|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Anglik do Polski |
Autor |
Wiadomość |
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-08-2009, 21:20 Anglik do Polski
|
|
|
Zaczęło się od tego, że kumpel siedzi sobie w Anglii na dorobku i najwyraźniej mu się nudzi, bo wymyśla różne "dziwne" pomysły Dodam tylko, że na motoryzacji zna się tak jak ja na ogrodnictwie, czyli w ogóle, ale ponieważ zrobił sobie prawko rok temu to go już nosi, żeby sobie sprawić furę.
Tak więc teraz wymyślił, że już nie chce 306, (którą nawiasem mówiąc mu już zacząłem szukać) tylko, że sobie sprowadzi auto z Anglii
Podobno jakiś jego znajomy, z którym pracuje chce mu sprzedać Lagune II z 2002roku, 1.8 benzyna z full wypasem łącznie ze skórą za 1000 Funtów, tylko jest jedno, ale: auto ma kiere z prawej strony
I teraz moje kilka pytań do kogoś kto ma o tym jakieś pojęcie, ponieważ ja mam spore wątpliwości co do jego pomysłu:
- Niby przekładka to nic "bardzo" trudnego - podobno (tak twierdzi ten kumpel) jakieś 4-5tyś zł(w przypadku tejże laguny) łącznie z robotą, tylko jak to się ma do rzeczywistości ?
Przekładka, przekładką, tylko czy potem nie będzie problemu z częściami typu pójdzie kupić jakieś części (nie przychodzi mi teraz do głowy nic sensownego) np. wahacze, a tu się okaże, że do jego super bryki trzeba będzie sprowadzić wersję angielską z wysp?
- Oczywiście nie zarejestruje w Polsce auta z kierownicą z prawej strony, więc wspomniana przekładka, ale czy to wystarczy? Jest możliwość w ogóle rejestracji w Polsce auta po "przekładce"? Czy trzeba jeszcze coś zrobić? (domyślam się, że jakiś przegląd, itp.) Orientuje się ktoś jak wygląda finansowo taka rejestracja auta z Anglii?
Kumpel widzę, że się strasznie napalił, ale ja jestem jakoś sceptycznie nastawiony do tego pomysłu, więc go od razu trochę zgasiłem jak mi tylko zaczął rozwijać perspektywy, jakie to same korzyści będzie z tego miał (nie wiem czy dobrze zrobiłem )
Twierdzi, że takie auto u nas kosztuje ok 19tyś. zł a jego to wyjdzie powiedzmy 6000zł (1000 funtów) + przekładka 5000tyś. i opłaty powiedzmy na okrągło 13tyś. zł więc On i tak będzie do przodu
Mnie się jakoś osobiście nie wydaje, bo gdyby to było takie proste i "tanie" to do Polski sprowadzaliby tylko auta z Wysp (no chyba, że tak jest tylko my jesteśmy przekonani, że to auta, które wyjechały z fabryki z kierą z dobrej strony )
Co o tym sądzicie? Proszę o jakieś opinie (najchętniej podparte doświadczeniem), coby mnie utwierdzić w mojej racji |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-08-2009, 22:04
|
|
|
4-5 tyś to zdecydowanie za mało, na same części owszem powinno starczyć. robota tania nie będzie, laguna II to nie land rover, trzeba liczyć ok 2000zł
wielofunkcyjna kierownica z poduszką, cała deska z drugą poduszką, kolumna kierownicza, pedały, nagrzewnica, być może obicia przednich drzwi , cała masa elektroniki , mocowania pedałow , lampy przednie , maglownica, mechanizm wycieraczek , ściana grodziowa i pewnie parę innych rupieci
częśći a przekładkę 4200zł
http://allegro.pl/item716...lik_europa.html
napisane że niby wszystko a znając życie w tym komplecie brakuje lamp
moim zdaniem łączny koszt przełożenia laguny II wyniesie 7000zł , oczywiście mówię tu o prawdziwej przekładce takiej że jak ktoś wsiądzie to nawet nie pozna
prowizorkę żeby tylko dało się jeździć zrobi się za 5000 |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-08-2009, 23:04
|
|
|
Jak ktoś zna temat to niech napisze jak to jest z prawnego punktu widzenia, co trzeba zrobić żeby zarejestrować anglika, |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-08-2009, 08:23
|
|
|
musisz po przekładce znaleźć stację diagnostyczną która zrobi przegląd auta po przekładce. nie jest to proste. diagności nie chcą podbijać przeglądów takim autom. zasłaniają się jakąś homologacją producenta. podobno w niektórych przypadkach trzeba się zwrócić do producenta samochodu po ową homologację. pisze to nie z doświadczenia a ze słyszenia.
wg mnie gra nie warta świeczki. widziałem kilka lagun po przekładce. nigdy nie zrobisz jej tak żeby wyglądała jak europejska. wprawne oko zawsze coś wypatrzy jedną jechałem - trzeszczała jak tipo słabo spasowana. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-08-2009, 15:07
|
|
|
Bdm$ka napisał/a: | jak to jest z prawnego punktu widzenia |
Generalnie wygląda to tak, że przepisy nie regulują przekładek.
Tak więc jeden diagnosta i Wydział Komunikacji zażyczy sobie potwierdzenie od producenta dot. możliwości przełożenia kierownicy (tych jest mniejszość) inny nie (tych jest większość).
konikks napisał/a: | wg mnie gra nie warta świeczki. widziałem kilka lagun po przekładce. nigdy nie zrobisz jej tak żeby wyglądała jak europejska. |
Dokładnie.
polansky, profesjonalna przekładka DLA SIEBIE nie na handel to koszt rzędu 10-12 tys. zł.
Ja osobiście mogę powiedzieć, że prędzej bym kupił auto pokolizyjne (bez przesady oczywiście) niż bezwypadkowego przekładańca!
Co innego przełożenie kierownicy w Żuku, gdzie elektronika ogranicza się do kierunkowskazów, świateł i klaksonu a co innego w aucie naszpikowanym elektroniką, gdzie czujnik czujnikiem pogania, a wiązka elektryczna przypomina grubością pałkę bejsbolową |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 01-09-2009, 01:25
|
|
|
Emf napisał/a: | Co innego przełożenie kierownicy w Żuku, gdzie elektronika ogranicza się do kierunkowskazów, świateł i klaksonu a co innego w aucie naszpikowanym elektroniką, gdzie czujnik czujnikiem pogania, a wiązka elektryczna przypomina grubością pałkę bejsbolową |
Laguna II słynie z przesadnej elektroniki. Także ... niech się chłopak zastanowi. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-09-2009, 08:38
|
|
|
Luczu napisał/a: | Laguna II słynie z przesadnej elektroniki. Także ... niech się chłopak zastanowi. |
Chyba na moje szczęście wybiłem mu ten pomysł już z głowy - wczoraj z nim rozmawiałem to mówił, że mam rację, że jednak będzie szukał czegoś w Polsce |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|