|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Gwałtowny wzrost obrotów... |
Autor |
Wiadomość |
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-04-2008, 12:57 Gwałtowny wzrost obrotów...
|
|
|
Witam... Nie wiem czy na pewno to jest dobre forum, ale mam pytanie co do mojego Tipo 1.4 gaźnik i jego pracy na LPG.
Otóż sprawa jest prosta. Jak odpalam go to wyciągam mu manetkę od ssania na maksa (sam ją jeszcze dodatkowo wykręciłem, żeby dawała większe obroty), ale to i tak często nie wystarcza i silnik gaśnie. Potrafi tak nawet zrobić na skrzyżowaniu. Jednak jak już przeskoczy te 80C to chodzi ok, chociaż ma ciut większe obroty niż powinien (oczywiście bez ssanie). Niestety dokładnych danych nie mogę podać gdyż nie mam stałego obrotościomierza. Domyślam się za zawsze jest różnica pomiędzy silnikiem zimnym a ciepłym, ale żeby aż tak-czy to normalne? Dodam, że niedawno regenerowałem reduktor.
Macie jakieś rady na ten objaw o ile to w ogóle jest zły objaw? Problemy z mikserem, gaźnikiem, kolektorem dolotowym, czy samym silnikiem?
Dzięki za info i sorki jeśli nie do końca trafiłem w dział forum... |
|
|
|
|
salus1973
Wiek: 51 Dołączył: 25 Gru 2007 Posty: 110 Skąd: Świnoujście
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 17-04-2008, 14:57
|
|
|
Spróbuj po odpaleniu jednak cofnąć ssanie a w sumie ja przynajmniej po nocy odpalam na benzynie. |
_________________ DKW F- 102>>FSO 1500>>AUDI 80 1,6>>VW GOLF I 1,6>>FSM 126p>>VW GOLF II 1,6>>TIPO 1,4>>jest OPEL ASTRA CARAVAN |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-04-2008, 15:04
|
|
|
Na LPG odpalasz? Możliwe, że reduktor już jest zużyty i stąd problemy.
Jak "życie" mojego reduktora się kończyło, to też miałem problemy z utrzymaniem prawidłowych obrotów na biegu jałowym.
Nie trzymał ich, potrafił lekko pływać po obrotach a pozostawiony bez wdepniętego pedału gazu potrafił tak jak by się "zdusić" i w efekecie zgasnąć silnik. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-04-2008, 12:28
|
|
|
salus1973, jak cofnę ssanie i nie będzie ono podkręcać obrotów to od razu gaśnie.
miszko, to chyba nie jest wina reduktora bo membranki ma nowe dopiero od lutego. Jak już trochę ma temp to wszystko chodzi ok, ale taka różnica w obrotach pomiędzy zimnym, a ciepłym mnie dziwi? Może coś gaźnik nie tak śmiga? Sam nie wiem... |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-04-2008, 13:25
|
|
|
możesz mieć coś rozszczelnione, lewe powietrze idzie i nie 'ssa' tak gazu z reduktora... możesz mieć gaźnik rozregulowany - jak ma podnosić obroty/ zmieniać mieszankę na zimnym/ciepłym, podciśnienia nieszczelne... przyjrzyj się gaźniczkowi i okolicy, może czas na regenerację, jak na benzynie będzie dopiero chodził idealnie, to wtedy można LPG wyregulować, a wcześniej może trzeba też reduktor regenerować - minimum membrany, ale dobrze pozostałe 'zaworki-grzybki' gumki pierdołki wymienić; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-04-2008, 11:48
|
|
|
Dokładnie wpierw wyreguluj gaźnik tak, aby poprawnie chodził na Pb.
Po drugie jest coś takiego jak półautomatyczne ssanie. Teoretycznie do 50C gaźnik powinień dawać lepszą mieszankę.
Sterowane jest to poprzez podciśnienie. W kolektor wkręcone są takie czujniki, tam z tyłu. Sprawdz wszystkie przewody podciśnienia. Możesz je wymienić na nowe, ale nie pomyl połączeń. Czasami te przewody wyglądają na ok, ale jak ruszysz to się kruszą. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-04-2008, 13:41
|
|
|
U mnie byly identyczne objawy, na ssaniu gasl, jak mu puszczalem ssanie to od razu gasl, a jak sie rozgrzal to na jalowym biegu mial jakies 1,5-2 tys obrotow. i okazalo sie ze podstawa gaznika byla rozwalona i ssal lewe powietrze, wymiana - i po sprawie:) |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|