Pomocy Tipo 1.8 i.e 8V |
Autor |
Wiadomość |
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 14-01-2005, 13:50 Pomocy Tipo 1.8 i.e 8V
|
|
|
Mam następujący problem z tym fiatem:
-Świeci się kontrolka od wtrysku - samochód pali na trasie od 10 l/100 przy jeździe na emeryta .
- odnośnie wycieraczek - pasują ramiona od lublina 2 i od lanosa ? nic nie trzeba przerabiać ?.
- Czy da się wymienić łożyska w tylnich kołach - same łożyska ?
- Czy wymieniał ktoś samemu pasek rozrządu w takowym silniku - jak ocenić napięcie paska ?. Zawsze mnie zastanawia czy wersja 8 zaworowa ma te śmieszne wałeczki z boku czy to mają tylko 16V |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-01-2005, 14:03
|
|
|
Co do łożysk to z tego co wiem mowa o tylnych są kompletne z piastą .
Co do wycieraczek to tak po podłożeniu podkładek po 3 szt. pod każdą
z srub ,czyli napęd pójdzie troche wyżej,mianowicie bolce staną się wyższe
.Po podłożeniu takich podkładek pasuje wiele ramion wycieraczek od lanosa jak najbardziej ,od cromy. Od lublina mi się zdaje że nie zbyt dobre bo przymierzałem i ta spręzyna najprawdopodobniej by kolidowała z podszybiem .
Od poloneza pasują jak napęd jest podniesiony ale nie można podnieść ich całych do góry bo klapa przeszkadza sprawdzałem. Ja polece bo to na 100% dobre ale !! po podniesieniu napedu bo inaczej pociera o podszybie.
Od lanosa i cromy no i tipo bo tipo ma to samo podszybie co tempra
Nie wiem co z alfą 155 ma na tym linku o naprawie wycieraczek takie samo podszybie i napęd być może tzn na 90 procent wycieraczki podobne?
Co do rozrządu to ja to u mechanika robiłem bo troche zamałe doświadczenie aczykolwiek dał bym rade ale się obawiałem czy na 100% dobrze.
Ważne aby pasek był markowy i napinacz nowy!!
Polece sprawdzić przy tym stan zimeringów u mnie górny wałka był już cieknący został wymieniony na nowy silikonowy zimering!! |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-01-2005, 14:16 Re: Pomocy Tipo 1.8 i.e 8V
|
|
|
Tomilee napisał/a: |
- Czy da się wymienić łożyska w tylnich kołach - same łożyska ?
|
W przeciwienstwie do np. Golfa Tipo ma niestety cale piasty... |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 14-01-2005, 14:26
|
|
|
Słyszałem opinię że można wymieniac napinacz co drugą wymianę paska, ale za 40zł bym nie ryzykował. Ja chce równieź sam wymienić, ale jesli tego nie robiłeś to nawet książka dużo nie pomoże. Nie warto ryzykowac uszkodzenia silnika.
Do czego potrzebujesz napięcie paska? Tam jest chyba automatyczna regulacja.
Czy ramiona do Tempry/Tipo są dużo droższe żeby kombinować?
Co do kontrolki to może być wiele powodów. Komputer, wtrysk (choć nie powinien), czujnik, luźny przewód itd.
Ja bym najpierw sprawdził świece i przewody, potem styki, a jeśli to nie pomoże to najlepiej pojedź na badanie komputerowe Euroscan. Ja zapłaciłem 50zł i mam spokój. Jeśli chcesz się bawić i się troche znasz to możesz sam sprawdzić czujniki, bo to one mogą powodowac problemy.
W Oplu taką kontrolkę wyświetla najczęściej sonda lambda która jeśli ma inna niż standardowo mieszankę przechodzi w tryb awaryjny. Tu pewnie jest podobnie. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 14-01-2005, 14:31
|
|
|
Wymieniałem już paski rozrządu w innych samochodach ale nie z 2 wałkami
- w jakiej cenie może być piasta tylnego koła z ABS-em ?
Jeszcze jedna sprawa czy wie ktoś może jakie osiągi - ale nie katalogowe może mieć silnik 1.8 105KM. Kupiłem ten samochód tydzień temu - z Niemiec i nawet nie wiem jak jeździ - zrobiłem tylko 1000 km
Zmieniaj posty. Staraj sie nie sopisywac nowych |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 14-01-2005, 14:47
|
|
|
Jesteś pewien że jest uszkodzona?
80% tego co myślałem że jest uszkodzone tak naprawdę wymagało tylko czyszczenia i smarowania i śmiga super!
Zapytaj sie na www.emf.krakow.pl Dzwoń, nie pisz, bo nie odpisują.
ZObacz tez na http://www.automotosklep.pl/ ale tam mają drogo więc polecam emf.
