Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
światła przednie!
Autor Wiadomość
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-02-2007, 18:57   światła przednie!

Witam wszystkich, mam taki problem: kiedy kupiłem samochód miałem w nim poroztapiane kostki od przednich świateł, więc postanowiłem to naprawić. Kupilem kostki i chciałem je powymieniać. Problem w tym, że coś sie popsuło chyba (albo źle podłączyłem). Więc wyciągnąłem żarówki i zacząłem je podłączać do kabli, ale bez kostek - celem ich sprawdzenia. Po 40 min zabawy mam sytuację, że światła długie działają normalnie - tzn, w żarówce pali się mocno 1 część ta jakby "sprężynka" (nie wiem czy powinna się palić cała żarówka czy nie). Przy właczeniu świateł mijania w jednej lampie żarówka pali się cała ( i sprężynka i ta część w jej przodzie) - umiarkowanym światłem, czyli tak ja powinna, natomiast druga żarówka też pali się cała, ale takim "zdechłym" światłem:( Mam oczywiście H4, a do kostek mam kable: czarny, zielony i chyba szary. Ktoś umie mi pomóc?..bo jazda cały czas na długich zdaje egzamin tylko w dzień :sciana: p.s. przed zmianą było dobrze, tylko czasem musiałem otworzyć maskę i poruszać jedną kostką (dziwne, bo ta właśnie lampa pali się elegancko)
_________________
     Moneta
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-02-2007, 19:17   

"Sprężynka" przesłonięta blaszką to światła mijania, nieosłonięta to długie, nie powinny świecić razem, coś pokręciłeś przy łączeniu. Przyczyną słabego świecenia jest najczęściej słaba masa (jest pod lampami na podłużnicach). Miernik w łape albo próbnik na 12V, ustal przewód masowy i do masy żarówek, potem znajdz napięcie na światłach mijania i do żarnika osłoniętego blaszką. Trzeci do długich i po kłopocie. I koniecznie oczyść masy (obie) a przy okazji sprawdź główną masę od minusa akumulatora, jest pod nim.
Powodzenia.
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-02-2007, 21:02   

czyli "-" to środkowy styk na żarówce?
_________________
     Moneta
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-02-2007, 23:51   

tak
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-02-2007, 11:44   

dzisiaj byłem kombinować - znalazłem minusa - zielony kabel i dałem go na środek, potem włazyłem długie i podąłczyłem oba kable pozostałe tak, żeby świecił żarnik od długich potem je zmieniłem na mijania i dupa, 2 żarniki się palą jakby chciały, a nie mogły :doubt: chyba mnie czeka wizyta u lekarza - elektryka :sciana:
_________________
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-02-2007, 15:53   

Przy długich pali się tylko jeden żarnik,tak samo jak przy krótkich.Jeżeli świecą dwa naraz,to źle podpinasz napięcie pod żarówkę.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-02-2007, 18:22   

ale jak mamy właczone mijania i drogowe to pala sie oba zarniki naraz...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-02-2007, 22:15   

MiKuS napisał/a:
ale jak mamy właczone mijania i drogowe to pala sie oba zarniki naraz...
no właśnei o to mi chodzi...pali sięi ten z blaszką i ten odkryty, więc jak ma w końcu być? jeden czy 2 się mają palić?
_________________
     Moneta
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-02-2007, 22:35   

Obydwa palą sie tylko w momencie przełaczania, jak puścisz dźwigienkę świeći jeden lub drugi. Może w przełącznikach masz zwarcie? Albo styki przekaźnika się skleiły? i ostatnie, kable w wiązce się stopiły i robią zwarcie? Więcej niemam pomysłów.
Powodzenia.
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-02-2007, 22:42   

nie, jak się długie włącza to zostają tylko postojówki, nie pali się żarnik od długich i normalnych razem... być może masz zwarcie na kabelkach gdzieś lub jednak złą masę, więc z 'długich' idzie w szeregu przez 'normalne' i dopiero potem 'jakoś się' zamyka.. albo masz gdzieś zwarcie na kabelkach... a same przekaźniki od świateł sprawdzałeś? bo i ile mi się zdaje to są takowe i one zwierają zasilanie na światła... może tam się sklejają styki...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-02-2007, 23:03   

