Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
przerobka podnosnikow szyb na elektryczne POMOCY !!
Autor Wiadomość
pawcar 



Wiek: 42
Dołączył: 29 Maj 2005
Posty: 88
Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-12-2005, 09:10   przerobka podnosnikow szyb na elektryczne POMOCY !!

moj problem polega na tym ze jakis czas temu zalozylem sobie elektryczne szybki z przodu kupilem same silniczki i podlaczylem do nich wlaczniki ktore odwracaja + i - i wszystko bylo ok ale teraz kupilem orginalne wlaczniki i powstal problem bo niewiem jak to wszystko podlaczyc... potrzebna jest chyba jeszcze jakas centralka do tego gdzie orginalnie ona sie znajduje w samochodzie i jak wyglada a moze ktos ma sposob jak ja samemu zrobic kilka przekaznikow... prosze o pomoc
_________________
PAWCAR
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-12-2005, 11:10   

pawcar, tak dodatkowo jest taka puszka wielkosci chmm polowy zeszytu a4, koloru pomaranczowego. Ona zawiera przekazniki sterujace oraz (tak jak moj) czujniki przeciwprzeciazeniowe. Ze gdy szyba dojdzie do konca a ty nadal bedziesz "dusil" przycisk silniki sie wylacza.

Do tego jest jeszcze przekaznik jeden.

Masz 2 sposoby. Odkupic od kogos "sterownik" czyli w sumie puszke z paroma ukladami scalonymi + przekaznikami + zewnetrzny przekaznik - zapomnialem oznaczenia.

Najlepiej bedzie jak tak zrobisz. Bo jesli zrobisz po swojemu to w przypadku gdy ktos nacisnie jednoczesnie dwa przyciski - gora i dol - to dojdzie do zwarcia a oryginalny sterownik zapobiega temu.

Mozesz to tez na zwyklym przekzanikach zrobic. Poprostu do przekaznikow dociagnij "wlasciwy" plus ktory idzie do silnikow a na przyciski pusc napiecie i dalej od przyciskow daj kable na sterowanie przekaznikiem czyli sterowanie elektromagnesem w przekazniku - tutaj idzie maly prad - tak wiec nie popalisz przyciskow.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 08-12-2005, 11:57   

Kiedys ten temat przerabialem. Do jednych drzwi musza byc dwa przekazniki. Jeden do opuszczania drugi do podnoszenia. Kosztuja okolo 2 zl za sztuke. W kazdym sklepie elektronicznym dostaniesz tylko kupuj taki 10-15 A. Po podlaczeniu wsadzilem je do drzwi zeby duzo kabli nie ciagnoc i do tej pory wszystko chodzi OK. A co do przeciazenia zastosowalem mniejszy bezpiecznik. Jak ktos dluzej przytrzyma niz 10 sekund to bezpiecznik sie spali. Lepsze to niz caly silnik. Mam schemat jak to podlaczyc. Jak cie interesuje to podaj adres skrzynki bo do tej pory nie wiem jak zamieszczac zdjecia. Chyba ze mi powiesz to bede wiedzial na przyszlosc.
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-12-2005, 12:05   

Adam1971, przeczytaj 1szy post http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=727
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
pawcar 



Wiek: 42
Dołączył: 29 Maj 2005
Posty: 88
Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-12-2005, 16:02   

dzieki za podpowiedzi postaram sie kupic cala skrzynke ale tak na wszelki wypadek porosze Adama o ten schemacik pawcar@poczta.onet.pl jeszcze raz dziekuje

[ Dodano: 10-12-2005, 13:02 ]
gdzie w samochodzie jest ta centralka bo chcialem kupic ale facet nie wie gdzie jej szukac w samochodzie?

[ Dodano: 12-12-2005, 18:20 ]


[ Dodano: 12-12-2005, 18:27 ]
mam pytanie w zwiazku z tym schematem nie wiem gdzie podlaczyc te dwa zaznaczone kable zolto czerwony to podswietlenie przyciskow niewiem natomiast gdzie podlaczyc i co to jest za kabel blekitno czerwony... Mam jeszcze pytanie co do masy na schemacie jest jakos dziwnie rozrysowana niewiem jak ja podlaczyc zeby bylo tak jak w orginale tzn przy otwartych drzwiach nie potrzeba zeby kluczyk byl w stacyjce i mozna sterowac szyba jesli ktos bylby tak mily i wyjasnil mi to sorki za jakosc schematu ale nie mam skanera
39 to skrzynka bezpiecznikow kostka D ale nie wiele mi to muwi po pierwsze ze mam jakas inna mala skrzyneczke a po drugie kostki nie sa pooznaczane
46 to ow centralka
_________________
PAWCAR
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-12-2005, 00:30   

To pod 4 to centralka. To tak dla gwoli wyjaśnienia gdzie to jest.