Poza tym sklepy, szroty, allegro lub www.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 14-01-2005, 14:52
|
|
|
ciężko powiedzieć czy jest uszkodzone auto ma 90 tyś - pewne, i po przejechaniu jakiś 50 km zaczyna z tylnego prawego koła piszczeć po paru kilometrach przestaje a potem znowu po jakiś 50 piszczy. Może to hamulce cięzko powiezieć |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 14-01-2005, 15:10
|
|
|
Moje też jest z Niemiec i ma 57.000 więc wnioskuję że Twoje również długo stało.
To jest najczęściej powodem takich ustarek. Kupujesz auto z małym przebiegiem i myślisz że jest jak nówka. No i tu sie myslisz, bo własnie wtedy wymaga więcej troski niż używane z 200.000. Częśc nieużywana jest niebezpieczniejsza niż zużyta i boli bardziej jeśli dobra zniszczysz bo nie sprawdziłeś. Ja uważam że to hamulce i je sprawdź bo jesli trą to żesz sobie narobić szkód.
Ja jak sprowadziłem swoje to siedziałem przy nim 3 dni po 5-6h i nadal co kilka dni cos grzebię. Najpierw sprawdź hamulce.
Jeśli masz takie auto i masz cheć to napisz mi na priva to Ci odpisze na co zwrócić szczegóną uwagę, żeby auto Ci służyło.
POzdro |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-01-2005, 17:33
|
|
|
Panowie jak auto długo stało to ten smar w łożyskach już dawno zmienił awoje właściwości i istnieje możliwość że w niedługim czasie łożyska będą do wymiany. Cylinderki pewnie też wymafają grunrowego rozruszania i czyszczenia więc zaczołbym właśnie od tego. Pasek zmieniałem tylko w silnikach OHC więc raczej nie zabiorę głosu w tej sprawie. Bez ABS-U kosztuje 70 zł to z ABS-M pewnie ok 100.
Co do kontrolki to komp jest w trybie awaryjnym. Niewiem jeszcze dokładnie jak jest przy tym wtrysku. Czy mimo że masz kontrolkę można odczytać kody błędów tak jak w oplu. Dowiem się.
Najpierw posprawdzaj złączki a jak nie to multimetr w łape i posprawdzaj czujniki. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 14-01-2005, 17:57
|
|
|
Tylko które złączki ?
Pytanie jaki opór mają mieć kable WN ? bo ja na starych -oryginalnych mam od 0,5 do 4 K omów. |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 14-01-2005, 19:42
|
|
|
Co do kabli WN to moje mają 5kOhm, ale inne wersje posiadaja mniejszy opór.
Z kablami to możesz miec problem. Do mnie Boschowskie kosztują 350zł, NGK 250zł, a po Janmorze samochód umarł.
Dobór przewodów tylko na podstawie pełny numer silnika itp.
W sumie ja też zaniedbałem smar w półosiach a jest to wazny temat.
Jutro mam znów sesję "samochodową" to i to zrobię. |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-01-2005, 20:17
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Co do kabli WN to moje mają 5kOhm, ale inne wersje posiadaja mniejszy opór.
Z kablami to możesz miec problem. Do mnie Boschowskie kosztują 350zł, NGK 250zł, a po Janmorze samochód umarł.
Dobór przewodów tylko na podstawie pełny numer silnika itp.
W sumie ja też zaniedbałem smar w półosiach a jest to wazny temat.
Jutro mam znów sesję "samochodową" to i to zrobię. |
Smar w pół osiach to bardzo ważna sprawa jak i stan gum osłon braki smaru i uszkodzone gumy powodują dostawanie się piasku i brudu co prowadzi do ekspresowego zniszczenia no przegłóbu .
Skoleji gumy co na chodzą na skrzynie gdy są zużyte wycieka olej ze skrzyni biegów
Ja u siebie mam nowe 4 gumy tzn osłony przegłubów jak i te drugie przy skrzyni .Wymienione na nowe mam też uszczelniacze pół osi tam często są wycieki w starszych samochodach to ważne !!!!
no i smar nowy również i olej także |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-01-2005, 21:11
|
|
|
Co do kontrolki to spróbuj zresetować komputer poprzez odłączenie akumulatora. Być może ten zabieg pomoże. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-01-2005, 22:24
|
|
|
Co do napięcia paska rozrządu, w jakiejś mądrej książce wyczytałem, że awaryjnie można to sprawdzić wyginając pasek na najdłuższym jego odcinku. Pasek nie powinien się wygiąć wiecej niż 90 st., dotyczyło to silników OHC. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 16-01-2005, 21:25
|
|
|
Tylko jakoś mało wiadomo o tym nie typowym silniku 1.8 |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 16-01-2005, 22:04
|
|
|
Jeszcze jedno pytanie - jaki jest moment dokręcania piast w kołach bo w knidze piszą 320 Nm co jest dośc sprym momentem |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|