Czyli wg Ciebie przy przełączaniu na długie jade w środku nocy przez chwile na postojówkach? W momencie przełączania na długie zapala się żarnik długich przy zapalonym mijania, puszczam dźwignie i gaśnie żarnik mijania. Tak działa u mnie i wydaje się to logiczne.
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-02-2007, 23:25   

wg mnie przy normalnym ciąglym świeceniu nie działają naraz długie i mijania, albo te albo te, ale nie pisałem o momencie przełączenia... w momencie przełączania możliwe jest, że na momencik naraz świeci (w zasadzie prawie już gaśnie :D ) żarnik od mijania a zapala się (zaczyna) od długich; ale jednocześnie o ile wiem nie świecą podczas jazdy (nie przełączania)... to raczej nie miłoby sensu, poza tym przy naszych instalacjach które samemu trzeba doglądać i konserwować, kostkach, kblach... jeśiby naraz świeciły to pobór byłby znaczny...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-02-2007, 07:50   

unknown napisał/a:
wg mnie przy normalnym ciąglym świeceniu nie działają naraz długie i mijania, albo te albo te, ale nie pisałem o momencie przełączenia...

Panowie ! A czy ktoś się zastanowił co przełącza światła z mijania na drogowe i odwrotnie ? Przekaźnik - prawda ? Nie ma on stanów pośrednich : albo podaje napięcie na jedno , albo na drugie włókno żarówki ! A to co wam się wydaje , że świecą przez chwilę oba włókna - to po prostu bezwładność cieplna żarówki . Rozgrzane włókno potrzebuje 1-2 sek na ostygnięcie . -Zróbcie mały eksperyment : w zupełnych ciemnościach niech ktoś zupełnie gasi światła mijania , podczas gdy drugi z boku obserwuje żarówki . Łatwo zobaczycie , że pomimo zgaszenia świateł w reflektorze jeszcze przez jakiś czas "coś" świeci .
Oba włókna świecą jednocześnie tylko wtedy , gdy podczas normalnego świecenia świateł mijania będziecie chcieli mrugnąć światłami bez ich przełączania na stałe , bo wtedy długich nie zapala przekaźnik , ale na tą krótką chwilę - dźwignia pod kierownicą !
     assistance
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-02-2007, 13:48   

U mnie wygląda to tak:jadę na krótkich (mijania) ciągnę rączkę do siebie włączają się długie (drogowe) i świecą razem z krótkimi i jeżeli będę trzymał rączkę cały czas to oba żarniki będą świecić razem i w tym momencie bezwładność cieplna odpada.Dopiero w momencie puszczenia rączki,gaśnie żarnik od krótkich świateł.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-02-2007, 18:17   

Dokładnie ZielonyTBG to chciałem napisać , tak to działa w większości aut.
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-02-2007, 20:45   

ja z kolei miałem na myśli stan, gdzie rączkę pociągniemy, ale puścimy i zostawimy przełączone na długie, nie stan 'trzymania' cały czas rączki... każdy mówi prawdę :D

wynika więc, że oże problem leży w przekaźnikach o których gdybałem 3 posty wyżej lub w rączce, a schab ma też rację, że rozjarzona żarówka nie gaśnie 'na już' jak np dioda lecz prędzej jak np halogen powoli stygnie... żarniki świecą więc.. w zależności od sytuacji ;P razem ale osobno ;P

a przy problemach j/w trza sprawdzić masy, kabelkologię, złączki przekaźniki i rączkę, może znajdzie się przyczyna;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
zajac 


Wiek: 38
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 27
Skąd: Krasnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 28-03-2007, 15:45   

pomóżcie jak najlepiej naprawić ręczna regulacje świateł bo niestety nie działa i światła są jakby ich nie było
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-03-2007, 17:14   

sprecyzuj: ręczna regulacja świateł;

chodzi Ci o śruby pod maską do ustalania wysokości, gdzie ma padać snop światła? gwinty się wyrobiły lub coś i kręcisz a światła w jezdnię dalej świecą czy co?

a może chodzi Ci o ręczny przełącznik świateł w manetce, gdzie przełączasz brak świateł-postojowe-mijania?

