost obrotów...

Witam... Nie wiem czy na pewno to jest dobre forum, ale mam pytanie co do mojego Tipo 1.4 gaźnik i jego pracy na LPG.

Otóż sprawa jest prosta. Jak odpalam go to wyciągam mu manetkę od ssania na maksa (sam ją jeszcze dodatkowo wykręciłem, żeby dawała większe obroty), ale to i tak często nie wystarcza i silnik gaśnie. Potrafi tak nawet zrobić na skrzyżowaniu. Jednak jak już przeskoczy te 80C to chodzi ok, chociaż ma ciut większe obroty niż powinien (oczywiście bez ssanie). Niestety dokładnych danych nie mogę podać gdyż nie mam stałego obrotościomierza. Domyślam się za zawsze jest różnica pomiędzy silnikiem zimnym a ciepłym, ale żeby aż tak-czy to normalne? Dodam, że niedawno regenerowałem reduktor.
Macie jakieś rady na ten objaw o ile to w ogóle jest zły objaw? Problemy z mikserem, gaźnikiem, kolektorem dolotowym, czy samym silnikiem?

Dzięki za info i sorki jeśli nie do końca trafiłem w dział forum...
     Moneta
 
 
salus1973 



Wiek: 51
Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 110
Skąd: Świnoujście
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 17-04-2008, 14:57   

Spróbuj po odpaleniu jednak cofnąć ssanie a w sumie ja przynajmniej po nocy odpalam na benzynie.
_________________
DKW F- 102>>FSO 1500>>AUDI 80 1,6>>VW GOLF I 1,6>>FSM 126p>>VW GOLF II 1,6>>TIPO 1,4>>jest OPEL ASTRA CARAVAN
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-04-2008, 15:04   

Na LPG odpalasz? Możliwe, że reduktor już jest zużyty i stąd problemy.
Jak "życie" mojego reduktora się kończyło, to też miałem problemy z utrzymaniem prawidłowych obrotów na biegu jałowym.
Nie trzymał ich, potrafił lekko pływać po obrotach a pozostawiony bez wdepniętego pedału gazu potrafił tak jak by się "zdusić" i w efekecie zgasnąć silnik.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-04-2008, 12:28   

salus1973, jak cofnę ssanie i nie będzie ono podkręcać obrotów to od razu gaśnie.

miszko, to chyba nie jest wina reduktora bo membranki ma nowe dopiero od lutego. Jak już trochę ma temp to wszystko chodzi ok, ale taka różnica w obrotach pomiędzy zimnym, a ciepłym mnie dziwi? Może coś gaźnik nie tak śmiga? Sam nie wiem... :sciana:
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-04-2008, 13:25   

możesz mieć coś rozszczelnione, lewe powietrze idzie i nie 'ssa' tak gazu z reduktora... możesz mieć gaźnik rozregulowany - jak ma podnosić obroty/ zmieniać mieszankę na zimnym/ciepłym, podciśnienia nieszczelne... przyjrzyj się gaźniczkowi i okolicy, może czas na regenerację, jak na benzynie będzie dopiero chodził idealnie, to wtedy można LPG wyregulować, a wcześniej może trzeba też reduktor regenerować - minimum membrany, ale dobrze pozostałe 'zaworki-grzybki' gumki pierdołki wymienić;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-04-2008, 11:48   

Dokładnie wpierw wyreguluj gaźnik tak, aby poprawnie chodził na Pb.

Po drugie jest coś takiego jak półautomatyczne ssanie. Teoretycznie do 50C gaźnik powinień dawać lepszą mieszankę.

Sterowane jest to poprzez podciśnienie. W kolektor wkręcone są takie czujniki, tam z tyłu. Sprawdz wszystkie przewody podciśnienia. Możesz je wymienić na nowe, ale nie pomyl połączeń. Czasami te przewody wyglądają na ok, ale jak ruszysz to się kruszą.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-04-2008, 13:41   

U mnie byly identyczne objawy, na ssaniu gasl, jak mu puszczalem ssanie to od razu gasl, a jak sie rozgrzal to na jalowym biegu mial jakies 1,5-2 tys obrotow. i okazalo sie ze podstawa gaznika byla rozwalona i ssal lewe powietrze, wymiana - i po sprawie:)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load