Acha nizej masz skan - pokaz to moze na moim skanie, o co to chodzi!

Tu masz inst. elektryczna, JPG i DOC -> http://forum.tempra.org/d...ction=file&id=6

Oznaczenia kolorów na schemacie.
Kod:

Oznaczenia kolorów przewodów
A   — błękitny
B   — biały
C   — pomarańczowy
G   — żółty
H   — szary
L   — niebieski
M   — brązowy
N   — czarny
R   — czerwony
S   — różowy
V   — zielony
Z   — fioletowy
AB — błękitno-biały
AG— błękitno-żółty
AŃ — błękitno-czarny
AR — błękitno-czerwony
AV — błękitno-zielony
BG — biało-żółty
BL — biało-niebieski
BN — biało-czarny
BR — biało-czerwony
BV — biało-zielony
BZ — biało-fioletowy
CA — pomarańczowo-błękitny
CB — pomarańczowo-biały
CN— pomarańczowo-czarny
GN— żółto-czarny
GL — żółto-niebieski
G R— żółto-czerwony
GV— żórto-zielony
HG— szaro-żółty
HN— szaro-czarny
HR— szaro-czerwony
HV— szaro-zielony
LB — niebiesko-biały
LG — niebiesko-żółty
LN — niebiesko-czarny
LR — niebiesko-czerwony
LV — niebiesko-zielony
MB— brązowo-biały
MN— brązowo-czarny
NZ — czarno-fioletowy
RB — czerwono-biały
RG— czerwono-żółty
RN — czerwono-czarny
RV — czerwono-zielony
SN — różowo-czarny
VB — zielono-biały
VN — zielono-czarny
VR — zielono-czerwony
ZB — fioletowo-biały


[ Dodano: Pią 16 Gru, 05 00:48 ]
Chodzi o to ze centralka szyb chodzi wtedy gdy:

- jest wlaczony zaplon lub uruchomiony silnik
- otwarte sa drzwi

Przy zamknietych dzwiach szyby nie powinny chodzic.

Z tego co wywnioskowałem z twojego skanu, to te kable ktore zaznaczyles sa podpiete pod czujniki otwarcia drzwi. I to wlasnie one odpowiadaja za to, ze gdy otworzysz drzwi to centralka chodzi.

Ja zrobilem u siebie tak, ze u mnie caly czas szyby sa "aktywne". Mi to bardziej pasuje. Nieraz stoje i czekam za kims, to moge szybami sterowac bez potrzeby przekrecania kluczyka, czy wlaczania zaplonu.

Uklad w stanie czuwania zuzywa okolo 0.08A czyli bardzo malo.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
pawcar 



Wiek: 42
Dołączył: 29 Maj 2005
Posty: 88
Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-12-2005, 07:49   

Dzieki Mieszko juz sobie poradzilem jakos znalazlem a chodzilo mi o kabelki ktore ida jeden do podswietlania a drugi di zasilania ale po stacyjce. mam tylko problem z tymi drzwiami bo nie chce mi to dzialac jak otworze dzwi niewiem moze centralka jest walnieta... Jak u Ciebie dziala podnoszenie u mnie szybe od strony kierowcy mozna opuscic i podniesc po pojedynczym nacisnieciu przycisku jesli chce ja zatrzymac naciskam jeszcze raz natomiast szyba od strony pasazera opuszcza sie tylko wtedy gdy naciskam przycisk niewiem moze to tez jest jakas usterka...??
_________________
PAWCAR
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-12-2005, 11:46   

Z tymi czujnikami sie nie bawiłem, nie pomoge Ci. Ja mam tam podpieta mase "stałą", wiec u mnie centralka mysli ze mam ciagle otwarte drzwi i przez to szyby zawsze mi chodza, co mi bardzo odpowiada.

Widocznie masz cos nie tak podlaczone.


pawcar napisał/a:
Jak u Ciebie dziala podnoszenie u mnie szybe od strony kierowcy mozna opuscic i podniesc po pojedynczym nacisnieciu przycisku jesli chce ja zatrzymac naciskam jeszcze raz natomiast szyba od strony pasazera opuszcza sie tylko wtedy gdy naciskam przycisk niewiem moze to tez jest jakas usterka...


Jest ok, to tak ma byc. Od strony pasazera dziala autodomykanie. Niestety po stronie pasazera juz taki "bajerek" nie wystepuje.

Ciesz sie, bo masz "najlepszy" sterownik. Ja mam sterownik bez autodomykania nawet po stronie kierowcy.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
pawcar 



Wiek: 42
Dołączył: 29 Maj 2005
Posty: 88
Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-12-2005, 16:08   

DZIEKI ZA POMOC
_________________
PAWCAR
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load