czy o co?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 29-03-2007, 18:13   

Ja też się przykleję do tematu.
Dziś walczyłem ze skutkiem założenia przez poprzedniego właściciela w jednej lampie żarówki 100W :sciana: . Dziad wsadził w jedną lampę zwykłą żarówkę R2 (taką jak w traktorach :sciana: ) a w drugą H4P45 100W :sciana: . Sprawa wygląda tak że mijania świeciło mi bardzo słabo a drogowe wcale. Najpierw myślałem że to żarówka padła bo w sumie już ponad rok od kiedy kupiłem samochód i jeszcze nie wymieniałem, więc kupiłem dwie nowe i wymieniłem ale dalej to samo. Podpiąłem miernik i widzę że po włączeniu świateł mijania napięcie jest na obu plusach a na drogowych nie ma wcale. Dopatrzyłem się że jakieś 70cm od lampy na kablach odpowiedzialnych za + napięcie już jest prawidłowo - w jednym na długich i w drugim na krótkich. Od razu więc pomyślałem że kable upalone i robią zwarcie. Wymieniłem i niby wszystko działa ale światło mijania jest dalej jakby słabsze (drogowe jest w porządku). Może być to sprawa żarówki? Bo kupiłem dwie ale innych firm bo u mnie są z deka nietypowe i trochę trudno było dostać. Nie wiem o co chodzi.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-03-2007, 18:19   

akj3 napisał/a:
Ja też się przykleję do tematu.


kostki wymieniłeś?
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 29-03-2007, 18:24   

Marcin - fiattipo.pl napisał/a:
kostki wymieniłeś?

Nie. Ale na pewno były wymieniane i wyglądają na zdrowe. Chociaż kto je tam wie...
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-03-2007, 19:12   

właśnie, kto je tam wie... musisz dokładnie prześledzić wszelkie kostki, styki, kable, a poza tym zdaje się światełka idą przez przekaźniki? może być 'pospawany' już przekaźnik w środku jak był przeciążony
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 30-03-2007, 09:40   

Kurde i znowu przestało działać. Jechałem do dziewczyny było ok ale jak wracałem to świeciło już tylko jedno długie a mijania tak jakby chciało a nie mogło...
Przekaźniki są ok bo na początku myślałem że to właśnie przekaźnik się "skleił" więc wymieniłem i nic się nie poprawiło. Wymienię kostki i zobaczę co to da. Jak się nie poprawi to jadę do jakiegoś znachora... :doubt: Ale po weekendzie sie za to wezmę. Teraz nie będę miał czasu. Szkoła... :doubt:

No i mój problem rozwiązany!
Jeśli komuś to pomoże to napiszę:
Kable były zdrowe, kostki zdrowe, przekaźniki zdrowe. Stała się najgorsza rzecz...
Skrzynka bezpieczników padła :sciana: Upalił się bolec i jedna ścieżka w gnieździe w które się wpina wtykę od wiązki świateł. Przez to się robiło zwarcie. Musiałem rozebrać, wymienić bolec i trochę polutować. dziwne tylko że żaden bezpiecznik się nie odezwał... :evil:
Ale za to teraz pięknie świeci :D :D Potwierdza się teoria że najważniejszy jest stan instalacji, dopiero potem żarówki żeby ładnie i dobrze świeciło.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
zajac 


Wiek: 38
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 27
Skąd: Krasnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 20-04-2007, 09:49   

unknown napisał/a:
sprecyzuj: ręczna regulacja świateł;

chodzi Ci o śruby pod maską do ustalania wysokości, gdzie ma padać snop światła? gwinty się wyrobiły lub coś i kręcisz a światła w jezdnię dalej świecą czy co?

a może chodzi Ci o ręczny przełącznik świateł w manetce, gdzie przełączasz brak świateł-postojowe-mijania?

czy o co?

chodzi mi o te śruby przy lampie chyba sie juz gwint urobił bo kręce a światła nic
     Moneta
 
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-04-2007, 21:48   

slavol, NIE !!! To + od krótkich. Wyglada to tak |_| od lewej : + dlugich, + krótkich, - masa !!!
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load